Škoda TechWeb https://skoda-techweb.cz/forum/ |
|
Karátek - Škoda Favorit ELTRA 151 L PICK-UP https://skoda-techweb.cz/forum/viewtopic.php?f=19&t=20852 |
Stránka 1 z 13 |
Autor: | Karátek [ 30.1.10, 19:50 ] |
Předmět příspěvku: | Karátek - Škoda Favorit ELTRA 151 L PICK-UP |
Zdravím všechny lidičky, na úvod bych rád Vám představil 1 kus z 9 elektro Favoritů jezdící u nás (v zahraničí jezdí několik kusů), bohužel zbytek byl sešrotován, existuje 5 kusů pickupů a 4 osobní verze u nás. Přestavby probíhali v Ejpovicích od roku 1992 do roku 1993 a celkem vyrobeno 1100 kusů. Začneme technickými údaji: Rok výroby: 1992. Výkon elektromotoru je 15,4Kw PŘIS2/60, kroutící moment 49 Nm, napětí pro elektromotor je 84V proud 220A, max. otáčky el. motoru je 5000 ot/min. Spotřeba 20 až 25 kWh/100 km (až 350 A, podle stylu a zatížení). Baterie na pohon: Trakční baterie 14 kusů po 6V 180Ah + jedna palubní baterie 12V 40Ah až 55Ah. Nabíjení trvá max. 14 hodin podle stupně vybití. Kola jsou stejná, jen je potřeba pneumatiky 165/70 R13 XL nafouknout vyšším tlakem. Dojezd cca 80 km na jedno nabití a max. rychlost 80 km/h. Vše přepsané z velkého TP. Převodovka má 4 kvalty a upravený stálý převod v rozvodovce (4.412). Vyrábělo se více verzí, první neměli rekuperaci, od roku 1993 s rekuperací a s kapacitoměrem. Postupem času zjištuji, co kus to originál, jsou rozdíly u kusech (např. elektrické topení a spousty jiných drobností). Co se týká baterií, dneska jsou jiné technologie, takže není problém zvýšit dojezd i na 200 km a rychlost je až 80 km/h po rovince (s odblokovaným 5 stupněm a s lehčími bateriemi i 100 km/h). Také nabíjení může trvat jen 2 hodiny, i méně. Z důvodu slabšího elektromotoru je zablokovaný 5 stupeň na převodovce. I přesto že je motor slabší, má účinnost cca 92% oproti benzínové verzi, kde je jen 20% účinnost. Stejnosměrný elektromotor má největší točivý moment nízkých otáčkách a pak nepatrně klesá. Proto jízda je klidná a "měkká", člověk si musí zvyknout na jiné řazení, naprosté ticho, jen takové slaboučké pískání je slyšet, ale např. jízda po sněhu vše schová, je slyšet jen křupající sníh. Co všichni znáte z klasické verze, tak skoro všechno je jiné. Zapomeňte i na chladič, výfuk a jiné. Při setkání s elektromobilem Favoritem není na oko patrný žádný rozdíl oproti verzi s benzínem. Po podrobném zkoumání zjistíte chybějící známku po emisích a výfuk. Když sednete do auta, všimnete si hned první věci a to je přístrojová deska, otáčkoměr ani hodiny nejsou a místo nich je ampérmetr, který je upravený z otáčkoměru. Také je na palubovce hlavní odpojovač od elektriky (hlavně pro odpojení regulaci motoru), nabíječka pod rádiem a místo zapalovače je spínač na nezávislé benzínové topení, jinak je vše stejné jak znáte, v novější verzi uvidíte kapacitoměr nad popelníkem. Po zapnutí klíčku do první polohy se ozve z motorového prostoru "prdící" zvuk z elektrického malé elektrické podtlakové vývěvy, který dává tlak do posilovače brzd. Ozve se vždy po sešlápnutí brzdového pedálu, aby se dofoukal tlak. Také cvakne regulace motoru. Na jízdu stačí první poloha klíčkem, zařadíte a sešlápnete proudový pedál a auto se potichoučku rozjede. Po dosažení určité rychlosti se přeřadí kvuli eco jízdě, atd. Není možné elektromotor přetočit. Na motoru je malý ventilátor, který chladí hlavní motor, který by se mohl přehřát v případě velké zátěže, vše vidíte na přístrojovce, ukazatel „teplota“ vody je opět předělaná na ukazatel teploty elektromotoru a podle toho se spíná malý chladící ventilátor. Elektromobilu je dost elektroniky, např. nabíječka z 230V na nabíjecí napětí 100V 22A, nabíječka nabíjí baterie 84V a přes DC/DC měnič je dobíjená palubní baterie 12V. Dále je tam rozvod všech napětí, regulace motoru. Jinak elektromotor nepotřebuje zvláštní opravy, stačí vyměnit občas uhlíky a jede se dál. Jde o spolehlivější provedení než u benzínu, prakticky tam není dost věcí. Napsal jsem obecné informace, snad jsem na nic nezapomněl, když tak se ptejte. |
Autor: | 21lucas [ 30.1.10, 19:56 ] |
Předmět příspěvku: | |
fotkyyy |
Autor: | Paja250 [ 30.1.10, 20:00 ] |
Předmět příspěvku: | |
Pěkné... Nějaký fotky by byly? |
Autor: | Martin 007 [ 30.1.10, 20:00 ] |
Předmět příspěvku: | |
Super raritka. Blahopřeji k vlastnictví a sem velice rád, že tu eletro Fávo máme. Kde si k němu přišel prosim tě ? |
Autor: | darklord [ 30.1.10, 20:01 ] |
Předmět příspěvku: | |
ako je na tom dojazd (mas este original baterie alebo nejake nove?) co vsetko treba udrzovat oproti klasike? a hlavne ako to vychadza s prevadzkovymi nakladmi? |
Autor: | Karátek [ 30.1.10, 20:11 ] |
Předmět příspěvku: | |
Fotky budou brzo, dneska už nestihnu je sem dát. Znám i další tři majitele, jednoho osobně a zbytek doufám poznám brzo. Tak si vyměnujeme zkušenosti. K elektrofavvoritku jsem přišel po dlohém hledání a přemlouvání původního majitele, aby mi ho prodal, nakonec se povedlo. Baterie jsou momentálně pryč, byly už špatné a na jaře dám nové, stačí mi trakční Banerky na dojezd 100 km. Až odejdou, tak koupím jinou technologii, která už bude levnější. Náklady jsou akorát baterie a nabíjení, mám tarif 20 hod levného tarifu, takže km vychází na 20 hal. |
Autor: | gokralik [ 30.1.10, 21:47 ] |
Předmět příspěvku: | |
Tiše závidím. S tím by se panečku jezdilo. Moje každodenní cestování by vyšlo na 6 kč. |
Autor: | Carlos [ 30.1.10, 21:49 ] |
Předmět příspěvku: | |
Hlavně s tim nejezdi na sraz, to by se chtěl každej projet. |
Autor: | Matthes [ 30.1.10, 21:54 ] |
Předmět příspěvku: | |
Tyjo husty Asi nema tazny coz? To by se na vlek dala dat elektrocentrala a pak by byl dojezd neomezeny, pricemz by se nezasahovalo do samotnyho unikatu Nejaky fotky no... |
Autor: | Petr105 [ 30.1.10, 22:22 ] |
Předmět příspěvku: | |
Parádní kus |
Autor: | Šemik [ 30.1.10, 22:22 ] |
Předmět příspěvku: | |
Velice zajímavé. Šlo by napsat něco víc o typu el. motoru? Předpokládám, že to bude sériový motor, ale kolika pólový atd atd.. Ještě by mě zajímalo na kolik vyjde "sada" akumulátorů a jakou vyžadují údržbu? A ještě jedna věc, nevím jestli jsem to pochopil správně, opravdu ta původní sada akumulátorů z výroby vydržela až do loňska? Děkuji a blahopřeji k velmi zajímavému vozu |
Autor: | Karátek [ 30.1.10, 22:31 ] |
Předmět příspěvku: | |
Fotky budou, jen je musím pak vložit. Jinak si dělám přestavbu na černý interiér a dostane světla na denní svícení, abych ušetřil co nejvíce a zvýšil se mi dojezd. Také už dostal LED žárovky do světel a nic není poznat. Kvuli tomi jsem musel vyměnit přerušovač. A spousty drobností chci vylepšit, dokonce jsem si nechal udělat podsvětlenou řadící páku Nakonec vše hodím do nového laku. |
Autor: | john simple [ 30.1.10, 22:35 ] |
Předmět příspěvku: | |
jednoho funkčního elektromobila maji na VŠB TUO v Ostravě, je dokonce i někde na webu školy. jinak se připojuji ke gratulaci, paradní vůz |
Autor: | Šemik [ 30.1.10, 22:36 ] |
Předmět příspěvku: | |
Ten ampérmetr je úžasnej Jak je to s praktickou využitelností auta, dá se to využívat jako běžný pick-up? |
Autor: | Matthes [ 30.1.10, 22:52 ] |
Předmět příspěvku: | |
Ale ta hlavice radici paky neni origo to si koupil na aukru |
Stránka 1 z 13 | Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |