Škoda TechWeb
https://skoda-techweb.cz/forum/

Poslední kapka aneb na pěst!
https://skoda-techweb.cz/forum/viewtopic.php?f=14&t=8062
Stránka 1 z 2

Autor:  Serifus [ 19.12.07, 01:01 ]
Předmět příspěvku:  Poslední kapka aneb na pěst!

Zdravím! Dneska mě Škůdka vytočila na maximum. V neděli večer jsem frčel k mladý a koukám, že teplota roste. Začal jsem jásat, že termostat je v poho... jenže... Šlo to na 80, 85, 90 (to už jsem byl nervózní), 100, a při 110 jsem to vzdal a zastavil. Nevařil jsem jako normálně, když mi minulou zimu zamrzl okruh pod autem. Z nádržky na dolejvání vody šla jen pára. Ještě, že s sebou nosím hasicí přístroj ve formě flašek vody a hned jsem to dolil. Podotýkám, že celou cestu to netopilo (což by mi někdo mohl zodpovědět, proč to auto netopí, když má snahu vařit a neni zamrznutý...), hned jak jsem dolil, tak to začlo topit, jak sviňa. Ztratilo se mi ale dost vody. Ráno při světle, když jsem jel domů, jsem si všiml fleků pod autem a okolo něj. Hned mi došlo, že nejde o benzín, ale o chladič. Z pod oblasti motoru to kapalo. Po škole jsem na to mrknul a pokusil se to vyfotit. Tady to je:

Obrázek

Je to mizerná fotka, ale pokusim se to přiblížit. Je tam taková malá hadička, co spojuje dvě tlustší. V místě (zhruba) modré šipky to kapalo. Zkusil jsem utáhnout tu objímku, abych to víc stáhl. Bezvýsledně. Výsledek byl v tom, že to začalo chcát ještě jinde. Viz zelená šipka. Je tam kovová trubka (L), co vede jakoby dopředu pod auto a na ní těsně před koncem prostoru motoru navazuje další pryžová hadice. Tam to začalo chcát ještě víc. Navíc je tam objímka, co je zacvakávací (ne standardně šroubovací), takže jedině výměna. No co Vám budu vyprávět... Zima jak v prdeli (fakt jsem brutálně zmrznul), jednou rukou jsem si svítil baterkou a druhou se snažil něco udělat, aby mi nevychcal všechen Fridex, co jsem koupil od Aleše... Ten už bude v hajzlu. Nepovedlo se mi to zastavit ani silikonem. Ostatně to byla poslední možnost. A zkuste nasrat silikon na něco, co je mokrý a furt to chčije, že? Mít pěnu, tak to tam celý zapěnim a po prdeli. Takhle celá práce je v hajzlu, stejně jak ten Fridex. Kdo ví, jestli ještě tuhle zimu vyjede. Pěkně si to u mě podělala, holka (nemyslim mladou :lol: ). Sorry za sloh, ale někomu jsem to musel nacpat :oops: :D

Autor:  Šemik [ 19.12.07, 05:02 ]
Předmět příspěvku: 

Njn..

Tyhle hadice jsou právě ty k topení, tak proto ti to netopilo, zvláště když tam nebyla voda :lol:

Radši ty hadice vyměn všechny když už bude chladící okruh rozdělaný.. Tamty dvě hadice jdou přes celé auto od topení. Je to hadice průměr 16mm :wink:

Autor:  fatal [ 19.12.07, 07:04 ]
Předmět příspěvku: 

Nezačalo to náhodou téct při první jízdě po nalití Fridexu?

Autor:  Ondras83 [ 19.12.07, 15:31 ]
Předmět příspěvku: 

už se na to vykašli a pořiď si něco jinýho...buď jinou šháde, nebo fáčko či fildu....jestli nemáš prachy, tak aspoň jinou 742 :roll: :wink: :lol: :twisted: :idea:

Autor:  Kachnis [ 19.12.07, 15:34 ]
Předmět příspěvku: 

ja teda nevim,ale tohle sou zakladni veci.... kdyz nezvladnes obycejnou udrzbu proc nejezdis na kole??? tam zadny hadice nemas a nic neresis...

Autor:  Matthes [ 19.12.07, 15:42 ]
Předmět příspěvku: 

kachnis píše:
ja teda nevim,ale tohle sou zakladni veci.... kdyz nezvladnes obycejnou udrzbu proc nejezdis na kole??? tam zadny hadice nemas a nic neresis...


No jo ale tam mas taky lanovody treba ... 2 na brzdy a 2 na prehazovacku. A retez ...

Autor:  Serifus [ 19.12.07, 15:43 ]
Předmět příspěvku: 

kachnis píše:
ja teda nevim,ale tohle sou zakladni veci.... kdyz nezvladnes obycejnou udrzbu proc nejezdis na kole??? tam zadny hadice nemas a nic neresis...


Thy woe... zkus si tu "obyčejnou" údržbu dělat v -10 na ulici... :shock:

EDIT: Tuhle obyčejnou údržbu jsem neslyšel, že by někdo dělal, tj. vyměňoval trubky k topení třeba u Fordu, Citroenu nebo něčeho podobnýho. To je zase špecialitka Škodovek, co? :roll:

Autor:  Serifus [ 19.12.07, 15:44 ]
Předmět příspěvku: 

fatal píše:
Nezačalo to náhodou téct při první jízdě po nalití Fridexu?


Nezačalo. Toho bych si všiml...

