Škoda TechWeb
https://skoda-techweb.cz/forum/

volnoběh LPG
https://skoda-techweb.cz/forum/viewtopic.php?f=14&t=707
Stránka 1 z 2

Autor:  Jad [ 27.4.06, 09:54 ]
Předmět příspěvku:  volnoběh LPG

Ahoj, nevíte někdo, jak se nastavujou volnoběžné otáčky u LPG Lovatto? Díky

Autor:  Kybergreg [ 27.4.06, 10:05 ]
Předmět příspěvku: 

Stejně jako když je nastavuješ pro benzín - na karburátoru.

Autor:  Jad [ 27.4.06, 10:37 ]
Předmět příspěvku: 

To právě se mi zdá že ne. Volnoběh na benzin je seřízený dobře, ale na plyn je strašně vysoký (cca 1500 otáček). Ty regulační šrouby na karburátoru na plyn podle mě nemaji vliv. A víc zavřít škrtící klapky nejde, to už by se zadíraly do karburátoru.

Autor:  Bukaj [ 27.4.06, 11:36 ]
Předmět příspěvku:  Re: volnoběh LPG

Jad píše:
Ahoj, nevíte někdo, jak se nastavujou volnoběžné otáčky u LPG Lovatto? Díky


Na směšovači je takový umělohmotný šroub (asi 1cm široký) - to by mělo být ono :wink:
Jinak na plyn dej vyšší volnoběžné otáčky než na benzin - tak 900 - 1000/min.

Autor:  Kybergreg [ 27.4.06, 13:14 ]
Předmět příspěvku: 

Jo, já měl na Š130 taky Lovato a volnoběžky jsem měl cca 1000 ot/min, když to bylo míň, tak to chcípalo. A skutečně jsem je mohl seřizovat přímo na karburátoru (tzv. "šroub přídavného vzduchu" nebo jak se tomu říká).

Autor:  Bukaj [ 27.4.06, 20:50 ]
Předmět příspěvku: 

Kybergreg píše:
Jo, já měl na Š130 taky Lovato a volnoběžky jsem měl cca 1000 ot/min, když to bylo míň, tak to chcípalo. A skutečně jsem je mohl seřizovat přímo na karburátoru (tzv. "šroub přídavného vzduchu" nebo jak se tomu říká).


No jo, ale tim šroubem na karbecu si rozhodíš původní nastavení volnoběhu (na benzín) :?

Autor:  Kybergreg [ 28.4.06, 12:24 ]
Předmět příspěvku: 

Bukaj píše:
Kybergreg píše:
Jo, já měl na Š130 taky Lovato a volnoběžky jsem měl cca 1000 ot/min, když to bylo míň, tak to chcípalo. A skutečně jsem je mohl seřizovat přímo na karburátoru (tzv. "šroub přídavného vzduchu" nebo jak se tomu říká).


No jo, ale tim šroubem na karbecu si rozhodíš původní nastavení volnoběhu (na benzín) :?

To je pravda. Holt je třeba vzít v úvahu, jestli víc jezdíš na benzín nebo na LPG a podle toho to nastavit. Totéž platí pro nastavení předstihu. Vždycky na jedno z těch dvou paliv to pojede hůř a pokud se motor nastaví na nějakej kompromis mezi, tak to pojede blbě na obě paliva. Ale zase je dobrý to mít nastavený tak, aby to v případě nouze bylo schopno jet i na to druhé (méně používané) palivo.

Autor:  Frenky [ 29.4.06, 10:51 ]
Předmět příspěvku: 

Otáčky u LPG se podle mého známého seřizují na směšovaci (velké černé umělohmotné kolečko-něco jako šroub)

Autor:  septim [ 4.5.06, 07:58 ]
Předmět příspěvku: 

No hruza! To sa tu nikdo nevyzna riadne v LPG???!!!
Mam F136 Lovato. Na karb nastavujes benzin, na smesovaci sa nastavuje bohatost smesy plynu. Je to male asi 2cm koliesko u u mna sivej farby v predu na splynovaci. Ma zubkovanie i zarez na srobovak. Otocis to v pohode aj rukou. Tocenie smerom dopredu uberas plyn, naopak pridavas. na Hadici smerom ku karb je velky ventil, s tym nastavujjes bohatost zmesy vo velkych otacka-vykon-spotreba. Otocit doprava uberas vyko i spotreba atd...

Autor:  michalkatka [ 6.5.06, 07:07 ]
Předmět příspěvku: 

septim píše:
No hruza! To sa tu nikdo nevyzna riadne v LPG???!!!
Mam F136 Lovato. Na karb nastavujes benzin, na smesovaci sa nastavuje bohatost smesy plynu. Je to male asi 2cm koliesko u u mna sivej farby v predu na splynovaci. Ma zubkovanie i zarez na srobovak. Otocis to v pohode aj rukou. Tocenie smerom dopredu uberas plyn, naopak pridavas. na Hadici smerom ku karb je velky ventil, s tym nastavujjes bohatost zmesy vo velkych otacka-vykon-spotreba. Otocit doprava uberas vyko i spotreba atd...


súhlasím, dobre si to napísal...

Autor:  Jamal [ 9.6.06, 11:00 ]
Předmět příspěvku: 

Mám Lovato. Jak jsem pochopil, tak to plastové co je na karburátoru je směšovač (mixer). Dá se s tím, točit, je tam i otvor pro imbusák, tímto se nastavuje co? Asi jsem s tím totiž nechtěně točil, jetli se tím nastavuje něco co mi teď v LPG servise štelovali, musím tam znovu?
:roll:

Autor:  Bukaj [ 9.6.06, 14:51 ]
Předmět příspěvku: 

Takže si to ujasněme: Směšovač, zplynovač, karburátor.

Pokud tomu aspoň trochu rozumím, tak karburátor je ten originální směšovač benzin+vzduch.
Směšovač (tedy asi plynový karburátor) je věc, ve které se mísí vzduch +LPG.
A zplynovač bude asi něco, kde se stlačený kapalný LPG mění na plyn.

Je to tak :?:

Tedy: Karbec je jasný, zplynovač bude to, co jsem v mém předešlém příspěvku nazval směšovačem (taková ta kulatá piksloidní věc s tím šroubem volnoběhu na plyn) a směšovač logisky musí být ta nástavba na karburátor.
Ovšem znám i škodovku, která tam směšovač nemá a hadice ze zplynovače vede přímo do filtrboxu nad karbem :? (Lovato, původně snad z žigula, také má o 10l větší LPG nádrž)

Jestli se mýlím, tak mne opravte... :wink:

Autor:  Jamal [ 9.6.06, 17:06 ]
Předmět příspěvku: 

Jo, směšovač je mixer, nástavba nad karbecem, ale zajímalo by mě, jestli se to dá nějak štelovat , jelikož to má díru na imbusák a co to štelování vlastně ovlivňuje, trošku jsem s tím točil, jsem to zaměnil za něco jinýho tak by mě zajímalo, jestli jsem si to nějak rozhasil, nebo to nema vliv. Vyčetl jsem akorat něco o podtlaku a přetlaku ale vim z toho prd.

Autor:  Jamal [ 10.6.06, 00:01 ]
Předmět příspěvku: 

Kecám pěkný blbosti, jsem to rozdělal a stejně nechápu jak to může nějak fungovat když je tam stabilní přítok plynu - mixer má 2 různě velký otvory ...
Když sešlápnu plyn, tak ani nevím co se stane, moc to nechápu když je tam stabilní přísun LPG ... :roll: :? :( :?: :idea:

Autor:  Bukaj [ 10.6.06, 09:31 ]
Předmět příspěvku: 

Jamal píše:
Kecám pěkný blbosti, jsem to rozdělal a stejně nechápu jak to může nějak fungovat když je tam stabilní přítok plynu - mixer má 2 různě velký otvory ...
Když sešlápnu plyn, tak ani nevím co se stane, moc to nechápu když je tam stabilní přísun LPG ... :roll: :? :( :?: :idea:


No, stabilní přísun LPG je tam víceméně jen na volnoběh - to šteluješ na zplynovači.
Jinak je přísun LPG regulován podtlakem z motoru.
Na hadici ze zplynovače ke směšovači (karburátoru), tim ventilem, reguluješ jen maximální "průtok" LPG - tj omezuješ spotřebu (a výkon ve vysokých otáčkách).
Nevím, že by na směšovači byly nějaké regulační prvky :o
Tedy alespoň všechna LPG, se kterými jsem se setkal (Lovato, Lovtec, BRC) žádné inbusy na směšovači neměla :?

Stránka 1 z 2 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/