Autor |
Zpráva |
varok
Příspěvky: 14826 Bydliště: Havířov
|
Napojení autozesilovače
Kamarád si koupil od nějakého kluka basák dozadu. Na aukru splašil zesík a teď to bude zapojovat. Má Octávku I. Chce kupovat nějaké origo kabely přímo k zesíku a budou skoro dražší než dal za ten basák a zesík. Má to vůbec cenu? Radil jsem mu, ať k napájení použije klasické kabely na běžnou elektriku, třeba 16ku kabel a na propojení s reprákama a rádiem koupí v elktro obchodě nějaké dvojlinky. Káble ho prý budou stát dvojku. Pro člověka, který to má jen tak na poslouchání se mi to zdá zbytečné. Natož když je pořád bez peněz. Co vy na to?
_________________ Škoda Favorit r.v. 94 BMM, Solitaire, Motor-Excel tuning, LPG- Minulost Golf IV 1,6 74kW Jazz Blue perleť Golf VII, 1,4TSi 103kW, Night Blue
|
3.3.11, 11:23 |
|
|
Reklama
|
Reklama
|
|
|
|
michalkatka
Příspěvky: 19159 Bydliště: SR Bratislavský kraj - Senec
|
Re: Napojení autozesilovače
ak je audiofil a chce sa chváliť koľko za to dal nech si kúpi tie najdrahšie... rozdiel uchom stejne nepostrehne...
podľa výkonu by som napájanie zvolil 2.5mm, alebo 4mm medené lanko hoci aj s predlžovačky, nie pevný kábel, ten do auta nepatrí... v podstate tak isto aj výstupy na repro...
_________________ Škoda Favorit 135(136)(G)Lx 93 LPG klima červeň
Nie je všetko tak ako vyzerá - rozdiel je v technike...
http://skoda.panda.cz/forum/viewtopic.php?t=3336
|
3.3.11, 11:50 |
|
|
varok
Příspěvky: 14826 Bydliště: Havířov
|
Re: Napojení autozesilovače
Asi jsem to špatně napsal, myslel jsem samozřejmě lanko, jako se používají v autě ke světlům, od aku apod. On má zesilovač 1000W a zesík bude mít až vzadu, takže to bude tahat zepředu od baterky až dozadu, tak raději silnější kabely. Sice se mi mé výpočty zdají nějaké divné a při výkonu okolo 1000W a napájení 14V vychází odběr 140A, což je pi...a, ale u zesíku se to asi počítá jinak, že?
_________________ Škoda Favorit r.v. 94 BMM, Solitaire, Motor-Excel tuning, LPG- Minulost Golf IV 1,6 74kW Jazz Blue perleť Golf VII, 1,4TSi 103kW, Night Blue
|
3.3.11, 13:23 |
|
|
venda
Příspěvky: 756
|
Re: Napojení autozesilovače
Audiofilské jednotky výkonu se od těch fyzikálních dost podstatně liší. Pro skutečný reálný výkon je potřeba dvě až tři nuly umazat.
|
3.3.11, 14:49 |
|
|
21lucas
Ignorant pravidel
Příspěvky: 9447 Bydliště: Kolín
|
Re: Napojení autozesilovače
kabel k zesilovaci neco takoveho plus od baterie pres pojistku a minus nekde pobliz zesilovace
_________________ otec: Fobia Sedan HTP m o j e: Citroen C4 1.6HDi FAP auto pro ženu - hračka pro muže - 7.1.25 posledni cesta
|
3.3.11, 15:06 |
|
|
Jarda S.
Dřevák na focení, neumí ostřit
Příspěvky: 27232 Bydliště: Netolice největší prdel v republice
|
Re: Napojení autozesilovače
varok píše: Kamarád si koupil od nějakého kluka basák dozadu. Na aukru splašil zesík a teď to bude zapojovat. Má Octávku I. Chce kupovat nějaké origo kabely přímo k zesíku a budou skoro dražší než dal za ten basák a zesík. Má to vůbec cenu? Radil jsem mu, ať k napájení použije klasické kabely na běžnou elektriku, třeba 16ku kabel a na propojení s reprákama a rádiem koupí v elktro obchodě nějaké dvojlinky. Káble ho prý budou stát dvojku. Pro člověka, který to má jen tak na poslouchání se mi to zdá zbytečné. Natož když je pořád bez peněz. Co vy na to? ty kabely nejsou na napájení ale na získání výstupu z rádia, originál radio totiž nemá nic ....
_________________ Nissan Navara D40 Passat 96kw Felda 1.3BMM combi LPG ve stavu klinické smrti čeká na konec
|
3.3.11, 17:22 |
|
|
varok
Příspěvky: 14826 Bydliště: Havířov
|
Re: Napojení autozesilovače
Takže jak má fotky 21lucas, tak se i na napájení používají speciální kabely? Takové pletené? já to chápu, elektrice trošku rozumím. Kostru dá někam dozadu na kastli, plus prý bude tahat od akumulátoru přes pojistku. Tak je to výstup rádia, ale já nepsal vstup rádia, ne? Jen jsem psal propojení rádia se zesíkem. Tam bych už dal něco lepšího, ať je to pořádně odrušené a neztrácí se tam výkon. Jsem ale stejného názoru, jako psal Michalkatka, že obyčejný kluk to moc podle mě nepozná. Pokud se tím nezabývá naplno, tak dá zbytečné prachy za nějaké speciální kabely a výsledek bude ten samý jako při klasických drátech.
Děkuji za názory.
