|
Stránka 1 z 1
|
[ Příspěvků: 8 ] |
|
Jak spajet elektromobil (presunuto)
Autor |
Zpráva |
Kachnis
Moderátor
Příspěvky: 10557 Bydliště: Strupčice-Chomutovsko
|
Jak spajet elektromobil (presunuto)
tvl, ty soucastky ve me vzbuzujou nostalgicky vzpominky to je tak slozity, ze by se ten favorit dal spajet podle schematka v amaterskym radiu
_________________ 742 8ti modelů,2 Rapidy, Feliciaq, TAZ 1500, škoda ForMan,Felicia Š 742 Forever Team, htp never team,Zakladajici clen Klubu ostrych motoru Kdyz do sveta,tak s litinou.. http://kachnis.techsajt.cz
|
22.1.11, 22:22 |
|
|
Reklama
|
Reklama
|
|
|
|
ekolo
Příspěvky: 5
|
Re: Karátek - Škoda Favorit ELTRA 151 L PICK-UP
"spájet" elektromobil podle schematka není tak prosté. Jde o napětí řádově desítky či stovky Voltů, a proudu desítky až stovky Ampér. To vše se musí spolehlivě spínat a rozpínat bez rušení a projít zkušebnou. Dnes je potřeba ještě BMS , nabíječky DC(DC měnič ) . Zničit výkonový Mosfet je otázkou mžiku a u LiFePo baterek je to podobné. Je potřeba zkušeností, které se nejlépe měří na počet "roznožených" tranzistorů a zabitých baterek. Když vš funguje, jde pak o co nejvyšší účinnost. Dejte se k nám, dozvíte se více www.elektromobily-os.cz
|
23.1.11, 09:05 |
|
|
Viky
Pan Kapitán
Příspěvky: 12131 Bydliště: Tynec n.L.
|
Re: Jak spajet elektromobil (presunuto)
Trochu jsem vam to presunul.
Taky mne to zajima. Mam takovou myslenku ze by bylo hezky si nechat svoje stary auto a malinko ho "dovybavit".
Dela se to dneska? Je mi jasny ze 106ka nebo AXko jsou na to vhodnejsi nez treba Favorit. Nicmene dospel jsem k zaveru ze zajimavy muze bejt postavit druhej pohon do puvodne nepohaneny napravy. Nejaky hybridni auto uz to tak ma a celkem se mi to libi.
Pokud budu uvazovat o zakoupitelnym regulatoru, jaka je moznost dat motor nekam blizko ke kolu? Podle vypoctu mi vychazi, ze na pohyb do 40-50km/h (po meste) by melo i normalnimu auto stacit par kW.
Predstavoval bych si to podobne jako prestavbu auta na LPG. Schvaleny set pro konkretni typ, snizeni uzitecny hmotnosti. Podminkou by bylo aby auto na ciste elektricky pohon mohlo jet rozumne aspon 20km nez bude potrebovat dobit. Kolik by to mohlo vazit?
Myslim ze takova prestavba auta ktery uz je vyrobeny je daleko ekologictejsi nez investovat do technologicky narocny vyroby neceho recyklovatelnyho a to stary auto stejne vyhodit.
Abych upresnil: Dnesni legislativa tomuto zpusobu recyklace jinak nerecyklovatelnych vozidel nerozumi (a ja to kupodivu vim), ale osobne to povazuju za nejzelenejsi zpusob jednoduse nevyrobit to co uz mame. Boomu s vyrobou elektromobilu se desim, bude to zase obrovska spotreba prirodnich zdroju.
_________________ Forman 1994 Million Edition "Frankie" Rapid 120/1985 "Eda" - BAZ 120R Škoda 742 Forever Team -
Cvokárium: Youtube Instagram
|
23.1.11, 10:36 |
|
|
Karátek
Příspěvky: 1674 Bydliště: Olomoucký kraj - Mírov
|
Re: Karátek - Škoda Favorit ELTRA 151 L PICK-UP
ekolo píše: "spájet" elektromobil podle schematka není tak prosté. Jde o napětí řádově desítky či stovky Voltů, a proudu desítky až stovky Ampér. To vše se musí spolehlivě spínat a rozpínat bez rušení a projít zkušebnou. Dnes je potřeba ještě BMS , nabíječky DC(DC měnič ) . Zničit výkonový Mosfet je otázkou mžiku a u LiFePo baterek je to podobné. Je potřeba zkušeností, které se nejlépe měří na počet "roznožených" tranzistorů a zabitých baterek. Když vš funguje, jde pak o co nejvyšší účinnost. Dejte se k nám, dozvíte se více http://www.elektromobily-os.czS tím souhlasím, sám vidím na svém. Amatérsky se dá postavit všechno, stačí třeba na pokusy nebo vyblbnutí. Zkoušel se elektromotor 2,5 kW do trabanta a kupodivu jel asi 30 km/hod a cca 5 km.
