Autor |
Zpráva |
cyz
Příspěvky: 3262 Bydliště: Uherské Hradiště (Kunovice)
|
Vtipné nehody
Jaká se vám stala při opravách vlastního, nebo i cizího auta nebo jiného stroje nejkurioznější "nehoda"? Pochlubte se...
Naposledy upravil cyz dne 29.8.07, 12:38, celkově upraveno 2
|
29.8.07, 08:40 |
|
|
Reklama
|
Reklama
|
|
|
|
Kristensen
Příspěvky: 6765 Bydliště: Česká Třebová
|
Re: Vtipné nehody
cyz píše: Jaká se vám stala při opravách vlastního, nebo i cizího auta nebo jiného stroje nejkurioznější "nehoda"? Pochlubte se...
Já jsem docela nasmál při provádění GO motoru Š130. Pán s tím přijel že už mu to posledních 50km mlátí a moc to nejede, tak motor ven, do stojanu a rozebrat. Když už bylo vše oddělané tak zbejvalo už jen povolit kliku a vyndat. Takže se povolily hlavní uložení a ještě než jsem ji vytáhnul tak na vše koukám a začalo mě vrtat hlavou co že to tam vlastně mlátilo, když všechny pánve jsou OK, pístní čepy taky OK, písty OK, hlava OK, klika taky na pohled OK. No tak jsem si řekl že ji prostě hodím do soudruha soustruha a změřit, tak jsem za ni vzal že ji zvednu a najednou koukám že mám v ruce jenom část kliky kam se nasazuje řemenice s ozubeným kolem na rozvod a jen hned to první protizávaží před první ojnicí. Zbytek zůstal na svém místě Do dnes když si na to vzpomenu tak nechápu jak mohl ujet nějakejch 50 km.
_________________ JM AUTO-MOTO
Tak jsem všechno prodal a koupil jsem si ojetou P306 a XJ 900 Div
|
29.8.07, 10:45 |
|
|
cyz
Příspěvky: 3262 Bydliště: Uherské Hradiště (Kunovice)
|
Re: Vtipné nehody
Kristensen píše: cyz píše: Jaká se vám stala při opravách vlastního, nebo i cizího auta nebo jiného stroje nejkurioznější "nehoda"? Pochlubte se... Já jsem docela nasmál při provádění GO motoru Š130. Pán s tím přijel že už mu to posledních 50km mlátí a moc to nejede, tak motor ven, do stojanu a rozebrat. Když už bylo vše oddělané tak zbejvalo už jen povolit kliku a vyndat. Takže se povolily hlavní uložení a ještě než jsem ji vytáhnul tak na vše koukám a začalo mě vrtat hlavou co že to tam vlastně mlátilo, když všechny pánve jsou OK, pístní čepy taky OK, písty OK, hlava OK, klika taky na pohled OK. No tak jsem si řekl že ji prostě hodím do soudruha soustruha a změřit, tak jsem za ni vzal že ji zvednu a najednou koukám že mám v ruce jenom část kliky kam se nasazuje řemenice s ozubeným kolem na rozvod a jen hned to první protizávaží před první ojnicí. Zbytek zůstal na svém místě Do dnes když si na to vzpomenu tak nechápu jak mohl ujet nějakejch 50 km.
Jo, škoda-stroje to jsou kolikrát paranormální jevy. Moje nejkurioznější příhoda byla na střední na praxi ve třeťáku dělal 100-hodinou prohlídku motoru na letadle Z-126. Součástí této prohlídky je demontáž ramp s kabelama ke svíčkám (tyto motory mají nezávisle na sobě 2 svíčky na válec a 2 zapalování kvůli spolehlivosti), jenomže jsem blbec místo toho abych sundal celé cíčka od magnet i s kabelama tak jsem ty kabely odpojil a při zpětné montáži se mi jaksi podařilo jednu tu rampu zapojit o jednu svíčku špatně, takže tu druhou vždycky o 1 válec předbíhala. Potom přišel okamžik kdy do toho sedl pilot že udělá motorovou zkoušku, nastartoval, už při startu to jaksi divně blafalo ale chytlo to, tyk přidal plyn - vzhledem k tomu že je to 6-válec tak to začalo jaksi pálit proti sobě nevím přeně jak, letadlo začalo skákat, z výfuku šly metrové plameny a celkově to vypadalo jako nepodařená salva z děl ...nejlpší byl mechanik co to po mě kontroloval - ten byl samozřejmě celé firmě ještě dlouho pro smích a dodnes mi neodpovídá na pozdrav
|
29.8.07, 12:28 |
|
|
Viky
Pan Kapitán
Příspěvky: 12127 Bydliště: Tynec n.L.
|
Ne moc vtipna nehoda...
Uz se mi nekolikrat stalo, ze jsem zapomnel utahnout nekde srouby.
