Škoda TechWeb
https://skoda-techweb.cz/forum/

Ferrari-Š125 ...come back na 47 strane, 6.2.2021
https://skoda-techweb.cz/forum/viewtopic.php?f=19&t=14682
Stránka 1 z 53

Autor:  ferrari [ 23.12.08, 21:28 ]
Předmět příspěvku:  Ferrari-Š125 ...come back na 47 strane, 6.2.2021

Písal sa rok 2005...doposiaľ som jazdil a staral sa o otcovu škodovienku (viewtopic.php?t=13003) ...ale keďže mňa vždy pálilo si škodovicu doladiť podľa svojich predstáv a na otcovom aute to už dákos nešlo, poškuloval som tak-nejak po autíčkach...jedného času som skoro kúpil Š136.742 ale to by v tom čase bolo za temer všetky moje úspory (stálo to teraz neskutočných 56 000 Sk)...bola to Š136 s mierne upraveným motorom, takže podľa predávajúceho dosahovala zaujímavé výsledky...no, ale nakoniec cena rozhodla, že z toho nič nebude...
Jedného teplého júnového dňa prišiel môj vtedajší kolega Slavo so správou, že na nemeckej stránke mobile.de (alebo Autoscout, už neviem) sa objavila Š125, r.v. 12/89, 63 000 km, nezávislé kúrenie Webasto za 100€...
Obrázek
...Slavo vážne premýšlal, že by to vzal, ale nakoniec mu majiteľ poslal fotky, kde bolo vidno jemnučkú koróziu zad. Lemu...takže Slavo (inak veľký pedant – to je pochvala) od toho cúvol...mne to trošku začalo vŕtať v hlave, ale keď som si dal dokopy, koľko my vyjde dovoz a je otázne, čo s tým autom a ako ho zlegalizovať, tak som to nechal tak (ešte podotýkam, že auto bolo nepojazdné a po mailovej komunikácii s majiteľom vysvitlo, že je asi zadretý štartér a tiež niečo s benzínovým potrubím)...ale to začal Slavo majiteľa dopaľovať, že keby zľavil z ceny, žeby sme možno preto prišli...nakoniec Slavo dosiahol to, že majiteľ ponúkol túto škodovienku za symbolické 1€...to už som začínal o tom vážnejšie rozmýšľať...Slavo ponúkol, že jeho známy ma tam za nejaký poplatok vezme, a že azda auto roztlačím, alebo inak spojazdním a pôjdem na ňom...zdala sa mi táto možnosť riskantná a preto nakoniec škodovienka išla na odťahovke (ktorú mi ale tiež vybavil Slavo) – ako sa neskôr ukázalo, veľmi dobrá voľba...
Takže nastal deň D a ja som si šiel prevziať moju škodovienku – bola ustajnená v garáži, vyzerala ozaj zachovalo, jediný dojem kazili totálne skorodované disky (to mi povedal chlapík, čo to auto doviezol, že mu majiteľ povedal, že auto používal prevážne v zime – preto tie disky)...autíčko bola na zimných pneumatikách Nokian, dokonca majiteľ prihodil k autu ešte jednu sadu zimných pneumatík na diskoch (túto sadu som venoval Slavovi za jeho pomoc)...škodovienku sme odtiahli ku mne do garáže a nastalo spojazdňovanie...
Nabil som baterku, vymenil štartér a vytúžene čakal na zvuk motora – čože to len bude. Štartujem – motor sa pretáča ťažko a vydáva taký pískavý zvuk...čo je?! Opäť štartujem – nič...o chvíľku som vyšlahal baterku...tak som zobral baterku otcovi a znova skúšam – zasa ten čudný pískavý zvuk, motor ani neodpálil...tak som šiel dozadu, skúšam ručne točiť motorom a ani som ním nepohol – zadretý alternátor...tak som vymenil aj alternátor (ľahko sa píše, ťažšie to bolo vykonať, pretože všetky skrutky boli totálne zahrdzavené a ešte aj zaoxidované v dierach alternátora - to bolo jednoducho auto od výroby nedotknuté – čo je niekedy výhoda, ale niekedy aj nie...). Takže som krvopotne vymenil alternátor a znova štartujem – nič...točím, točím – nič...to už som začínal byť nasratý (no nedám si ja rady s jednou škodovkou?! – poznáte to)...to som si spomenul, že Nemec tvrdil, že je niečo s benzínovým potrubím. Preveril som a ozaj – z benz.pumpy nešiel benzín. Tak som zliezol pod auto a to som čumel – benzínová hadica ide z nádrže to benz. Filtra, potom sa rozdvojuje a jedna vetva ide do benz.pumpy a 2. vetva cez nejaké neviemčo do Webasta...tak som vymenil celé benz.potrubie (hl. to pre Wabasto bolo pekne komplikované, bo to boli akési trubky a na nich navlieknuté hadičky...teda benzín už išiel (tuším som vtedy menil aj membránu v benz.pumpe)...štartujem zasa...nič...ešte raz nič...to už sa mi začínali ruky triasť a myslel som, že to auto zapálim...tak som sa musel ukľudniť a pokračoval som druhý deň...benzín smrdel z výfuku, tak som šiel po elektrike...nakoniec som zistil, že nefunguje predradný odpr indukčky a teda som zapojil indukčku bez pr. Odporu...auto konečne chytilo...tak som auto rozchodil (inak, toľko závad naraz, to snáď ani nie je možné – vtedy som ďakoval Bohu, že som ja nešiel po to auto s tým, že na ňom prídem...), následne dal na papiere (teraz je už r.v. 86...)...
S chodom motora som bol vrcholovate spokojný, jedine ma mrzela hlučnosť (darmo, otcova Š130 s vlečkou bola a je neporovnateľne tichšia)...keďže auto bolo miestami jemne napadnuté povrchovou koróziou, toto som musel riešiť – napadnuté miesta som obrúsil na plech, natrel odhrdzovačom, vytmelil, nastriekal – však to poznáte. Ostatok sa naleštil (inak, musím poznamenať, že tento farebný odtieň je za trest – strašne to šedivie) a zrazu bolo z toho nové auto
...ešte som do interiéru prikúpil origo gumové rohože (inak, kompletná sada 1000 Skk – uch, dosť) a vzhľadom na to, že sedačky boli trochu potrhané (ale inak ako nové – ani náznak vysedenosti – to auto asi nikdy nejazdilo plne obsadené...), tak som mu doprial aj nové poťahy (zasa nejakých 1000 Sk).
Chvíľku som s autom pojazdil, ale stále som mal dilemu, či si nemám nechať otcovu 130tku a jemu dať moju 125ku. Pre otcovu 130tku hovorila bezhlučnosť a pre moju 125ku zasa jednozančne zachovalý stav...zostal som pri mojej 125ke...napriek vysokej hlučnosti...
Tak som sa dal do montáže alarmu, centrálu + audiosústavy. V podstate som to celé prebral z otcovho auta. Audiosústava je nasledovná:
Vpredu v dverách som nechal pôvodné 3 pásmové 16“ repro Interconti...nie je to bohviečo, hlavne im chýbajú hlbšie basy, ale v kombinácii s ostatkom sa mi to páči...do výduchov kúrenia som osadil prídavné výšky (sú to TVM s textilnou kalotou z VW produkcie). Tie prídavné výšky asi majú vyššiu citlivosť, ako tie 3pásma, takže som ešte časom musel znížiť ich citlivosť – robil som to posluchom, takže že tam mám výkonové odpory 8 Ohm (aspoň ak si dobre pamätám)
Dozadu poputovali pod plato uzavreté ozvučnice s objemom 12l, na vrch plata 3 cm DTD a osadené je to známymi Teslami ARN neviemčo (je to ten menší stredobas s priemerom cca 17 cm a priemerom mebrány nejakých 13cm) + výšky ARV 104 (textilná kalota). Samozrejme výhybky. Môžem povedať, že tie 12 l ozvučnice sú na tie repro akurát, bo v otcovom aute som mal 8l ozvučnice a nemolo to schopné hrať nižšie basy a tiež boli zvýraznené stredné basy. Inak, ľahko sa to napíše – to a hento tam išlo – ale nebolo to také jednoduché.
Časom ešte pribudol home-made subwoofer osadený jedným basákom Tesla (ako inak) – zasa ten chronicky známy, o číslo väčší (novšie označenie ARN 226). Kŕmi ho zosilovač Toxic s výkonom nejak 2*50 W (ale nerobím si ilúzie, je to slabý zosik, má výstupy asi ako rádio, nedá sa dať do mostíka = asi nemá v sebe menič napätia). Hrá to celé celkom pekne, nie som ale audiofil, ale ani nie som nenáročný. Hlavne subík je asi slabý.
Aaaaa – zabudol som autorádio – SONY CDX 3300...mám ho už 4 roky a som vrcholovate spokojný – to, prečo som ho kupoval (sklápacia lišta, ktorá kryje v noci display a tiež zabudovaná pásmová priepusť pre subík/zdné repro) funguje výborne.
Takže, máme autíčko, hudbu, exteriér, interiér, elektroniku...
Potom nastal čas rozbehať Webasto...keď som auto kúpil, Webasto nejak nešlo (pôvodný majiteľ písal, že Webasto síce funguje, ale že celkovo to kúrenie nejak nefunguje – to Webasto je teplovodné). Nevedel som to ani ovládať, no čoskoro pochopil som, ako na to...pustil som to, chvíľu to vzadu zavýjalo, potom sa to vyplo...o pár dní som to ešte raz skúsil, rovnako – zavýjalo a vyplo sa...tak som to pustil ešte raz a – ajhľa, chytilo sa to. Síce z výfuku chvíľu lietali sadze, ale potom sa to normáln echytilo a ohrialo to vodu...takto to išlo ale párkrát a zrazu nič...už ani nezavýjalo, nič nerobilo...tak som stiahol z netu AJ manuál a celý komplet ho prelúskal, ale tam je toľko elektriky, že som bol z toho blbý. Skúšal som kadečo, nakoniec som rezignoval a chcel to Webasto ako nefunkčné predať. Ale ešte mi to nedalo a šahal som po hlavných kábloch a ajhľa – jeden mi zostal v ruke. Jednoducho bol medený a odhnil...tak som ho vymenil a Webasto funguje dodnes.
Webasto išlo, zohrievalo vodu, ale auto temer nekúrilo...jednu zimu som to prežil (nejazdil som veľa), ale potom som to riešil. Menil som ventil kúrenia a nakoniec som zistil, že bolo prasknuté tiahlo tej klapky, ktorá obláda obtok radiátora...vyriešené...
Auto bolo akotak odladené, tak som začal skúšať rôzne karburátory a tie vrtuľky pod ne – výsledok som spracoval do článku, ktorý sa tu ale zatiaľ nepodarilo uverejniť (Víky – sľúbil si). Testovaním mi ako najlepší vyšiel EDSR120, s tým som aj jazdil...
Auto odladené, jazdí v pohode (ale, ešte jedna vec ma pekne x krát potrápila – zasekujúci sa prívodný ventil v karburátore – čo som sa len natrápil, kým som na to prišiel...nakoniec ale predsa)...no, ale, však to poznáte, treba čosi zlepšovať...začal ma páliť Favo motor...podarilo sa mi zohnať motor Favo 135 s údajne cca 80 000 km za prijateľnú cenu (4000 Sk, ale to bolo v r. 2006)... vyhľadal som všetky dostupné články, zapojil hlavu (teda moju, nie hlavu motora) a začala sa prestavba motora – hlava o 1 mm dole (aby z toho bola cca 136ka), vačka 254/254 z Feldy BMM, zotrvák –0,7kg (to asi iba pre pocit), vaňa+sací koš ol.čerpadla z 120tky, prítlačák Sachs, úprava sacieho potrubia pre montáž EDSR120, úpravy výfuku (inak, sanie a výfuk nemám dopracované dodnes k mojej spokojnosti, preto zháňam origo)...to by bolo nadlho...všetky diely, čo som potreboval zo 120tky, som zobral z otcovho motora...celkovo som sa rozhodol, že motor najprv namontujem do otcovho auta (hlavne kvôli tomu, že vyťahovanie/nahdzoavnie motora som tam už mal nacvičené a tiež kvôli tomu, že som bol stále na vážkach, ktoré auto si mám nechať – tá hlučnosť). Motor som osadil a ak si dobre pamätám, nebol väčší problém s nábehom...chodilo to super, to som sa inak bláznil (super bolo, ke´d som dal dole ten nátrubok z filterboxa – akonáhle sa zapla 2.komora, motor chytil krásny barytón – jednoducho nádhera)...ale, už bolo cítiť, že otcova 130tka už má najlepšie časy za sebou...tento motor s ňou pekne cvičil a hrkalo kadečo...ale motor tam bol osadený cca 2 mesiace, ja som jazdil na otcovom aute a on na moej 125ke. A keďže 130ka mala najlepši časy za sebou, rozhodol som sa, že si nechám 125ku a teda Favo motor musí do 125ky...to už také jednoduché nebolo...teda,myslel som, že bude, ale nemohol som vytiahnuť motor..tak boli zoxidované stifty v bloku a tiež v prevodovke..proste som to nemohol rozpoliť...som sa pritom skoro rozplakal...nakonic som vzal vŕtačku a vrtal...jeden štift som odvŕtal bez problémov, ale po dvŕtaní ďalšieho zostala v prevodovke nie diera, ale elipsa...čo už...motor som teda prehodil a zo 125ky som dal do otcovej 130tky (inak, papierovo 120tka) – inak, ten motor, tomu ja nerozumiem. To nezožerie od výmeny po výmenu (bežne 8000 km) ani 0,2l oleja. Nekontroloval som to, ale ja si myslím, že to bola jedna z posledných 742ek a asi má na ventiloch guferká (isté je, že má za číslom 8čku a teda môže jazdiť aj na natural)...Ale späť k Favo motoru – skončil teda v mojej 125ke, jazdí to super, ale stratila sa tá dravosť, s akou sa prejavoval v otcovej 130tke. Zvukový prejav je tiež o ničom, stratil sa krásny barytón, iba to hučí...no čo, kyvka...Jazdím tak dodnes, jazdím už na nej menej (bo väčšinou jazdíme na priateľkinej Corse), no dodnes nemám odladené to sanie, lebo stále tam mám výkonové diery pri prudšom pridaní plynu – jednoducho pridám plyn a motor chvíľu nič, až potom vyrazí vpred. Sranda je, že toto som nepociťoval, keď bol motor v otcovej 130ke. Inak, je to iste niečo so saním, lebo raz som to už mal dobre – so EDSR120 (bo som skúšal aj SEDR120 a SEDR130) – auto bolo bez výkonových dier a bola to strela. Ťažko opísať slovami, to by ste sa museli zviesť..ale musel som karbec zhodiť, bo som musel upraviť sýtič, lebo továrenské osadenie nestačilo pre Favo motor, a keď som vrátil karbec späť, sýtič síce šlapal, ale už som mal zasa výkonové diery...takže je to v saní...
A ešte čo je nové (teda už nejaký rôčik) – odkúril som 3.q...jednoducho som predbiehal, plná 2ka, rýchlo do 3, iba to zaškrípalo a 3 ka už nefunguje (ono, keĎ auto stojí, ja ju aj zaradím, ale ako sa pohýňam, jednoducho vyskočí...za jazdy keď sa ju snažím zaradiť, iba škrípu zuby...ale, už zháňam druhú prevodovku, a už sa čosik aj rysuje...zatiaľ jazdím bez 3ky – vďaka Favo motoru to v poho ide.
Takže, takto vyzeralo auto kdesi pred rokom a vyzerá tak aj dodnes, akurát lak je už trochu šedivý...a volant má poťah:
Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek




A ešte sumár, čo sa s autom robilo:

Motor 120:
- nastavovanie zapaľovania
- výmena výfukového potrubia
- výmeny a skúšanie karburátorov
- nové sviečky

Motor Favo:
- nové rozvody
- vačka 254/254
- zotrvačník –0,7 kg
- hlava znížená o 1 mm, zabrúsené ventily, nové guferká
- nové sviečky
- bežná údržba

Hudba:
- opísané vyššie

Karoséria:
- odstránenie povrch. Korózie, tmelenie, lakovanie
- spodok očistený, obnovený náter
- x krát leštenie, ale nepomáha

Nápravy:
- menené vonkajšie ložisko zadnej nápravy
- menené pružiny vpredu za kratšie-zrezané (ale sranda, skoro vôbec to neznížilo)
- menené zvislé a guľové čapy vpredu

Brzdy:
- kompletná GO predných bŕzd (novépiestiky, prachovky, obloženie)

Prevodovka+spojka:
- nová spojka (prítlačák Sachs, nová lamela, ložisko)

Tak, to je azda všetko (a je toho dosť, azda to dakto aj prečíta...), iba sa chystám ešte vymeniť prevodovku, bo mi nejde zaradiť 3ka (už tak jazdím vyše roka) a tie mám úplne vybehanú "kosť" na tyči radenia a tak mi idú kvalty ťažko a nepresne (inak, kosť bola vbehaná už pri 64 000 km...). No a samozrejme, tie fotky, tak vypadá Ďuri iba v stave kompletného naleštenia...

Autor:  trady [ 23.12.08, 23:39 ]
Předmět příspěvku: 

Jednim slovem... Pěkná :)

Autor:  chemer [ 24.12.08, 01:17 ]
Předmět příspěvku: 

jo paráda, zaujaly mě ty kola, dobrej nápad :)

Autor:  Šemik [ 24.12.08, 07:36 ]
Předmět příspěvku: 

Velmi hezká, líbí se zadní kola, krásná véčka :shock: U eMka dosti neobvyklé.. že by exportní pružiny?

Autor:  ferrari [ 24.12.08, 14:28 ]
Předmět příspěvku: 

Šemik píše:
Velmi hezká, líbí se zadní kola, krásná véčka :shock: U eMka dosti neobvyklé.. že by exportní pružiny?


No, Včka...ono je to na foto trochu dole kopcom a tiež sú kratšie predné pružiny...takže asi hlavne optika...fakt ale sranda je, že niekedy je zadok vysoko a inokedy zasa čudne nízko...taká nejaká škoda anomália...

Autor:  Kachnis [ 24.12.08, 15:12 ]
Předmět příspěvku: 

me se libi ty kola... pekna kombinace

Autor:  Carlos [ 24.12.08, 15:44 ]
Předmět příspěvku: 

Byly by fotky toho topení a jeho ovládání? Jinak moc pěkné auto. :wink:

Autor:  ferrari [ 24.12.08, 22:28 ]
Předmět příspěvku: 

Carlos píše:
Byly by fotky toho topení a jeho ovládání? Jinak moc pěkné auto. :wink:


Nemám nafotené, ale odfotím...inak, foto ovládania tam je (posledná fotka - pod autorádiom). A samotné kúrenie je napravo vedľa motora a RJ je úplne napravo od motora - tiež vidno na fotkách, ale nie detailne...ale je to teplovodné kúrenie, lepšie by bolo asi teplovzdušné...ale aspoň sa rýchlejšie ohreje motor...je 99%ne funkčné, jediné čo nefunguje, je to, že pokiaľ ho načasujem, tak sa mi nezopne vetrák v aute...teda voda sa aj ohreje, ale kabína sa nevykúri, lebo sa nezopne vetrák (a mal by sa).

Autor:  ferrari [ 24.12.08, 22:34 ]
Předmět příspěvku: 

Kachnis píše:
me se libi ty kola... pekna kombinace


Ďakujem. To som takto volil, lebo nemám nejak vzťah k pukliciam, ALu nemám...ešte lepšie by to bolos tými prídavnými nasúvacími chrómovými lemami...lenže to som po skúsenostiach zavrhol - to by mi zasa skôr, či neskôr zmizlo...

Autor:  ferrari [ 29.12.08, 21:06 ]
Předmět příspěvku: 

Tak, dnes som kúpil od Shreka vlečku, takže ju trošku zrepasnem, nechám osadiť a budem jazdiť pekne potichúčku...pomaličky, ale isto staviam to, čo som chcel pôvodne kedysi kúpiť za 56 000 Skk...aj ma to nakoniec bude toľko stáť :lol:

Uj, zabudol som na fotky toho Webasta...

Autor:  Tomáš1280 [ 29.12.08, 21:45 ]
Předmět příspěvku:  ..

no tak z tej tvojej 120/125/130 ma až rozboleli oči :lol:
Niekto by mal poztahovať vsetky zaujimave texty s fotkami a hodiť to na papier ( možno by sa to kupovalo v knihkupectvach )
možno by to preplatilo pár škodoviek (jednu dve))

-a s tou napravou , vieš že jak na novy rok tak po celý rok - takže nový rok bude v znamení rozobranej nápravy :shock:

Autor:  ferrari [ 1.1.09, 19:02 ]
Předmět příspěvku:  Re: ..

Tomáš1280 píše:
no tak z tej tvojej 120/125/130 ma až rozboleli oči :lol:
Niekto by mal poztahovať vsetky zaujimave texty s fotkami a hodiť to na papier ( možno by sa to kupovalo v knihkupectvach )
možno by to preplatilo pár škodoviek (jednu dve))

-a s tou napravou , vieš že jak na novy rok tak po celý rok - takže nový rok bude v znamení rozobranej nápravy :shock:


Ďakujem :oops: :lol: , trošku soms a rozpísal, no...

No, však možno aj bude celý rok rozobraná..pri mojej rýchlosti úprav :lol:
Ale už sa mi rysujú aj origo potrubia (sacie+výfuk) na Favo motor a to budem meniť ihneď ako ich dostanem a na výfukovom vymením štifty..náprava toľko neponáhľa, to bude troška dlhšie trvať...je na nej veľa práce...a hlavne, najprv treba premyslieť, až potom konať.

Autor:  ferrari [ 7.1.09, 18:08 ]
Předmět příspěvku: 

Carlos píše:
Byly by fotky toho topení a jeho ovládání? Jinak moc pěkné auto. :wink:

Obrázek Obrázek

Ak máš záujem o detailnejšie fotky, daj vedieť...alebo mám aj návod na používanie...môžem poslať mailom...je v AJ..

Autor:  Tunningkiller [ 7.1.09, 20:04 ]
Předmět příspěvku: 

Hejky moc pěkná škodovjenka, to topení je chuťovka to chci taky kde se to dá koupit a jak to funguje nikdy sem to neviděl a pokud to funguje určo by to chtěl i děda, já mám rád v autě teplo tak ať to stojí co to stojí tak to chci:)

Autor:  Tomáš1280 [ 7.1.09, 22:40 ]
Předmět příspěvku:  ..

Tuningkiller
kúp si elektrickú špirálu drcni ju do telesa kúrenia a pripoj na ventylátor.
Máš to rýchlejšie , bezproblemovejšie a teplejšie :) :lol: :P :wink: :!:
:roll: 8)


Alebo ma napadlo tam dať niečo ako sa dáva do fénov aby isiel teplý vzduch.!!!.

Stránka 1 z 53 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/