Škoda TechWeb
https://skoda-techweb.cz/forum/

Schavi - Rapid 145
https://skoda-techweb.cz/forum/viewtopic.php?f=19&t=11308
Stránka 1 z 2

Autor:  Schavi [ 4.6.08, 19:59 ]
Předmět příspěvku:  Schavi - Rapid 145

Takže zdravím všechny...chtěl bych Vám představit svého druhého miláčka (první samozřejmě přítelkyně)
Je to škoda rapid 130,5q,r.v. 1986.Koupil jsem ho,když mi bylo 19 a už mi slouží 3 roky.Koupil jsem ho od borce,který se na něm vyřádil :cry:
Motor totálně vylítaný a klepal jak šílený.Podvozek byl rád,že byl rád a o kastli a začínající rzi ani nemluvím.Nevím,jak ho měl dlouho,ale nikdo by nepoznal,že si ho pořídil od důchodce,který s nim jezdil v létě do obchodu pro rohlíky...takže mě čekala spousta práce...

Takhle vypadal,když jsem si ho přivezl domů za 15000 a tachometrem zastaveným na 93378km:
Obrázek

No hrůza...nejprve jsem ho samozřejmě celého pěkně umyl a dal nějaké audio.Rádio JVC s cd/mp3 a 2výstupy na sub,výkon 4x50w...
dopředu 3-pásmové Blaupunkty a do pláta 3-pásmové X-plody.Basy dopňuje zesilovač Fenner FB290V a na něm připojený subwoffer Ground Zero GZTW20T.Není to basy do hlavy bijící audio,ale na stačí...stejně poslouchám v autě motor 8)

Po necelých 1000km mi odešla spojka...takže komplet celá mě vyšla na 1500,- když se slitoval známý a udělal to na fušku.
2 roky jsem vydžel v rapidovi jezdit bez nějakých značných úprav.Sem tam jsem přidal neon,koberečky a další blbosti.

Ovšem minulý rok jsem si řekl,že to chce radikální zásah jak do motoru,tak do podvozku a vlastně do celého auta..Začal jsem jsem samozřejmě od spodu.Udělal jsem komplet nové brzdy ,jak vepředu,tak vzadu.Podvozek jsem snížil namontováním sportovního setu od HP Sporting (snížené pružiny a tužší tlumiče).Kola jsem pořídil 14" s pneumatikami 185/60 zn. Barum a pod ně dal podložky se změnou rozteče na 4x100 o síle vepředu 25mm a 35vzadu.

Co se týče kastle,tak jsem zatím na nic nešáhl,ale až na menší nedostatky je celkem zachovala.Ovšem přes prázdniny ji čeká GO.

Takhle vypadá můj rapídek teď :
Obrázek

Už jsem zmiňoval motor,který klepal a nechtěl ani táhnout.Pořídil jsem už upravený motor,ale byla to katastrofa.Vše bylo špatně,takže jsem se domluvil s klukama z firmy TommuMotorTuning a našel řešení:
Základ je blok rapid 130
Hlava felície 50kw snížená
Upravené sací a výfukové kanály v hlavě
Tvrdší pružiny na ventilech
Závodní T-písty
Vrtání/zdvih - 80/72mm
Objem zvětšený na 1450ccm
Slícované sací potrubí
Zvětšené sání
Přetryskovaný karburátor š130
Ostrá vačka 284°/276°
Vůle ventilů 0,45/0,45 za tepla
Kompresní poměr 9,8:1
Odlehčený setrvačník
Bezkontaktní zapalování
Čidlo na tlak oleje
Pochromované víku ventilů

Výkon měřený na motorové brzdě:118hp
Točivý moment 147.7Nm při 4020 ot/min
Spotřeba 8.5l/100km při normální jízdě (nikdy jsem nepočítal spotřebu,když tomu více přidám plyn)
Maximální rychlost jsem nezkoušel,pže motor ještě není úplně zajetý
Olej mám Mobil Super S 10w40
Benzín 100okt. Shell V-power racing
Výfuk sportovní škoda 105-rapid s atestem

Převodovka
5-t rychlostní se stálým převodem 3.9

Tady nějaké fotky:
Obrázek
Obrázek
Obrázek

Interiér už vypadá jinak,ale není ještě dodělaný,takže jsem zatím nenafotil a fotky motoru budou přes týden,kdyby měl někdo zájem.Jinak v době,kdy jsem čekal na motor,jsem přidal do auta nové věci...centrál na DO,nové zadní a přední světla,zástěrky,střešní okno,nasávač na kapotu,čidlo a budík na tlak oleje.Největší radost mám ale z nového zvedáku :lol:

Do budoucna bych chtěl pořídit možná 2 dvojité karburátory Webber.Objednané už jsou výfuk. svody 4-2-1 a musím se vrhnout na ten rozdělaný interiér.Uvažuju taky o předělání stáleho poměru v převodovce z 3.9 na 4.17.Ale v prvé řadě v létě GO karoserie.

Doufám,že se auto aspoň trochu líbí.Neuznávám tuning typu radlice na sníh až k zemi,takže jsem auto udělal víc motorově...nic mě nanapadá,co bych mohl ještě říct...když tak doplním později...snad půjdou i fota :D

Autor:  Jarda S. [ 4.6.08, 20:02 ]
Předmět příspěvku: 

to sou asi kouzelníci když nacpali na 130 blok hlavu z feliny 8)

Autor:  Šemik [ 4.6.08, 20:03 ]
Předmět příspěvku: 

Jak jsi na 130 blok dostal osmikanálovou hlavu ze Š791? :shock:

Autor:  Matthes [ 4.6.08, 20:04 ]
Předmět příspěvku: 

A staly prevod 4,17 je odkud? :shock: Mnoho otazek najednou :)

Autor:  Schavi [ 4.6.08, 20:05 ]
Předmět příspěvku: 

Šemik píše:
Jak jsi na 130 blok dostal osmikanálovou hlavu ze Š791? :shock:

No rád bych Vám chlapi odpověděl,ale taky to moc nechápu.Jetli to nějak frézovali nebo něco podobného nevím.Nestál jsem u nich,jak to upravovali...

Autor:  Schavi [ 4.6.08, 20:06 ]
Předmět příspěvku: 

Matthes píše:
A staly prevod 4,17 je odkud? :shock: Mnoho otazek najednou :)


Mají to v nabídce u úpravy převodovky...

Autor:  Matthes [ 4.6.08, 20:07 ]
Předmět příspěvku: 

Schavi píše:
Šemik píše:
Jak jsi na 130 blok dostal osmikanálovou hlavu ze Š791? :shock:

No rád bych Vám chlapi odpověděl,ale taky to moc nechápu.Jetli to nějak frézovali nebo něco podobného nevím.Nestál jsem u nich,jak to upravovali...


A nedali tam favoritacky blok a neprerazili cislo? :) Jinak by se totiz musely prevarit 2 diry na srouby hlavy ... coz chci v budoucnu zkusit :)

Autor:  Šemik [ 4.6.08, 20:07 ]
Předmět příspěvku: 

118hp, není to překlep? :D

Autor:  Schavi [ 4.6.08, 20:10 ]
Předmět příspěvku: 

Matthes píše:
Schavi píše:
Šemik píše:
Jak jsi na 130 blok dostal osmikanálovou hlavu ze Š791? :shock:

No rád bych Vám chlapi odpověděl,ale taky to moc nechápu.Jetli to nějak frézovali nebo něco podobného nevím.Nestál jsem u nich,jak to upravovali...


A nedali tam favoritacky blok a neprerazili cislo? :) Jinak by se totiz musely prevarit 2 diry na srouby hlavy ... coz chci v budoucnu zkusit :)


Favoritácký blok určitě ne...to by mi řekli...a jestli něco vařili,tak mi to ani nevadí..ten motor šlape skvěle,takže jsem spokojený a nepátrám,jakým způsobem to upravili,aby ta hlava na ten blok seděla...oni by mi to asi stejně ani neřekli...výrobní tajemství :)

Autor:  Jarda S. [ 4.6.08, 20:11 ]
Předmět příspěvku: 

a nějaký detailní fotky motoru by byly ? 8)

Autor:  Schavi [ 4.6.08, 20:13 ]
Předmět příspěvku: 

Šemik píše:
118hp, není to překlep? :D


Já jsem to tu neměl dávat :D překlep ne...vždyť říkám,že je to měřené na mot. brzě...ale můj motor je jen takové prdítko oproti tomu,co v té firmě udělali teď ... hoby motor do š130 s výkonem 96kw... http://www.tommutuning.cz/

Autor:  Schavi [ 4.6.08, 20:14 ]
Předmět příspěvku: 

Sadra17 píše:
a nějaký detailní fotky motoru by byly ? 8)

Mám u kámoše..budou do pátku...ale motor jen celkově...jaký detail by to měl být??

Autor:  Martin 007 [ 4.6.08, 20:17 ]
Předmět příspěvku: 

Koně možná beru na 1.5ku, ale krouťák ani ne...

I když konec konců možné je vše...ale se životností nepočítej... 8) 8) 8)

Autor:  Jarda S. [ 4.6.08, 20:17 ]
Předmět příspěvku: 

hlavně to uchycení hlavy 8)

Autor:  Schavi [ 4.6.08, 20:19 ]
Předmět příspěvku: 

Sadra17 píše:
hlavně to uchycení hlavy 8)

Vyfotím...

Stránka 1 z 2 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/