Vyhledat témata bez odpovědí | Zobrazit aktivní témata Právě je 16.2.25, 13:39



Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 87 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5, 6  Další
 Vypínání lpg při brždění motorem u felicie 1,3MPi 
Autor Zpráva

Příspěvky: 241
Příspěvek pro mironova.p :
systém vypnutí paliva pro plynnou fázi (Cut-off) u podtlakových systémů je běžná věc, u novějších je přece téměř vždy montován attuator (to je ten solenoidní ventil na přívodu k sání, který řídí bohatost směsi v záv. na lambdě) - vyjímkou je pouze poslední brc, které mívá solenoid s neuplným dovřením. Např. já mám přímo v menu nastavení jednotky plynu na výběr, při kolika min. otáčkách a seplém spínači volnoběhu se má ten ventil zavřít nadoraz - mám nastaveno od 1200 a jelikož jsem měl ventil vytažený pro vizuální kontrolu do kabiny, tak potvrzuju : při otáčkách nad 1200 a volnoběžném atv se nadoraz zašpuntí, pod 1200 se otevře a jede dál normál. Zkus se mrknout do menu své jednotky, najdeš to tam.


14.1.10, 21:22
Profil
Pspvek Reklama

   

Příspěvky: 241
Příspěvek doplněk :
jo a kdyby jsi chtěl laborovat na jiný systém (třeba na brc) tak standartní krokáč (u hl propanu ho mají za 550,-) máš tady i s tech par a schématem řízení (5V) : http://iscv.com/ew/ISCV.htm


14.1.10, 21:54
Profil
Uživatelský avatar

Příspěvky: 6811
Bydliště: Slezsko
Příspěvek 
Kristensen píše:
Vždycky při sundání nohy z plynu to žere míň než na volnoběh ať je to karbec nebo ne. Jinak lambdu nebo kat určitě tím neodpálíš protože i u auta na benzín když sundáš nohu z plynu tak u vstřikování tam nejde ani kapka benzínu, a když budeš na pětku brzdit motorem kopec dlouhej 500m nebo 5 kilometrů tak pořád, dokud nepootevřeš klapku, nebo neslezeš na otáčky kdy motor přechází do volnoběhu, nejde do válce ani kapka benzínu.


já bych řekl, že u karbecu jde vždycky nějaký benzín.
jen u modernějších motorů se vstřikováním, pokud brzdím motorem a nešlápnu na plynový pedál nejde žádné palivo.
tam je snímač natočení klapky, když není pootevřena, nejde žádné palivo

Na druhou stranu, když někdo šetří z kopce tím, že jede na volnoběh, opotřebovává zase více brzdy,
takže někde se ušetří a někde se náklady zvýší


Naposledy upravil john simple dne 15.1.10, 13:10, celkově upraveno 1



15.1.10, 13:01
Profil
Uživatelský avatar

Příspěvky: 6811
Bydliště: Slezsko
Příspěvek 
michalkatka píše:
pri porovnaní voľnobežnej dávky paliva s dávkou pri napr. čiastočnom zatažení si myslím že to veľký význam nemá...

a ešte by som rád vedel ako elektronicky vyriešiš aby blbý LPG systém vedel kedy brzdíš motorom a kedy je motor v zátaži :?:, u RJ benzínového motora to RJ ľahko vyčíta s polohy klapky a otáčok, možno je to ešte podmienené spínačom voľnobehu, a ak to vyriešiš ako to bude zo spoľahlivosťou...

niekto na prvom sraze to mal na Fave ( benzín, karbec ) taká krabička čo odpájala nad určité otáčky odpojovač voľnobehu, nech poreferuje...


tohle bylo kdysi v Amatérské rádiu, jako Spořič benzínu.
šlo to dát už i na 742, ale až na eMka.
nějak tam byly snímány otáčky a když byly více než volnoněžné a nebyl stlačený plynový pedál ( mikrospínač na karbecu )
tak to odpojilo odpojovač trysky naprázdno


15.1.10, 13:05
Profil
Mistr mechanik
Uživatelský avatar

Příspěvky: 16256
Bydliště: Strážnice
Příspěvek 
21lucas píše:
slovacek.milos píše:
a jezdil skoro zadarmo, nyní jezdím na vlasntní palivo



na fritovaci olej co manzelka pouzije?


vyrábím si metylester, který má podobné vlastnosti jak motorová nafta

vlastním jedinou soukromou rafinerku v české republice :P miloš


17.1.10, 14:10
Profil
Uživatelský avatar

Příspěvky: 19160
Bydliště: SR Bratislavský kraj - Senec
Příspěvek 
myslím že by sa dalo toto : http://skoda.panda.cz/clanek.php3?id=135 aplykovať aj na hocijaký LPG systém, o veľkej úspore aj tak pochybujem...

jedine vyriešiť signál otáčok s RJ... ( možno by sa dalo napichnúť na signál pre otáčkomer - u karbcu by to bolo jasné )....