Na kolech je to dobry, tam uz to poznam podle zvuku, ale tedka nedavno jsem menil poloosu a koukam, pricka pod prevodovkou ma oba srouby povoleny: jeden ji drzel a druhej byl asi na 4 zavitech. No.. tak sem je dotah, jdu na druhou stranu a tam byl uz jenom jeden.
No... na to, ze sem s tim mesic a kousek jezdil od posledni opravy.... zas tak sem se nebavil. A nejlepsi je, ze to tak proslo i technickou, ale to asi este nebyl uvolneny tolik.
Pred par lety mi zase motor zacal delat desnej brajgl, a kdyz sem se konecne rozhod to spravit (mel jsem podezreni na lozisko ve spojce), tak sem zjistil, ze uz pul roku jesdim s uvolnenym sroubem co pod starterem spojuje motor s prevodovkou. At zije souosost spojky!
Jinak ostatnim auta zasadne nespravuju. Asi vite proc....
(No a Martin007 ted vi, proc jsem mu radsi jenom radil, nechtel sem ho zabit.)
_________________ Forman 1994 Million Edition "Frankie" Rapid 120/1985 "Eda" - BAZ 120R Škoda 742 Forever Team -
Cvokárium: Youtube Instagram
|
29.8.07, 13:27 |
|
|
michalkatka
Příspěvky: 19159 Bydliště: SR Bratislavský kraj - Senec
|
Re: Ne moc vtipna nehoda...
ja som s kamarátom menil agregát na mojom, ten čo mám teraz, inak všetko v poriadku, ale až cca 5km od garáže na ceste do roboty sa mi nejako nepozdávalo riadenie, pri pridaní aj brzdení aj zatáčaní to všelijako triaslo a divné zvuky s toho išli... keď som si uvedomil čo sme robili a čo sme zabudli tak som najbližšie zastavil pri ceste a rovno išiel do zadu do kufru pre kľúč na kola...
_________________ Škoda Favorit 135(136)(G)Lx 93 LPG klima červeň
Nie je všetko tak ako vyzerá - rozdiel je v technike...
http://skoda.panda.cz/forum/viewtopic.php?t=3336
|
29.8.07, 13:52 |
|
|
Viky
Pan Kapitán
Příspěvky: 12127 Bydliště: Tynec n.L.
|
Re: Ne moc vtipna nehoda...
michalkatka píše: ja som s kamarátom menil agregát na mojom, ten čo mám teraz, inak všetko v poriadku, ale až cca 5km od garáže na ceste do roboty sa mi nejako nepozdávalo riadenie, pri pridaní aj brzdení aj zatáčaní to všelijako triaslo a divné zvuky s toho išli... keď som si uvedomil čo sme robili a čo sme zabudli tak som najbližšie zastavil pri ceste a rovno išiel do zadu do kufru pre kľúč na kola...
Jojo.. to pak vypadaji diry na srouby, ze jo?
_________________ Forman 1994 Million Edition "Frankie" Rapid 120/1985 "Eda" - BAZ 120R Škoda 742 Forever Team -
Cvokárium: Youtube Instagram
|
29.8.07, 14:26 |
|
|
Martin91
Příspěvky: 4576 Bydliště: Citov Ol.Kraj
|
nám se stalo něco podobného dávali jsme dohromady favorita po bourčce a zadek byl pokřivenej tak jsme to dali známému on to dal dohromady jeli jsme s tím domů cca2Km a brácha říká to nějak háže asi budou pokřivený aji disky tak jsme k tomu přišli divame se na to kolo na nic jsme nepřišli až potom kámoš přišel jen tak z prdele chytne za šrub a skoro mu zůstal v ruce tak vzal klíč dotahl to a bylo to v klidu a taky se na to dávali druhé 5 dveře a ty byli z policejního auta
_________________ Š 100L http://martin91.rajce.idnes.cz/S100_-_Stovecka Š 110R http://martin91.rajce.idnes.cz/Skoda_110R_,,eRko Š 136GL http://martin91.rajce.idnes.cz/Smoula/ Š Favorit, VW Caddy, Octavia III.
|
29.8.07, 14:43 |
|
|
michalkatka
Příspěvky: 19159 Bydliště: SR Bratislavský kraj - Senec
|
Re: Ne moc vtipna nehoda...
Viky píše: michalkatka píše: ja som s kamarátom menil agregát na mojom, ten čo mám teraz, inak všetko v poriadku, ale až cca 5km od garáže na ceste do roboty sa mi nejako nepozdávalo riadenie, pri pridaní aj brzdení aj zatáčaní to všelijako triaslo a divné zvuky s toho išli... keď som si uvedomil čo sme robili a čo sme zabudli tak som najbližšie zastavil pri ceste a rovno išiel do zadu do kufru pre kľúč na kola... Jojo.. to pak vypadaji diry na srouby, ze jo?
naštastie to prežili bez ujmy, bolo to dotiahnuté s kľúčom keď bol predok v lufte, a prešiel som s tým cca 5km, potom som to dotiahol a všetko ok, mám tie disky stále na zimáky...
