Vypínání lpg při brždění motorem u felicie 1,3MPi
Autor |
Zpráva |
aeronaut7111
Příspěvky: 241
|
![Příspěvek Příspěvek](./styles/TW_Style/imageset/icon_topic_latest.gif) pro mironova.p :
systém vypnutí paliva pro plynnou fázi (Cut-off) u podtlakových systémů je běžná věc, u novějších je přece téměř vždy montován attuator (to je ten solenoidní ventil na přívodu k sání, který řídí bohatost směsi v záv. na lambdě) - vyjímkou je pouze poslední brc, které mívá solenoid s neuplným dovřením. Např. já mám přímo v menu nastavení jednotky plynu na výběr, při kolika min. otáčkách a seplém spínači volnoběhu se má ten ventil zavřít nadoraz - mám nastaveno od 1200 a jelikož jsem měl ventil vytažený pro vizuální kontrolu do kabiny, tak potvrzuju : při otáčkách nad 1200 a volnoběžném atv se nadoraz zašpuntí, pod 1200 se otevře a jede dál normál. Zkus se mrknout do menu své jednotky, najdeš to tam.
|
14.1.10, 21:22 |
|
![](./styles/TW_Style/theme/images/spacer.gif) |
Reklama
|
![Pspvek Pspvek](./styles/TW_Style/imageset/icon_topic_latest.gif) Reklama
|
|
|
![](./styles/TW_Style/theme/images/spacer.gif) |
aeronaut7111
Příspěvky: 241
|
![Příspěvek Příspěvek](./styles/TW_Style/imageset/icon_topic_latest.gif) doplněk :
jo a kdyby jsi chtěl laborovat na jiný systém (třeba na brc) tak standartní krokáč (u hl propanu ho mají za 550,-) máš tady i s tech par a schématem řízení (5V) : http://iscv.com/ew/ISCV.htm
|
14.1.10, 21:54 |
|
![](./styles/TW_Style/theme/images/spacer.gif) |
john simple
Příspěvky: 6811 Bydliště: Slezsko
|
Kristensen píše: Vždycky při sundání nohy z plynu to žere míň než na volnoběh ať je to karbec nebo ne. Jinak lambdu nebo kat určitě tím neodpálíš protože i u auta na benzín když sundáš nohu z plynu tak u vstřikování tam nejde ani kapka benzínu, a když budeš na pětku brzdit motorem kopec dlouhej 500m nebo 5 kilometrů tak pořád, dokud nepootevřeš klapku, nebo neslezeš na otáčky kdy motor přechází do volnoběhu, nejde do válce ani kapka benzínu.
já bych řekl, že u karbecu jde vždycky nějaký benzín.
jen u modernějších motorů se vstřikováním, pokud brzdím motorem a nešlápnu na plynový pedál nejde žádné palivo.
tam je snímač natočení klapky, když není pootevřena, nejde žádné palivo
Na druhou stranu, když někdo šetří z kopce tím, že jede na volnoběh, opotřebovává zase více brzdy,
takže někde se ušetří a někde se náklady zvýší
Naposledy upravil john simple dne 15.1.10, 13:10, celkově upraveno 1
|
15.1.10, 13:01 |
|
![](./styles/TW_Style/theme/images/spacer.gif) |
john simple
Příspěvky: 6811 Bydliště: Slezsko
|
michalkatka píše: pri porovnaní voľnobežnej dávky paliva s dávkou pri napr. čiastočnom zatažení si myslím že to veľký význam nemá... a ešte by som rád vedel ako elektronicky vyriešiš aby blbý LPG systém vedel kedy brzdíš motorom a kedy je motor v zátaži ![Question :?:](./images/smilies/icon_question.gif) , u RJ benzínového motora to RJ ľahko vyčíta s polohy klapky a otáčok, možno je to ešte podmienené spínačom voľnobehu, a ak to vyriešiš ako to bude zo spoľahlivosťou... niekto na prvom sraze to mal na Fave ( benzín, karbec ) taká krabička čo odpájala nad určité otáčky odpojovač voľnobehu, nech poreferuje...
tohle bylo kdysi v Amatérské rádiu, jako Spořič benzínu.
šlo to dát už i na 742, ale až na eMka.
nějak tam byly snímány otáčky a když byly více než volnoněžné a nebyl stlačený plynový pedál ( mikrospínač na karbecu )
tak to odpojilo odpojovač trysky naprázdno
|
15.1.10, 13:05 |
|
![](./styles/TW_Style/theme/images/spacer.gif) |
slovacek.milos
Mistr mechanik
Příspěvky: 16256 Bydliště: Strážnice
|
21lucas píše: slovacek.milos píše: a jezdil skoro zadarmo, nyní jezdím na vlasntní palivo
na fritovaci olej co manzelka pouzije?
vyrábím si metylester, který má podobné vlastnosti jak motorová nafta
vlastním jedinou soukromou rafinerku v české republice ![Razz :P](./images/smilies/icon_razz.gif) miloš
|
17.1.10, 14:10 |
|
![](./styles/TW_Style/theme/images/spacer.gif) |
michalkatka
Příspěvky: 19160 Bydliště: SR Bratislavský kraj - Senec
|
myslím že by sa dalo toto : http://skoda.panda.cz/clanek.php3?id=135 aplykovať aj na hocijaký LPG systém, o veľkej úspore aj tak pochybujem...
jedine vyriešiť signál otáčok s RJ... ( možno by sa dalo napichnúť na signál pre otáčkomer - u karbcu by to bolo jasné )....
_________________ Škoda Favorit 135(136)(G)Lx 93 LPG klima červeň
Nie je všetko tak ako vyzerá - rozdiel je v technike...
http://skoda.panda.cz/forum/viewtopic.php?t=3336
|
5.2.10, 14:33 |
|
![](./styles/TW_Style/theme/images/spacer.gif) |
mironov.p
Příspěvky: 46
|
![Příspěvek Příspěvek](./styles/TW_Style/imageset/icon_topic_latest.gif) Re: Vypínání lpg při brždění motorem u felicie 1,3MPi
Zdravim. Neobjevil jsem se tady na foru dlouhou dobu. Také jsem musel odložit vývoj onoho vypínání LPG. Nicméně jsem nad tím odpojováním LPG při brzdění motorem zvítězil. Jsem z toho docela nadšen. V kombinaci s led světly na denní svícení se mi spotřeba snížila o 1,2 litru. V zimě při mém stylu jizdy auto žralo od 8,6 po 8 litrů. Po těchto úpravách, které jsem dokončil před 14 dny mám spotřebu 7,2. Při měření jsem nejel nijak šetrně, sem tam jsem jel kolem 140 km/h. A v autě 2 osoby a náklad něco mezi 150Kg až 200Kg. Nevim jak je to s momentálním složením lpg jestli je ještě zimní směs, která má přibližně o litr větší spotřebu než letní. Doufám že měření proběhla ještě na zimní směs protože pokud dobře odhaduji tak na letní bych se mohl dostat někde pod 7 litrů. Zprávy kolem spotřeby berte zatím s rezervami, protože to neni dlouhodobé, zatím jsem najel pouze 300 km po úpravě. Samozřejmě budu informovat dále podle dlouhodobých měření. Tak se zatím mějte a doopravdy údaje neberte za bernou minci, abyste mě poté neupálili ![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif) pokud to jsou jen bludy. Mohl se stát třeba i početní omyl.
|
14.3.11, 20:06 |
|
![](./styles/TW_Style/theme/images/spacer.gif) |
varok
Příspěvky: 14854 Bydliště: Havířov
|
![Příspěvek Příspěvek](./styles/TW_Style/imageset/icon_topic_latest.gif) Re: Vypínání lpg při brždění motorem u felicie 1,3MPi
Já si taky myslím, že je to na nic. kdyby spadla spotřeba na 100km třeba o litr, tak to v dnešní předražené době pochopím, ale jestli to má za následek snížení spotřeby o třeba 0,5l na 100km, to ani člověk nepozná.
_________________ Škoda Favorit r.v. 94 BMM, Solitaire, Motor-Excel tuning, LPG- Minulost Golf IV 1,6 74kW Jazz Blue perleť Golf VII, 1,4TSi 103kW, Night Blue
|
14.3.11, 21:42 |
|
![](./styles/TW_Style/theme/images/spacer.gif) |
mironov.p
Příspěvky: 46
|
![Příspěvek Příspěvek](./styles/TW_Style/imageset/icon_topic_latest.gif) Re: Vypínání lpg při brždění motorem u felicie 1,3MPi
No nevim ale myslim že 1,2 litru je víc než 0,5 litru.
|
15.3.11, 19:39 |
|
![](./styles/TW_Style/theme/images/spacer.gif) |
john simple
Příspěvky: 6811 Bydliště: Slezsko
|
![Příspěvek Příspěvek](./styles/TW_Style/imageset/icon_topic_latest.gif) Re: Vypínání lpg při brždění motorem u felicie 1,3MPi
litr LPG na 100 km bych neřešil. tím spíš vypínáním tlačítka apod, ve městě nereálné, spíše se poohlednu po levnejší čerpačce
|
15.3.11, 19:54 |
|
![](./styles/TW_Style/theme/images/spacer.gif) |
gokralik
Příspěvky: 11910 Bydliště: Český Těšín
|
Každá ušetřená desetinka potěší, neříkejte že ne. I toho půl litra, vždyť při nájezdu 10tkm už je to 50l, což by u mě bylo 1,5 nádrže zdarma.
_________________ Favorit 135GLX, 1992, LPG - Fanouš ![Obrázek](http://images.spritmonitor.de/247168.png) Forman 136GLX, 1993, LPG - Miloš_
|
15.3.11, 19:57 |
|
![](./styles/TW_Style/theme/images/spacer.gif) |
michalkatka
Příspěvky: 19160 Bydliště: SR Bratislavský kraj - Senec
|
![Příspěvek Příspěvek](./styles/TW_Style/imageset/icon_topic_latest.gif) Re: Vypínání lpg při brždění motorem u felicie 1,3MPi
1l na 100 je slušná hodnota, ale reálne o tom pochybujem, aj po uzavretí LPG je medzi venilom a reduktorom ešte tlak, takže ešte nejakú dobu tam LPG ešte ide, takže reálne sa to využije iba v dlhších kopcoch...
ono pokiaľ sa to deje automaticky tak by to vadiť ničomu nemalo, otázna je životnosť toho ventilu...
_________________ Škoda Favorit 135(136)(G)Lx 93 LPG klima červeň
Nie je všetko tak ako vyzerá - rozdiel je v technike...
http://skoda.panda.cz/forum/viewtopic.php?t=3336
|
15.3.11, 20:00 |
|
![](./styles/TW_Style/theme/images/spacer.gif) |
mironov.p
Příspěvky: 46
|
![Příspěvek Příspěvek](./styles/TW_Style/imageset/icon_topic_latest.gif) Re: Vypínání lpg při brždění motorem u felicie 1,3MPi
Zdravim. Vyřešil jsem to samozřejmě plně automaticky. Tudíž nemusim mačkat žádný tlačítka. Mám tam pouze jediné a to pro případ poruchy abych celý nesmysl vyřadil.
No a vzhledem k tomu že mám verzi od poláků ELPIGAZ. Tak ventil je přimo v reduktoru. Jinak zpoždění zbytkového plynu je takové, že to dělá necelé půl vteřiny. Samozřejmě záleží na otáčkách. Při vysokých otáčkách to ani nepostřehnu. A životnost ventilu - uvažoval sem nad tím a řeším jestli tam dát tlumící kondík nebo ne. Ten by v případě každého rozepnutí vlastně lehce zpomalil dopad ventilu na sedýlko (tím pádem bych musel řešit kapacitu aby to zbytečně neprodlužovalo dobu vypnutí).
Jo a jinak dal jsem tam jak píšu i ta světla pro denní svícení, dokud tam nebyla tak mě ani nenapadlo, že auto jede znatelně lehčeji. Pokud si člověk totiž spočítá všecny odběry a vybaví si charakteristiku alternátoru tak z toho vyplývá že největší odpor to klade právě v okamžik, kdy se auto roztahuje někde nad 2500ot/min.
No a návratnost všechny náklady s úpravami spojené odhaduji na jeden rok v mém případě. Jinak plyn tankuji za 16,50Kč. vim že to neni nic super pamatuji si tu dobu za 9Kč a neni to tak dlouho. Jinak plyn neni ztrovna valné kvality protože je od čerpací stanice ONO u Vysokého Mýta. A z mé vlastní zkušenosti proti značce flaga to dělá na spotřebě rozdíl odhaduji kolem 3/4 litru(toto může být subjektivní) .
|
15.3.11, 21:06 |
|
![](./styles/TW_Style/theme/images/spacer.gif) |
john simple
Příspěvky: 6811 Bydliště: Slezsko
|
![Příspěvek Příspěvek](./styles/TW_Style/imageset/icon_topic_latest.gif) Re: Vypínání lpg při brždění motorem u felicie 1,3MPi
u toho motorestu dycky mívali dobre ceny jak plynu, tak benzinu, ale zrejme bejvavalo
|
15.3.11, 21:11 |
|
![](./styles/TW_Style/theme/images/spacer.gif) |
varok
Příspěvky: 14854 Bydliště: Havířov
|
![Příspěvek Příspěvek](./styles/TW_Style/imageset/icon_topic_latest.gif) Re: Vypínání lpg při brždění motorem u felicie 1,3MPi
Zase někdo chytá za slovo. Já těch 0,5l myslel obrazně. Když jedete na benzín a u filety máte spotřebu např. 6l/100km a cena za 1l benzínu je dnes okolo 34-35,- kč tak je to něco přes 200,- kč na 100km, pokud dobře počítám. Na LPG to většinou papá více, ale záleží na systému a seřízení. Ale kdyby to samé auto sežralo na 100km 7l plynu a cena za litr plynu by byla 16,- kč tak je to něco málo přes 100,- kč. To se vám zdá skoro poloviční cena za pohonné hmoty málo? Můj osobní názor je, že je to sice katastrofa v poslední době kupovat benzín, proto si čím dál více lidí nechává namontovat do auta LPG. Kdysy hrozně frčely Diesly, protože žerou o hodně méně než benzínové auta, mají větší krouťák a nafta stála asi polovinu. To že žerou méně je pořád stejné. Ale nafta už dnes stojí skoro jako benzín, takže to podle mě už takové výhody Dieselů nejsou. LPG systém je ještě pořád nej, ušetříte polovinu nákladů, i když montáž není levná a pokud koupíte auto třeba v bazaru s už namontovaným LPG systémem, tím lépe. A vy chcete i tak ještě šetřit? HM, není k tomu co dodat.... Jen asi to, jak jsem viděl pár aut na LPG, které mají směs a volnoběh seřízené na tak nízkou hladinu, že bez sešlápnutého plyn. pedálu se motor těžce trápí na nějakých 500ot./min, chvílemi až chcípá, auto nemá skoro žádnou akceleraci. To se vám zdá jako šetření?
_________________ Škoda Favorit r.v. 94 BMM, Solitaire, Motor-Excel tuning, LPG- Minulost Golf IV 1,6 74kW Jazz Blue perleť Golf VII, 1,4TSi 103kW, Night Blue
|
16.3.11, 17:28 |
|
![](./styles/TW_Style/theme/images/spacer.gif) |
Reklama
|
![Pspvek Pspvek](./styles/TW_Style/imageset/icon_topic_latest.gif) Reklama
|
|
|
![](./styles/TW_Style/theme/images/spacer.gif) |
|
Kdo je online |
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 návštevníků |
|
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
|
|