Škoda TechWeb
https://skoda-techweb.cz/forum/

Rádio sežralo baterku...
https://skoda-techweb.cz/forum/viewtopic.php?f=16&t=5513
Stránka 1 z 5

Autor:  Bukaj [ 10.7.07, 08:24 ]
Předmět příspěvku:  Rádio sežralo baterku...

:lol: to je teda název topicu :lol:
Ale k věci:
Koupil jsem nedávno za dobrý peníz (200Kč) tady přes TW rádio s kazeťákem Haitai (no, nic moc, ale za tu cenu) s odnímatelným panelem a vstupem na CD...
Dal jsem jej do pastelky a po nějakém čase se začaly projevovat potíže se startováním. Nejdříve jsem myslel, že odešel startér, neboť se to projevovalo jen někdy, ale časem jsem zjistil, že se to projevuje, jen když auto déle stojí (několik dní). Prostě to rádio vysosává baterku a když se jezdí, baterka se zase nabije.
Rádio má dva kabely napájení - žlutý na paměť - trvalé napětí a červený na + .
Původně bylo rádio ve Favoritu a oba tyto kabely jsou spojeny do jednoho, což vyhovuje i pro potřeby š 120, když chci poslouchat rádio i při vypnutém zapalování...
Klidový odběr takto zapojeného rádia je cca 40 mA, když je zapojen pouze žlutý kabel (paměť), je odběr v klidu cca 14 mA.
Jak se vám zdají tyto hodnoty? Vyřešilo by něco přepojení červeného kabelu na klíčkem spínaný obvod?
Ale asi by mi vadilo, že bych při vypnutí klíčku vypnul i rádio - občas vypínám zapalování z dlouhých kopců...

Díky za návrhy ;)

Autor:  Martin [ 10.7.07, 08:47 ]
Předmět příspěvku: 

To je dost. Otázka je, jestli to tak má být, nebo je v rádiu něco špatně. Vyřešil by to vypínač, který by odpojil červený kabel a tím bys zapínal rádio, jenom mi není jasné, proč vypínač na rádiu nepřerušuje tento kabel. Na rádiu se to vypíná tlačítkem, nebo vypínačem (tlačítkem s aretací)?

Autor:  Bukaj [ 10.7.07, 08:55 ]
Předmět příspěvku: 

Na rádiu je to tlačítkem (elektronicky), nebo sundáním panelu (mechanicky).
Jaké hodnoty klidového odběru by mělo mít cca rádio?
A když o cca polovinu snížím klidový odběr, pomůže to něčemu?
Popřípadě co bych měl hledat za chybu v rádiu?

Autor:  Martin [ 10.7.07, 09:07 ]
Předmět příspěvku: 

Jestli se to vypíná elektronicky, tak je to nejspíš v pořádku. Ten proud je na ovládací elektroniku, která po stisku tlačítka zapne silovou část.

Autor:  Bukaj [ 10.7.07, 09:12 ]
Předmět příspěvku: 

No, ale jakto, že to vyflákalo baterku? Opakovaně?
A po odpojení rádia je to ok :?
Kolik by měla vydržet baterka při klidovém odběru 40 mA?
Je to nějaké divné, je možné, že to rádio občas žere víc, jak těch 40 mA?
Jinak si to neumím vysvětlit, že by za pár dní vycuclo rádio dva roky strarou 65 Ah baterku :roll:

Autor:  ventYl [ 10.7.07, 10:36 ]
Předmět příspěvku: 

odber 40mA znamena, ze za hodinu skonzumuje 40mAh, cize vybitie 65Ah baterie by malo trvat nieco viac, nez 1500 hodin (1500*40E-3=60). Do toho ale nie je zaratana tvrdost baterky a postupne znizovanie napatia baterie vybijanim. Realne by to bolo cca o 1/3 skor. V tom bude niekde zrada.

Autor:  ferrari [ 10.7.07, 15:59 ]
Předmět příspěvku: 

hej, 40 mAh zožerie za 24 hodín ca 1Ah, t.j. ak auto stojí týždeň a beterka nie je najlepšia, tak 7 Ah z nejakých reálnych 30 Ah (staršia 40 Ah baterka) znamená veľa...a ak máš ozaj starú baterku, tak je to dosť...ja som mal takú baterku, že auto v poho štartovalo, no stačilo pol hodinu počúvať rádio pri vypnutom motore a už bol problém naštartovať...takže máš asi 2 problémy - slabá baterka a pažravé rádio...

Autor:  wallach [ 10.7.07, 16:53 ]
Předmět příspěvku:  Re: Rádio sežralo baterku...

Bukaj píše:
:lol: to je teda název topicu :lol:
Ale k věci:
Koupil jsem nedávno za dobrý peníz (200Kč) tady přes TW rádio s kazeťákem Haitai (no, nic moc, ale za tu cenu) s odnímatelným panelem a vstupem na CD...
Dal jsem jej do pastelky a po nějakém čase se začaly projevovat potíže se startováním. Nejdříve jsem myslel, že odešel startér, neboť se to projevovalo jen někdy, ale časem jsem zjistil, že se to projevuje, jen když auto déle stojí (několik dní). Prostě to rádio vysosává baterku a když se jezdí, baterka se zase nabije.
Rádio má dva kabely napájení - žlutý na paměť - trvalé napětí a červený na + .
Původně bylo rádio ve Favoritu a oba tyto kabely jsou spojeny do jednoho, což vyhovuje i pro potřeby š 120, když chci poslouchat rádio i při vypnutém zapalování...
Klidový odběr takto zapojeného rádia je cca 40 mA, když je zapojen pouze žlutý kabel (paměť), je odběr v klidu cca 14 mA.
Jak se vám zdají tyto hodnoty? Vyřešilo by něco přepojení červeného kabelu na klíčkem spínaný obvod?
Ale asi by mi vadilo, že bych při vypnutí klíčku vypnul i rádio - občas vypínám zapalování z dlouhých kopců...

Díky za návrhy ;)


Pardon nesouvisí to s tématem, ale proč sakra vypínáš zapalování z dlouhých kopců ? ? ? To mě teda nejde do hlavy . . .

Autor:  Jarda S. [ 10.7.07, 18:48 ]
Předmět příspěvku:  Re: Rádio sežralo baterku...

wallach píše:

Pardon nesouvisí to s tématem, ale proč sakra vypínáš zapalování z dlouhých kopců ? ? ? To mě teda nejde do hlavy . . .


kvuli spotřebě :wink:

Autor:  Martin 007 [ 10.7.07, 19:35 ]
Předmět příspěvku: 

Co já vim tak když už vypnout klíček tak úplně, páč prý rádi bouchaj indučky... :shock:

Autor:  DRYVER [ 11.7.07, 20:57 ]
Předmět příspěvku: 

Martin 007 píše:
Co já vim tak když už vypnout klíček tak úplně, páč prý rádi bouchaj indučky... :shock:


Tak ti hrozi nebezpeci zamknuti volantu. A to bouchani inducek zalezi jak se zrovna zastavili kladivka (sepnute nebo rozepnute) Kdyz tam mas zapalovani z favorita tak nic takoveho nehrozi

Autor:  deekay [ 11.7.07, 20:58 ]
Předmět příspěvku: 

ehm, asi odveci, ale akurat som dokonci audio v aute, a pridam sa, aj mne zozralo autoradio baterku :D akurat som ho mal 2 zapnute spolu so 150W zosikom :D

Autor:  Bukaj [ 12.7.07, 07:18 ]
Předmět příspěvku: 

Baterka je dva roky nová 65 Ah a když poslouchám rádio v autě třeba několik hodin na zahradě k práci, tak je baterka ok a v pohodě nastartuji.
Když je rádio vyplé, tak právě vybíjí, ale nevím, čím to, když při proměření má "jen" těch 40 mA.

Jinak když jedu z kopce, tak klíček vypínám a jedu "zadarmo a bez smradu" :) Volant se mi nezamkne, to bych musel klíček vytáhnout... :roll:
A jinak mám zapalování z Fa a ani předtím mi neodešla jediná cívka (už děda jezdil tímto způsobem s MBčkem, 100vkou a 105kou. Teď má Fabii, tak asi už ne :lol:
Ale trochu se bojím o kamaráda, který takto jezdí v Maluchovi. Ten Maluch nemá na karburátoru odpojovač volnoběhu, takže se musí zapalování vypnout alespoň na 10 sekund, aby motor dokuckal :lol: . A ve spojení s tím, že maluch má zapojená světla tak, že svítí jen se zaplým zapalováním je to potmě poněkud dobrodružné - už jsem s ním několikrát jel i v noci :shock:
Ale teď si pořídil MBčko a až ho dám do rozumného stavu, tak bude jezdit konečně pořádným autem ;). Maluch bude na zimu, kdy MBčko bude odpočívat v garáži... :)

Autor:  wallach [ 12.7.07, 19:02 ]
Předmět příspěvku: 

Ach jo vy jste teda koumáci . . . Jezdit s vypnutym klíčkem kvůli pěti korunám, co ušetřím z kopce riskovat, že třeba něco nedobrzdím bez posilovače . . . To by mě ani ve snu nenapadlo tohle dělat . . . To že to dělal děda . . . No nic jen jsem řekl můj názor . . .

Autor:  deekay [ 12.7.07, 19:31 ]
Předmět příspěvku: 

wallach píše:
Ach jo vy jste teda koumáci . . . Jezdit s vypnutym klíčkem kvůli pěti korunám, co ušetřím z kopce riskovat, že třeba něco nedobrzdím bez posilovače . . . To by mě ani ve snu nenapadlo tohle dělat . . . To že to dělal děda . . . No nic jen jsem řekl můj názor . . .


no MBcko myslim nemalo posilnovac, tak tam to bolo jedno, ale tiez si myslim, bukaji, neblazni :D

Stránka 1 z 5 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/