Na co si dát pozor při koupi .... Octavie
Autor |
Zpráva |
Martin
Příspěvky: 3694 Bydliště: Vysočina
|
Na co si dát pozor při koupi .... Octavie
Tak vás vítám u pokračování seriálu a nakupování aut.
Už jsme probrali vady Favoritů a Felicií a mě by zajímalo, co zkontrolovat při koupi Octavie. Možná to bude Octavia Combi 1.6 74kW LPG, 1999, klima atd., cizí země původu, 1. majitel. Kastli prohlídnu, ale co zbytek? Jde mi o to, na co se zaměřit při kontrole spodku a při zkušební jízdě, kde jsou slabá místa a potenciální skryté další náklady. Kde najít všechna identifikační čísla, jak nejlépe poznat, že něco není v pořádku (kradené) atd. Budu vděčný za každou radu.
_________________ ŠKODA 125L LPG, r.v. 1988 béžová
ŠKODA 125L LPG, r.v. 198? červená
|
22.3.07, 13:33 |
|
|
Reklama
|
Reklama
|
|
|
|
Bukaj
Příspěvky: 4747 Bydliště: Černíky
|
Vůle v přední nápravě a v řízení.
úniky oleje
Servisní knížka!!!
výfukové potrubí
tlumiče
ident. čísla v motoru - štítek, pod čelním sklem a na prahu (podlaze) u spolujezdce VIN
popř elektrika - stahovačky oken - chod a zvuk, topení - zvuk ofuku okna na nejvyšší rychlost, pyl. filtr, klima - funkce (teď v zimě moc nepoznáš)
kastle nehnije, jen nápravy.
Při jízdě hlavně tu přední nápravu - zvuky, mlácení,...
A pozor, aby na Tebe ze zrcátka nevypadl nový techničák
_________________ Å 130 L 86 - cestovní limuzína Levandulka 1000 MBG De Luxe 67 - v renovaci Felda Combi GLXi - 1,3 MPi 97 - k užitku tátovi 130LPG 130L 86 - denní vůz 1000MB MB 69, 1.8.68 Ať mi nikdo neříká, že něco nejde... Škoda 742 Forever Team
|
23.3.07, 00:21 |
|
|
Martin
Příspěvky: 3694 Bydliště: Vysočina
|
Díky za odpověď, už jsem se bál, že se nikdo neozve.
Vůle v přední nápravě a v řízení - to máme zvednout auto a zkusit vzít za kolo? Jaké by tam měly být vůle?
Servisní knížka!!! - Servisní knížku to má, dá se z ní něco poznat?
topení - zvuk ofuku okna na nejvyšší rychlost - no nevím, jestli to vůbec budu umět pustit
pyl. filtr - jako jestli je čistý?
klima - funkce - to taky nevím, jak vyzkoušet, obávám se, že to nebudu umět ani pustit.
A pozor, aby na Tebe ze zrcátka nevypadl nový techničák - to nějak nechápu
_________________ ŠKODA 125L LPG, r.v. 1988 béžová
ŠKODA 125L LPG, r.v. 198? červená
|
23.3.07, 07:20 |
|
|
Bukaj
Příspěvky: 4747 Bydliště: Černíky
|
Martin píše: Díky za odpověď, už jsem se bál, že se nikdo neozve. Vůle v přední nápravě a v řízení - to máme zvednout auto a zkusit vzít za kolo? Jaké by tam měly být vůle? Servisní knížka!!! - Servisní knížku to má, dá se z ní něco poznat? topení - zvuk ofuku okna na nejvyšší rychlost - no nevím, jestli to vůbec budu umět pustit pyl. filtr - jako jestli je čistý? klima - funkce - to taky nevím, jak vyzkoušet, obávám se, že to nebudu umět ani pustit. A pozor, aby na Tebe ze zrcátka nevypadl nový techničák - to nějak nechápu
1) - vůle - poznáš za jízdy - divný zvuky a mlácení zepředu (ale jestli to nejezdilo po českých silnicích, tak to bude OK
2) - ze servisní knížky poznáš, co na tom kdy bylo dělaný a můžeš srovnat s tachometrem, kolik to má najeto, jestli to má origo servisní knížku, tak je vyšší pravděpodobnost, že to neni kradený...
3) - to pochopíš
4) - filtr - jestli při puštěné ventilaci něco nějak divně nesmrdí (zatuchlina, prach,...)
5) - klima - pouští se tlačítkem AC
ještě si pořádně poslechni motor a všechny rotující věci (altík, vodní pumpa, zapnutá klima, ...)
P.S.: S tim techničákem v zrcátku to byl pokus o vtip - odkaz na starou kauzu, jak kdysi v Boleslavi nějaký zaměstnanci dávali do zrcátka oktávek ještě jeden velkej techničák a při převozu se některá auta "ztratila"...
Přišlo se na to, když si tady v čechách někdo koupil ojetou Octavii z Německa, při první jízdě někde urval zrcátko a z něj na něho vypadl druhej techničák...
_________________ Å 130 L 86 - cestovní limuzína Levandulka 1000 MBG De Luxe 67 - v renovaci Felda Combi GLXi - 1,3 MPi 97 - k užitku tátovi 130LPG 130L 86 - denní vůz 1000MB MB 69, 1.8.68 Ať mi nikdo neříká, že něco nejde... Škoda 742 Forever Team
|
23.3.07, 09:20 |
|
|
Martin
Příspěvky: 3694 Bydliště: Vysočina
|
Bukaj píše: P.S.: S tim techničákem v zrcátku to byl pokus o vtip - odkaz na starou kauzu, jak kdysi v Boleslavi nějaký zaměstnanci dávali do zrcátka oktávek ještě jeden velkej techničák a při převozu se některá auta "ztratila"... Přišlo se na to, když si tady v čechách někdo koupil ojetou Octavii z Německa, při první jízdě někde urval zrcátko a z něj na něho vypadl druhej techničák...
Aha, to jsem nevěděl.
Díky za rady. Jestli někoho ještě něco napadne, tak to napište.
_________________ ŠKODA 125L LPG, r.v. 1988 béžová
ŠKODA 125L LPG, r.v. 198? červená
|
23.3.07, 11:44 |
|
|
slovacek.milos
Mistr mechanik
Příspěvky: 16256 Bydliště: Strážnice
|
ještě přečíst závady v řídících jednotkách přístrojem VAG miloš
|
23.3.07, 18:02 |
|
|
Kristensen
Příspěvky: 6765 Bydliště: Česká Třebová
|
jestli chceš tak ti můžo rozepsat co by jsi vyčetl z VIN a ještě je modelovej rok na kterým se dalo snad 60 procent dílů zrepasovat
_________________ JM AUTO-MOTO
Tak jsem všechno prodal a koupil jsem si ojetou P306 a XJ 900 Div
|
23.3.07, 18:25 |
|
|
Martin
Příspěvky: 3694 Bydliště: Vysočina
|
Klidně to napiš, třeba se to bude hodit i někomu jinému.
_________________ ŠKODA 125L LPG, r.v. 1988 béžová
ŠKODA 125L LPG, r.v. 198? červená
|
23.3.07, 19:36 |
|
|
Kristensen
Příspěvky: 6765 Bydliště: Česká Třebová
|
hm tak teď jsem na to koukal a u Octavie se toho moc vyčíst nedá první tři znaky TMB T evropa, M Česká republika B Škoda auto, další tři jsou neobsazený, sedmej a osmej označuje třídu vozidla 1U-Škoda Octavia, devátej je interní, desátej označuje někdy podstatnou věc při koupi - rok výroby T-96' V-97' W-98' X-99' Y-00', jedenáctej je výrobní závod: 0-4 je MB, 5 Kvasiny, 7 Vrchlabí, posledních 6 znaků je pořadový číslo, u Fábií se dá určit výbava, počet airbagů a myslím že s ABS nebo bez. Jo a ty Octávi se spoustou opravnejch dílů jsou ty první s velkou palubkou co měly kapličku kolem budíků až nad středový výdechy topení.
_________________ JM AUTO-MOTO
Tak jsem všechno prodal a koupil jsem si ojetou P306 a XJ 900 Div
|
23.3.07, 20:55 |
|
|
Kristensen
Příspěvky: 6765 Bydliště: Česká Třebová
|
Jo a podle toho co píšeš tak máš asi představu o motoru 1,6 s označením SR a to já bych moc nedoporučoval, jednak jsou na to drahý díly, za druhý to nijak moc výkonově (číselně ano ale na jízdních vlastnostech už moc ne) není rozdílný proti obyč 1,6 a ten motor je uplně jinej takže se nedají použít díly z obyč 1,6. Slušný tahouni s výdrží jsou 1,9 TDi obyč a snesou i skákání po městě. U těch silnějších s naklápěcíma lopatkama už musí bejt člověk přece jen víc opatrnější.
_________________ JM AUTO-MOTO
Tak jsem všechno prodal a koupil jsem si ojetou P306 a XJ 900 Div
|
23.3.07, 21:00 |
|
|
Peter50kw
Příspěvky: 1467 Bydliště: Košice
|
Kristensen píše: Jo a podle toho co píšeš tak máš asi představu o motoru 1,6 s označením SR a to já bych moc nedoporučoval, jednak jsou na to drahý díly, za druhý to nijak moc výkonově (číselně ano ale na jízdních vlastnostech už moc ne) není rozdílný proti obyč 1,6 a ten motor je uplně jinej takže se nedají použít díly z obyč 1,6. Slušný tahouni s výdrží jsou 1,9 TDi obyč a snesou i skákání po městě. U těch silnějších s naklápěcíma lopatkama už musí bejt člověk přece jen víc opatrnější.
Ten motor vykonovo je uplne v poho. Radsej ked mozes kup 75 kw, maju nizsiu spotrebu, po meste to sice dost zerie ale na dlhsie cesty pod 6 a ked ho po dilanici nezenies velmi cez 130, da sa jazdit za 7. Mne to mimo mesta berie menej ako 50 kw felcka. V meste na kratke trate je to okolo 11. Diesel sa oplati ked vela jazdis - okolo 15 a viac rocne. U diesla mas drahsie servisne prehliadky, vyssi hluk a vykonovo mne to pripada velmi podobne.
|
23.3.07, 21:30 |
|
|
Martin 007
Dezertér
Příspěvky: 12399 Bydliště: Pardubice - jihozápadní okolí
|
Zdarec,
kámošův otec má taky 1.9 TDi v plný palbě a jelikoz nalita tolik km ročně tak si kupuje vzdy matadory - ty sou u nej na jednu sezonu Rocne ma asi 50000 km. Má jí par let a myslim, ze tam je pres 300 000 km. Když se na to dupne, tak uz se sice zakouri z vyfuku, ale jinak naprostá pohoda. Motor porad v cajku akorath menili ridici jednotku a turbo u keryho nakonec zjistilze je vpoho... ale co se da delat - to se stava.
TAk to byla moje troska do mlyna...
Zatim čus...
_________________ Škoda 130 RAPID 1987 - 743.136 "Kdo nemá Rapida jistě život proklíná." UNDER RECONSTRUCTION BMW E46 330xi Touring 2001 - Objem ničím nenahradíš. Zakládající člen Coupé clubu TW Škoda 743 Forever Team Člen klubu ostrých motorů TW
|
23.3.07, 21:38 |
|
|
patrik-hp
Příspěvky: 3257 Bydliště: Brandýs nad Labem
|
Kristensen píše: Jo a podle toho co píšeš tak máš asi představu o motoru 1,6 s označením SR a to já bych moc nedoporučoval, jednak jsou na to drahý díly, za druhý to nijak moc výkonově (číselně ano ale na jízdních vlastnostech už moc ne) není rozdílný proti obyč 1,6 a ten motor je uplně jinej takže se nedají použít díly z obyč 1,6. Slušný tahouni s výdrží jsou 1,9 TDi obyč a snesou i skákání po městě. U těch silnějších s naklápěcíma lopatkama už musí bejt člověk přece jen víc opatrnější.
Není rozdíl mezi 55 a 74 KW ???? Myslím,že se to nedá srovnávat.Jestli mi chceš říct,že ta obyčejná má odšťuch,tak je to převodem,musíš se dívat na tachometr a né na pocit zaražení do sedaček...v tom je kolikrát háček
|
23.3.07, 22:08 |
|
|
Kristensen
Příspěvky: 6765 Bydliště: Česká Třebová
|
patrik-hp píše: Kristensen píše: Jo a podle toho co píšeš tak máš asi představu o motoru 1,6 s označením SR a to já bych moc nedoporučoval, jednak jsou na to drahý díly, za druhý to nijak moc výkonově (číselně ano ale na jízdních vlastnostech už moc ne) není rozdílný proti obyč 1,6 a ten motor je uplně jinej takže se nedají použít díly z obyč 1,6. Slušný tahouni s výdrží jsou 1,9 TDi obyč a snesou i skákání po městě. U těch silnějších s naklápěcíma lopatkama už musí bejt člověk přece jen víc opatrnější. Není rozdíl mezi 55 a 74 KW ???? Myslím,že se to nedá srovnávat.Jestli mi chceš říct,že ta obyčejná má odšťuch,tak je to převodem,musíš se dívat na tachometr a né na pocit zaražení do sedaček...v tom je kolikrát háček
nejsem blbej neboj ale na obě 1,6 je prostě Octáva těžká.
_________________ JM AUTO-MOTO
Tak jsem všechno prodal a koupil jsem si ojetou P306 a XJ 900 Div
|
24.3.07, 09:36 |
|
|
hans
von GLEXR
Příspěvky: 1246 Bydliště: Písek, v Plzni bylo krásně
|
Jenom eště k tý servisní knížce, ani tý se bohužel nedá věřit. Dělal jsem v tom... V autorizovanym servisu upraví ujetý km, vemou novou servisku (resp. starší, odpovídající roku výroby auta, ale čistou), pár propisek (každá s trochu jinou barvou), razítko a napíšou stav km jakej chtěj... Je to dost svinstvo, ale viděl jsem Octavii, která měla najeto přes 300 000 a prodávala se se serviskou a stavem km 130 000 .....
_________________ 1) Fiat Doblo 263 Maxi Combi 1,6 JTD 2) Sarah - Škoda 105 S 3) Fiat Ducato 2,0 JTD - Arbeitwerk
Škoda 742 Forever Team
|
25.3.07, 12:52 |
|
|
Reklama
|
Reklama
|
|
|
|
|
Kdo je online |
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 42 návštevníků |
|
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
|
|