gokralik - Forman 136GLX Whiteline, 1993, LPG - Miloš
Autor |
Zpráva |
gokralik
Příspěvky: 11889 Bydliště: Český Těšín
|
Těch návodů je víc. Ofiko se má dotáhnout tak, aby se buben netočil a pak povolit o čtvrt otočky. Já pak vždycky zkouším rukou, abych necítil žádnou axiální vůli a zároveň šlo lehce točit kolem.
_________________ Favorit 135GLX, 1992, LPG - Fanouš Forman 136GLX, 1993, LPG - Miloš_
|
21.12.23, 12:17 |
|
|
Reklama
|
Reklama
|
|
|
|
fatal
rejpal
Příspěvky: 18263
|
Re: gokralik - Forman 136GLX Whiteline, 1993, LPG - Miloš
U Felicie je předepsáno, že matice má být dotažena tak, aby bylo možné pohnout podložkou pod maticí ručně šroubovákem. Takže nejprve dotahuji rukou s citem, aby si to sedlo, následně pomalu povoluji a zkouším hýbat s podložkou. Poté to dolaďuji dle vůle ložiska, tedy hledám minimální utažení při kterém již není cítit vůle na ložisku.
|
21.12.23, 15:11 |
|
|
gokralik
Příspěvky: 11889 Bydliště: Český Těšín
|
Za rok 2023 najeto 11 235 km, na počítadle aktuálně 240 935 km. Do vozu investováno 27 539,20 Kč z toho do paliva 17 723,00 Kč. Jediná větší investice byla výměna převodovky a s tím i homokineťáku, který jsem já blbec rozebral a nebyl schopný složit zpět.
_________________ Favorit 135GLX, 1992, LPG - Fanouš Forman 136GLX, 1993, LPG - Miloš_
|
2.1.24, 10:51 |
|
|
fatal
rejpal
Příspěvky: 18263
|
Re: gokralik - Forman 136GLX Whiteline, 1993, LPG - Miloš
A nestačilo vyměnit jen ten homokineťák? Vem ten rozložený na sraz, třeba se tím zabaví celý TW na celý večer.
|
2.1.24, 15:33 |
|
|
Lamač
Příspěvky: 6329 Bydliště: Snina
|
Re: gokralik - Forman 136GLX Whiteline, 1993, LPG - Miloš
To ešte stále? Poskladať vyčistený a rozobratý homokineťák je záležitosť maximálne na 5 minút. Aj s vazelínou...
_________________ Favo 135L,1990 http://jozo1009.rajce.idnes.cz/favo/ https://www.rajce.idnes.cz/jozo1009/album/favo-klima http://www.sptech.sk/
|
2.1.24, 17:12 |
|
|
gokralik
Příspěvky: 11889 Bydliště: Český Těšín
|
Při demontáži jsem si totiž roztrhl manžetu, tak jsem si řekl, že to aspoň pořádně vyčistím. Že to lehce složím zpět jsem si taky myslel, když mi z toho začaly vypadávat kuličky. Pak už nebylo cesty zpět. Zkoušel jsem všemi způsoby, nikdy se mi nepovedlo je tam všechny dostat. Na sraz to klidně vezmu.
_________________ Favorit 135GLX, 1992, LPG - Fanouš Forman 136GLX, 1993, LPG - Miloš_
|
3.1.24, 07:02 |
|
|
varok
Příspěvky: 14796 Bydliště: Havířov
|
Re: gokralik - Forman 136GLX Whiteline, 1993, LPG - Miloš
Ty kuličky by z toho ale neměly samovolně vypadnout, ne? Byla prasklá ta klec, nebo jak se tomu nadává? Jednou jsem taky čistil homokineťák, normálně ponořil do petroleje a štětcem vymyl a kuli"ky nevypadnuly.
_________________ Škoda Favorit r.v. 94 BMM, Solitaire, Motor-Excel tuning, LPG- Minulost Golf IV 1,6 74kW Jazz Blue perleť Golf VII, 1,4TSi 103kW, Night Blue
|
3.1.24, 09:02 |
|
|
gokralik
Příspěvky: 11889 Bydliště: Český Těšín
|
Samovolně to nebylo, vytočil jsem tu klec. Všechny díly jsou OK, jen nevím v jakém pořadí to naskládat zpět. Některé díry v kleci jsou kulaté, některé šišaté. Už jsme to tady řešili. Zkoušel jsem všechno co mě napadlo, ale nakonec mi přišel ten nový kloub za pár stovek jako rychlejší a méně stresující řešení.
_________________ Favorit 135GLX, 1992, LPG - Fanouš Forman 136GLX, 1993, LPG - Miloš_
|
3.1.24, 10:46 |
|
|
varok
Příspěvky: 14796 Bydliště: Havířov
|
Re: gokralik - Forman 136GLX Whiteline, 1993, LPG - Miloš
Aha, já myslel že si třeba sundal manžetu a když si to chtěl vyčistit tak samy vypadaly.
_________________ Škoda Favorit r.v. 94 BMM, Solitaire, Motor-Excel tuning, LPG- Minulost Golf IV 1,6 74kW Jazz Blue perleť Golf VII, 1,4TSi 103kW, Night Blue
|
3.1.24, 17:20 |
|
|
gokralik
Příspěvky: 11889 Bydliště: Český Těšín
|
Tak varok vyhrává zlatého bludišťáka, klepání opravdu způsoboval zadní silent ramene. Při hýbání ramenem rukou nešla vůle cítit, ale když jsem povolil jeho držák, silent na rameni lítal navolno. Akorát vždycky když jsem něco vyměnil, tak se svěšením rameno v silentu pootočilo a proto mi vždy připadalo že jsem to vyřešil. Po pár dnech si to asi sedlo a začalo mlátit znovu. Takže horní uložení a čep měněny zbytečně. Bohužel teda rubena silent vydržel něco přes 4 roky a 35 tkm. Teda vlastně mnohem méně, to bouchání mě štvalo už snad rok.
Další vyměněná věc je těsnění spoje výfuku - grafitový kroužek. Tohle už mě taky nebaví, po roce a půl a 16 tkm zase vrzání při rozjezdu/přeřazení. Stává se vám to taky? Zkoušel jsem grafitový, drátěný. Furt stejný výsledek. Jak na Fanoušovi tak na Milošovi.
_________________ Favorit 135GLX, 1992, LPG - Fanouš Forman 136GLX, 1993, LPG - Miloš_
|
6.1.24, 20:33 |
|
|
varok
Příspěvky: 14796 Bydliště: Havířov
|
Re: gokralik - Forman 136GLX Whiteline, 1993, LPG - Miloš
Děkuji, proto jsem se ptal jestli máš ten starý nebo nový typ silentu. Ten nový typ poznáš hned že je roztrhaný, ale ten starý ne. A to vrzání výfuku. Jaký výfuk tam máš? Některé to dělají, jsou špatně vyrobené, laicky řečeno jsou pokřivené do vrtule. Nemáš roztrhanou některou tu gumu zavěšení. Zkusil bych výfuk povolit vzadu jak je spoj 2 a 3 dílu a zkusít s tím pohýbat. I když třeba bude některý nakřivo, nebude to v tom spoji s kroužkem vrzat
_________________ Škoda Favorit r.v. 94 BMM, Solitaire, Motor-Excel tuning, LPG- Minulost Golf IV 1,6 74kW Jazz Blue perleť Golf VII, 1,4TSi 103kW, Night Blue
|
6.1.24, 20:45 |
|
|
fatal
rejpal
Příspěvky: 18263
|
Re: gokralik - Forman 136GLX Whiteline, 1993, LPG - Miloš
Co se týče vrzání, moje Felda má drátěný kroužek, pravidelně ho prolívám olejem a jakmile se olej vypálí, vrže to jak největší vrak, mé parkování je zvukově efektní. Když jsem měl grafitový kroužek, byl klid, vrzalo jen uložení řazení v zadním silentu, což jsem řešil stříknutím silikonovým olejem 2x ročně a byl klid. Zadní tlumič jsem měl demontovaný a po opravě opět namontovaný bez jakéhokoliv pnutí, vrzání však pokračuje.
|
6.1.24, 21:06 |
|
|
gokralik
Příspěvky: 11889 Bydliště: Český Těšín
|
Jo, zvenčí vypadal perfektně.
Výfuky mám všude Tyll. Vše sedí dobře. Jen ten spoj vrže při pohybu trubek. Ty kroužky se prostě nějak ošoupou, naberou rez a vržou. Fatale díky, aspoň nejsem jediný takto postižen. Zkoušel jsem to promazat grafitovou vazelínou i mazivem s teflonem. Všechno pomůže jen na chvíli než se to vypálí.
_________________ Favorit 135GLX, 1992, LPG - Fanouš Forman 136GLX, 1993, LPG - Miloš_
|
6.1.24, 21:12 |
|
|
varok
Příspěvky: 14796 Bydliště: Havířov
|
Re: gokralik - Forman 136GLX Whiteline, 1993, LPG - Miloš
Vazelína nesnese tak vysoké teploty. Co zkusit čistý grafit, myslím prášek? Nebo prostě něco co vydrží i ty vysoké teploty. Nebo bych zkusil trošku natáhnout ty pružinky u šroubů, aby to mělo větší přítlak. Co jsem nedávno viděl u jedné feliny jak měnili výfuk co je dnes za bláto, tak jsem nechtěl uvěřit.
_________________ Škoda Favorit r.v. 94 BMM, Solitaire, Motor-Excel tuning, LPG- Minulost Golf IV 1,6 74kW Jazz Blue perleť Golf VII, 1,4TSi 103kW, Night Blue
|
7.1.24, 07:56 |
|
|
Kachnis
Moderátor
Příspěvky: 10557 Bydliště: Strupčice-Chomutovsko
|
Re: gokralik - Forman 136GLX Whiteline, 1993, LPG - Miloš
taky jsem narazil, že se zkazili - natáhly ty dva šrouby, ale dost dělaj ty pružiny.. levné vs drahé umí mít i jiný průměr drátu..
_________________ 742 8ti modelů,2 Rapidy, Feliciaq, TAZ 1500, škoda ForMan,Felicia Š 742 Forever Team, htp never team,Zakladajici clen Klubu ostrych motoru Kdyz do sveta,tak s litinou.. http://kachnis.techsajt.cz
|
6.2.24, 22:29 |
|
|
Reklama
|
Reklama
|
|
|
|
|
Kdo je online |
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 návštevníků |
|
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
|
|