Škoda TechWeb
https://skoda-techweb.cz/forum/

Spotřeba
https://skoda-techweb.cz/forum/viewtopic.php?f=14&t=9789
Stránka 1 z 2

Autor:  Lenny [ 23.3.08, 10:59 ]
Předmět příspěvku:  Spotřeba

Dobrý den, mohl by mi prosím někdo vysvětlit proč ukazuje palubní počítač u motoru se vstřikováním při jízdě z kopce se zařazenou rychlostí aktuální spotřebu 0 litrů a na neutrál cca 1,5 litru (asi závisí na rychlosti)? A funguje to takto i u motorů s karburátorem? Předem děkuji za odpovědi. :)

Autor:  DRYVER [ 23.3.08, 11:04 ]
Předmět příspěvku:  Re: Spotřeba

Lenny píše:
Dobrý den, mohl by mi prosím někdo vysvětlit proč ukazuje palubní počítač u motoru se vstřikováním při jízdě z kopce se zařazenou rychlostí aktuální spotřebu 0 litrů a na neutrál cca 1,5 litru (asi závisí na rychlosti)? A funguje to takto i u motorů s karburátorem? Předem děkuji za odpovědi. :)


U motoru s karburatorem to tak nefunguje. Kdyz jedes z kopce se zarazenou rychlosti a bez plynu, tak palubni pocitac z polohy pedalu pozna ze nezrychlujes a odstavi vstrikovani paliva, tudis ti jde do motoru jen vzduch a motor se pak chova jako kompresor. :wink:

Autor:  Jiri [ 23.3.08, 11:08 ]
Předmět příspěvku: 

Protoze kdyz mas zarazenou rychlosttak vlastne motorem brzdis a nepotrebuje zadne palivo proto jej jednotka odstavi..kdyz vyradis tak potrebuje nejake mnozstvi aby se udrzel na volnobeh.. to je prave tak asi tech 1.5 litru..pokud by si jel hodne pomalu...tak by to pak melo prudce narust...skoro ale az pri zastaveni....u motoru s karburatorem nevim ...tusim ze nejake ziguliky meli takovehle odstavovani....mozna nejake posledni karburatory...nevim...take sem nekde videl nekdo si to delal do skodovky pri brzdeni motorem to odstavilo volnobezny vemtil...ale nevim vysledek....jestli snizeni spotreby bylo nejak viditelne

Autor:  cyz [ 23.3.08, 14:16 ]
Předmět příspěvku: 

Ten výsledek tam určitě byl (pokud s tím dotyčný umí jezdit) ale továrně se to do žádných škodovek nikdy nedávalo, vím akorát o těch žigulech.

Autor:  Jiri [ 23.3.08, 15:39 ]
Předmět příspěvku: 

delal to nekdo na edsr tusim...kde je volnobeznej ventil nahore..u sedru kde je dole byl problem ten ze tam je vetsi plocha toho tesniciho trnu a kdyz to za jizdy zavrelo tak se to podtlakem prisalo a uz to pak samo neotevrelo......tak na sedr davali jeste jeden ventil nahoru...myslim ze se tam jen zasroubuje misto zatky no a fungovalo to tak ze pomoci elektronickeho obvodu pripojeneho k rozdelovaci pokud mel motor vice jak asi 1500otacek...a zavrena skrtici klapka...tak ventil zavrel..jak mile se pridal plyn nebo spadly otacky pod 1500tak zase otevrel...ale zajimalo by me to treba na favu...tam i tak je spotreba celkem priznva...tak s timhle...by sla treba jeste kousek dolu...

Autor:  Martin [ 23.3.08, 16:18 ]
Předmět příspěvku: 

Nepér si s tím hrál, ale myslím, že mu to moc nefungovalo.

Autor:  ventYl [ 23.3.08, 19:21 ]
Předmět příspěvku: 

hral sa s tym, ale ked moc rychlo padali otacky, tak sa nestihol dost rychlo zaplnit kanal benzinom a motor zdochol

Autor:  Jiri [ 23.3.08, 20:39 ]
Předmět příspěvku: 

s tema otackyma taky nekdo rikal no...ze byli problemy...jestli se to nakonec podarilo neomu vychytat...nevim

Autor:  fatal [ 23.3.08, 22:08 ]
Předmět příspěvku: 

To vypínání volnoběžného ventilu jsem měl (momentálně nezapojeno) taky, nepodařilo se mi vychytat nastavení, občas to zlobilo.

Autor:  Carlos [ 23.3.08, 22:36 ]
Předmět příspěvku: 

fatal píše:
To vypínání volnoběžného ventilu jsem měl (momentálně nezapojeno) taky, nepodařilo se mi vychytat nastavení, občas to zlobilo.


Teda ty máš takový tríčky :shock: , že až pojedu do Havru (za příbuzenstvem) tak se snad musíme potkat. :wink:

Autor:  Lenny [ 24.3.08, 19:19 ]
Předmět příspěvku: 

Já mám Favorita r.v. 1992 s karburátorem tak by mě právě zajímalo, jestli je výhodnější jezdit z kopce se zařezenou rychlostí nebo s vyřazenou

Autor:  DRYVER [ 24.3.08, 19:47 ]
Předmět příspěvku: 

Lenny píše:
Já mám Favorita r.v. 1992 s karburátorem tak by mě právě zajímalo, jestli je výhodnější jezdit z kopce se zařezenou rychlostí nebo s vyřazenou


No zalezi na provoze a co ty zrovna potrebujes - pokud chces z kopce lehce pribrzdovat, tak tam nech rychlost, pokud nechces pribrzdovat a jen se nechat vest setrvacnosti, tak vyrad. - kdyz brzdis motorem, tak min opotrebovavas pneumatiky. Ono vsechno souvis se vsim takze asi tak. jinak palivo asi neusetris ani jednim zpusobem - jednine ze bys z toho kopce vypinal motor coz muze byt kolikrat o hubu :wink:

Autor:  Nepér [ 24.3.08, 19:58 ]
Předmět příspěvku: 

Já jsem to naladil, ale hranice zavírání ventilu volnoběhu je až na 2000rpm, když jsem šel níž, nestíhalo to po vyřazení těsně nad touto hranící "chytnout". A žere mi to pořád stejně. Nicméně jsem to tam nechal, když to funguje...

Autor:  fatal [ 24.3.08, 21:26 ]
Předmět příspěvku: 

Nepér píše:
Já jsem to naladil, ale hranice zavírání ventilu volnoběhu je až na 2000rpm, když jsem šel níž, nestíhalo to po vyřazení těsně nad touto hranící "chytnout".


Měl jsem podobné problémy, snažil jsem se to naladit na co nejnižší otáčky, jednou jsem se přiblížil k optimálnímu nastavení, při zařazení neutrálu a poklesu otáček na volnoběh to elegantně luplo do výfuku a jelo se dále. :) Mám takové podezření, že se mi tam hýbaly i pracovní body tranzistorů, takže se to zahřáté chovalo trošku jinak. Když bude čas, tak to ještě prozkouším. A možná se to na techwebu někdy objeví jako článek. :)

Autor:  ventYl [ 24.3.08, 23:46 ]
Předmět příspěvku: 

ono by mozno slo poriesit nieco take, ze pri vyradeni tesne nad hranicou 2000 otacok by to streklo cez akceleracnu pumpu trocha benzinu... nieco podobne mal jeden typ pri spusteni spojky klimy na 1000 MB, aby mu motor na volnobehu nezdochol, ked zapol klimu, a fungovalo mu to dobre.

Stránka 1 z 2 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/