Škoda TechWeb https://skoda-techweb.cz/forum/ |
|
Forman - Topení https://skoda-techweb.cz/forum/viewtopic.php?f=14&t=9454 |
Stránka 1 z 1 |
Autor: | topas159 [ 6.3.08, 07:52 ] |
Předmět příspěvku: | Forman - Topení |
Mám škodu forman a když pustím topení, tak mi to moc netopí, fouká takový vlažný vzduch, a teplota motoru je normální jak má být, když je zahřátý. Mel jsem škodu 120, a ta topila o hodně lépe... Čím to může být??? Díky.. |
Autor: | slovacek.milos [ 6.3.08, 07:58 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Forman - Topení |
topas159 píše: Mám škodu forman a když pustím topení, tak mi to moc netopí, fouká takový vlažný vzduch, a teplota motoru je normální jak má být, když je zahřátý. Mel jsem škodu 120, a ta topila o hodně lépe... Čím to může být??? Díky.. určitě je tam obtoková klapka radiátoru která nedovírá a pouští ti studený vzduch mimo radiátor a je ti zima miloš |
Autor: | michalkatka [ 6.3.08, 09:13 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Forman - Topení |
slovacek.milos píše: topas159 píše: Mám škodu forman a když pustím topení, tak mi to moc netopí, fouká takový vlažný vzduch, a teplota motoru je normální jak má být, když je zahřátý. Mel jsem škodu 120, a ta topila o hodně lépe... Čím to může být??? Díky.. určitě je tam obtoková klapka radiátoru která nedovírá a pouští ti studený vzduch mimo radiátor a je ti zima miloš Forman/Favo nemá obtokovú klapku, vždy to fúka cez radiátor, a intenzita sa reguluje prietokom vody. pozri či ti páčka ventilu behá v celom rozsahu, od strany baterky ako idú hadice do kúrenia je ventil, na ňom páčka ktorá musí s posuvom spodnej páčky kúrenia chodiť od dorazu k dorazu. častou príčinou býva tesnenie pod hlavou, vtedy sa dostáva vzduch do systému a radiátor ako najvyžší bod okruhu sa nestihne odvzdušniť. alebo zanesený radiátor kúrenia. skús za chodu, pri zohriatom motore hadice čo idú do kúrenia, musia byť horúce tak že ich neudržíš rukou, potom poradíme ďalej... |
Autor: | fatal [ 6.3.08, 09:35 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Forman - Topení |
michalkatka píše: Forman/Favo nemá obtokovú klapku... Nechci se hádat, ale řekl bych, že má. Viz např. strana 293 knihy Údržba a opravy automobilů Škoda Favorit Forman Pick Up (Andrt, Malina), obr. 262a, č. 4 a 11 - klapka obtoku. |
Autor: | Nepér [ 6.3.08, 10:31 ] |
Předmět příspěvku: | |
Jo, je tam obtok, ale přes radiátor to fouká vždy. |
Autor: | michalkatka [ 6.3.08, 17:34 ] |
Předmět příspěvku: | |
Nepér píše: Jo, je tam obtok, ale přes radiátor to fouká vždy. áno, máte pravdu, tie klapky hore a dole sú, ale Favo kúrenie je aj tak samá záhada, neviem ako tam prúdenie vzduchu funguje, neviem ako sa dá nastaviť cirkulácia vzduchu s kabíny, že vraj áno.... |
Autor: | fatal [ 6.3.08, 17:40 ] |
Předmět příspěvku: | |
michalkatka píše: neviem ako sa dá nastaviť cirkulácia vzduchu s kabíny, že vraj áno.... To je nějaká blbost, ne? Sání je jen z předku, dovnitř to jen fouká... |
Autor: | michalkatka [ 6.3.08, 17:48 ] |
Předmět příspěvku: | |
fatal píše: To je nějaká blbost, ne? Sání je jen z předku, dovnitř to jen fouká... to áno, ale ak je pri radiátore horná klapka zavretá a spodná otvorená tak je vzduch cez spodnú klapku od spodu strhávaný a fúka to hore, alebo ako? neviem, fakt je to záhada... budem to zrejme prerábať kôli tej klíme, ak nezoženiem to Feldaklimakurenie.... |
Autor: | fatal [ 6.3.08, 17:51 ] |
Předmět příspěvku: | |
michalkatka píše: ...ak je pri radiátore horná klapka zavretá a spodná otvorená ... Klapky obtoku se hýbou společně a regulují tok vzduchu kolem výměníku, tedy teplotu výsledného vzduchu. Dělení na vrch a spodek je až za výměníkem, na obrázku č. 7 a 12 - regulační klapky. |
Autor: | michalkatka [ 6.3.08, 18:02 ] |
Předmět příspěvku: | |
fatal píše: michalkatka píše: ...ak je pri radiátore horná klapka zavretá a spodná otvorená ... Klapky obtoku se hýbou společně a regulují tok vzduchu kolem výměníku, tedy teplotu výsledného vzduchu. Dělení na vrch a spodek je až za výměníkem, na obrázku č. 7 a 12 - regulační klapky. priznám sa že som to nikdy neskúmal, ale asi budem musieť, ak tam chcem zakomponovať ešte aj výparník... |
Autor: | slovacek.milos [ 6.3.08, 18:20 ] |
Předmět příspěvku: | |
fatal píše: michalkatka píše: ...ak je pri radiátore horná klapka zavretá a spodná otvorená ... Klapky obtoku se hýbou společně a regulují tok vzduchu kolem výměníku, tedy teplotu výsledného vzduchu. Dělení na vrch a spodek je až za výměníkem, na obrázku č. 7 a 12 - regulační klapky. a určitě je nahoře, od motorku stěračů a je spojená dole táhlem a to stačí prstem dorazit nahoru miloš |
Stránka 1 z 1 | Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |