Rapid 136, vyrobeno leden 1990
Rapida jsem koupil v zari roku 2003. Mel sice v p*deli prahy, ale zase motor 136 slapal jak hodinky, mel malo najeto a celkem nove LPG. Pres zimu 2003/2004 jsem Rapida kompletne rozebral a odstrojil, nechal vyvarit kastli, probehla GO naprav a brzdovych rozvodu a na podzim 2004 prisel vysneny novy lak.
Cestovani
Je to spolehlive auto a s malokterym bych si troufnul tolik cestovat jak prave s nim. Více o cestách do zahraničí na
http://www.skoda.dobrodruh.net
Krome cestovani mam Rapida akorat na srazy a občasnou projížďku, jinak stojí jako leštěnka v garáži. Nejsem ani zastancem spojleru ve stylu „rychle a zbesile“.
Podvozek
* Repase a pritvrzeni prednich tlumicu, zadni seriove Atesa
* Baterka presunuta do predniho kufru (viz. foto).
* Predni pruziny zkracene o 1,5 zavitu,
* Převařené úchyty šikmých ramen na příčce převodovky a zvednuté o 2 cm
* Zadní náprava komplet po GO lozisek, gufer, je v pozinku a komaxitu. Snížená a opatřena vlečkovými hrnci a nízkými kývačkovými pružinami a bez áček
* Predni i zadni napravy po generalce a vystuzeni dle dokumentace S130 LA.
* na bubnech 3 cm podlozky a dlouhy stefty.
* poloosy po repasi - vyměněné manžety, náplně
* přední stabilizator 21mm,
* kola original Škoda, MTX pavučiny 5,5J/13 s pneu 185/65 R13
Motor
* elektronické bezkontaktní zapalování
* rychloběžný startér z Felicie s redukci
* nizkotlake elektricke palivove cerpadlo Pierburg, odbublinkovac s prepadem do hrdla nadrze
* Felicie 1.3 puvodne MPi, uprava na LPG a karburator 136
* vacka 270/270, snizena hlava o 0,8 mm, komprese 10,6, lestene kanaly, odlehceny setrvak
* v klice lozisko pro mrkev prevodovky, vyvazeno se setrvakem a remenici – uprava od Sakyho
* pruhledne vicko rozdelovace, silikonove kabely
* vyfukove potrubi z Felicie, tlumič z Felicie
* polosyntetický olej Castrol, svicky BOSCH pro LPG.
* prevodovka 5q 3,9 po GO – nove synchrony, loziska, gufera, serizeni, vycistena
Interier
* central na DO
* Puvodni cerne calouneni vymeneno za bezove, pruhovana sedadla vymenena za černá
* sportovní volant LUISI, průměr 300 mm.
* bilé polepy přístrojovky, ekonoměru
* Zelene podsviceni budiku, hodin i pruhledenho krytu vahadla rucni brzdy, středový panel
* modra 12V zarivka na strope jako osvetleni kabiny
* Flockovana palubka v kombinaci cerne a bezove barvy a imitace dřeva
* Radio CD/MP3, 4× repro – dostacuje, žádná brutalita, ale dá se to poslouchat
* kožená řadička s chromovanou hlavicí
Exterier
* Homologované tmavé fólie na sklech, s atestem 8SD
* Novy bily lak, odstin 1030 "dolomit white ".
* Predni a zadni! plastove podbehy – muzu jen doporucit.
* Nemohl jsem si odpustit i takova klise jako 1 pruh pres kapotu a 1 centralni stěrač
* Na zavarenych zadnich vydechach jsou „plameny“
* Predni maska Hella, v ni 2× potkavacky + 2× dalky
* Prepregový nárazník z Garde, místo blinkrů parkovačky