|
FAQ
• Hledat • Přihlásit se
|
|
Stránka 1 z 1
|
[ Příspěvků: 8 ] |
|
Záměna kapaliny do chladiče za mot. olej
Autor |
Zpráva |
romik.kahanec
Příspěvky: 154 Bydliště: Hoštejn
|
Záměna kapaliny do chladiče za mot. olej
Nevím jak se to povedlo, ale při doplňování kapaliny do chladícího systému jsem omylem použil cca 1 litr motorového oleje SAE 30. Chtěl bych se zeptat, jak to teď bude asi "chladit" (mám teď strach vyjet). Typ vozu: Škoda 120L (užovka). Díky za rady!
|
8.3.08, 07:47 |
|
|
Reklama
|
Reklama
|
|
|
|
Viky
Pan Kapitán
Příspěvky: 12127 Bydliště: Tynec n.L.
|
Re: Záměna kapaliny do chladiče za mot. olej
romik.kahanec píše: Nevím jak se to povedlo, ale při doplňování kapaliny do chladícího systému jsem omylem použil cca 1 litr motorového oleje SAE 30. Chtěl bych se zeptat, jak to teď bude asi "chladit" (mám teď strach vyjet). Typ vozu: Škoda 120L (užovka). Díky za rady!
Ojel by na vode mel plavat, kdyz motor rozjedes, tak by se mel promichat a vodou. No.... emulze voda+olej se bezne pouziva pro chlazeni pri strojnim obrabeni, takze chladit asi jo..... ale nejsem si jistej co to bude delat v chladici.
Toreticky bys vetsinu oleje mel vytahnout z nadrzky, je nejvejs, takze by tam mel olej v klidu zustavat.
_________________ Forman 1994 Million Edition "Frankie" Rapid 120/1985 "Eda" - BAZ 120R Škoda 742 Forever Team -
Cvokárium: Youtube Instagram
|
8.3.08, 08:23 |
|
|
michalkatka
Příspěvky: 19159 Bydliště: SR Bratislavský kraj - Senec
|
Re: Záměna kapaliny do chladiče za mot. olej
chladiť to myslím bude, ale bolo by vhodné to nejako od tiaľ dostať von, najlepšie za tepla výmenou vody, čiže zohriať až kým nezopne ventilátor, vypustiť, napustiť novú.
možno vypustenú nechať odstáť, zliať s toho olej navrchu a potom sa voda dá ešte použiť, ale oil určite obsahuje aj iné prísady ktoré sa vo vode rozpustia, čiže neviem či je to dobrý nápad...
_________________ Škoda Favorit 135(136)(G)Lx 93 LPG klima červeň
Nie je všetko tak ako vyzerá - rozdiel je v technike...
http://skoda.panda.cz/forum/viewtopic.php?t=3336
|
8.3.08, 08:31 |
|
|
Jakub_Simir
Příspěvky: 655 Bydliště: Heřmanův Městec
|
Ja bych radsi (pokud jsi s tim jeste nejel) jak je vpredu odvzdusnovak tak napojit hadici s vodou a tlakem to za studena vytlacit. Normalne nejdriv nech expanzku zavrenou a namontuj tam hadici s vodou. Pak otevri expanzku a pust vodu. melo by se to vytlacit ven. Budes to mit sice oblity v motorovym prostoru ale to si vycistis. Jak pisou kluci za tepla tam mam zkusenost kdyz uz se za tepla voda smicha s olejem tak ta emulze co vznikne se lepi na vse a vsude. takze radeji bych to udelal takto jak mam napisane.
_________________ Škoda 120L 1983 / Fa 136 prostě "UŽOVKA" Škoda 110R 1974 - viewtopic.php?f=19&t=7102 Škoda 110R 1980 Škoda felicia 1.6 GLX 1995
Zakladatel Coupé clubu TW Škoda 742 a 718K Forever Team
|
8.3.08, 08:41 |
|
|
patrik-hp
Příspěvky: 3257 Bydliště: Brandýs nad Labem
|
Dobře sis to promazal,jen jedna věc,která je problém je ta,že olej leptá po čas hadice....Tak že ohřát,a vypustit...pak nalejt fridex kterej to z části odmastí a zase za tepla po cca 20 minutách a horkým chladiči vypustit....Pak už bys mohl nalít novou náplň,která se možná ještě zabarví,ale už to nebude tolik,jak litr oleje...
|
8.3.08, 11:26 |
|
|
Jiri
Příspěvky: 4146 Bydliště: okres svitavy,West Yorkshire
|
no.. ja bych to vypustil... to je to same kdy ti prskne tesneni a pujde ti olej do vody.... no a jak tam toho je moc tak pak uz to nechladi zanese to chladic a topeni a vsechno.... normalne to vypust a proplachni radsi... ve 120 je asi 12 litru vody tak ten litr tam neudela tolik skody.... jinak sem nekolikrat resil cim to proplachnout a nekdo rikal ze praci prasek.... normalne kanystr s vodou ... nasypat prasek a nalejt do chladice.... nechat zahrat a pak vypustit.... melo by to pry rozpustit tu mastnotu ale nezkousel sem to tak nevim...
|
8.3.08, 21:24 |
|
|
romik.kahanec
Příspěvky: 154 Bydliště: Hoštejn
|
Díky za rady-jen mám obavy (možná zbytečné), že když ty 30let staré hadice propláchnu nějakým čistícím prostředkem, tak se usazeniny odstraní-mám pocit že ty usazeniny fungují jako těsněnéní na popraskané hadici (30let je 30let) tak aby to potom neteklo na více místech
|
8.3.08, 22:36 |
|
|
škodař
Příspěvky: 4693 Bydliště: Rokytnice u Přerova
|
romik.kahanec píše: Díky za rady-jen mám obavy (možná zbytečné), že když ty 30let staré hadice propláchnu nějakým čistícím prostředkem, tak se usazeniny odstraní-mám pocit že ty usazeniny fungují jako těsněnéní na popraskané hadici (30let je 30let) tak aby to potom neteklo na více místech hadice neí problém vyměnit a myslím že to vydžej neboj se toho
_________________ Seat toledo 1.9 TDI 1996 Seat toledo 1.9 TDI 1998 T4 1.9 MTDI 1995 Long spotřebák Včelař
Sháním vyjetý a vyfritovaný olej!
|
8.3.08, 23:22 |
|
|
Reklama
|
Reklama
|
|
|
|
|
|
Stránka 1 z 1
|
[ Příspěvků: 8 ] |
|
Kdo je online |
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 24 návštevníků |
|
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
|
|