Autor |
Zpráva |
ondra120
Metal (urg)
Příspěvky: 3730 Bydliště: Vsetín
|
Pohon na dřevoplyn
Dneska mě při přikládání do kamen v dílně napadla myšlenka oprášit řešení značně letité, avšak možná již brzy opět aktuální (jestli je to s tím ropným zlomem pravda ) - a to dřevoplyn.
Vcelku prima stránky zde, i s návodem na generátor: http://www.gengas.nu/bilder/index.shtml
Myslím že je to doma vcelku v pohodě vyrobitelné, ale pár věcí to chce dořešit - hlavně mě vrtá v hlavě směšovač...bude to jak u LPG? (směšovací poměr u dřevoplynu je cca 1:1)...dále filtrace plynu... . Zkusíém to trochu rozkreslit v 3Dečku a uvidím.
Ale vcelku mě láká v budoucnu něco takového zkusit.
Kolik by stála výroba generátoru nemám páru, ale provoz při spotřebě 15 -20 kg dřeva na 100 km by vyšel v zajímavých číslech.
Jako vhodné vozidlo na zástavbu a následné pokusy mě napadla klasická mečiarova pomsta v provedení valník (TAZ 1500), nebo nějaký malý valníček s benzínovým motorem a karbcem (nemám v tomto moc přehled co se všechno vyrábělo).
No jsou to jenom takové úvahy...
Ale veškeré nápady a návody sem!
_________________ Škoda Fabia 1.9 SDI - přesunovadlo Jawa 350 OHC ´19 - pro jizdy s čistýma rukama ČZ 175/477 ´72 - veterán
Škoda 742 Forever Team
|
20.1.08, 21:47 |
|
|
Reklama
|
Reklama
|
|
|
|
slovacek.milos
Mistr mechanik
Příspěvky: 16256 Bydliště: Strážnice
|
Re: Pohon na dřevoplyn
ondra120 píše: Dneska mě při přikládání do kamen v dílně napadla myšlenka oprášit řešení značně letité, avšak možná již brzy opět aktuální (jestli je to s tím ropným zlomem pravda ) - a to dřevoplyn. Vcelku prima stránky zde, i s návodem na generátor: http://www.gengas.nu/bilder/index.shtmlMyslím že je to doma vcelku v pohodě vyrobitelné, ale pár věcí to chce dořešit - hlavně mě vrtá v hlavě směšovač...bude to jak u LPG? (směšovací poměr u dřevoplynu je cca 1:1)...dále filtrace plynu... . Zkusíém to trochu rozkreslit v 3Dečku a uvidím. Ale vcelku mě láká v budoucnu něco takového zkusit. Kolik by stála výroba generátoru nemám páru, ale provoz při spotřebě 15 -20 kg dřeva na 100 km by vyšel v zajímavých číslech. Jako vhodné vozidlo na zástavbu a následné pokusy mě napadla klasická mečiarova pomsta v provedení valník (TAZ 1500), nebo nějaký malý valníček s benzínovým motorem a karbcem (nemám v tomto moc přehled co se všechno vyrábělo). No jsou to jenom takové úvahy... Ale veškeré nápady a návody sem!
zábavné ta motorka ta se mi líbí, zažízení je problematické, generátorový plyn je jedovatý,pokles výkonu o 30%, životnost motoru vlivem pevných částic se snižuje, výběr vhodného dřeva, a na silnici občas stojí policajti miloš
|
28.1.08, 14:33 |
|
|
ondra120
Metal (urg)
Příspěvky: 3730 Bydliště: Vsetín
|
Re: Pohon na dřevoplyn
slovacek.milos píše: ondra120 píše: No jsou to jenom takové úvahy... Ale veškeré nápady a návody sem!
zábavné ta motorka ta se mi líbí, zažízení je problematické, generátorový plyn je jedovatý,pokles výkonu o 30%, životnost motoru vlivem pevných částic se snižuje, výběr vhodného dřeva, a na silnici občas stojí policajti miloš
Jsou na těch stránkách zajímavé řešení, ikdyž někdy jejich řemeslné provedení je minimálně diskutabilní zkouším těď při chvíli něco kreslit a hlavně to torchu s kolegou propočítat co by tak šlo změnšit. Ne že bych se chtěl pustit do stavby, ale mám to spíš akorát takový námět na přemýšlení když mám chuť řešit ptákoviny.
Všechny problémy jsou mi právě známé,proto to chce dobře promyslet konstrukci. chcem trochu líp prokoumat generátor po vzoru moderních kotlů na dřevoplyn,už mám sehnanou nějakou literaturu...Co se týká výběru dřeva, o to právě jde, moderní kotle umí pracovyt i s ne úplně suchám dřevem, či s dřevní štěpkou.
Problém bude ještě směšovač...
O legalizaci jsem ani neuvažoval, to by mě mohli rovnou zavřít do blázince a zbavit svéprávnosti, protože ono řešení už je to poněkud zastaralé...
Jo a ta motorka je parádní, už sem se díval jak přidělat kotel na bandita
_________________ Škoda Fabia 1.9 SDI - přesunovadlo Jawa 350 OHC ´19 - pro jizdy s čistýma rukama ČZ 175/477 ´72 - veterán
Škoda 742 Forever Team
|
28.1.08, 17:58 |
|
|
elegant
Příspěvky: 1954 Bydliště: Bratislava
|
Tuším pohon na drevoplyn v aute vymyslel nejaky žid ešte v 40 rokoch. Už vtedy to ututlaly. Teda neviem, či si to dobre pamätám
_________________ R.I.P. Škoda 120L, r.v. 1979; eMko so srdcom užovky (motor a napravy) R.I.P. BMW e39 530i r.v. 2000 Just because I'm paranoid doesn't mean they aren't out to get me! viewtopic.php?t=18421
|
28.1.08, 18:03 |
|
|
fatal
rejpal
Příspěvky: 18273
|
Re: Pohon na dřevoplyn
ondra120 píše: O legalizaci jsem ani neuvažoval, to by mě mohli rovnou zavřít do blázince a zbavit svéprávnosti, protože ono řešení už je to poněkud zastaralé...
Až dojde ropa, bude i parní stroj dobrý...
|
28.1.08, 18:05 |
|
|
madmax
Příspěvky: 451 Bydliště: Chrudim
|
Az dojde ropa tak odchytim par opalenejch spoluobcanu a budou me tahat
_________________
|
28.1.08, 18:07 |
|
|
Matthes
Hliník navždy.
Příspěvky: 17651 Bydliště: Praha západ
|
madmax píše: Az dojde ropa tak odchytim par opalenejch spoluobcanu a budou me tahat
A pak ti je zastrelej policajti pac si budou myslet ze kradou auto
_________________ Zbrane zabijeji!
Liga za čisté silnice: pumpičkářům pumpičkou přes koule.
|
28.1.08, 18:13 |
|
|
ondra120
Metal (urg)
Příspěvky: 3730 Bydliště: Vsetín
|
elegant píše: Tuším pohon na drevoplyn v aute vymyslel nejaky žid ešte v 40 rokoch. Už vtedy to ututlaly. Teda neviem, či si to dobre pamätám
Pohon na dřevoplyn je už dávno vymyšlená věc, více či méně úspěšně, zato však hodně používaná za 2.světové u nás...Spíš mi jde oto to trochu učesat a zjednodušit co se týká výroby...
_________________ Škoda Fabia 1.9 SDI - přesunovadlo Jawa 350 OHC ´19 - pro jizdy s čistýma rukama ČZ 175/477 ´72 - veterán
Škoda 742 Forever Team
|
28.1.08, 18:22 |
|
|
cyz
Příspěvky: 3262 Bydliště: Uherské Hradiště (Kunovice)
|
Přesně....náklaďáky to na to normálně jezdily. Ten generátorový plyn je jedovatý asi protože je v tom hodně CO (nedokonalé spalování). Zrovna včera mě to taky napadlo, nicméně to nepovažuju za dost dobře realizovatelné v domácích podmínkách.....možná jako kuriozita, ale do provozu určitě ne....představa že by mi někde na křižovatce vyhasl kotel a musel by roztápět a přikládat je dost směšná . Problém vidím v tom jak ten kotel odladit aby nedocházelo k zapálení toho plynu v sání motoru. V tom výberu vhodného dřeva bych problém neviděl, máme kotel s generátorovým systémem spalování a momentálně v tom topíme odpadem se stolárny kterého jsem sehnal asi 20m3 zadarmo a šlape jak hodinky
|
28.1.08, 18:44 |
|
|
ondra120
Metal (urg)
Příspěvky: 3730 Bydliště: Vsetín
|
2 Cyz: Ne jenom náklaďáky, systém už je vcelku promyšlený co se týká funce...Na jedno naložení ujedeš cca 100-150 kiláků, potom to chce znova přiložit, chce si to akorát víc hlídat.
V konstrukci kotle se chce právě inspirovat kotlem o kterém píšeš, v tom jde totiž pálit kdejaky bordel (jako dřevo). Jinak celé zařízení je easy (1filtr, chladič plynu, 2 filtr, ventilátor pro zatápění, směšovač a jedem...) Jenom to chce pořádně udělat aby plyn neunikal, klikovou skříň odvětrat do sání a není problém.
Kurňa já se snad do toho pustím aj fyzicky ať je sranda (teda je fakt že jedovatost a výbušnost generátorového plynu budí respekt...)
Jo a realizace v domácích podmínkám pokud máš COčko, švajc (není podmínka,ale lítak kvůli každé ohlé trubce někam...) známého v dílně se stáčečkou plechu (taky není nutné,ale aspoň by to nějak vypadalo), šikovné ruce a kopu času.
