Vyhledat témata bez odpovědí | Zobrazit aktivní témata Právě je 9.1.25, 02:46



Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 21 ]  Přejít na stránku 1, 2  Další
 Napojení autozesilovače 
Autor Zpráva

Příspěvky: 14826
Bydliště: Havířov
Příspěvek Napojení autozesilovače
Kamarád si koupil od nějakého kluka basák dozadu. Na aukru splašil zesík a teď to bude zapojovat. Má Octávku I. Chce kupovat nějaké origo kabely přímo k zesíku a budou skoro dražší než dal za ten basák a zesík. Má to vůbec cenu? Radil jsem mu, ať k napájení použije klasické kabely na běžnou elektriku, třeba 16ku kabel a na propojení s reprákama a rádiem koupí v elktro obchodě nějaké dvojlinky. Káble ho prý budou stát dvojku. Pro člověka, který to má jen tak na poslouchání se mi to zdá zbytečné. Natož když je pořád bez peněz. Co vy na to?

_________________
Škoda Favorit r.v. 94 BMM, Solitaire, Motor-Excel tuning, LPG- Minulost
Golf IV 1,6 74kW Jazz Blue perleť
Golf VII, 1,4TSi 103kW, Night Blue


3.3.11, 11:23
Profil
Pspvek Reklama

   
Uživatelský avatar

Příspěvky: 19159
Bydliště: SR Bratislavský kraj - Senec
Příspěvek Re: Napojení autozesilovače
ak je audiofil a chce sa chváliť koľko za to dal nech si kúpi tie najdrahšie... rozdiel uchom stejne nepostrehne...

podľa výkonu by som napájanie zvolil 2.5mm, alebo 4mm medené lanko hoci aj s predlžovačky, nie pevný kábel, ten do auta nepatrí... v podstate tak isto aj výstupy na repro...

_________________
Škoda Favorit 135(136)(G)Lx 93 LPG klima červeň
Nie je všetko tak ako vyzerá - rozdiel je v technike...
http://skoda.panda.cz/forum/viewtopic.php?t=3336


3.3.11, 11:50
Profil

Příspěvky: 14826
Bydliště: Havířov
Příspěvek Re: Napojení autozesilovače
Asi jsem to špatně napsal, myslel jsem samozřejmě lanko, jako se používají v autě ke světlům, od aku apod. On má zesilovač 1000W a zesík bude mít až vzadu, takže to bude tahat zepředu od baterky až dozadu, tak raději silnější kabely. Sice se mi mé výpočty zdají nějaké divné a při výkonu okolo 1000W a napájení 14V vychází odběr 140A, což je pi...a, ale u zesíku se to asi počítá jinak, že?

_________________
Škoda Favorit r.v. 94 BMM, Solitaire, Motor-Excel tuning, LPG- Minulost
Golf IV 1,6 74kW Jazz Blue perleť
Golf VII, 1,4TSi 103kW, Night Blue


3.3.11, 13:23
Profil

Příspěvky: 756
Příspěvek Re: Napojení autozesilovače
Audiofilské jednotky výkonu se od těch fyzikálních dost podstatně liší. Pro skutečný reálný výkon je potřeba dvě až tři nuly umazat.


3.3.11, 14:49
Profil
Ignorant pravidel

Příspěvky: 9447
Bydliště: Kolín
Příspěvek Re: Napojení autozesilovače
kabel k zesilovaci neco takoveho :-D
Obrázek Obrázek

plus od baterie pres pojistku a minus nekde pobliz zesilovace

_________________
otec: Fobia Sedan HTP :P
m o j e: Citroen C4 1.6HDi FAP auto pro ženu - hračka pro muže - 7.1.25 posledni cesta


