Škoda TechWeb
https://skoda-techweb.cz/forum/

Spínací čidlo ventilátoru chladiče Š742
https://skoda-techweb.cz/forum/viewtopic.php?f=14&t=667
Stránka 1 z 1

Autor:  Šemik [ 22.4.06, 09:17 ]
Předmět příspěvku:  Spínací čidlo ventilátoru chladiče Š742

Jak všichni jistě dobře víte, tak ty původní čidla co montovala AZNP stála za prd, takže si to lidi doma předělali na ruční ovládání. Já sem si to na rapida udělal taky, ale nelíbí se mi to tam, jeden aby furt čuměl na teploměr. Takže jsem včéra zakoupil ono zmiňované čidlo a plánoval ho zapojit přes relé. Ale ještě jsem ho doma zkusil, a při sepnutí v něm cvakne a pak zůstane seplé i když se už pod hrncem netopí, rozepne (opět s cvaknutím) až za nějakou tu minutu. Z toho soudím že je to již nějaká mnohem lepší konstrukce, která bude provozně spolehlivá. Je vyrobené z mosazi, a na samém konci co se strká do chladiče je něco jako měděné kolečko. Je na něm taky už nasazené měděné těsnění. Výrobce ani země původu není uvedena. Je na něm napsáno pouze 12V a 80/85 stupnů celsia. Stálo mě 95Kč. Protože ho tam budu dávat až dneska, tak nemohu napsat žádné zkušenosti s jeho provozem, ale pak dám vědět jak se osvědčilo. Neb se mi zdá že bude dobré, považoval jsem za vhodné se zde o něm zmínit. Čidlu zdar!

Autor:  Dusche [ 22.4.06, 10:05 ]
Předmět příspěvku: 

Me se ovedcilo paralelni zapojeni, ventilator ovladam rucne podle toho jak predpokladam ze poleze teplota ( zacpa na silnici, plnej vykon motoru) a vcasnym sepnutim predejdu extremnim teplotam. V pripade ze zapomenu a nebo si nevsimnu rostouci teploty zapne za me cidlo. Mam Favorita, ale u starsich skodovek je to snad este potrebnejsi.

Autor:  Bukaj [ 22.4.06, 10:49 ]
Předmět příspěvku: 

Dusche píše:
Me se ovedcilo paralelni zapojeni, ventilator ovladam rucne podle toho jak predpokladam ze poleze teplota ( zacpa na silnici, plnej vykon motoru) a vcasnym sepnutim predejdu extremnim teplotam. V pripade ze zapomenu a nebo si nevsimnu rostouci teploty zapne za me cidlo. Mam Favorita, ale u starsich skodovek je to snad este potrebnejsi.


Jo, jo, já to tak udělal na všech škodovkách, které mi prošly pod rukami (to paralelní zapojení) a nikdo si zatim nestěžoval.
Mimoto ty mosazné termospínače za 95 kč fungují, ať už jsou od jakéhokoliv výrobce (zatím).
85/80 by měla být teplota sepnutí a vypnutí.
Problém u těch původních - i když fungovaly - byl ten, že spínaly až při 95°C, kdy už auto prakticky vařilo :?
(Sice v natlakovaném okruhu to vaří až při 110 - 120°C, ale už to nestíhá uchladit ten ventilátor.)

Autor:  Šemik [ 23.4.06, 07:19 ]
Předmět příspěvku: 

Problém těch původních byl hlavně ten že neměly jen dvě zcela jasně definované polohy (zapnuto, vypnuto) ale že tam kousek před plným sepnutím hořel oblouk a ty kontakty se opálily a pak už to spínat nemohlo :(

Autor:  Lukas [ 23.4.06, 14:25 ]
Předmět příspěvku: 

a nebude pak ten motor s tim cidlem 85/80 podchlazeny? Pri tech 85°C se bude ten ventilator spinat na kazdem rohu ne? Me uz se totiz podarilo rozchodit chlazeni a pri jizde mi rucicka dojde na zacatek bileho a pak kousicek spadne a po chvil zas vyleze. Nez mi praskla ta hadicka, tak rucicka byla porad na zacatku bileho (termostat mam 88°C). jde mi o to, jestli kdyz tam taky dam tohle cidlo, nebude ten motor moc studeny

Autor:  michalkatka [ 24.4.06, 05:45 ]
Předmět příspěvku: 

Lukas píše:
a nebude pak ten motor s tim cidlem 85/80 podchlazeny? Pri tech 85°C se bude ten ventilator spinat na kazdem rohu ne? Me uz se totiz podarilo rozchodit chlazeni a pri jizde mi rucicka dojde na zacatek bileho a pak kousicek spadne a po chvil zas vyleze. Nez mi praskla ta hadicka, tak rucicka byla porad na zacatku bileho (termostat mam 88°C). jde mi o to, jestli kdyz tam taky dam tohle cidlo, nebude ten motor moc studeny


o podchladený motor sa báť nemusíš, teplotu motora ti ureguluje hlavný termostat... ja by som povedal že pri konštrukcii motor v zadu chladenie v predu je čidlo 85/80 vhodnejšie ako originál 95/90...

Autor:  Lukas [ 28.4.06, 18:18 ]
Předmět příspěvku: 

tak sem si dneska koupil ten termospinac. Stal me 110kc a je to ten co spina pri 85°C. meli jeste nejaky za 55 ktery spinal pri 82°C ale nemel sem k nemu duveru k NO NAME znacce. :D zitra se do toho pustim, tak pak dam vedet jak mi to chodi

Autor:  Šemik [ 29.4.06, 07:46 ]
Předmět příspěvku: 

Ten můj je taky No Name :( . Ale zatim funguje k mé plné spokojenosti :D

Autor:  kachnis [ 14.5.06, 19:26 ]
Předmět příspěvku: 

semiku, kdes ho koupil??? na doudlevecky???

Autor:  Šemik [ 15.5.06, 13:51 ]
Předmět příspěvku: 

kachnis píše:
semiku, kdes ho koupil??? na doudlevecky???


Koupil jsem ho v Autodílech Miloslav Košan kousek od Tesca u hřbitova. Nevim ale jak se ta ulice jmenuje :oops: . Telefon mají 377 264 259. Jinak zatím slouží k mé plné spokojenosti :D

Autor:  Ondra [ 15.5.06, 16:38 ]
Předmět příspěvku:  Termospinač

Tak podchlazenej motor u škodovky,to je skoro komicky.Ja mam tu zkušenost(136GL)6e pokud to pořadně proženu tak motor ma 100 stupnˇů a chladič tak 80 takže to nesepne s dostatečnym předstihem a přehřeje se.Trochu pracnější a učinekší způsob je udělat mezikus do hadice do kteryho de našroubovat termospínač a dat ho hned za termostat,sice musíte tahat dva draty přes celi auto,ale učinnost je zaručena a pozdější vyměna termospínače je mnohem jednodušší.

Autor:  Šemik [ 1.7.06, 08:48 ]
Předmět příspěvku: 

Tak jak jsem slíbil, napíšu své postřehy o tomto spínači co spíná při 85stupních. Spíná velmi dobře, nikdy se to neuvařilo, ale na druhou stranu mám pocit že je až moc horlivé, sepne podle mě zbytečně brzo, dříve něž tam je těch 85stupnů. Né že by to nějak vadilo, ale je to zbytečná škoda elektriky, uhlíků, ložisek.. :D

Autor:  michalkatka [ 1.7.06, 14:06 ]
Předmět příspěvku: 

ja si myslím že je dobre ak teplota motora kolíše v čo najmenšom rozsahu...

Stránka 1 z 1 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/