Na těch stránkách je přímo technická dokumentace k generátoru a ostatním zařízením, sice v angličtině a jak sem to prostudoval tak někdy je to výrobně dost nahov**, šlo by tam spoustu věcí zjednodušit
_________________ Škoda Fabia 1.9 SDI - přesunovadlo Jawa 350 OHC ´19 - pro jizdy s čistýma rukama ČZ 175/477 ´72 - veterán
Škoda 742 Forever Team
|
28.1.08, 18:55 |
|
|
cyz
Příspěvky: 3262 Bydliště: Uherské Hradiště (Kunovice)
|
Nějak extrémně výbušný ten plyn není, mnohem míň než propan. U toho kotle se občas stává že v určitých situacích přejde do detonačního chodu kdy se plyn hromadí ve spalovací komoře kde potom vybuchuje v hodně krátkých intervalech, sice se celý kotelna otřásá v základech a kdysi myslím i prasklo sklo, ale kotel to vydrží v pohodě. Inspirovat by se tím dalo, když se podíváš na www.atmos.cz tak tam to máš poměrně podrobně rozkreslené. Co se týká toho dojezdu - mohl by být větší, tady tento kotel má výkon 32kW, násypku 0,18m3 a na plný výkon vydrží 4 hodiny, na malý výkon až 12 hodin.
|
28.1.08, 19:04 |
|
|
ondra120
Metal (urg)
Příspěvky: 3730 Bydliště: Vsetín
|
Mám ten dojem že výbušný sám o sobě není,ale výbušnou směs se vzduchem tvoří podstatně lépe než propan. Tak atmos sem měl při té inspiraci přesně na mysli, s tím výkonem je to trochu problém, tady je uváděný tepelný výkon, tyto kotle jsou podstatně účinější než spalovací motor, spalování tam probíhá za jiných (ideálnějších podmínek).
Proto ty kotle na starších náklaďácích musely být větší (samo že s ohledem na výkon motoru...na té motorce to byl takový pidikotlík:) ). Ale zas tam hrála otázka konstrukce (no tam toho asi vyšpekulovat tolik nejde, spíš už jsou lepší materiály tak jde ledacos zmenšit...
Jinak z toho atmosu sem našel aj nějakého človíčka, možná mu zkusím napsat jestli by neukápl nějaké know how
_________________ Škoda Fabia 1.9 SDI - přesunovadlo Jawa 350 OHC ´19 - pro jizdy s čistýma rukama ČZ 175/477 ´72 - veterán
Škoda 742 Forever Team
|
28.1.08, 20:06 |
|
|
ventYl
Příspěvky: 6587 Bydliště: Kosice
|
Ja mam doma tony starej lieratury o tomto sposobe pohonu (niekde z 50. - 60. rokov). Filtrovanie pevnych castich tam je vymyslene na zaklade dynamickeho filtra castic, ale predpokladam, ze tam uvadzane konstrukcie su rozmerovo obrovske. Uz je to nejaky piatok, co som to studoval.
_________________ This is Linux land, on silent nights you can hear Windows machines rebooting. (--)))o-») Skoda Rapid 136 r.v.1989 biely OOOO Audi 80 2.3E r.v. 1993 - Vopruz durch Technik [H] Honda HR-V 4x4 r.v. 2000 - mula Skoda 742 Forever Team
|
28.1.08, 20:12 |
|
|
ondra120
Metal (urg)
Příspěvky: 3730 Bydliště: Vsetín
|
ventYl píše: Ja mam doma tony starej lieratury o tomto sposobe pohonu (niekde z 50. - 60. rokov). Filtrovanie pevnych castich tam je vymyslene na zaklade dynamickeho filtra castic, ale predpokladam, ze tam uvadzane konstrukcie su rozmerovo obrovske. Uz je to nejaky piatok, co som to studoval.
A neslo by prosim neco naskenovat? Třeba jenom shémata s popisem, nejaké výpočty...
_________________ Škoda Fabia 1.9 SDI - přesunovadlo Jawa 350 OHC ´19 - pro jizdy s čistýma rukama ČZ 175/477 ´72 - veterán
Škoda 742 Forever Team
|
28.1.08, 20:39 |
|
|
ventYl
Příspěvky: 6587 Bydliště: Kosice
|
najdem prejdem a ked zistim nieco uzitocne, pozicam skener. dufam, ze tam budu aj nejake vypocty. vacsina z toho su stare knihy stroje - strojnictvi, a casti stroju.
_________________ This is Linux land, on silent nights you can hear Windows machines rebooting. (--)))o-») Skoda Rapid 136 r.v.1989 biely OOOO Audi 80 2.3E r.v. 1993 - Vopruz durch Technik [H] Honda HR-V 4x4 r.v. 2000 - mula Skoda 742 Forever Team
|
28.1.08, 20:52 |
|
|
Reklama
|
Reklama
|
|
|
|
|
Kdo je online |
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 49 návštevníků |
|
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
|
|