3.3.11, 15:06
Profil
Dřevák na focení, neumí ostřit
Uživatelský avatar

Příspěvky: 27232
Bydliště: Netolice největší prdel v republice
Příspěvek Re: Napojení autozesilovače
varok píše:
Kamarád si koupil od nějakého kluka basák dozadu. Na aukru splašil zesík a teď to bude zapojovat. Má Octávku I. Chce kupovat nějaké origo kabely přímo k zesíku a budou skoro dražší než dal za ten basák a zesík. Má to vůbec cenu? Radil jsem mu, ať k napájení použije klasické kabely na běžnou elektriku, třeba 16ku kabel a na propojení s reprákama a rádiem koupí v elktro obchodě nějaké dvojlinky. Káble ho prý budou stát dvojku. Pro člověka, který to má jen tak na poslouchání se mi to zdá zbytečné. Natož když je pořád bez peněz. Co vy na to?


ty kabely nejsou na napájení ale na získání výstupu z rádia, originál radio totiž nemá nic .... :sick:

_________________
Nissan Navara D40
Passat 96kw
Felda 1.3BMM combi LPG ve stavu klinické smrti čeká na konec :(


3.3.11, 17:22
Profil ICQ

Příspěvky: 14826
Bydliště: Havířov
Příspěvek Re: Napojení autozesilovače
Takže jak má fotky 21lucas, tak se i na napájení používají speciální kabely? Takové pletené? já to chápu, elektrice trošku rozumím. Kostru dá někam dozadu na kastli, plus prý bude tahat od akumulátoru přes pojistku. Tak je to výstup rádia, ale já nepsal vstup rádia, ne? Jen jsem psal propojení rádia se zesíkem. Tam bych už dal něco lepšího, ať je to pořádně odrušené a neztrácí se tam výkon.
Jsem ale stejného názoru, jako psal Michalkatka, že obyčejný kluk to moc podle mě nepozná. Pokud se tím nezabývá naplno, tak dá zbytečné prachy za nějaké speciální kabely a výsledek bude ten samý jako při klasických drátech.

Děkuji za názory.

_________________
Škoda Favorit r.v. 94 BMM, Solitaire, Motor-Excel tuning, LPG- Minulost
Golf IV 1,6 74kW Jazz Blue perleť
Golf VII, 1,4TSi 103kW, Night Blue


4.3.11, 11:46
Profil
Ignorant pravidel

Příspěvky: 9447
Bydliště: Kolín
Příspěvek Re: Napojení autozesilovače
ty napajeci kabely byl jenom priklad - muzou se pouzit i dostatecne tluste obycejne kabely :-D

edit: nejsem si jisty ale 5,5m toho cerveneho kabelu 1m toho hnedeho a nejaky drobny material a byl na 1000 kc

_________________
otec: Fobia Sedan HTP :P
m o j e: Citroen C4 1.6HDi FAP auto pro ženu - hračka pro muže - 7.1.25 posledni cesta


4.3.11, 12:22
Profil
Uživatelský avatar

Příspěvky: 9235
Bydliště: Partizánske
Příspěvek Re: Napojení autozesilovače
Varok, daj fotku toho 1000W zosíku...a zosím má aj vlastnú poistku? Akú?

Káble treba podľa reálneho prúdu, isto to nemá 1000W a teda 80A...P=U.I, nie, teda 1000W=13.x x= 1000/13=76,9A...ale 1000 W tam aj tak nebude...

_________________
Kilecko Zmenilo majiteľa...
Embucha = moja 125ka znova žije
Hybridka = R.I.P. :-(
Megane 1,9D
AR 156 1,9 JTD; AR 159 SW 1,9 JTD; AR 146 1,6 Twin Spark 88kW, ´97


4.3.11, 19:39
Profil
Uživatelský avatar

Příspěvky: 5194
Bydliště: Pééétržka a Horne Saliby
Příspěvek Re: Napojení autozesilovače
Kable sa financne oplati kupovat celu sadu, Isty audiofil odporuca aj tie cinske, hoci koncovky a aj pletenie nebyva idealne. Ale ten 1kW neznamena trvaly odber a este treba uviest pri akom odpore, ci v mostiku... . A to trocha zalezi od zosilovaca. Poistku tam moze mat 2x50A.

_________________
Forman 135Le
Volvo 855 TDI
0949126151


5.3.11, 10:12
Profil
Uživatelský avatar

Příspěvky: 19159
Bydliště: SR Bratislavský kraj - Senec
Příspěvek Re: Napojení autozesilovače
elektrický a hodobný výkon ve niečo iné, "najlepší" je výkon udávaný v "PMPO"...

elektricky pri 12V na záťaž 4Ohm je 1000W nemožných, aj keď sa sárujú koncové stupne do mostíka tak je to elektricky nemožné...
zosilovač by musel mať na vstue násobič napätia a pri takom výkone by bol veľký ako nábytok...

berme do úvahy klasický vzorec P=U.I, U-12V, I=U/R, I=12V/4Ohm, I=3A, čiže P=12.3, P=36W, ak sa to spáruje do mostíka môže to byť teoreticky až 72W a to sa nerátajú úbytky v koncovom stupni...

_________________
Škoda Favorit 135(136)(G)Lx 93 LPG klima červeň
Nie je všetko tak ako vyzerá - rozdiel je v technike...
http://skoda.panda.cz/forum/viewtopic.php?t=3336


5.3.11, 14:34
Profil
Uživatelský avatar

Příspěvky: 5194
Bydliště: Pééétržka a Horne Saliby
Příspěvek Re: Napojení autozesilovače
To je sice pekne,(moc sa v tom nevyznam) ale 12V ide do zosilovaca z baterky. K reproduktorom to zalezi od hudby a zosilnovaca. Udava sa vnutorny odpor reproduktoru, Zosik ho ma iny. Preto sa mi zda ze tato uvaha je chybna.
Napajanie zosilovaca su jablka (12V jednosmernych) a signal k reproduktorom su hrusky zalezi od frekvencie (vyska tonu) a napati (intenzita tonu)

_________________
Forman 135Le
Volvo 855 TDI
0949126151


5.3.11, 16:05
Profil

Příspěvky: 756
Příspěvek Re: Napojení autozesilovače
Fyzikální zákony se jen tak ojebat nedají. Audiofilské hodnoty výkonu s těmi fyzikálními mají asi tolik, jak ty hrušky s jablkama. Michalkatka má naprostou pravdu. Teoretický maximální výkon do čtyř ohmů je opravdu max. 72W. V praxi je ovšem ještě daleko nižší. Docela by mě zajímalo, jaký má ten tisíciwatový zázrak odběr při plném vybuzení.


5.3.11, 17:02
Profil
Ignorant pravidel

Příspěvky: 9447
Bydliště: Kolín
Příspěvek Re: Napojení autozesilovače
resite blbosti - v navodu k obsluze je urcite napsane jak silne kaely se maji pouzit :-D
a pokud ho nema u zesiku tak se zepta uja Googla :-D

_________________
otec: Fobia Sedan HTP :P
m o j e: Citroen C4 1.6HDi FAP auto pro ženu - hračka pro muže - 7.1.25 posledni cesta


5.3.11, 17:21
Profil
Uživatelský avatar

Příspěvky: 19159
Bydliště: SR Bratislavský kraj - Senec
Příspěvek Re: Napojení autozesilovače
sú to blbosti, riešia to párovaním mostíkového zapojenia, ale tam musím mať koncový stupeň oddelené napájanie, alebo zvojovačom prípadne frekfenčným meničom napätia pre koncový stupeň a najreálnejšia hodnota výkonu je DIN...

_________________
Škoda Favorit 135(136)(G)Lx 93 LPG klima červeň
Nie je všetko tak ako vyzerá - rozdiel je v technike...
http://skoda.panda.cz/forum/viewtopic.php?t=3336


5.3.11, 18:52
Profil
Pspvek Reklama

   
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odpovědět na téma   [ Příspěvků: 21 ]  Přejít na stránku 1, 2  Další

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 4 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by STSoftware for PTF.
Český překlad – phpBB.cz