_________________ Škoda Favorit 135(136)(G)Lx 93 LPG klima červeň
Nie je všetko tak ako vyzerá - rozdiel je v technike...
http://skoda.panda.cz/forum/viewtopic.php?t=3336
|
29.8.07, 14:43 |
|
|
Šemik
Příspěvky: 15104 Bydliště: Praha
|
_________________ ŠKODA 742 FOREVER TEAM
|
29.8.07, 14:56 |
|
|
Kristensen
Příspěvky: 6765 Bydliště: Česká Třebová
|
Tak ještě jeden. Jeden kamarád který před rokem získal statut automechanika, si koupil auto Toyotu a a hned začal z různým vylepšováním atd, halvně si v motorovým prostoru vymaloval kdejaký kraviny (obrázek konvičky na víčku na olej, obrázek ostřikovačů na nádobce, na brzdovce, a i snad něco na vodě) a jezdil a jezdil, až jednoho né moc krásného už pomalu zimního dne jsme s ním a ještě s jedním seděli u dalšího kamaráda v garáži a čuměli na bednu. Dotyčný malůvkář si vzpoměl že by si mohl vyměnit tu jeho vodu v chladiči za fridex, tak šel ven, za 2 min byl zpět, kde to má vypustit že tam nalil 2 litry fridexu a má už plnou nádobku, no niak jsem nevěnoval pozornost tomu proč to tam nejdřív leje když to chce vypustit, protože řikal že to upustí jen z chladiče ale že neví jak. Tak jsem mu řekl že někde dole na chladiči je zátka, pokud tam nebude ať sundá hadici z chladiče. Tak panáček šel a preventivně udělal obojí, vrátil se za cca 10min s tím že má asi někde něco ucpanýho protože udělal obojí a nic, chladič je prázdnej ale nádobka pořád plná fridexu. Tak to už mě nedalo a ráčil jsem se zvednout a jít k autu. Příjdu k autu koukám nádobka na vodu nikde!!!!!!! Jen víčko přímo na chladiči a hadice sundaná a chladič opravdu prázdnej. Ptám se: "kterou nádobku máš plnou??? Dyť tady se to leje přímo do chladiče!!!" No nikdy bych nevěřil že jeho ruka se nasměruje k otevřené a opravdu povrch fridexem plné nádobce---------od ostřikovačů.
_________________ JM AUTO-MOTO
Tak jsem všechno prodal a koupil jsem si ojetou P306 a XJ 900 Div
|
29.8.07, 15:46 |
|
|
cyz
Příspěvky: 3262 Bydliště: Uherské Hradiště (Kunovice)
|
Kristensen píše: Tak ještě jeden. Jeden kamarád který před rokem získal statut automechanika, si koupil auto Toyotu a a hned začal z různým vylepšováním atd, halvně si v motorovým prostoru vymaloval kdejaký kraviny (obrázek konvičky na víčku na olej, obrázek ostřikovačů na nádobce, na brzdovce, a i snad něco na vodě) a jezdil a jezdil, až jednoho né moc krásného už pomalu zimního dne jsme s ním a ještě s jedním seděli u dalšího kamaráda v garáži a čuměli na bednu. Dotyčný malůvkář si vzpoměl že by si mohl vyměnit tu jeho vodu v chladiči za fridex, tak šel ven, za 2 min byl zpět, kde to má vypustit že tam nalil 2 litry fridexu a má už plnou nádobku, no niak jsem nevěnoval pozornost tomu proč to tam nejdřív leje když to chce vypustit, protože řikal že to upustí jen z chladiče ale že neví jak. Tak jsem mu řekl že někde dole na chladiči je zátka, pokud tam nebude ať sundá hadici z chladiče. Tak panáček šel a preventivně udělal obojí, vrátil se za cca 10min s tím že má asi někde něco ucpanýho protože udělal obojí a nic, chladič je prázdnej ale nádobka pořád plná fridexu. Tak to už mě nedalo a ráčil jsem se zvednout a jít k autu. Příjdu k autu koukám nádobka na vodu nikde!!!!!!! Jen víčko přímo na chladiči a hadice sundaná a chladič opravdu prázdnej. Ptám se: "kterou nádobku máš plnou??? Dyť tady se to leje přímo do chladiče!!!" No nikdy bych nevěřil že jeho ruka se nasměruje k otevřené a opravdu povrch fridexem plné nádobce---------od ostřikovačů.
