Škoda TechWeb
https://skoda-techweb.cz/forum/

VeTeV - Red Alert 41kw
https://skoda-techweb.cz/forum/viewtopic.php?f=19&t=18942
Stránka 1 z 22

Autor:  VeTeV [ 18.9.09, 23:33 ]
Předmět příspěvku:  VeTeV - Red Alert 41kw

Dobrý den,

jelikož jsem zde nový a hned jsem se stal nechtěně středem zájmu, byljsme požádán, ať sem vložím svůj vůz.
Je to v pravdě vyjímečné, neboť auto nijak nepropaguji - není proč....

Jedná se o stroj Škoda 120GLS - 7/1983, jsem 5tý majitel. Zakoupeno v roce 2003 s účelem dojetí do technické a zahodit. důvod byl jednoduchý - chyběly prahy, přední blatníky na kaši, motor v rozkladu atd...

Můj plán byl ovšem nabořen po zhruba týdnu vlastnictví (a to doslova) - auto bylo sestřeleno, a já rozmýšlel co dál. Za obdrženou zlatku, jsem se rozhodl auto reinkarnovat... Byla to první fáze zmrtvých vstání Karkulky.

Došlo k vyvaření nezbytného, odpadnutí vyhnilého a zprovoznění - bylo to mé první seznámení s COčkem, klempířinu jsem už trošku znal, a začal sjem se šťourat celkově ve všem možném i nemožném...ve finale jsem si auto i nalakoval v pomínkách v pravdě polních... Následovala první meněí expedice do Slovenského ráje s menším problémem na alternátoru (odešel rotor)...
Po návratu jsme se rozhodl, že dodám nápravy z tipu M a zgenerálkuji motor... bohužel se to trošku protáhlo a plány se postupně změnily...

Počal jsem scháněti díle na nápravy a připravovat na nasazení - psal se rok 2003 a auto stálo na kozách... během dalšího roku jsem připravil tunel na 5q a začal s barvením náprav ala cirkus a různým matláním všeho možného... v té době jsem neměl rozum :-))

bohužel studium na VŠ a zároveń zaměstnání neumožnovali nalézti dostatek času na dokončení a tak auto nějaký rok chátralo pod plachtou..když jsem se konečně k auto opět dostal, tak bylo evidentně pozdě - stání na rozmáčeném povrchu vykonalo své...

Začala tedy fáze 3 - závěrečná (psal serok 2007). Kompletní odstrojení, vyvaření úplně všeho - s heslem rez musí pryč, a na auto pokud možno jen nové díly.

V této fázi jsme vyvařil od podlahy, přes prahy, vršky podběhů, nové dno kufru po nosníky až žadní blatníky - v podstatě celé auto... netknuta zůstala jen střecha... poté následovala fáze laku - tam jsem musel využít služeb lakovny ( ne že bych praktické zkušenosti neměl, ale chybělo zázemí....)

po návratu z lakovny začla fáze nastrojení - co šlo dáti nové, jest nové včetně srdce auta... motem jest - co posereš to tě posílí - nebo-li vše se nezdaří napoprvé, tak si to zopákni... hlavně vytrvej... takže poctivá domácí práce za použití logiky, rukou, andrta...

Současný stav :

Motor 120LS - sestaven z nových dílů, série scháním 110R vačku
Nápravy - z tipu M - zadní náprava - kyvná, komplet nové díly
- přední náprava - hřeben, kompletně repasovaná
Převodovka - mokrý 5q po výměně vnitřku by Sixta
nové prvky interiéru /strop, palubka, obložení/, rozvody brzd, plechařina atd...

Cílem je zachování originální vzhledu s mírnou úpravou směrem k jízdním vlastnostem (široké nápravy, 5q)

Zaměření auta :

jak napovídá název jedná se o vůz expediční - tzn. výlety, výlety, výlety....
prvním výletem po složení auta byla expedice Švédskem za panem losem 2009 (v době kdy Bukaj zdolával Norsko)...najeto 7tis km, 3x píchnuto, vypadlé kablíky na altíku, odešlo spojkové ložisko a lamela, povolilo gufero v komínku, totálně zničenýspodek auta (šotolinové erzety ve Švédsku...)

Plánovaný cíl: Bálkánem do úplného zmaru - aneb Rumunsko, Bulharsko 2010

to jeprozatím vše...

________________________________________________________________________________________________________

Popis z cest :

Švédskem za panem losem 2009 - http://www.jedemsvetem.cz/index.php?pgt ... is&akce=22

________________________________________________________________________________________________________

videou:

http://www.youtube.com/user/ppavel86#pl ... SBZA4qvkDI
http://www.youtube.com/user/ppavel86#pl ... 1wzI30z9y4
http://www.youtube.com/user/ppavel86#pl ... E6icy_Z0VU

fotou:

ObrázekObrázek Obrázek Obrázek
Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek

Autor:  Nepér [ 18.9.09, 23:58 ]
Předmět příspěvku: 

A hele, Větev, máme to za rohem...

Autor:  gokralik [ 19.9.09, 07:33 ]
Předmět příspěvku: 

Víc hodin práce než najetých kilometrů? Stojí to za to! :wink:

Autor:  Kachnis [ 19.9.09, 22:09 ]
Předmět příspěvku: 

ja sem teda na větvi z ty Pkapsy na podbehu jak ma ty kulaty diry... od kteryho roku se to tak dela? na je na pepcovi nemam (1980) a je origo..

Autor:  VeTeV [ 20.9.09, 17:38 ]
Předmět příspěvku: 

Kachnis píše:
ja sem teda na větvi z ty Pkapsy na podbehu jak ma ty kulaty diry... od kteryho roku se to tak dela? na je na pepcovi nemam (1980) a je origo..


tak to netusim, kazdopadne takto to bylo po odkryti....

Autor:  Hiro [ 20.9.09, 19:49 ]
Předmět příspěvku: 

chcu se hloupě zeptat, to zadní čelo tam patří? Nemají tam být "kapky"??

Autor:  Veteranista [ 20.9.09, 20:13 ]
Předmět příspěvku: 

Ne žehličky tam nemají být, je to už náběh na eMko.

Autor:  VeTeV [ 20.9.09, 21:20 ]
Předmět příspěvku: 

Hiro píše:
chcu se hloupě zeptat, to zadní čelo tam patří? Nemají tam být "kapky"??


je to rok vyroby 7/83 - tzv. mezitip... lisilo se to prave v tom ze to M kliky, zadni celo ala rapid, prepreg narazniky (ala garde).... co si nejsem jistej sjou ty chrom zrcatka, listy kolem dveri ... co si pamatuju tak ja lemovani nemel a mel jsem uz plastove zrcatka - ale dostalo se to ke me ve stavu vraku tak sinejsem jist originalitou

Autor:  RedDriver [ 21.9.09, 13:52 ]
Předmět příspěvku: 

moc pěkné auto, jen tak dál

Autor:  havlik [ 24.9.09, 18:46 ]
Předmět příspěvku: 

No konečně někde sou fotky tohohle auta :)

Autor:  VeTeV [ 24.9.09, 18:49 ]
Předmět příspěvku: 

neni nac fotit - je to porad jen skodovka:-))

Autor:  Carlos [ 24.9.09, 19:02 ]
Předmět příspěvku: 

Krása, fakt že jo, hlavně se mi líbí to, jak jsi zpracoval ty otvíráky, to je velmi povedené. :idea:
No prostě krása pohledět, jediné co se mi nelíbí jsou ty M nápravy, ale jelikož užovkové jsou nic moc, já jsem dal gardí, tak uvidíme. Přijde mi to korektnější. :wink: Ale proti gustu žádný dišputát, máš to moc fešné. :wink:

Autor:  Carlos [ 24.9.09, 19:04 ]
Předmět příspěvku: 

Kachnis píše:
ja sem teda na větvi z ty Pkapsy na podbehu jak ma ty kulaty diry... od kteryho roku se to tak dela? na je na pepcovi nemam (1980) a je origo..


Tyhle díry jsou snad na všem, já mám taky r.v. 80, model 81 a jsou tam. Ještě mě napadlo, poštáš s tím, že tohle je výztuha Pkapsy, že přes tohle je ještě jeden plech? :oops: :wink:

Autor:  VeTeV [ 24.9.09, 19:06 ]
Předmět příspěvku: 

Carlos píše:
Krása, fakt že jo, hlavně se mi líbí to, jak jsi zpracoval ty otvíráky, to je velmi povedené. :idea:
No prostě krása pohledět, jediné co se mi nelíbí jsou ty M nápravy, ale jelikož užovkové jsou nic moc, já jsem dal gardí, tak uvidíme. Přijde mi to korektnější. :wink: Ale proti gustu žádný dišputát, máš to moc fešné. :wink:


otviraky je napad Sepa - ale fajnej...
M nápravy - užovka na nich vypadá lépe a je to také kvůli tomu, že s tím opravdu chci dávat dlouhé trasy - takže na to je prostě emková náprava lepší - i když to přináší problémy s drhnutím předních kol o lemy apod...

jinak gardí nápravy je takovej můj sen do budoucna - ale jestli k tomu dojde nevím - mám v podstatě dvě repasované převodovky na kyvku, dvě nové kyvky apod :-)

Autor:  Carlos [ 24.9.09, 19:08 ]
Předmět příspěvku: 

VeTeV píše:

otviraky je napad Sepa - ale fajnej...
M nápravy - užovka na nich vypadá lépe a je to také kvůli tomu, že s tím opravdu chci dávat dlouhé trasy - takže na to je prostě emková náprava lepší - i když to přináší problémy s drhnutím předních kol o lemy apod...

jinak gardí nápravy je takovej můj sen do budoucna - ale jestli k tomu dojde nevím - mám v podstatě dvě repasované převodovky na kyvku, dvě nové kyvky apod :-)


No tak já se na garde nápravy chtěl vyprdnout, ale Bukaj mi dohodil inzerát na repasovaný vyztužený šikmý, poskytl mi přední hřebenovou nárpavu a už to jelo. :lol:

Stránka 1 z 22 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/