_________________ Škoda Favorit ELTRA 151 L PICK-UP Elektromobil. Rok výroby: 1992. Pohon: Trakční baterie. Napětí: 84 V. Kapacita: 180 Ah (C5). Výkon: 15,4 kW. Max. rychlost: 80 km/hod. Dojezd: Podle terénu, max. 80 km. Spotřeba: 20 až 25 kWh/100 km.
|
26.1.11, 20:46 |
|
|
Karátek
Příspěvky: 1674 Bydliště: Olomoucký kraj - Mírov
|
Re: Jak spajet elektromobil (presunuto)
p. Vegr, zaujal mě tento motor. Malý a lehký. Znáte? http://www.i4wifi.cz/?cls=stoitem&stiid=1950
_________________ Škoda Favorit ELTRA 151 L PICK-UP Elektromobil. Rok výroby: 1992. Pohon: Trakční baterie. Napětí: 84 V. Kapacita: 180 Ah (C5). Výkon: 15,4 kW. Max. rychlost: 80 km/hod. Dojezd: Podle terénu, max. 80 km. Spotřeba: 20 až 25 kWh/100 km.
|
26.1.11, 22:11 |
|
|
Viky
Pan Kapitán
Příspěvky: 12131 Bydliště: Tynec n.L.
|
Re: Jak spajet elektromobil (presunuto)
Karatek poslouchej.... ty bys mohl letos na sraz co?! K tem autum, mne vyslo ze na Formana by po meste melo stacit kolem 6-8kW na dva kvalty. Akorat jsem to chtel udelat na dva motory, aby to zbytecne nebrzdil diferencial. Ostatne vzhledem k tomu, ze jsem to chtel pouzivat i jako kvazi 4x4, jsou nezavisly motory lepsi nez diferencial. Ten motor co jsi nasel je peknej, ale neni lepsi mit 3F motor, misto komutatorovyho? Ja myslim ze ty jiskrici komutatory docela davaji dost zabrat ridici elektronice ne?
_________________ Forman 1994 Million Edition "Frankie" Rapid 120/1985 "Eda" - BAZ 120R Škoda 742 Forever Team -
Cvokárium: Youtube Instagram
|
27.1.11, 01:20 |
|
|
Karátek
Příspěvky: 1674 Bydliště: Olomoucký kraj - Mírov
|
Re: Jak spajet elektromobil (presunuto)
Viky, ještě nevím co ze srazem. Kdyby jsi použil 2x 4kW, tak by ve městě stačil takový výkon, ale do větších kopců by jsi skoro musel tlačit auto i na první kvalt. Ideální je mít vždy rezervu, slabší motor by jel na max. výkon s vysokou spotřebou z baterií. 3F motor je ve většině případů lepší neš komutátorový motor. I tak nejde o špatný motor, toho se neboj. Každá regulace motoru je navržená na konkrétní motor, takže se není čeho obávat. Vlastně nic neřídí, jen reguluje výstupní proudy do motoru. Ale na formana bych použil vyšší výkon, nebo upravil převodovku na sílu.
_________________ Škoda Favorit ELTRA 151 L PICK-UP Elektromobil. Rok výroby: 1992. Pohon: Trakční baterie. Napětí: 84 V. Kapacita: 180 Ah (C5). Výkon: 15,4 kW. Max. rychlost: 80 km/hod. Dojezd: Podle terénu, max. 80 km. Spotřeba: 20 až 25 kWh/100 km.
|
27.1.11, 17:47 |
|
|
Viky
Pan Kapitán
Příspěvky: 12131 Bydliště: Tynec n.L.
|
Re: Jak spajet elektromobil (presunuto)
Tady se nejednalo o normalni prevodovku, slo o vytvoreni dvou dvoustupnovych "miniprevodovek" kazdou pro jedno kolo, takze odstupnovani celkem libovolny. Ovsem je taky jasny ze pri max otackach motoru 4500/min se prevody nedaji vymyslet nejak zazracne jinak. Moje myslenka byla mit moznost zapnout "hybridni" pohon 4x4, ktery by dokazal na jednicku a dvojku ridit elektromotory soucasne s benzinakem a zaroven mit moznost nouzovyho dojeti na elektriku. To znamena vytvorit ty "miniprevodovky" v automatizovanym rezimu, ze by to podle potreby radilo 1-2-N, pripadne jeste 1R pri zpatecce, kdyz by to snesl elektromotor. U 3F motoru se mi libi, ze by mohly bejt dve uplne stejny prevodovky konstruovany na oba smysly otaceni a motory proste kazdej tocit na jinou stranu. Bylo by to montazne symetricky.
_________________ Forman 1994 Million Edition "Frankie" Rapid 120/1985 "Eda" - BAZ 120R Škoda 742 Forever Team -
Cvokárium: Youtube Instagram
|
29.1.11, 02:29 |
|
|
Reklama
|
Reklama
|
|
|
|
|
|
Stránka 1 z 1
|
[ Příspěvků: 8 ] |
|
Kdo je online |
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 11 návštevníků |
|
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
|
|