Radio na 4 ohmy, repraky na 2
Autor |
Zpráva |
Nepér
Příspěvky: 7662 Bydliště: Praha východ
|
Jaká je vstupní impedance zesilovače, má v sobě nějaké výkonové odpory, jako umělou zátěž pro výkonový výstup z rádia?
_________________ "Šlápněte na to trochu, ať nemusím brzdit!"
|
17.10.10, 21:37 |
|
|
Reklama
|
Reklama
|
|
|
|
deekay
Voditelj brodice
Příspěvky: 9782 Bydliště: Bratislava / Nové Zámky
|
breta1:
Myslis napatovy delic? ktory, kolko ohmov?
Stale sa mi to s tym vykonom nezda
mam doma gitarovu hlavu a reprak, a tam ked chcem znizit vykon kvoli ziskaniu skreslenia (mozem pridat hlasitost a nebude to tak vrestat)
a to sa dosahuje atenuatorom a ten ma kurevsky vykon (radovo desiatky wattov), tak mi prijde divne ze podla vas mi staci na 2*75W dat 0,6W odpory, ved to je kravina nie?
nemozem si pomoct
Nepér:
Co ja viem
http://www.somogyi.sk/jsp/folap.jsp?old ... &cikk=6560
_________________ - Favorit 137GRx r.v. 1990, biely, posledné analógové auto - Volvo V40 2.0T, r.v. 2002 http://www.danokrnac.sk/
|
17.10.10, 21:46 |
|
|
Nepér
Příspěvky: 7662 Bydliště: Praha východ
|
Jenže u kytary se vyrábí ten zvuk zkreslením zesilovače v limitaci. A aby to bylo míň nahlas, je třeba výkonový regulátor. Tohle je ale něco jiného.
_________________ "Šlápněte na to trochu, ať nemusím brzdit!"
|
17.10.10, 22:10 |
|
|
fatal
rejpal
Příspěvky: 18288
|
No jestli si deekay ty repráky nevymění, tak zkreslení mít bude.
deekay píše: podla vas mi staci na 2*75W dat 0,6W odpory, ved to je kravina nie?
Jistěže, jenže mám dojem, že si tady trochu nerozumíte a někdo chce dělit výstup z repro out autorádia a někdo chce dělit výstup ze zesáku.
|
17.10.10, 22:17 |
|
|
Nepér
Příspěvky: 7662 Bydliště: Praha východ
|
Já se obávám, že bude problém i se vstupní impedancí toho zesilovače, protože v sobě bude mít umělou zátěž, cca 10 Ohmů, aby nebyl výkonový výstup z rádia naprázdno. Proto asi nepůjde použít line-out z rádia ani vysokoimpedanční dělič například na oplovinu (-6dB) ze dvou 1k odporů. Ten zesilovač je naprd, pořiď si 4kanál jako já a máš ještě dva kanály navíc, na zmůstkování do hrombedny
_________________ "Šlápněte na to trochu, ať nemusím brzdit!"
|
17.10.10, 22:28 |
|
|
deekay
Voditelj brodice
Příspěvky: 9782 Bydliště: Bratislava / Nové Zámky
|
uvidime co je ten kwikov alpine zac
_________________ - Favorit 137GRx r.v. 1990, biely, posledné analógové auto - Volvo V40 2.0T, r.v. 2002 http://www.danokrnac.sk/
|
17.10.10, 23:19 |
|
|
kwiko
Příspěvky: 5194 Bydliště: Pééétržka a Horne Saliby
|
_________________ Forman 135Le Volvo 855 TDI 0949126151
|
18.10.10, 19:45 |
|
|
deekay
Voditelj brodice
Příspěvky: 9782 Bydliště: Bratislava / Nové Zámky
|
Ten alpine vyskusam buduci tyzden.
inak toto som nasiel, cena dobra, JBL, nove to je, vsetky funkcie co chcem, ma
ked este predam ten co mam + stare repro tak ma to vyjde tak 25e, co je super, urcite menej ako nove repro
http://www.trinasty.sk/index.php?option ... &Itemid=79
edit: tohto sa pokusim ukecat na menej, ale tiez zaujimava mentalita, predavat daco co stoji nove 65, pouzite za 60...
http://www.autobazar.eu/pl/zosilovac-jb ... 52566.html
_________________ - Favorit 137GRx r.v. 1990, biely, posledné analógové auto - Volvo V40 2.0T, r.v. 2002 http://www.danokrnac.sk/
|
21.10.10, 22:10 |
|
|
fatal
rejpal
Příspěvky: 18288
|
To víš... Jako nový! A má krásné bassy.
|
22.10.10, 06:15 |
|
|
deekay
Voditelj brodice
Příspěvky: 9782 Bydliště: Bratislava / Nové Zámky
|
Ako nové, ako nové, ale v momente ako to odbalil to stratilo tretinu hodnoty
Je pravda ze to kedysi stalo 100e, aj to stoji vo vela obchodoch ale to iste nase clio - ked sme ho kupovali stali 2 krat tolko ako to co sa teraz predava, cize ani za polovicu kupnej ceny ho nemozme predat
Ale najdu sa kokoti co tomu nerozumeju ocividne...
