Škoda TechWeb
https://skoda-techweb.cz/forum/

Baterie
https://skoda-techweb.cz/forum/viewtopic.php?f=14&t=71
Stránka 1 z 3

Autor:  zokot [ 25.1.06, 06:59 ]
Předmět příspěvku:  Baterie

Jakou baterii by jste doporučili v těchto mrazech do Š 120L?

Autor:  Jiří Čech [ 25.1.06, 07:59 ]
Předmět příspěvku: 

Tu největší, kterou tam dostaneš, ale nejlepší jsou aku bez volného elektrolytu. Těm jsou nynější teploty k smíchu...

Autor:  balki [ 25.1.06, 08:17 ]
Předmět příspěvku: 

Jiří Čech píše:
Tu největší, kterou tam dostaneš, ale nejlepší jsou aku bez volného elektrolytu. Těm jsou nynější teploty k smíchu...



o takych som ešte nepočul.možeš ju popisať bližšie?

Autor:  Jiří Čech [ 25.1.06, 08:20 ]
Předmět příspěvku: 

Najdi si tady článek Akumulátor ode mne, tam je popis.

Autor:  Luboš [ 25.1.06, 21:59 ]
Předmět příspěvku: 

44Ah by se tam měla vtěsnat, ale raději přeměřit! Dal bych tam klidně i normální klasickou Akumu, jen hlavně nic z tesca za 599Kč apod...

Autor:  Jiří Čech [ 25.1.06, 22:09 ]
Předmět příspěvku: 

Dostal jsem tam 48 Ah Banner, ale tak tak...

Autor:  Honzik [ 26.1.06, 20:39 ]
Předmět příspěvku: 

Já tam narval 55Ah,, chtělo to jen trochu pobouchat kladívkem a bylo. Startuje to suprově.

Autor:  kachnis [ 3.2.06, 18:50 ]
Předmět příspěvku: 

Mam 44Ah TOVELA( prodali mi to v akume). Mam ji 2. rok.Predtim tam byla akuma 7 let stara a nez najednou umrela, fachala dobre. Staci pred zimou vybit( ale nemusi se) a v teple nabit na 1,4 kapacity a slouzi dobre..Taky si hlidat napeti. S rozsvicenyma svetlama musi davat kolem 2000ot 13,8-14,5 V ( i 14,9 je jeste dobry, zapadni krapy davaj 14,5-14,9 normalne). Jinak pokud chces jeste vetsi baterku nez se vejde, vyrob si drzak do motoru a pripoj prurezem alespon 25mm2.Potom se Ti tam vejde i 75ka a na tu se da i jezdit :)

Autor:  Zbyněk [ 26.2.06, 17:39 ]
Předmět příspěvku:  Tescové baterie nebrat

V Tescu maj šmejdy! Kamarád si ji tam koupil a auto s ní nenatočil když změřil její napětí tak naměřil asi 5,5 V.Zřejmě se Tesco chtělo zbavit zásob které tam měli několik let.

Autor:  David [ 26.2.06, 20:22 ]
Předmět příspěvku: 

to je sice hezky že tam mate silnější baterku ale ten alternator na to není stavěnej a tudíš se ta silnější baterie nedibie na 100%

Autor:  Alphalock [ 26.2.06, 21:02 ]
Předmět příspěvku: 

David: nez sem neco napises, neco si prosim te precti o akumulatorech!

Autor:  Luboš [ 27.2.06, 00:14 ]
Předmět příspěvku: 

No tak alternátorem se baterie na 100% nenabije nikdy...

Rozdíl mezi 37/40Ah, co tam byla a 48Ah je úplně k smíchu a levou zadní si s tím poradí i základní 35A alternátor. Baterie s vyšší kapacitou mají pouze vyšší samovybíjejí (v absolutních číslech), ale problém by nastal, až kdybychom instalovali soustavu baterií o kapacitě mnoha stovek Ah a s autem se nejezdilo denně, to by opravdu alternátor trochu nestíhal dobíjet, ale jinak je to naprosto v pohodě. Nikde se nebavíme o vyšších odběrech, takže baterie s vyšší kapacitou budou stále provozovány více nabité, než ty původní.

Autor:  Oldřich Starý [ 27.2.06, 07:41 ]
Předmět příspěvku: 

Luboš píše:
No tak alternátorem se baterie na 100% nenabije nikdy...

Rozdíl mezi 37/40Ah, co tam byla a 48Ah je úplně k smíchu a levou zadní si s tím poradí i základní 35A alternátor. Baterie s vyšší kapacitou mají pouze vyšší samovybíjejí (v absolutních číslech), ale problém by nastal, až kdybychom instalovali soustavu baterií o kapacitě mnoha stovek Ah a s autem se nejezdilo denně, to by opravdu alternátor trochu nestíhal dobíjet, ale jinak je to naprosto v pohodě. Nikde se nebavíme o vyšších odběrech, takže baterie s vyšší kapacitou budou stále provozovány více nabité, než ty původní.


Tak to uvedeme na pravou míru. Představte si baterii, jako nádrž s vodou. Nabitá baterie = plná nádrž, vybíjení = vylejvání vody, nabíjení = nalejvání vody, vybitá baterie = prázdná nádrž, kapacita baterie (správněji náboj) = množství vody. Tak a teď dáme naplněnou nádrž do auta a startujeme. Tím z nádrže trochu odlejeme, ale následnou jízdou ji doplníme. Všiměte si, že alternátor neboli nyní vodní pumpa doplňuje vodu pouze tu, která ubyla při startování, to znamená, že z tohoto hlediska je velikost nádrže nepodstatná. Jediný rozdíl velké a malé nádrže je ten, že kdyby se nám startování nějak protáhlo, máme velké zásoby vody a můžeme točit startérem déle. Dále je velká nádrž schopna poskytnout větší proud, který si žádá startér, když je motor promrzlý a ztuhlý. Velká nádrž také "saje" větší proud pro doplňování. To ale nevadí, máme alternátor, který to ustojí, prototože má pud sebezáchovy díky vnitřním elektromagnetickým jevům (Viz. článek Alternátor od p. Čecha). Takže jediný problém, který může při použití vysokokapacitní baterie nastat je ten, že pokud ji při dlouhém startování hodně vybijeme, tak se nám během jízdy nestačí zcela dobít, a je nutno ji dobít doma nabíječkou. Což provedeme rádi, protože nás nenechala při startování ve štychu.
Přirovnání baterie s nádrží trochu pokulhává, nezohledňuje spousta jevů kolem, ale pro tento popis je vyhovující. :wink:

Autor:  Tom [ 27.2.06, 08:40 ]
Předmět příspěvku: 

To přirovnání je jednoduchý, ale naprosto výstižný! 8)

Autor:  michalkatka [ 27.2.06, 10:04 ]
Předmět příspěvku: 

Oldřich Starý píše:
Luboš píše:
No tak alternátorem se baterie na 100% nenabije nikdy...

Rozdíl mezi 37/40Ah, co tam byla a 48Ah je úplně k smíchu a levou zadní si s tím poradí i základní 35A alternátor. Baterie s vyšší kapacitou mají pouze vyšší samovybíjejí (v absolutních číslech), ale problém by nastal, až kdybychom instalovali soustavu baterií o kapacitě mnoha stovek Ah a s autem se nejezdilo denně, to by opravdu alternátor trochu nestíhal dobíjet, ale jinak je to naprosto v pohodě. Nikde se nebavíme o vyšších odběrech, takže baterie s vyšší kapacitou budou stále provozovány více nabité, než ty původní.


Tak to uvedeme na pravou míru. Představte si baterii, jako nádrž s vodou. Nabitá baterie = plná nádrž, vybíjení = vylejvání vody, nabíjení = nalejvání vody, vybitá baterie = prázdná nádrž, kapacita baterie (správněji náboj) = množství vody. Tak a teď dáme naplněnou nádrž do auta a startujeme. Tím z nádrže trochu odlejeme, ale následnou jízdou ji doplníme. Všiměte si, že alternátor neboli nyní vodní pumpa doplňuje vodu pouze tu, která ubyla při startování, to znamená, že z tohoto hlediska je velikost nádrže nepodstatná. Jediný rozdíl velké a malé nádrže je ten, že kdyby se nám startování nějak protáhlo, máme velké zásoby vody a můžeme točit startérem déle. Dále je velká nádrž schopna poskytnout větší proud, který si žádá startér, když je motor promrzlý a ztuhlý. Velká nádrž také "saje" větší proud pro doplňování. To ale nevadí, máme alternátor, který to ustojí, prototože má pud sebezáchovy díky vnitřním elektromagnetickým jevům (Viz. článek Alternátor od p. Čecha). Takže jediný problém, který může při použití vysokokapacitní baterie nastat je ten, že pokud ji při dlouhém startování hodně vybijeme, tak se nám během jízdy nestačí zcela dobít, a je nutno ji dobít doma nabíječkou. Což provedeme rádi, protože nás nenechala při startování ve štychu.
Přirovnání baterie s nádrží trochu pokulhává, nezohledňuje spousta jevů kolem, ale pro tento popis je vyhovující. :wink:


Takto batérie nefungujú pre optymálne nabitie vybitej barérie sa používa 1/10 nominálnej kapacity cca 10hod , čiže ak je batéria 44Ah, ideálny prúd pre nabíjanie je 4,4A ale v aute je potrebné batériu nabiť čo najrýchlejšie. ( diesel má preto výkonnú betériu, ale aj alternátor, pred štartovaním musí žhaviť, a dieselov motor má veľký kompresný pomer, preto potrebuje aj viac energie na pretočenie motora). krátko po naštartovaní alternátor dodáva do vybitej batérie krátkodobo aj 40A! potom už batériu viac menej iba udržiava. ak je batéria predimenzovaná, alternátor 20-40A tlačí do baterky až kým sa nenabije na plno a to pri krátkych jazdách v meste sa nestane nikdy, takže vtedy je alternátor veľmi namáhaný. Nenabitá batéria v teplotách pod 0° strašne trpí ( stráca kapacitu, prebieha tam nevratná chemická reakcia ). K pomalšiemu nabíjaniu prispieva aj celodenné svietenie, čím viac energie je potrebné vo vozidle, tým menej ostáva pre batériu, napr. pri použití rôznych prídavných diaľkových svetlách môžete batériu vybíjať aj počac jazdy. Takže odporúčam iba výrobcom predpísanú batériu, ak výkonnejšiu batériu, tak aj alternátor...

Stránka 1 z 3 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/