Tak, tohle je ona, Škoda Rapid 130 z roku 1987.
Náš společný příběh se začal psát 17.1.2006, kdy byla zakoupena v plzeňském bazaru Romino Car za částku 17 380Kč. V
techničáku byl uveden jen jeden majitel, ovšem je to druhopis, neboť ten původní byl zničen při povodni
A vzhledem
k tomu, že do bazaru jej dal někdo se stejným příjmením jako měl původní majitel, tipnul bych si, že původní majitel
(ročník 33) jej přenechal svému vnukovi (ročník 77) který jej nějaký čas používal a poté jej dal do bazaru.
Zde je fotka z internetu, na které jsem ho uviděl poprvé:
Musím se přiznat, že nikdy v životě mě nenapadlo, že až budu mít Škodovku, tak že to bude Rapid a ne sedan...
Nj, byla to moje blbost že jsem ho vzal.
V bazaru vypadal že není moc schnilý, bohužel to byl jen první dojem
Po podrobnější prohlídce v garáži vyšlo najevo, že
ho pohromadě drží jen koroze. Až do 5.3.2006 byl parkován v garáži a ven se jelo 1x týdně na delší projížďku, aby se
namazal a prohřál. V noci ze 4.3.06 na 5.3 nám však ukradli hyundai elantra, který jsme normálně používali, takže jsme na
jeho místo vzali Rapida a jezdili s ním až někdy do konce zaří, začátku října. To šel totiž na "opravu" kastle (proč je slovo
oprava v uvozovkách vysvětlím dále). No, aby pak mohl Rapid opět odpočívat v garáži, byl 11.9.06 zakoupen Leonid, Lada
1500 z roku 1975 (1976). Během toho cca 1/2 roku kdy byl Rapid používán v normálním provozu se velmi osvědčil,
samozřejmě s drobnými závadami které ke staršímu autu prostě patří. Spíše ale veškeré práce byly preventivního rázu.
Ihned po koupi byl vyměněn olej v motoru i převodovce, filtry, svíčky, kabely, kontakty přerušovače (kladívka) v
rozdělovači, kondenzátor,.. V létě byl vyměněn rozvodový řetěz, čištěn a na fréze srovnán karburátor, dostal potahy
sedadel, a další stovky drobných věciček (přídavný palivový filtr, nový OR34 na zadek,..). Jak jistě všichni víte, snažím se
o co nejvěrnější originál. Povšimněte si prosím třeba jen málo zašlých, originálních zadních světel Nebyly jen tak lehko k
sehnání... Ale pár věcí je ještě hůře dostupných, takže je trvale sháním (pokud někdo máte, ihned koupím): takže třeba
originální československé žárovky v dobrém stavu a různé jiné originální věci.
No, a někdy v začátkem října šel Rapid ke známému na opravu korozérie, ovšem výsledek je více než žalostný.. Byly mu
vyměněny přední blatníky, které však vůbec nelícují se zbytkem kastle
, zkorodované zbytky prahů nebyly vyměněny,
jen ty největší díry byly zaplátovány kusy plechů, navíc na ně nebyly vráceny okrasné lišty
, byly vyměněny zadní
lemy, kapsy u motoru byly jen tak ledabykle zablemcané nějakým tlumexem
, opraveno uchycení předního tlumiče v
kufru (ten novej plech působí jako pěst na oko) a pak měl být komletně natřen podvozek - tlumexem či čim to bylo
natíráno byla natřena jen podlaha pod nohama, ramena zadní nápravy a tak zůstala holá - orezlá, všude byly narvány
naprosto příšerný šroubky naprosto neodpovídající originálu (zrcátka, přední maska, a pod), plech co je u chladiče (jak
jsou do něj namontovány přední blikače) zůstal původní zrezlý, na několika místech dokonce skrz na naskrz... A celému
tomuhle nasadil korunu lak - není díl, na kterém by nebylo vidět jak stékal, někde je v něm i něco zastříkáné (u předního
okna zřejmě nit), navíc je to dvouodstnínové a byl stříklý i interiér a čelní sklo, různé gumové krytky a dokonce i LP
pneumatika
Já sice uznávám, že se při tom stříkání vyskytly problémy, neboť když byl Rapid stříkán
původním majitelem byla použita nějaká barva která po přestříkání touhle novou začala krabatěť, ale za 4 měsíce čekání
29 800kč bych tedy rozhodě čekal slušnější práci
Tady je ještě pár fotek s Gargym, jehož majiteli Hansovi mnohokrát děkuji za nafocení a dání na internet
18/11/2009 - Tento vůz byl předán Hansovi do užívání jako spotřebák, nejspíš do konce STK (2011) a pak snad už konečně likvidace.