_________________
Škoda Favorit 135(136)(G)Lx 93 LPG klima červeň
Nie je všetko tak ako vyzerá - rozdiel je v technike...
http://skoda.panda.cz/forum/viewtopic.php?t=3336


5.2.10, 14:33
Profil

Příspěvky: 46
Příspěvek Re: Vypínání lpg při brždění motorem u felicie 1,3MPi
Zdravim.
Neobjevil jsem se tady na foru dlouhou dobu.
Také jsem musel odložit vývoj onoho vypínání LPG.
Nicméně jsem nad tím odpojováním LPG při brzdění motorem zvítězil. Jsem z toho docela nadšen. V kombinaci s led světly na denní svícení se mi spotřeba snížila o 1,2 litru.
V zimě při mém stylu jizdy auto žralo od 8,6 po 8 litrů. Po těchto úpravách, které jsem dokončil před 14 dny mám spotřebu 7,2. Při měření jsem nejel nijak šetrně, sem tam jsem jel kolem 140 km/h. A v autě 2 osoby a náklad něco mezi 150Kg až 200Kg.
Nevim jak je to s momentálním složením lpg jestli je ještě zimní směs, která má přibližně o litr větší spotřebu než letní. Doufám že měření proběhla ještě na zimní směs protože pokud dobře odhaduji tak na letní bych se mohl dostat někde pod 7 litrů.

Zprávy kolem spotřeby berte zatím s rezervami, protože to neni dlouhodobé, zatím jsem najel pouze 300 km po úpravě. Samozřejmě budu informovat dále podle dlouhodobých měření.

Tak se zatím mějte a doopravdy údaje neberte za bernou minci, abyste mě poté neupálili :) pokud to jsou jen bludy. Mohl se stát třeba i početní omyl.


14.3.11, 20:06
Profil

Příspěvky: 14854
Bydliště: Havířov
Příspěvek Re: Vypínání lpg při brždění motorem u felicie 1,3MPi
Já si taky myslím, že je to na nic. kdyby spadla spotřeba na 100km třeba o litr, tak to v dnešní předražené době pochopím, ale jestli to má za následek snížení spotřeby o třeba 0,5l na 100km, to ani člověk nepozná.

_________________
Škoda Favorit r.v. 94 BMM, Solitaire, Motor-Excel tuning, LPG- Minulost
Golf IV 1,6 74kW Jazz Blue perleť
Golf VII, 1,4TSi 103kW, Night Blue


14.3.11, 21:42
Profil

Příspěvky: 46
Příspěvek Re: Vypínání lpg při brždění motorem u felicie 1,3MPi
No nevim ale myslim že 1,2 litru je víc než 0,5 litru.


15.3.11, 19:39
Profil
Uživatelský avatar

Příspěvky: 6811
Bydliště: Slezsko
Příspěvek Re: Vypínání lpg při brždění motorem u felicie 1,3MPi
litr LPG na 100 km bych neřešil.
tím spíš vypínáním tlačítka apod, ve městě nereálné, spíše se poohlednu po levnejší čerpačce


15.3.11, 19:54
Profil
Uživatelský avatar

Příspěvky: 11910
Bydliště: Český Těšín
Příspěvek 
Každá ušetřená desetinka potěší, neříkejte že ne. I toho půl litra, vždyť při nájezdu 10tkm už je to 50l, což by u mě bylo 1,5 nádrže zdarma.

_________________
Favorit 135GLX, 1992, LPG - Fanouš Obrázek
Forman 136GLX, 1993, LPG - Miloš_Obrázek


15.3.11, 19:57
Profil
Uživatelský avatar

Příspěvky: 19160
Bydliště: SR Bratislavský kraj - Senec
Příspěvek Re: Vypínání lpg při brždění motorem u felicie 1,3MPi
1l na 100 je slušná hodnota, ale reálne o tom pochybujem, aj po uzavretí LPG je medzi venilom a reduktorom ešte tlak, takže ešte nejakú dobu tam LPG ešte ide, takže reálne sa to využije iba v dlhších kopcoch...

ono pokiaľ sa to deje automaticky tak by to vadiť ničomu nemalo, otázna je životnosť toho ventilu...

_________________
Škoda Favorit 135(136)(G)Lx 93 LPG klima červeň
Nie je všetko tak ako vyzerá - rozdiel je v technike...
http://skoda.panda.cz/forum/viewtopic.php?t=3336


15.3.11, 20:00
Profil

Příspěvky: 46
Příspěvek Re: Vypínání lpg při brždění motorem u felicie 1,3MPi
Zdravim.
Vyřešil jsem to samozřejmě plně automaticky. Tudíž nemusim mačkat žádný tlačítka. Mám tam pouze jediné a to pro případ poruchy abych celý nesmysl vyřadil.

No a vzhledem k tomu že mám verzi od poláků ELPIGAZ. Tak ventil je přimo v reduktoru.
Jinak zpoždění zbytkového plynu je takové, že to dělá necelé půl vteřiny. Samozřejmě záleží na otáčkách. Při vysokých otáčkách to ani nepostřehnu.
A životnost ventilu - uvažoval sem nad tím a řeším jestli tam dát tlumící kondík nebo ne. Ten by v případě každého rozepnutí vlastně lehce zpomalil dopad ventilu na sedýlko (tím pádem bych musel řešit kapacitu aby to zbytečně neprodlužovalo dobu vypnutí).

Jo a jinak dal jsem tam jak píšu i ta světla pro denní svícení, dokud tam nebyla tak mě ani nenapadlo, že auto jede znatelně lehčeji. Pokud si člověk totiž spočítá všecny odběry a vybaví si charakteristiku alternátoru tak z toho vyplývá že největší odpor to klade právě v okamžik, kdy se auto roztahuje někde nad 2500ot/min.

No a návratnost všechny náklady s úpravami spojené odhaduji na jeden rok v mém případě. Jinak plyn tankuji za 16,50Kč. vim že to neni nic super pamatuji si tu dobu za 9Kč a neni to tak dlouho. Jinak plyn neni ztrovna valné kvality protože je od čerpací stanice ONO u Vysokého Mýta. A z mé vlastní zkušenosti proti značce flaga to dělá na spotřebě rozdíl odhaduji kolem 3/4 litru(toto může být subjektivní) .


15.3.11, 21:06
Profil
Uživatelský avatar

Příspěvky: 6811
Bydliště: Slezsko
Příspěvek Re: Vypínání lpg při brždění motorem u felicie 1,3MPi
u toho motorestu dycky mívali dobre ceny jak plynu, tak benzinu, ale zrejme bejvavalo


15.3.11, 21:11
Profil

Příspěvky: 14854
Bydliště: Havířov
Příspěvek Re: Vypínání lpg při brždění motorem u felicie 1,3MPi
Zase někdo chytá za slovo. Já těch 0,5l myslel obrazně. Když jedete na benzín a u filety máte spotřebu např. 6l/100km a cena za 1l benzínu je dnes okolo 34-35,- kč tak je to něco přes 200,- kč na 100km, pokud dobře počítám.
Na LPG to většinou papá více, ale záleží na systému a seřízení. Ale kdyby to samé auto sežralo na 100km 7l plynu a cena za litr plynu by byla 16,- kč tak je to něco málo přes 100,- kč. To se vám zdá skoro poloviční cena za pohonné hmoty málo?
Můj osobní názor je, že je to sice katastrofa v poslední době kupovat benzín, proto si čím dál více lidí nechává namontovat do auta LPG. Kdysy hrozně frčely Diesly, protože žerou o hodně méně než benzínové auta, mají větší krouťák a nafta stála asi polovinu. To že žerou méně je pořád stejné. Ale nafta už dnes stojí skoro jako benzín, takže to podle mě už takové výhody Dieselů nejsou. LPG systém je ještě pořád nej, ušetříte polovinu nákladů, i když montáž není levná a pokud koupíte auto třeba v bazaru s už namontovaným LPG systémem, tím lépe. A vy chcete i tak ještě šetřit?
HM, není k tomu co dodat....
Jen asi to, jak jsem viděl pár aut na LPG, které mají směs a volnoběh seřízené na tak nízkou hladinu, že bez sešlápnutého plyn. pedálu se motor těžce trápí na nějakých 500ot./min, chvílemi až chcípá, auto nemá skoro žádnou akceleraci. To se vám zdá jako šetření?

_________________
Škoda Favorit r.v. 94 BMM, Solitaire, Motor-Excel tuning, LPG- Minulost
Golf IV 1,6 74kW Jazz Blue perleť
Golf VII, 1,4TSi 103kW, Night Blue


16.3.11, 17:28
Profil
Pspvek Reklama

   
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odpovědět na téma   [ Příspěvků: 87 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5, 6  Další

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by STSoftware for PTF.
Český překlad – phpBB.cz