Autor:  Kachnis [ 19.12.07, 15:51 ]
Předmět příspěvku: 

EDIT: Tuhle obyčejnou údržbu jsem neslyšel, že by někdo dělal, tj. vyměňoval trubky k topení třeba u Fordu, Citroenu nebo něčeho podobnýho. To je zase špecialitka Škodovek, co? :roll:[/quote]

no sorry ale me jeste nikdo neukazal 28 let staryho forda,citroena kteryho by uzival kazdej den..asi se v tom uz neda jezdit :) jinak staci 1x za x let (treba 10) vymenit tu tenkou hadicku, co ti rupla..preventivne, treba pri vymene chladici kapaliny (kterou ja delam v lete, abych nemusel v -10 mrznout na ulici :) ), potom staci ty tlusty zkratit o 1,5 cm a mas zase klid, protoze rezerva tam je...novy pasky a hotovo.. je tam blbej pristup,zvlast kdyz mas chladic oleje, takze prace tak na 2 hodky..no a ty ja pres leto najdu :)

Autor:  Serifus [ 19.12.07, 16:02 ]
Předmět příspěvku: 

kachnis píše:
EDIT: Tuhle obyčejnou údržbu jsem neslyšel, že by někdo dělal, tj. vyměňoval trubky k topení třeba u Fordu, Citroenu nebo něčeho podobnýho. To je zase špecialitka Škodovek, co? :roll:


no sorry ale me jeste nikdo neukazal 28 let staryho forda,citroena kteryho by uzival kazdej den..asi se v tom uz neda jezdit :) jinak staci 1x za x let (treba 10) vymenit tu tenkou hadicku, co ti rupla..preventivne, treba pri vymene chladici kapaliny (kterou ja delam v lete, abych nemusel v -10 mrznout na ulici :) ), potom staci ty tlusty zkratit o 1,5 cm a mas zase klid, protoze rezerva tam je...novy pasky a hotovo.. je tam blbej pristup,zvlast kdyz mas chladic oleje, takze prace tak na 2 hodky..no a ty ja pres leto najdu :)[/quote]

No to máš pravdu. Ale fakt jsem netušil, že se to podělá teď. Navíc ta hadička je v pohodě. není prasklá. Nevím, co s ní je. Možná ta páska... Ale to jaksi teď zjišťovat nechci. Kapalinu jsem taky vyměnil v jakžtakž teplém počasí.. ale ta hadice mě fakt dostala :roll:

Autor:  Kristensen [ 19.12.07, 16:06 ]
Předmět příspěvku: 

Joooooooo :?: :idea: :roll: Takže ono se ti to přehřálo a ty jsi jako správnej soptík chytnul flašku s vodou a nalil jsi to tam? No vzhledem k tomu že jak píšeš to ani netopilo, tak očekávej další investici do auta a to nejspíš hlava motoru a těsnění pod hlavou, protože jestli jsi tam hned nalil vodu do teplýho motoru, ktrerou jsi vytáhnul někde z pod sedačky nebo kufru, tak buď ti prdla hlava nebo u tebe stáli všichni svatý a máš šeredný štěstí že s tím nic nebude ale to poznáš.

Autor:  Serifus [ 19.12.07, 16:51 ]
Předmět příspěvku: 

Kristensen píše:
Joooooooo :?: :idea: :roll: Takže ono se ti to přehřálo a ty jsi jako správnej soptík chytnul flašku s vodou a nalil jsi to tam? No vzhledem k tomu že jak píšeš to ani netopilo, tak očekávej další investici do auta a to nejspíš hlava motoru a těsnění pod hlavou, protože jestli jsi tam hned nalil vodu do teplýho motoru, ktrerou jsi vytáhnul někde z pod sedačky nebo kufru, tak buď ti prdla hlava nebo u tebe stáli všichni svatý a máš šeredný štěstí že s tím nic nebude ale to poznáš.


Klid. Už jsem to dělal asi 1000000x. Minulou zimu obzvlášť... :D Má výdrž.

EDIT: Buď to, nebo zmrznout v pustině ve zmrzlým autě :twisted:

Autor:  Kristensen [ 19.12.07, 18:55 ]
Předmět příspěvku: 

jo teď koukám no jo ty máš Š105 ta chvilku vydrží ale taky ne věčně.

Autor:  fatal [ 20.12.07, 07:01 ]
Předmět příspěvku: 

Serifus píše:
Tuhle obyčejnou údržbu jsem neslyšel, že by někdo dělal, tj. vyměňoval trubky k topení třeba u Fordu, Citroenu nebo něčeho podobnýho. To je zase špecialitka Škodovek, co? :roll:


Fordy a Citroeny nemají motor vzadu a chladič vpředu. Když máš pod autem pětkrát delší trubky, tak se nediv, že to prostě může téct na více místech... Navíc mám z tvých příspěvků pocit (možná mylný), že to auto máš v nepříliš dobrém stavu.

Autor:  fatal [ 20.12.07, 07:09 ]
Předmět příspěvku: 

Kristensen píše:
... Takže ono se ti to přehřálo a ty jsi jako správnej soptík chytnul flašku s vodou a nalil jsi to tam? ...


Zas bych to tak nehrotil, záleží kolik vody vyvařilo a kolik vody zůstalo v motoru. U stodvácy jsem taky doléval vodu cca 20°C do bublající expanzní nádržky a nic se nestalo, tedy přesněji řečeno stav motoru se nezhoršil. Pokud motor jednou hodně vyvaří, tak už je v něm stejně něco špatného a oprava je jen otázkou času...

Stránka 1 z 2 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/