Škoda TechWeb https://skoda-techweb.cz/forum/ |
|
škoda 105 nebo favorit https://skoda-techweb.cz/forum/viewtopic.php?f=14&t=8158 |
Stránka 1 z 3 |
Autor: | mašek zdeněk [ 26.12.07, 22:38 ] |
Předmět příspěvku: | škoda 105 nebo favorit |
najedu denně 160km.uvažuji nad koupí favorita v plynu,nebo škodou105.najeto skutečných 30000km a nechat do ní namontovat lpg. zajímají mne vaše názory. |
Autor: | Šemik [ 26.12.07, 22:46 ] |
Předmět příspěvku: | |
Záleží jaký jsi řidič. Škoda 105 má motor doopravdy na dnešní poměry slaboučký, někomu to na delší tratě vadí někomu ne. Spolehlivost je cca stejná, tedy na velmi dobré úrovni. Favorit má vyšší výkon motoru..¨ S ND je to u obou aut dobré. Š105 stačí benzin special, favorit chce natural. 105ka je 4 kvalt, fávo 5 kvalt. Pokud bych já chtěk auto na denní ježdění za prací (nebo kam) a mohl si vybrat z těhle dvou aut tak vezmu favorita a tu krásnou neojetou 105 nechám někomu kdo si ji vezme jako veterána. |
Autor: | Martin91 [ 26.12.07, 22:49 ] |
Předmět příspěvku: | |
Nebo si vzít obě a 105 si nechat jako veterána a to fávo na denní ježďení jak píše kolega Šemík. |
Autor: | hans [ 26.12.07, 22:51 ] |
Předmět příspěvku: | |
Naprosto souhlasím! 105 se 30 tisícema najeto je škoda ničim v denním provozu. A ten Favorit je přece jenom v provozních ohledech trochu vepředu - spotřeba, bezpečnost, výhled, servisní intervaly... Taky ale hodně záleží na jenom stavu Jenom teda zrovna od Šemika bych tohle nečekal |
Autor: | Martin91 [ 26.12.07, 22:52 ] |
Předmět příspěvku: | |
To asi neznáš mě! |
Autor: | Martin 007 [ 26.12.07, 22:55 ] |
Předmět příspěvku: | |
Krásně to napsal...pro mě téže nečekaně sem dojat |
Autor: | Neex [ 26.12.07, 22:58 ] |
Předmět příspěvku: | |
Favo mám hodně rád, ale myslím že pokud má 105ka najeto jen 30 tis. pak je jí na běžné používání ŠKODA. |
Autor: | Vít [ 26.12.07, 23:00 ] |
Předmět příspěvku: | |
favorita, nebo lepší, kdyby to šlo. 160km denně není málo ( i když mnozí najedou víc ). Favorit, když se dá do pořádku, není špatnej, Chce to všecko odhlučnit, aby to neklepalo, pak se v tom dá jezdit, jízdní vlasntosti má nesrvonatelně lepší než 105, zdaleka mu tak nevadí vítr, v zatáčce si nechá líbit taky o hodně víc. Motor je silnější a to se dneska hodí, na 160 km už se pár nakládních aut potká a s favoritem se líp předjedou. Navíc má mnohem lepší topení, v zimě se bude hodit, že hned topí (ona celé ta chladící topící soustava je u favorita lepší). Na údržbu je to nenáročné obeje, i když u favorita může být problém, pokud to bude stříkačka, tam je potřeba diagnostika a já nevím co všechno. Pokud ale seženeš karburátorový, není problém. Mohu-li doporučit, pak 136 z počátku výroby, byly vybavovány dlouhým stálým převodem, při 90 točí na pětku malinko přes 2000, a tak to ani nechlastá (a podřadit se dá vždy). Dalším významným plusem favorita je podle mě ve srvonání se 105 bezpečnost, přece jen je to o fous pevnější a líp to taky brzdí. I řazení je na favoritu lepší, ve stopětce je potřeba kvalt nejdřív najít, pak zařadit, ve fávu to tam padá jedna radost... já snad nevím o ničem, co by na 105 bylo lepší než na favoritu, je to přece jen o pěkných pár let mladší konstrukce s elegantní karoserií od Bertoneho a uložením motoru a převodovky od Porsche. |
Autor: | Martin 007 [ 26.12.07, 23:05 ] |
Předmět příspěvku: | |
Rozumně rozumně |
Autor: | Šemik [ 26.12.07, 23:14 ] |
Předmět příspěvku: | |
Vít Široký píše: favorita, nebo lepší, kdyby to šlo. 160km denně není málo ( i když mnozí najedou víc ). Favorit, když se dá do pořádku, není špatnej, Chce to všecko odhlučnit, aby to neklepalo, pak se v tom dá jezdit, jízdní vlasntosti má nesrvonatelně lepší než 105, zdaleka mu tak nevadí vítr, v zatáčce si nechá líbit taky o hodně víc. Motor je silnější a to se dneska hodí, na 160 km už se pár nakládních aut potká a s favoritem se líp předjedou. Navíc má mnohem lepší topení, v zimě se bude hodit, že hned topí (ona celé ta chladící topící soustava je u favorita lepší). Na údržbu je to nenáročné obeje, i když u favorita může být problém, pokud to bude stříkačka, tam je potřeba diagnostika a já nevím co všechno. Pokud ale seženeš karburátorový, není problém. Mohu-li doporučit, pak 136 z počátku výroby, byly vybavovány dlouhým stálým převodem, při 90 točí na pětku malinko přes 2000, a tak to ani nechlastá (a podřadit se dá vždy). Dalším významným plusem favorita je podle mě ve srvonání se 105 bezpečnost, přece jen je to o fous pevnější a líp to taky brzdí. I řazení je na favoritu lepší, ve stopětce je potřeba kvalt nejdřív najít, pak zařadit, ve fávu to tam padá jedna radost... já snad nevím o ničem, co by na 105 bylo lepší než na favoritu, je to přece jen o pěkných pár let mladší konstrukce s elegantní karoserií od Bertoneho a uložením motoru a převodovky od Porsche. A zase budu oponovat I škodovka s motorem vzadu nemá problém s chlazením, pokud se tedy chladící soustava nezanedbává. Topení asi nebude tak účinné jak u favorita (přeci jen to vedení něco měří) ale žádná tragédie to není, Pastelka i Rejpájdka topí tak, že je mi v nich horko i při pojižďkách po městě Srovnávat dynamiku 105 a favorita je asi jako nebe a dudy, tady 105ka beznadějně ztrácí. Řazení je i škodovek přesné a dobré, jen po letech provozu bývají omačkané pryže v domcích na táhle řazení či kost a už je nežádoucí vůle na světě Bezpečnost hodnotit si myslím nemá cenu, je to prostě kus od kusu, záleží na korozi, kvalitě předešlých oprav a tak.. No a elegantní karoserie je věcí osobního názoru Mě se třeba desing klasického krátkého favoritu moc nelíbí (Forman se mi líbí, a velká škoda je to, že nebyl favorit sedan to bylo krásné autíčko ). A co je na 105 lepší než na favoritu? No samozřejmě umístění motoru ve voze |
Autor: | Vít [ 27.12.07, 00:06 ] |
Předmět příspěvku: | |
Šemik píše: Vít Široký píše: favorita, nebo lepší, kdyby to šlo. 160km denně není málo ( i když mnozí najedou víc ). Favorit, když se dá do pořádku, není špatnej, Chce to všecko odhlučnit, aby to neklepalo, pak se v tom dá jezdit, jízdní vlasntosti má nesrvonatelně lepší než 105, zdaleka mu tak nevadí vítr, v zatáčce si nechá líbit taky o hodně víc. Motor je silnější a to se dneska hodí, na 160 km už se pár nakládních aut potká a s favoritem se líp předjedou. Navíc má mnohem lepší topení, v zimě se bude hodit, že hned topí (ona celé ta chladící topící soustava je u favorita lepší). Na údržbu je to nenáročné obeje, i když u favorita může být problém, pokud to bude stříkačka, tam je potřeba diagnostika a já nevím co všechno. Pokud ale seženeš karburátorový, není problém. Mohu-li doporučit, pak 136 z počátku výroby, byly vybavovány dlouhým stálým převodem, při 90 točí na pětku malinko přes 2000, a tak to ani nechlastá (a podřadit se dá vždy). Dalším významným plusem favorita je podle mě ve srvonání se 105 bezpečnost, přece jen je to o fous pevnější a líp to taky brzdí. I řazení je na favoritu lepší, ve stopětce je potřeba kvalt nejdřív najít, pak zařadit, ve fávu to tam padá jedna radost... já snad nevím o ničem, co by na 105 bylo lepší než na favoritu, je to přece jen o pěkných pár let mladší konstrukce s elegantní karoserií od Bertoneho a uložením motoru a převodovky od Porsche. A zase budu oponovat I škodovka s motorem vzadu nemá problém s chlazením, pokud se tedy chladící soustava nezanedbává. Topení asi nebude tak účinné jak u favorita (přeci jen to vedení něco měří) ale žádná tragédie to není, Pastelka i Rejpájdka topí tak, že je mi v nich horko i při pojižďkách po městě Srovnávat dynamiku 105 a favorita je asi jako nebe a dudy, tady 105ka beznadějně ztrácí. Řazení je i škodovek přesné a dobré, jen po letech provozu bývají omačkané pryže v domcích na táhle řazení či kost a už je nežádoucí vůle na světě Bezpečnost hodnotit si myslím nemá cenu, je to prostě kus od kusu, záleží na korozi, kvalitě předešlých oprav a tak.. No a elegantní karoserie je věcí osobního názoru Mě se třeba desing klasického krátkého favoritu moc nelíbí (Forman se mi líbí, a velká škoda je to, že nebyl favorit sedan to bylo krásné autíčko ). A co je na 105 lepší než na favoritu? No samozřejmě umístění motoru ve voze už jsem se lekl, že se neozveš... ještě musím doplnit, že favorit krásně svítí a tedy ten sedan... no fuj |
Autor: | Šemik [ 27.12.07, 07:28 ] |
Předmět příspěvku: | |
Jak svítí favorit bohužel nevím Vím ale že i škodovka svítí jak drak pokud má dobré očička Rejpájdka svítí jak pánbuh, zato Pastelka je chudinka sotva svítící oproti ní.. Ale už jsou na obzoru nové světlomety Musíme tu svítivost,Vítku, třeba na TW08 porovnat |
Autor: | Vít [ 27.12.07, 09:31 ] |
Předmět příspěvku: | |
nejlépe sehnat na to měřící přístroj |
Autor: | Dusche [ 27.12.07, 09:59 ] |
Předmět příspěvku: | |
situace kolem LPG - ber jednoznacne Favorita, tomu lpg vylozene prospiva, u 105 tky se muze stat ze se z lpg moc neskamaradi... ventily, zapalovani. |
Autor: | Vít [ 27.12.07, 10:14 ] |
Předmět příspěvku: | |
a taky je 105 s LPG strašně těžká na zadek |
Stránka 1 z 3 | Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |