Škoda TechWeb
https://skoda-techweb.cz/forum/

hans - Škoda Octavia Combi 1,9 TDI 66 kW Elegance
https://skoda-techweb.cz/forum/viewtopic.php?f=19&t=21705
Stránka 1 z 4

Autor:  hans [ 27.3.10, 21:17 ]
Předmět příspěvku:  hans - Škoda Octavia Combi 1,9 TDI 66 kW Elegance

Představím vám svůj nový spotřebák. Stala se jím dle mých plánů Octavia Combi, chtěl jsem i pohon na naftu, tak ho mám... Z důvodů údajné větší výdrže motoru a nižší spotřeby jsem pořídil slabší verzi, na můj jízdní styl "stále kilo" mi stačí. A je pravda, že již během prvních kilometrů s tímhle autem jsem svůj styl změnil na "stále kilo dvacet". :wink:

Octavia byla vyrobena v roce 2001 a prvně uvedena do provozu na počátku roku 2002 jako referentské vozidlo Škoda Auto a.s. Tak sloužila zhruba rok, poté ji prodali a od té doby se na ní vystřídali dva soukromí majitelé. 23.března jsem ji koupil já.
Auto bylo zjevně bourané na levý předek, je měněný blatník, celý levý bok je nově lakovaný, ale celej působí velmi dobře, že se jedná o nový lak je poznat jedině při detailním zkoumání a celkově auto působí jako kvalitně opravené. Jestli je to pravda ukáže až čas, ale doufám, že se problémy neobjeví.

Stav tachometru je údajně 98 000 km. Nechal jsem si na STK v Písku zjistit zadávaný stav tachometru při posledních technických kontrolách a údaje zjevně odpovídají realitě. V 90 000 km byl prý měněn rozvodový řemen. Věřit tomu budu do té míry, že nyní vyměním olej a při další výměně oleje po ujetí 15 000 km se rovnou vymění i rozvody a vodní pumpa.

Vůz patří mezi pár modelů, u kterých byl zaveden takzvaný proměnlivý servisní interval, který u motoru TDI obnáší výměnu olej po ujetí až 50 000 km, při náročném provozu dříve. Tento interval dodržovat nebudu, olej budu měnit každých 15 000 km. Myslím, že je to základ péče o motor. Jako ideální se mi jeví používat Total Quartz 9000 5W-40.

Co se týká výbavy, je to klasická Elegance, tj. 2x airbag, ABS, ASR, servo, palubní počítač, manuální klima, výškově stavitelné obě přední sedačky s bederními opěrkami, vše v elektrice, dálkový centrál ovládaný sklopným klíčkem, přední mlhovky, palubní počítač atd... Navíc je snad jen tažné zařízení.

V plánu není žádný tuning ani zvyšování výkonu, mám motor, jaký jsem chtěl; kdybych nechtěl 66 kW, koupil jsem si rovnou 81 kW... Prostě jezdit, užívat si pohodlí, loketní opěrky a hlavně spotřeby, která se mi po ujetí prvních zhruba 900 km ustálila na 4,6 litru na 100 km. A to by myslím šlo...

Pár fotek tady, zatím vše foceno mobilem, takže nic moc kvalita.
http://gargy130l.rajce.net/octavia

Autor:  Matthes [ 27.3.10, 21:35 ]
Předmět příspěvku: 

Konecne poradny alternativni pohon mezi temahle sporakama :)

Autor:  darklord [ 27.3.10, 21:43 ]
Předmět příspěvku: 

Vidim ze oktavia bude drtit miliony kilometrov podla toho co rozpravas :) len neh sa dari bez nehody :!:

Autor:  Ondras83 [ 28.3.10, 08:58 ]
Předmět příspěvku: 

pěkná, něco takovýho máme doma akorát bez asr a sklopnýho klíčku...66kw je držák, máme na tom 180km uplně bez problémů, necvakaj zdvihátka atd, všechno v cajku...

akorát to chce nechat dochlazovat turbo, jinak tě bude čekat výměna...většinou dojedu, všichni vystoupěj, připravim si peněženku, mobil atd, no prostě tak minutku po příjezdu na parkoviště, garáže atak chcípám motor

ten výkon tě za chvilku omrzí, ale jezdit se s tim dá v pohodě, bezpečně a když chceš, tak i rychle...když s tim jedu sám a "palbu" tak největší spotřebu sem měl cca 6,9 podle maxi-dotu :)

edit: ještě bych se rád zeptal na cenu, tenhle rok, výbava, vzhled a kilometry počítám tak kolem 140-150 tis?...dyštak PM ...dělám si takovej svůj vlastní průzkum trhu, abych byl v obraze

Autor:  Matthes [ 28.3.10, 09:00 ]
Předmět příspěvku: 

Ondra: Jak je to s tema vstrikama? Staci dat z 81kW a mas 86kW misto 66?

Autor:  Šemik [ 28.3.10, 10:25 ]
Předmět příspěvku: 

Ano, toto vozidlo je velmi vkusné, loketka je supr, má nový budíky.. je to takovej koráb silnic. Nejvíc se mi ovšem líbí zvuk přerušovače blikačů, ten je prostě suprovej :lol:
Přeji též mnoho spokojených kilometrů :wink:

Autor:  MATTESS [ 28.3.10, 10:27 ]
Předmět příspěvku: 

tento motor je slušný držák, měli jsme v práci, při prodeji pryč měla 360t a jezdila bez problemů. Tak ať dobře slouží

Autor:  ferrari [ 28.3.10, 10:33 ]
Předmět příspěvku: 

Fakt vyzerá slušne, páči sa mi...hl. nech spoľahlivo slúži :wink:

Inak, to kilo 20...presne toto som povedal, že TDička sú dosť nebezpečné autá, pretože nič (= spotreba) netlačí jazdiť kľudne.

A to by už pri dnešných cenách ani nemuselo stáť 140 tis CZK...

Autor:  Ondras83 [ 28.3.10, 10:38 ]
Předmět příspěvku: 

Matthes píše:
Ondra: Jak je to s tema vstrikama? Staci dat z 81kW a mas 86kW misto 66?

jo, bude tam něco kolem těch 85kw/115koní...nový vstřiky fratelli bosio nebo bosch stojej 7000, starší se daj sehnat za 2jku, ale nikde nejsou, každej prodává jen celej motor

ale musí mit kod motoru ALH a VGT turbo (když má kod AGR tak má klasický turbo), bude to jezdit pořád stejně a bez kouře, jak bude mit AGR (do 2001) tak to může kouřit a ten výkon ti nezaručim

výměnou vstřiků se výkon zvedne na těch cca 85kw (záleží na stavu motoru), protože originál 66tka ALH má delší dobu vstřiku a malinko ostřejší vačku než originál 81čka :wink:

jel sem s načipovanou 66tkou na 85kw (tušim že cimbu) a pak sem jel s 66tkou se vstřikama z 81čky a to byl lepší motor->lepší zátah, větší pružnost :wink:

originál 81čka jede jako prase, to bych si tak představoval...nebo pak 96kw 6q 8)

Autor:  Jarda S. [ 28.3.10, 11:06 ]
Předmět příspěvku: 

6q je spíš na škodu než k užitku

Autor:  Josef.Radocha [ 28.3.10, 11:22 ]
Předmět příspěvku: 

Sadra17 píše:
6q je spíš na škodu než k užitku
co to meleš? od kdy? ba naopak je k užitku kjratší 5 a dlouhá 6 sníží spotřebu... ach jo a to je prý AUTOMECHANIK :roll: [/url]

Autor:  Ondras83 [ 28.3.10, 11:23 ]
Předmět příspěvku: 

ále ho**o..golf IV 85kw TDI PD Variant, nejdelší 6q co se dělal jedeš 200 a jen tak si to žbrblá kolem 2500 a jedeš za 5 litrů 8)
jo, přesně pepo :wink:

Autor:  Jarda S. [ 28.3.10, 11:24 ]
Předmět příspěvku: 

pokud chceš jezdit rychle tak jo na normální jízdu ho nevyužiješ

Autor:  Ondras83 [ 28.3.10, 11:25 ]
Předmět příspěvku: 

Sadra17 píše:
pokud chceš jezdit rychle tak jo na normální jízdu ho nevyužiješ

už kolikrát sem u kokty chtěl dát 6tku i na normální jízdě

Autor:  Jarda S. [ 28.3.10, 11:26 ]
Předmět příspěvku: 

zvyšuješ spotřebu :wink:

Stránka 1 z 4 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/