Škoda TechWeb https://skoda-techweb.cz/forum/ |
|
Pohon na dřevoplyn https://skoda-techweb.cz/forum/viewtopic.php?f=14&t=8581 |
Stránka 1 z 3 |
Autor: | ondra120 [ 20.1.08, 21:47 ] |
Předmět příspěvku: | Pohon na dřevoplyn |
Dneska mě při přikládání do kamen v dílně napadla myšlenka oprášit řešení značně letité, avšak možná již brzy opět aktuální (jestli je to s tím ropným zlomem pravda ) - a to dřevoplyn. Vcelku prima stránky zde, i s návodem na generátor: http://www.gengas.nu/bilder/index.shtml Myslím že je to doma vcelku v pohodě vyrobitelné, ale pár věcí to chce dořešit - hlavně mě vrtá v hlavě směšovač...bude to jak u LPG? (směšovací poměr u dřevoplynu je cca 1:1)...dále filtrace plynu... . Zkusíém to trochu rozkreslit v 3Dečku a uvidím. Ale vcelku mě láká v budoucnu něco takového zkusit. Kolik by stála výroba generátoru nemám páru, ale provoz při spotřebě 15 -20 kg dřeva na 100 km by vyšel v zajímavých číslech. Jako vhodné vozidlo na zástavbu a následné pokusy mě napadla klasická mečiarova pomsta v provedení valník (TAZ 1500), nebo nějaký malý valníček s benzínovým motorem a karbcem (nemám v tomto moc přehled co se všechno vyrábělo). No jsou to jenom takové úvahy... Ale veškeré nápady a návody sem! |
Autor: | slovacek.milos [ 28.1.08, 14:33 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Pohon na dřevoplyn |
ondra120 píše: Dneska mě při přikládání do kamen v dílně napadla myšlenka oprášit řešení značně letité, avšak možná již brzy opět aktuální (jestli je to s tím ropným zlomem pravda ) - a to dřevoplyn. Vcelku prima stránky zde, i s návodem na generátor: http://www.gengas.nu/bilder/index.shtml Myslím že je to doma vcelku v pohodě vyrobitelné, ale pár věcí to chce dořešit - hlavně mě vrtá v hlavě směšovač...bude to jak u LPG? (směšovací poměr u dřevoplynu je cca 1:1)...dále filtrace plynu... . Zkusíém to trochu rozkreslit v 3Dečku a uvidím. Ale vcelku mě láká v budoucnu něco takového zkusit. Kolik by stála výroba generátoru nemám páru, ale provoz při spotřebě 15 -20 kg dřeva na 100 km by vyšel v zajímavých číslech. Jako vhodné vozidlo na zástavbu a následné pokusy mě napadla klasická mečiarova pomsta v provedení valník (TAZ 1500), nebo nějaký malý valníček s benzínovým motorem a karbcem (nemám v tomto moc přehled co se všechno vyrábělo). No jsou to jenom takové úvahy... Ale veškeré nápady a návody sem! zábavné ta motorka ta se mi líbí, zažízení je problematické, generátorový plyn je jedovatý,pokles výkonu o 30%, životnost motoru vlivem pevných částic se snižuje, výběr vhodného dřeva, a na silnici občas stojí policajti miloš |
Autor: | ondra120 [ 28.1.08, 17:58 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Pohon na dřevoplyn |
slovacek.milos píše: ondra120 píše: No jsou to jenom takové úvahy... Ale veškeré nápady a návody sem! zábavné ta motorka ta se mi líbí, zažízení je problematické, generátorový plyn je jedovatý,pokles výkonu o 30%, životnost motoru vlivem pevných částic se snižuje, výběr vhodného dřeva, a na silnici občas stojí policajti miloš Jsou na těch stránkách zajímavé řešení, ikdyž někdy jejich řemeslné provedení je minimálně diskutabilní zkouším těď při chvíli něco kreslit a hlavně to torchu s kolegou propočítat co by tak šlo změnšit. Ne že bych se chtěl pustit do stavby, ale mám to spíš akorát takový námět na přemýšlení když mám chuť řešit ptákoviny. Všechny problémy jsou mi právě známé,proto to chce dobře promyslet konstrukci. chcem trochu líp prokoumat generátor po vzoru moderních kotlů na dřevoplyn,už mám sehnanou nějakou literaturu...Co se týká výběru dřeva, o to právě jde, moderní kotle umí pracovyt i s ne úplně suchám dřevem, či s dřevní štěpkou. Problém bude ještě směšovač... O legalizaci jsem ani neuvažoval, to by mě mohli rovnou zavřít do blázince a zbavit svéprávnosti, protože ono řešení už je to poněkud zastaralé... Jo a ta motorka je parádní, už sem se díval jak přidělat kotel na bandita |
Autor: | elegant [ 28.1.08, 18:03 ] |
Předmět příspěvku: | |
Tuším pohon na drevoplyn v aute vymyslel nejaky žid ešte v 40 rokoch. Už vtedy to ututlaly. Teda neviem, či si to dobre pamätám |
Autor: | fatal [ 28.1.08, 18:05 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Pohon na dřevoplyn |
ondra120 píše: O legalizaci jsem ani neuvažoval, to by mě mohli rovnou zavřít do blázince a zbavit svéprávnosti, protože ono řešení už je to poněkud zastaralé... Až dojde ropa, bude i parní stroj dobrý... |
Autor: | madmax [ 28.1.08, 18:07 ] |
Předmět příspěvku: | |
Az dojde ropa tak odchytim par opalenejch spoluobcanu a budou me tahat |
Autor: | Matthes [ 28.1.08, 18:13 ] |
Předmět příspěvku: | |
madmax píše: Az dojde ropa tak odchytim par opalenejch spoluobcanu a budou me tahat A pak ti je zastrelej policajti pac si budou myslet ze kradou auto |
Autor: | ondra120 [ 28.1.08, 18:22 ] |
Předmět příspěvku: | |
elegant píše: Tuším pohon na drevoplyn v aute vymyslel nejaky žid ešte v 40 rokoch. Už vtedy to ututlaly. Teda neviem, či si to dobre pamätám Pohon na dřevoplyn je už dávno vymyšlená věc, více či méně úspěšně, zato však hodně používaná za 2.světové u nás...Spíš mi jde oto to trochu učesat a zjednodušit co se týká výroby... |
Autor: | cyz [ 28.1.08, 18:44 ] |
Předmět příspěvku: | |
Přesně....náklaďáky to na to normálně jezdily. Ten generátorový plyn je jedovatý asi protože je v tom hodně CO (nedokonalé spalování). Zrovna včera mě to taky napadlo, nicméně to nepovažuju za dost dobře realizovatelné v domácích podmínkách.....možná jako kuriozita, ale do provozu určitě ne....představa že by mi někde na křižovatce vyhasl kotel a musel by roztápět a přikládat je dost směšná . Problém vidím v tom jak ten kotel odladit aby nedocházelo k zapálení toho plynu v sání motoru. V tom výberu vhodného dřeva bych problém neviděl, máme kotel s generátorovým systémem spalování a momentálně v tom topíme odpadem se stolárny kterého jsem sehnal asi 20m3 zadarmo a šlape jak hodinky |
Autor: | ondra120 [ 28.1.08, 18:55 ] |
Předmět příspěvku: | |
2 Cyz: Ne jenom náklaďáky, systém už je vcelku promyšlený co se týká funce...Na jedno naložení ujedeš cca 100-150 kiláků, potom to chce znova přiložit, chce si to akorát víc hlídat. V konstrukci kotle se chce právě inspirovat kotlem o kterém píšeš, v tom jde totiž pálit kdejaky bordel (jako dřevo). Jinak celé zařízení je easy (1filtr, chladič plynu, 2 filtr, ventilátor pro zatápění, směšovač a jedem...) Jenom to chce pořádně udělat aby plyn neunikal, klikovou skříň odvětrat do sání a není problém. Kurňa já se snad do toho pustím aj fyzicky ať je sranda (teda je fakt že jedovatost a výbušnost generátorového plynu budí respekt...) Jo a realizace v domácích podmínkám pokud máš COčko, švajc (není podmínka,ale lítak kvůli každé ohlé trubce někam...) známého v dílně se stáčečkou plechu (taky není nutné,ale aspoň by to nějak vypadalo), šikovné ruce a kopu času. Na těch stránkách je přímo technická dokumentace k generátoru a ostatním zařízením, sice v angličtině a jak sem to prostudoval tak někdy je to výrobně dost nahov**, šlo by tam spoustu věcí zjednodušit |
Autor: | cyz [ 28.1.08, 19:04 ] |
Předmět příspěvku: | |
Nějak extrémně výbušný ten plyn není, mnohem míň než propan. U toho kotle se občas stává že v určitých situacích přejde do detonačního chodu kdy se plyn hromadí ve spalovací komoře kde potom vybuchuje v hodně krátkých intervalech, sice se celý kotelna otřásá v základech a kdysi myslím i prasklo sklo, ale kotel to vydrží v pohodě. Inspirovat by se tím dalo, když se podíváš na www.atmos.cz tak tam to máš poměrně podrobně rozkreslené. Co se týká toho dojezdu - mohl by být větší, tady tento kotel má výkon 32kW, násypku 0,18m3 a na plný výkon vydrží 4 hodiny, na malý výkon až 12 hodin. |
Autor: | ondra120 [ 28.1.08, 20:06 ] |
Předmět příspěvku: | |
Mám ten dojem že výbušný sám o sobě není,ale výbušnou směs se vzduchem tvoří podstatně lépe než propan. Tak atmos sem měl při té inspiraci přesně na mysli, s tím výkonem je to trochu problém, tady je uváděný tepelný výkon, tyto kotle jsou podstatně účinější než spalovací motor, spalování tam probíhá za jiných (ideálnějších podmínek). Proto ty kotle na starších náklaďácích musely být větší (samo že s ohledem na výkon motoru...na té motorce to byl takový pidikotlík:) ). Ale zas tam hrála otázka konstrukce (no tam toho asi vyšpekulovat tolik nejde, spíš už jsou lepší materiály tak jde ledacos zmenšit... Jinak z toho atmosu sem našel aj nějakého človíčka, možná mu zkusím napsat jestli by neukápl nějaké know how |
Autor: | ventYl [ 28.1.08, 20:12 ] |
Předmět příspěvku: | |
Ja mam doma tony starej lieratury o tomto sposobe pohonu (niekde z 50. - 60. rokov). Filtrovanie pevnych castich tam je vymyslene na zaklade dynamickeho filtra castic, ale predpokladam, ze tam uvadzane konstrukcie su rozmerovo obrovske. Uz je to nejaky piatok, co som to studoval. |
Autor: | ondra120 [ 28.1.08, 20:39 ] |
Předmět příspěvku: | |
ventYl píše: Ja mam doma tony starej lieratury o tomto sposobe pohonu (niekde z 50. - 60. rokov). Filtrovanie pevnych castich tam je vymyslene na zaklade dynamickeho filtra castic, ale predpokladam, ze tam uvadzane konstrukcie su rozmerovo obrovske. Uz je to nejaky piatok, co som to studoval. A neslo by prosim neco naskenovat? Třeba jenom shémata s popisem, nejaké výpočty... |
Autor: | ventYl [ 28.1.08, 20:52 ] |
Předmět příspěvku: | |
najdem prejdem a ked zistim nieco uzitocne, pozicam skener. dufam, ze tam budu aj nejake vypocty. vacsina z toho su stare knihy stroje - strojnictvi, a casti stroju. |
Stránka 1 z 3 | Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |