Škoda TechWeb
https://skoda-techweb.cz/forum/

ventYl - Skoda Rapid 136
https://skoda-techweb.cz/forum/viewtopic.php?f=19&t=6312
Stránka 1 z 40

Autor:  ventYl [ 5.9.07, 18:14 ]
Předmět příspěvku:  ventYl - Skoda Rapid 136

Rapida som si kupil koncom leta 2007 po tom, co si moja byvala skoda 105 odisla uzit zasluzeny odpocinok na vrakovisko. Obligatne technicke parametre:
Max. vykon: 46kW
Max. tocivy moment: 100Nm
Rok vyroby: 1989

Ked som auto kupoval, okrem par tuzingovych vymozenosti, ktore slo nastastie lahko vratit do originalneho stavu bolo takmer vsetko nedotknute a funkcne.

Foto cca v stave v akom som ho kupil (slecna nebola v cene):
Obrázek

Odkedy som auto kupil, boli s nim problemy s chladenim, ked auto nahodne varilo bez ohladu na okolitu teplotu. Kvoli tomu som ho pocas prvej zimy nepouzival s tym, ze na jar sa na to pozrem. Na konci zimy mi auto tukli a vysledok bol toto:
Obrázek

Potom poputoval Rapid do garaze:
Obrázek

tam som motor rozobral a zistil, ze ziadne katastroficke scenare sa nedeju. Bola iba zakamenovana vlozka posledneho valca. Motor som vycistil, vymedzil vlozky, vymenil hlavu. Tu som zhanal preistotu druhu, ale znizit som ju kvoli vyzratiu dal na maximum toho, co sa dalo. Auto uz moc na 95oktanovy benzin jazdit nechcelo, 98cka mu chutila ovela viac.

Vysoky kompresny pomer si vypytal svoju dan v podobe rapidnej konzumacie svieckovych sad. Prva vydrzala asi 1000 km, dalsia uz iba 40, tretia asi 500. Potom som presiel na sviecky znacky Bosch, ktore sa zatial drzia.

Medzitym sa opravil naburany blatnik a zriesil som si kompletnu sadu zimnych plechacov s gumami:
Obrázek

Motor s extremnym kompresnym pomerom si povedal, ze mi kasle, v Kremnici dodychal. Vdaka Jonnymu sa mi ho podarilo ulozit do garaze, kde 2 tyzdne zavadzal a potom znova sprevadzkovat. Bezi doteraz.

Tradicnym koloritom vlastnictva Skodovky z ery komunizmu, ktora denne jazdila v premavke bolo riesenie roznych zavad v elektrike a mechanike. V aute sa vystriedalo niekolko alternatorov, regulatorov a bolo vymenenych niekolko amaterskymi elektrikarmi vytuningovanych dielov.

Spravil som si radost aj kupou novych krytiek svetiel a dalsich dekoracnych blbosti. Po nejakej dobe musim konstatovat, ze je to zbytocne. Zmatnievaju rychlejsie, ako originalne :(
Obrázek

Dalsou sucastou koloritu vlastnictva Skodovky je neustale syslenie dielov. Toto nie je extremne znizenie predku, takto nalozeny bol kufor motorovymi dielmi:
Obrázek

Rapid 136 ma povodne sedacky, ktore sa casto rozparaju. Tie moje uz boli na cary, tak som ich vymenil najprv za kedysi cierne - dnes fialove z Rapida 130:
Obrázek

a potom vdaka Darklordovi a Skodarovi za bezove:
Obrázek

Stav na zaciatku roka 2012:
ObrázekObrázek

Autor:  Nepér [ 5.9.07, 19:17 ]
Předmět příspěvku: 

Bohužel, slova s řetězcem "m r d" jsou blokovaný :P

Autor:  Šemik [ 5.9.07, 19:30 ]
Předmět příspěvku: 

Pěkný autí, vzácnost :wink:

Autor:  Radic [ 5.9.07, 19:36 ]
Předmět příspěvku: 

Hezky :D dalsi rapidak na TW a tak je to spravne! 136ka je Luxus a jeste s apollama :P jeste ze mam svojeho nemuzu zavidet :D

Autor:  ventYl [ 5.9.07, 20:34 ]
Předmět příspěvku: 

ta fotka je preexponovana, v skutocnosti je kapota zaspinena nejakym kentusom rezistentnym voci dvojdnovemu neustalemu dazdu...
apolla su len 4... piate budem musiet zohnat...
bude na tom halda prace no...

Autor:  ventYl [ 12.9.07, 12:43 ]
Předmět příspěvku: 

No, dnes som s autom najazdil prvych 50 km po meste, hore kopcom, dole kopcom. Motor drzi na to, ze ma natocene 150 000 km, vcelku slusne auto pri brzdeni motorovou brzdou. Podrobna inspekcia podvozku preukazala, ze voz je vybaveny solidnymi podblatnikmi vpredu aj vzadu, takze korozie sa nejako bat nemusim. Ozyva sa klepajuci ventil a mozno pojde von aj cerpadlo na vodu, nevre, teplotu drzi.

Myslim, ze vcelku slusne to auto taha, ked som sa skriabal na 4rke na Furciansky kopec, tak som sa trocha zhrozil, ked som videl, ako sa nejaky Seat v spetaku vzdaluje :))

Postupne odhalujem taje slovenskeho elektrotechnickeho kutilstva. Uz som prisiel na to, kde byva alarm a dokonca som nasiel aj 2 tajne vypinace, zatial ich ale neskusam, aby som nevyvolal nevypnutelny poplach :)

Tymto by som chcel vyhlasit casting na nove meno. To stare mu uz nepristane :)

Autor:  deekay [ 12.9.07, 18:38 ]
Předmět příspěvku: 

POzeram ze mas auto 8)

Autor:  donek [ 12.9.07, 19:57 ]
Předmět příspěvku: 

pytat sa na cenu je asi neslusne.. :wink:

Autor:  ventYl [ 15.9.07, 08:37 ]
Předmět příspěvku: 

pytat sa na cenu je neslusne :P

tot som bol vecer pri aute a vsimol som si divne osvetlenie vpredu (dalsia cast zo serialu nedokumentovana kabelaz):
Obrázek

Autor:  donek [ 15.9.07, 16:54 ]
Předmět příspěvku: 

nerob si z toho nic ja mam problemy so svojov skodovkou lebo predosly majitel z toho urobil elktraren.. :wink: nedost ze tam pridal plno hluposti ale vsetky kable co pridal su modre :wink: :wink: :wink: + krabicka od sody bikarbony a v tom su nejake cievky na plosnom spoji..myslim ze to niekedy sluzilo ako cyklovac stieracov :wink: :wink:

Autor:  ventYl [ 15.9.07, 17:07 ]
Předmět příspěvku: 

pod kurenim je chumac kablov velky ako polrocna macka. tolko izolepy pokope som snad este ani nevidel. plus dalsie kable, kabliky, spinace a relatka.

Autor:  Kristensen [ 15.9.07, 21:09 ]
Předmět příspěvku: 

Já měl někde fotku ale nemůžu ji najít, měl jsem na Rapidu i na Šáde otočený ovládání topení o 90stupňů, takže to bylo jak na fávu, žádnej popelník a pod tím spousta místa na další kontrolky a vypinače.
A u Rapida jsem chtěl vytvořit aby rádio bylo nahoře v tej hraně jak jsou knoflíky na ventilátor a varovný blinkry, jako to má třeba II Golf jenže to rádio je moc dlouhý takže by se musela předělat kastle pod palubovkou, no a ještě se do toho objevil Renault tak už jsem se do toho nepouštěl ale kdyby si s tím člověk vyhrál tak by to bylo hodně dobrý a když jsem tam dal jen displej tak mě přišlo že by tam sedělo uplně skvěle.

Autor:  ventYl [ 16.9.07, 19:43 ]
Předmět příspěvku: 

Tak toto ja urcite robit nebudem.

Palubku Rapida chcem zachovat v povodnom vyhotoveni, vratane popolnika a kompletneho rozlozenia vsetkeho v palubke. Fajciar sice nie som, ale pouzivam popolnik na vsemozny odpad (momentalne tam parkuju telesne ostatky stropnej lampy). Radio mi vyhovuje tam, kde je, zbytocne nevyrusuje.

Jedine, co si zrejme spravim, je presvetlenie symbolov na knoflikoch, pretoze ked ich je v rade 5, absolutne si nepamatam, ktory co robi a tak pustam hmlovky miesto kurenia a hrajem sa s vystraznymi svetlami miesto kolonoveho chladenia.

Pridavne vypinace uz asi potrebovat nebudem, mam ich v aute dost (6 + lucasy + 2).

Chcel by som ho zachovat v co najoriginalnejsom stave.

Autor:  ventYl [ 20.10.07, 16:48 ]
Předmět příspěvku: 

Som trocha viac studoval technicky preukaz a nasiel som v nom taku zaujimavost:

Datum prvej evidencie (rok vyroby): 1. 1. 1989

Dnes som bol s Rapidom na zahrade, tak mam par novych poznatkov. Apolla zrejme budu putovat na vyvazenie, lebo pri 120tke sa volant trepe ako epileptik. Geometria vyzera byt vcelku v poriadku, nijako extremne to neplave, riadenie ide pekne lahko.

Povodnym ucelom cesty na zahradu bola vymena oleja, ale ho**o ho**o zlata rybka. Vypustak je vo vani beznadejne zakusnuty a drzi ako helvetska viera (aspon nepotece :D).

Tak som sa aspon pozrel na elektriku okolo radia, poriadne vycistil vnutro a tak. Inspekcia kabelaze okolo radia a vnutornosti palubnej dosky ukazala, ze je tam schovana este jedna cierna krabicka (cierna skrinka?). Teraz uz absolutne netusim, co je co, pomoze asi len kompletna rozborka zborka elektriky. To nasvedcuje, ze tento Rapid asi bude mat zaujimavejsiu elektroinstalaciu, ako Gargamel :))

Fotky pridam, az sa mi ich podari vytiahnut z mobilu a mierne zretusovat.

Autor:  ventYl [ 20.10.07, 19:14 ]
Předmět příspěvku: 

Detail prednej masky:
ObrázekObrázek

Cely predok krasne preexponovany (preco fotaky na mobiloch nemaju expozimeter? :( )
Obrázek

Rapid line:
ObrázekObrázek

Kabliky brekeke (a to su uz stiahnute stahovacou paskou, inac je ich 2x tolko):
Obrázek

Toto pohanaju:
Obrázek

A este nejake foto z interieru:
ObrázekObrázekObrázek

Kvalita fotiek opat mizerna, due to mizerny fotak.

Stránka 1 z 40 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/