_________________ Škoda Favorit r.v. 94 BMM, Solitaire, Motor-Excel tuning, LPG- Minulost Golf IV 1,6 74kW Jazz Blue perleť Golf VII, 1,4TSi 103kW, Night Blue
|
4.3.11, 11:46 |
|
|
21lucas
Ignorant pravidel
Příspěvky: 9447 Bydliště: Kolín
|
Re: Napojení autozesilovače
ty napajeci kabely byl jenom priklad - muzou se pouzit i dostatecne tluste obycejne kabely edit: nejsem si jisty ale 5,5m toho cerveneho kabelu 1m toho hnedeho a nejaky drobny material a byl na 1000 kc
_________________ otec: Fobia Sedan HTP m o j e: Citroen C4 1.6HDi FAP auto pro ženu - hračka pro muže - 7.1.25 posledni cesta
|
4.3.11, 12:22 |
|
|
ferrari
Příspěvky: 9235 Bydliště: Partizánske
|
Re: Napojení autozesilovače
Varok, daj fotku toho 1000W zosíku...a zosím má aj vlastnú poistku? Akú?
Káble treba podľa reálneho prúdu, isto to nemá 1000W a teda 80A...P=U.I, nie, teda 1000W=13.x x= 1000/13=76,9A...ale 1000 W tam aj tak nebude...
_________________ Kilecko Zmenilo majiteľa... Embucha = moja 125ka znova žije Hybridka = R.I.P. Megane 1,9D AR 156 1,9 JTD; AR 159 SW 1,9 JTD; AR 146 1,6 Twin Spark 88kW, ´97
|
4.3.11, 19:39 |
|
|
kwiko
Příspěvky: 5194 Bydliště: Pééétržka a Horne Saliby
|
Re: Napojení autozesilovače
Kable sa financne oplati kupovat celu sadu, Isty audiofil odporuca aj tie cinske, hoci koncovky a aj pletenie nebyva idealne. Ale ten 1kW neznamena trvaly odber a este treba uviest pri akom odpore, ci v mostiku... . A to trocha zalezi od zosilovaca. Poistku tam moze mat 2x50A.
_________________ Forman 135Le Volvo 855 TDI 0949126151
|
5.3.11, 10:12 |
|
|
michalkatka
Příspěvky: 19159 Bydliště: SR Bratislavský kraj - Senec
|
Re: Napojení autozesilovače
elektrický a hodobný výkon ve niečo iné, "najlepší" je výkon udávaný v "PMPO"...
elektricky pri 12V na záťaž 4Ohm je 1000W nemožných, aj keď sa sárujú koncové stupne do mostíka tak je to elektricky nemožné... zosilovač by musel mať na vstue násobič napätia a pri takom výkone by bol veľký ako nábytok...
berme do úvahy klasický vzorec P=U.I, U-12V, I=U/R, I=12V/4Ohm, I=3A, čiže P=12.3, P=36W, ak sa to spáruje do mostíka môže to byť teoreticky až 72W a to sa nerátajú úbytky v koncovom stupni...
_________________ Škoda Favorit 135(136)(G)Lx 93 LPG klima červeň
Nie je všetko tak ako vyzerá - rozdiel je v technike...
http://skoda.panda.cz/forum/viewtopic.php?t=3336
|
5.3.11, 14:34 |
|
|
kwiko
Příspěvky: 5194 Bydliště: Pééétržka a Horne Saliby
|
Re: Napojení autozesilovače
To je sice pekne,(moc sa v tom nevyznam) ale 12V ide do zosilovaca z baterky. K reproduktorom to zalezi od hudby a zosilnovaca. Udava sa vnutorny odpor reproduktoru, Zosik ho ma iny. Preto sa mi zda ze tato uvaha je chybna. Napajanie zosilovaca su jablka (12V jednosmernych) a signal k reproduktorom su hrusky zalezi od frekvencie (vyska tonu) a napati (intenzita tonu)
_________________ Forman 135Le Volvo 855 TDI 0949126151
|
5.3.11, 16:05 |
|
|
venda
Příspěvky: 756
|
Re: Napojení autozesilovače
Fyzikální zákony se jen tak ojebat nedají. Audiofilské hodnoty výkonu s těmi fyzikálními mají asi tolik, jak ty hrušky s jablkama. Michalkatka má naprostou pravdu. Teoretický maximální výkon do čtyř ohmů je opravdu max. 72W. V praxi je ovšem ještě daleko nižší. Docela by mě zajímalo, jaký má ten tisíciwatový zázrak odběr při plném vybuzení.
|
5.3.11, 17:02 |
|
|
21lucas
Ignorant pravidel
Příspěvky: 9447 Bydliště: Kolín
|
Re: Napojení autozesilovače
resite blbosti - v navodu k obsluze je urcite napsane jak silne kaely se maji pouzit a pokud ho nema u zesiku tak se zepta uja Googla
_________________ otec: Fobia Sedan HTP m o j e: Citroen C4 1.6HDi FAP auto pro ženu - hračka pro muže - 7.1.25 posledni cesta
|
5.3.11, 17:21 |
|
|
michalkatka
Příspěvky: 19159 Bydliště: SR Bratislavský kraj - Senec
|
Re: Napojení autozesilovače
sú to blbosti, riešia to párovaním mostíkového zapojenia, ale tam musím mať koncový stupeň oddelené napájanie, alebo zvojovačom prípadne frekfenčným meničom napätia pre koncový stupeň a najreálnejšia hodnota výkonu je DIN...
_________________ Škoda Favorit 135(136)(G)Lx 93 LPG klima červeň
Nie je všetko tak ako vyzerá - rozdiel je v technike...
http://skoda.panda.cz/forum/viewtopic.php?t=3336
|
5.3.11, 18:52 |
|
|
Reklama
|
Reklama
|
|
|
|
|
Kdo je online |
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 4 návštevníků |
|
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
|
|