LOL...tak kdyby tohle udělala blondýna tak neřeknu ani půl slova, ale automechanik? To je fakt masakr - ale na druhou stranu lepší než kdyby ten fridex nalil do nádržky na hydraulický olej do serva
|
29.8.07, 15:55 |
|
|
michalkatka
Příspěvky: 19159 Bydliště: SR Bratislavský kraj - Senec
|
mne sa stalo že som vymontovával motor z havarovaného auta a vodu som vypustil do nejakej nádoby, po čase som na to zabudol a tú vodu v nádeji že je to nemrznúca do ostrekovačov nalial do ostrekovača, to ste mali vidieť ten môj údiv že prečo po ostriekaní skla to iba líči čmuhy a stále je to mastné a vôbec nič som nevidel pravda je že to nezamrzlo tak som to vytiahol nalial okenu a poriadne s jarou poumýval okno...
_________________ Škoda Favorit 135(136)(G)Lx 93 LPG klima červeň
Nie je všetko tak ako vyzerá - rozdiel je v technike...
http://skoda.panda.cz/forum/viewtopic.php?t=3336
|
29.8.07, 16:12 |
|
|
DRYVER
Příspěvky: 2939 Bydliště: Rokytnice u Přerova
|
_________________ silver line combi 1,3 - 46 kw
O II kombi Look RS
|
29.8.07, 23:48 |
|
|
CROWACK
Příspěvky: 10232 Bydliště: kósek vod Jevička
|
Vtipna skoronehoda se mi stala je to tak 3 leta...měl sem chvilku schade a najednou mi přišlo, že z motoru de na volnoběh takový povrzávání, popískávání, jako když jde někde kov na kov, nebo se přidírá ložisko...tak strkám hlavu k motoru, poslouchám kde by to mohlo byt a zdá se že je to jasný-jde to od vodní pumpy...no moc nadšenej sem z toho nebyl, měl sem zrovna nekam dál jet, tak sem vodní pumpu namazal, říkám si, když už to nepřestane tak se to snad aspoň zmírní, stauffer byl práznej, tak sem tomu navalil...ale nepřestalo to, žádná změna...tak sem si musel sehnat jiný auto na cestu a schade sem odstavil, že jak se vrátím tak na to kouknu...podezřely mi ale bylo, že když zavaklám řemenicou, tak tam jako moc velkej vakl zase neni...no asi to bude přidřený...po návratu sem sundal vodní pumpu, podrobil důkladné kontrole, ale nikde ani stopa závady...říkám si sem snad hluchej nebo mi vrže a píská v uších nebo co...s jinou pumpou to posléze pískalo taky...tak sem se nasral, vrazil sem tam tu původní protože očividně byla v lepším stavu a začal hledat závady jinde...altík jsem po chvilce montování mohl vyloučit taky...pořád to povrzávalo, takový divný zvuky, už sem si nevěděl rady, až přišel děda, embéčkista, chvílu koukal co tam honím a pak povídá: Hele nemáš nějak nakřivo filtrbox?? Já na to že mě teď filtrbox nezajímá, že se mi tam něco přidírá, nějaký ložisko a já nevím jaký...tak ať to nastartuju...sem to nastartoval...děda chytl filtrbox, udělal lup, ten zaskočil kam měl a bylo po popískávání a povrzávání...v životě bych neřek, že do dovede vyloudit takový zvuky ...tak sem rezignovaně uvedl všechno do původního stavu, na filtrbox koupil novou těsnící gumu a od té doby sem zas o něco chytřejší ...
P.S.:O tom, jak mi spadla závlačka pístního čepu u Jawy do klikovýho prostoru možná příště
_________________ "Now Kato, warm up the silver hornet!" | crowack@jabber.org
|
30.8.07, 00:54 |
|
|
fatal
rejpal
Příspěvky: 18265
|
Jednoho pěkného slunečného dne jsem si to hasil z STK s novými nálepkami. Kvůli špatnému odbočení jsem se dostal do kopcovité oblasti a tak jsem se rozhodl čerstvě seřízený motor trošku prohnat. Kopeček na trojku, konec obce, plný plyn, čtyřku, plný plyn, rovinka, jelo to pěkně. Pak přišlo klesání, ubral jsem plyn, ale motor nějak nechtěl brzdit. Při vyřazení měl pořád zvýšené otáčky. Tak jsem zastavil, vytáhl šroubovák a šel zkontrolovat karburátor, ubral jsem přídavný vzduch, zkoušel jsem měnit bohatost směsi, žádná reakce. Nikde nebylo nic vypadnutého, ani povoleného. Pak mě napadlo pohnout s klapkama a bylo to jasné. Byla přidřená osa druhého stupně a ten se nezavřel. Takže základní nastavení regulačních šroubů... Celkem jsem na nastavení z STK najel asi deset kilometrů.
|
30.8.07, 07:10 |
|
|
Reklama
|
Reklama
|
|
|
|
|
Kdo je online |
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 42 návštevníků |
|
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
|
|