Takže zdravím všechny...chtěl bych Vám představit svého druhého miláčka (první samozřejmě přítelkyně)
Je to škoda rapid 130,5q,r.v. 1986.Koupil jsem ho,když mi bylo 19 a už mi slouží 3 roky.Koupil jsem ho od borce,který se na něm vyřádil
Motor totálně vylítaný a klepal jak šílený.Podvozek byl rád,že byl rád a o kastli a začínající rzi ani nemluvím.Nevím,jak ho měl dlouho,ale nikdo by nepoznal,že si ho pořídil od důchodce,který s nim jezdil v létě do obchodu pro rohlíky...takže mě čekala spousta práce...
Takhle vypadal,když jsem si ho přivezl domů za 15000 a tachometrem zastaveným na 93378km:
No hrůza...nejprve jsem ho samozřejmě celého pěkně umyl a dal nějaké audio.Rádio JVC s cd/mp3 a 2výstupy na sub,výkon 4x50w...
dopředu 3-pásmové Blaupunkty a do pláta 3-pásmové X-plody.Basy dopňuje zesilovač Fenner FB290V a na něm připojený subwoffer Ground Zero GZTW20T.Není to basy do hlavy bijící audio,ale na stačí...stejně poslouchám v autě motor
Po necelých 1000km mi odešla spojka...takže komplet celá mě vyšla na 1500,- když se slitoval známý a udělal to na fušku.
2 roky jsem vydžel v rapidovi jezdit bez nějakých značných úprav.Sem tam jsem přidal neon,koberečky a další blbosti.
Ovšem minulý rok jsem si řekl,že to chce radikální zásah jak do motoru,tak do podvozku a vlastně do celého auta..Začal jsem jsem samozřejmě od spodu.Udělal jsem komplet nové brzdy ,jak vepředu,tak vzadu.Podvozek jsem snížil namontováním sportovního setu od HP Sporting (snížené pružiny a tužší tlumiče).Kola jsem pořídil 14" s pneumatikami 185/60 zn. Barum a pod ně dal podložky se změnou rozteče na 4x100 o síle vepředu 25mm a 35vzadu.
Co se týče kastle,tak jsem zatím na nic nešáhl,ale až na menší nedostatky je celkem zachovala.Ovšem přes prázdniny ji čeká GO.
Takhle vypadá můj rapídek teď :
Už jsem zmiňoval motor,který klepal a nechtěl ani táhnout.Pořídil jsem už upravený motor,ale byla to katastrofa.Vše bylo špatně,takže jsem se domluvil s klukama z firmy TommuMotorTuning a našel řešení:
Základ je blok rapid 130
Hlava felície 50kw snížená
Upravené sací a výfukové kanály v hlavě
Tvrdší pružiny na ventilech
Závodní T-písty
Vrtání/zdvih - 80/72mm
Objem zvětšený na 1450ccm
Slícované sací potrubí
Zvětšené sání
Přetryskovaný karburátor š130
Ostrá vačka 284°/276°
Vůle ventilů 0,45/0,45 za tepla
Kompresní poměr 9,8:1
Odlehčený setrvačník
Bezkontaktní zapalování
Čidlo na tlak oleje
Pochromované víku ventilů
Výkon měřený na motorové brzdě:118hp
Točivý moment 147.7Nm při 4020 ot/min
Spotřeba 8.5l/100km při normální jízdě (nikdy jsem nepočítal spotřebu,když tomu více přidám plyn)
Maximální rychlost jsem nezkoušel,pže motor ještě není úplně zajetý
Olej mám Mobil Super S 10w40
Benzín 100okt. Shell V-power racing
Výfuk sportovní škoda 105-rapid s atestem
Převodovka
5-t rychlostní se stálým převodem 3.9
Tady nějaké fotky:
Interiér už vypadá jinak,ale není ještě dodělaný,takže jsem zatím nenafotil a fotky motoru budou přes týden,kdyby měl někdo zájem.Jinak v době,kdy jsem čekal na motor,jsem přidal do auta nové věci...centrál na DO,nové zadní a přední světla,zástěrky,střešní okno,nasávač na kapotu,čidlo a budík na tlak oleje.Největší radost mám ale z nového zvedáku
Do budoucna bych chtěl pořídit možná 2 dvojité karburátory Webber.Objednané už jsou výfuk. svody 4-2-1 a musím se vrhnout na ten rozdělaný interiér.Uvažuju taky o předělání stáleho poměru v převodovce z 3.9 na 4.17.Ale v prvé řadě v létě GO karoserie.
Doufám,že se auto aspoň trochu líbí.Neuznávám tuning typu radlice na sníh až k zemi,takže jsem auto udělal víc motorově...nic mě nanapadá,co bych mohl ještě říct...když tak doplním později...snad půjdou i fota