_________________ - Favorit 137GRx r.v. 1990, biely, posledné analógové auto - Volvo V40 2.0T, r.v. 2002 http://www.danokrnac.sk/
|
22.10.10, 13:01 |
|
|
deekay
Voditelj brodice
Příspěvky: 9782 Bydliště: Bratislava / Nové Zámky
|
boha uz som to skoro zjednal, a mi to vyfukol nejaky kkt...
_________________ - Favorit 137GRx r.v. 1990, biely, posledné analógové auto - Volvo V40 2.0T, r.v. 2002 http://www.danokrnac.sk/
|
22.10.10, 19:10 |
|
|
Pech.
Příspěvky: 1095 Bydliště: volyně
|
Re: Radio na 4 ohmy, repraky na 2
udělej to jednoduše, vytvoř si malej tišťáček, na kterým di dáš dva trimry, a tím přiškrť signál na vstupu zesilovače a tím se ti problémy s hlasitostí vyřeší...
_________________ R.I.P. 1978s užovka 105l s centrálem, apollama, pětikvaltem a "chrompaketem" Fako LX 93 LPG - Zvaný sysel.
|
9.3.11, 16:38 |
|
|
Pech.
Příspěvky: 1095 Bydliště: volyně
|
Re: Radio na 4 ohmy, repraky na 2
jinak běžná autorádia s výkonem od 25 většinou, od 40w zaručeně, pro běžný poslech, pomocí běžně rozměrných a výkonných (tyhle nejsou nijak zvláštní) reproduktorů, v pohodě stačí.....
tedy pokud nechceš mít v autě nějakej subwoofer s reprákem o průměru půl metru, žádnej zesilovač nepotřebuješ a zvuk tím neutrpí, naopak mu prospěješ - protože každý zesilovač má sovje určité zkreslení (vzhledem k tomu že dnes se používá výhradně třída B, tak často právě u menších hlasitostí nemalé), ty tím, že za autorádio dostatečného výkonu ( to se projevuje přebuzením tvého zesilovače) dáš další, tak krom zkreslení autorádia nastupuje zkreslení zesilovačem a to je ten negativní dopad na zvuk, který ty slyšíš....
to že sis vybral asi nejdebilnější impednaci reproduktorů je věc, kterou těžko napravíš.. stadart je 4Ohmy, a 8Ohmů, 2 a 6 je nestandart který se používá velmi zřídka u rozpočťáků, kde ne nepředpokládají záměny a rozšíření, většina výrobců i levnějších věcí ovšem jede na 4 nebo 8, protože mají klid..
odpor seriově s repro sice vyřeší to, že repro nezničíš, zvukově to nebude dobré..
tlumivka potlačí vysoké kmitočty, fázovým posunem. - opět dopad na zvuk
_________________ R.I.P. 1978s užovka 105l s centrálem, apollama, pětikvaltem a "chrompaketem" Fako LX 93 LPG - Zvaný sysel.
|
9.3.11, 16:48 |
|
|
Nepér
Příspěvky: 7662 Bydliště: Praha východ
|
Re: Radio na 4 ohmy, repraky na 2
Blekoty blek.
_________________ "Šlápněte na to trochu, ať nemusím brzdit!"
|
11.3.11, 20:28 |
|
|
deekay
Voditelj brodice
Příspěvky: 9782 Bydliště: Bratislava / Nové Zámky
|
Re: Radio na 4 ohmy, repraky na 2
Pech. píše: ...odpor seriově s repro sice vyřeší to, že repro nezničíš, zvukově to nebude dobré..
tlumivka potlačí vysoké kmitočty, fázovým posunem. - opět dopad na zvuk Medzicasom som si uz kupil nove autoradio Zosik isiel prec. Mam na vykonovom vystupe tie metal oxidove ci ake odpory (2 ohmy a 80W dokopy na kazdy kanal) a nemyslim ze by to malo induktancny alebo kapacitancny charakter, nakolko sa to vola rezistor Nejake parazitne/zanedbatelne urcite ma, ale jedine som sposobil, ze som zmensil fazove posuny pretoze cievka repraku (budem pisat len prevladajuci typ impedancie) - induktacnia + rezistancia = o nieco mesnia induktancia Prachsprosty "atenuator" som tam pridal. Ze by to poskodzovalo autoradio viac ako keby tam boli 4 ohmove repraky, to velmi silne pochybujem. Kvalite to samozrejme neprospieva ale mam istotu ze zosilnovacom nepojdu vyssie prudy ako by mali, a neodpalim ho. A oproti tomu SAL zoslinovacu je to aj tak nebe a dudy Povedzme si pravdu, vo favorite na dialnici, ... na co sa hrame? A inak, 6 ohmove repraky, to som este nepocul 2,4,8,16 vpohode, ale 6... A 2 je podla mna vcelku standard a je to urcene pre externe zosilnovace. Hoci 4 ohmy su ovela univerzalnejsie.
_________________ - Favorit 137GRx r.v. 1990, biely, posledné analógové auto - Volvo V40 2.0T, r.v. 2002 http://www.danokrnac.sk/
|
26.3.11, 00:09 |
|
|
Reklama
|
Reklama
|
|
|
|
|
Kdo je online |
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 návštevníků |
|
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
|
|