Škoda TechWeb
https://skoda-techweb.cz/forum/

Kompletní repas motoru a převodovky rapid
https://skoda-techweb.cz/forum/viewtopic.php?f=14&t=8019
Stránka 1 z 3

Autor:  Vít [ 15.12.07, 19:08 ]
Předmět příspěvku:  Kompletní repas motoru a převodovky rapid

Hlavou se mi honí ledacos, a mezi tou kupou kravin je i auto, který nemám, ale měl bych rád. Udělám si spoustu věcí, ale neumím motor, převodovku, řekněte mě prosím, alespoň orientačně (nejlíp někdo z těch co se tím živí) na kolik by vyšlo kompletní zrepasování motoru (136,135) a převodovky (pětikvalt rapid), do stavu srovnatelného s novým agregátem, nepředpokládejme zadřený motor. Potřebuji tu informaci mít pro svoje výpočty. Stačilo by 5, 10, 15, 20, 25.... tisíc korun ? Díky

Autor:  Martin 007 [ 15.12.07, 19:20 ]
Předmět příspěvku: 

Ježiš von to myslí vážně... :D :D :D Přeodovka tak do 2000 Kč si myslim jako totálka...vše nový až na kolečka...pokud to seženeš...

Motor všechno nový jo...No je to Fáčko...myslim do 10 000 - 12 000 Kč...

No a pak zadní náprava, přední náprava...todleto támleto... :D :D :D jo jo jo...jako bych to znal... :D :D :D

Autor:  Drak [ 15.12.07, 19:30 ]
Předmět příspěvku: 

Novej agregát z toho neuděláš ani omylem, nezapoměň, že u poctivé GO se musí brousit klika, tím ubereš materiálu a zkrátíš živitnost, dál se brousí hlava, tím zvedneš kompresní poměr - další nepříznivej vliv na životnost a kovy, který se používají jak na lágry, tak písty, vložky už se zdaleka kvalitou nepodobají těm použitým v prvovýrobě, takže počítej s životností motoru tak max 200.000 km, převodovkama se osobně nezabývám, ale zkušenost s dodávanýma po repase je podobná, materiál stojí za ho**o a lepší prostě neseženeš, práci můžeš udělat pozlacenou, ale materiál ti to degraduje. Z vlastní zkušenosti bych i motor do osobáku nikdy negenerálkoval, raději jinej z vrakáče, vyjímku bych snad udělal u auta, který si chci nechat napořád a udržovat ho v originálním stavu po dalších třeba 30 let s vědomím, že nenahrká víc jak 5.000 km ročně.

Autor:  Vít [ 15.12.07, 19:42 ]
Předmět příspěvku: 

Drak píše:
Novej agregát z toho neuděláš ani omylem, nezapoměň, že u poctivé GO se musí brousit klika, tím ubereš materiálu a zkrátíš živitnost, dál se brousí hlava, tím zvedneš kompresní poměr - další nepříznivej vliv na životnost a kovy, který se používají jak na lágry, tak písty, vložky už se zdaleka kvalitou nepodobají těm použitým v prvovýrobě, takže počítej s životností motoru tak max 200.000 km, převodovkama se osobně nezabývám, ale zkušenost s dodávanýma po repase je podobná, materiál stojí za ho**o a lepší prostě neseženeš, práci můžeš udělat pozlacenou, ale materiál ti to degraduje. Z vlastní zkušenosti bych i motor do osobáku nikdy negenerálkoval, raději jinej z vrakáče, vyjímku bych snad udělal u auta, který si chci nechat napořád a udržovat ho v originálním stavu po dalších třeba 30 let s vědomím, že nenahrká víc jak 5.000 km ročně.
tak Draku, tohle je přesně tebou zmiňovaný případ, auto na "jen když je hezky a chuť", tak kolik?

Autor:  Drak [ 15.12.07, 19:52 ]
Předmět příspěvku: 

No u nás počítej za brus kliky asi 700,- repas hlavy asi 1000,- sada válcovek asi 2500,- oprava ojnic asi 500,- sada lágrů asi 500,- režijní materiál asi 1000,- plus další věci, co by byly po domluvě, jako spojka, čidla, filtry... plus práce 250,-/h bez DPH.
Samosebou cena se může hýbat nahoru nebo dolů podle stavu motoru a rozsahu práce, převodovku ti neocením, protože je nedělám.

Autor:  Vít [ 15.12.07, 19:54 ]
Předmět příspěvku: 

to jde...dík

Autor:  Vít [ 15.12.07, 20:02 ]
Předmět příspěvku: 

Martin 007 píše:
Ježiš von to myslí vážně... :D :D :D...
jo, myslis, ze si z tebe delam srandu?, ale nemuzu zacit a nemit na to... no a potrebuju vedet, kolik na to potrebuju, ze ano

Autor:  Drak [ 15.12.07, 20:07 ]
Předmět příspěvku: 

To se nikdy nedovíš, páč udržet auto v originálním stavu se nedá vyčíslit. Sám mám známýmu na starosti Tatru 813, 2x OT 64 SKOT, Gaz a 3 Pragovky a vzhledem k jeho měsíčnímu příjmu okolo 100.000 a jeho pravidelně holé kapse to asi svědčí za vše.

Autor:  Vít [ 15.12.07, 20:20 ]
Předmět příspěvku: 

no jo, tak do takovýho extrému se nechystám... spíš sonduju, a porovnávám to s favoritem... toho mám komplet a bylo to asi za 50 včetně olejů a gum ...

Autor:  Martin 007 [ 15.12.07, 20:29 ]
Předmět příspěvku: 

jo, myslis, ze si z tebe delam srandu?, ale nemuzu zacit a nemit na to... no a potrebuju vedet, kolik na to potrebuju, ze ano


Ne....bych si nemohl dovolit myslet 8)

Autor:  Vít [ 15.12.07, 20:54 ]
Předmět příspěvku: 

něco takového bych rád ... Obrázek

Autor:  Martin 007 [ 15.12.07, 21:06 ]
Předmět příspěvku: 

Jo jo...ja mít originál tak nedělám nic jenom pečuju...jelikož si kupuju samy plečky tak se musej upravit hold no..a kola chceme stejný koukám :D

Autor:  Vít [ 15.12.07, 21:07 ]
Předmět příspěvku: 

akorát je je chci v originále a to netuším kde sehnat ty pokličky... asi budou pěkně drahý

Autor:  Martin 007 [ 15.12.07, 21:22 ]
Předmět příspěvku: 

No já chci taky originál...ale v tomle stavu jsou originály tak v muzeu...

Takže opískovat pak komaxit a vylestit...poklicky schrastime na virtu...asi 500 - 600 Kč...do 1000 Kč stopro :D

Autor:  DRYVER [ 15.12.07, 23:10 ]
Předmět příspěvku: 

Vít Široký - Ty se vazne chces pustit do takovehle akce?? A co favorit?? Tolik te stal casu, penez, namahy a ted bys ho prodal?? Nebo si ho nechas a do sbirky pridas jeste rapida v origo stavu??

Stránka 1 z 3 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/