Vypínání lpg při brždění motorem u felicie 1,3MPi
Autor |
Zpráva |
mironov.p
Příspěvky: 46
|
Re: Vypínání lpg při brždění motorem u felicie 1,3MPi
Nechtěl sem tě chytat za slovo.
Ale pokud sis všiml, tak já tady neřešm ochuzování směsi a podobně. Já se pouze pokouším zastavit palivo, když neni potřeba.
A zkušenosti se směsí mám už taky nějaké. Na bohatou mi to jede jako ďas ale z výfuku jdou saze. A bojim se o životnost motoru. No a na chudou mi to střílí (měnil jsem celé sání a poté sem se rozhodl si tam udělat jednoduché udělátko s odstřelovou klapkou). Tyto zkušenosti byly z doby, kdy si sedala membrána, bylo to pro mě dost finančně náročné období. A až si konečně sedla, tak se mi dost ulevilo, protože do té doby sem litoval, že jsem se do toho pouštěl mít auto na LPG.
|
16.3.11, 18:46 |
|
|
Reklama
|
Reklama
|
|
|
|
varok
Příspěvky: 14805 Bydliště: Havířov
|
Re: Vypínání lpg při brždění motorem u felicie 1,3MPi
Já to nemyslel mironov.p zrovna na tebe, ale celkově pro všechny, kteří se snaží šetřit na už tak příznivých podmínkách jako je LPG systém.
_________________ Škoda Favorit r.v. 94 BMM, Solitaire, Motor-Excel tuning, LPG- Minulost Golf IV 1,6 74kW Jazz Blue perleť Golf VII, 1,4TSi 103kW, Night Blue
|
17.3.11, 07:01 |
|
|
mironov.p
Příspěvky: 46
|
Re: Vypínání lpg při brždění motorem u felicie 1,3MPi
Tento týden 7,6L/100km. Na spotřebu asi nemělo dobrý vliv, že nasněžilo. Jizda 5cm břečkou byla spíše těžkopádná. Jinak tento týden s autem z poloviny jezdila moje drahá polovička a ani si nevšimla, že auto dělá něco jinak. Z toho vyvozuji, že to řidiče nijak moc neovlivňuje. Tímto odpovídám na případné pochybnosti o plynulosti jizdy.
|
20.3.11, 19:00 |
|
|
mironov.p
Příspěvky: 46
|
Re: Vypínání lpg při brždění motorem u felicie 1,3MPi
Tento týden spočítaná spotřeba. 7,0 L/100Km.
Jenže mě tak napadlo kolik vlstně má normálně seřízené lpg v 1.3 felicii? Na nějakých stránkách kde si lidi zapisují spotřebu sem zjistil něco kolem 8L.
|
27.3.11, 17:26 |
|
|
Jarda S.
Dřevák na focení, neumí ostřit
Příspěvky: 27231 Bydliště: Netolice největší prdel v republice
|
Re: Vypínání lpg při brždění motorem u felicie 1,3MPi
mě s BMM se špatnou lambdou kolem 10
_________________ Nissan Navara D40 Passat 96kw Felda 1.3BMM combi LPG ve stavu klinické smrti čeká na konec
|
27.3.11, 17:43 |
|
|
varok
Příspěvky: 14805 Bydliště: Havířov
|
Re: Vypínání lpg při brždění motorem u felicie 1,3MPi
Já kdybych nejezdil jako prase, tak nemám problém jezdit s Fáčkem BMM kolem 8l. jinak kolem 10-12l.
_________________ Škoda Favorit r.v. 94 BMM, Solitaire, Motor-Excel tuning, LPG- Minulost Golf IV 1,6 74kW Jazz Blue perleť Golf VII, 1,4TSi 103kW, Night Blue
|
29.3.11, 15:28 |
|
|
mironov.p
Příspěvky: 46
|
Re: Vypínání lpg při brždění motorem u felicie 1,3MPi
No tak tentokrát sem to musel dvakrát přepočítat. Přezul sem na letní a spotřeba 6,3L/100Km. Z mého pohldu je to dost dobrý na felicii kombi.
|
3.4.11, 19:11 |
|
|
varok
Příspěvky: 14805 Bydliště: Havířov
|
Re: Vypínání lpg při brždění motorem u felicie 1,3MPi
A to jsou spotřeby na benzín nebo LPG? Jestli na LPG, tak se mi ta spotřeba zdá hodně nízko. Ale na MPičku nevím, tak je to možná ještě šetrnější a spoří více.
_________________ Škoda Favorit r.v. 94 BMM, Solitaire, Motor-Excel tuning, LPG- Minulost Golf IV 1,6 74kW Jazz Blue perleť Golf VII, 1,4TSi 103kW, Night Blue
|
5.4.11, 11:41 |
|
|
mironov.p
Příspěvky: 46
|
Re: Vypínání lpg při brždění motorem u felicie 1,3MPi
Je to samozřejmě LPG. A moc spořivý to neni je to normálně se sporákem a s tím servo motorkem co přiškrcuje plyn do sporáku. Přesně nevim jak to servo pracuje ale nějak mě napadlo ,že snad se snaží držet optimální směs, ale možná se mílím protože toto sem si vydedukoval sám.
Jinak úpravy jsou pouze: vypínání LPG, led denní svícení, pneu continental conti eco 3, no a v motoru plná syntetika.
|
5.4.11, 18:54 |
|
|
varok
Příspěvky: 14805 Bydliště: Havířov
|
Re: Vypínání lpg při brždění motorem u felicie 1,3MPi
Ty světla a jiné ptákoviny mě moc nezajímají, ale ta spotřeba se mi zdá hodně nízká. Jestli to má klasycký směšovač na vstřikovací jednotce jako se dával na fáva a feldy BMM, tak té spotřebě nevěřím, promiň. Co jsem se ptal v servisu LPG, kde mi montovali LPG do fáčka, tak jde samozřejmě nastavit směs plynu tak, aby byla spotřeba stejná jako na benzín, ale to už je prý auto dost líné. Ale jestli tak jezdíš, tak to nic. To servo na hrubé hadici je v podstatě jakoby místo toho šroubu, co bývá u fáček a jiných aut s karbecem. Tím se nastavuje bohatost směsy na LPG provoz. Jestli máš doopravdy i na LPG spotřebu 6l/100km, tak buď máš hodně spořivý motor, nebo se někde stala chyba ve výpočtech. Kolik je spotřeba na benzín?
_________________ Škoda Favorit r.v. 94 BMM, Solitaire, Motor-Excel tuning, LPG- Minulost Golf IV 1,6 74kW Jazz Blue perleť Golf VII, 1,4TSi 103kW, Night Blue
|
7.4.11, 15:10 |
|
|
gokralik
Příspěvky: 11892 Bydliště: Český Těšín
|
Pokud má sekvenční vstřikování, tak té spotřebě i věřím. Pokud řidič používá mozek a motor je v dobré kondici. Já sám vypínám LPG při jízdě z kopce. Třeba z Havru do Těšína jsou takové kopce tři, s vypnutým palivem najedu tak 3 km, což není na 14 km už zanedbatelná hodnota. Ale kolik by auto žralo se zapnutým plynem, to netuším. Varoku, tebe světla moc nezajímají, ale můžou zasahovat do spotřeby až deseti procenty.
_________________ Favorit 135GLX, 1992, LPG - Fanouš Forman 136GLX, 1993, LPG - Miloš_
|
7.4.11, 16:50 |
|
|
mironov.p
Příspěvky: 46
|
Re: Vypínání lpg při brždění motorem u felicie 1,3MPi
Na benzin netušim.
Jinak pokud sis četl, tak já mám systém polské provenience LPIGAZ. A pokud si se věnoval někdy seřízení plynu s tím servo. Ta směs se seřizuje tak, že auto nastartuješ na benzín, musí být ohřáté. Poté rozsvítíš hlavní světla a pustíš nejlépe hodně elektrických spotřebičů, aby zde byla alespoň minimální zátěž na motor. Poté zvýšíš otáčky někde nad 2000. Zde jej držíš cca 30 vteřin. Koukáš se buď na odečtové jednotce na hodnoty co ti dává lambda, nebo je zde možnost ručičkového voltmetru, ale musí mít velmi malý odběr. Tento voltmetr napojíš na výstup z lambdy. POZOR nefunguje to s číslicovým měřákem, protože z lambdy jde pilovitý signál. No a snažíš se zapamatovat si cca čísla co jdou ven. Budou se pohybovat nejčastěji kolem 0,4 až 0,6. Není však vyjímka 0,2 až 0,9. Tyto krajní hodnoty ignoruji. No potom stejný postup na plyn. A pokud se hodnoty razantně liší musíš se snažit je dohnat tím šroubečkem na reduktoru. S tím, že já je na plyn nastavuji tak aby bylo číslo o něco menší. Čím je výstupní číslo menší tím máš bohatší směs. Je to proto, že lambda je vlastně kyslíková sonda. Pokud by si ji vyndal na vzduch a zajistil kolem ní proudění tak hodnota se bude blížit 1voltu(čím vyšší napětí tím chudší směs). Jinak pro dokázání toho, že to neprčím na směsi: svíčky měním až v zimě když udeří mrazy kolem -15, lépe to startuje. Na svíčky jsem nejvíce najel 30 000Km. A měnil sem je proto, že na autě byla porucha a nemohl sem zjistit čím to je od té doby je měním každou zimu preventivně. Nikdy sem nevytáhl svíčky jinak zbarvené než-li cihlová červeň (správná směs). Černé znamenají bohatou směs. Bílé chudou směs při dlouhodobém ježdění s chudou směsí se upálí jiskřiště a hrozí šprajcnutí částí z něj odpadlých na nevhodných místech.
A jen k tomu co ti řekli v servise, mě toho taky dost pověděli. Ale když sem tam byl asi počtvrté na seřízení, že buď auto chcípe nebo střílí a nebo se za ním linuly saze. Tak mi tam prozradili jak si to seřídit sám.
No a nezdá se mi auto líné, bez problému se dostanu na 160Km/h. Ale samozřejmě tak nejezdím, běžně se pohybuji do 100Km/h jezdím místy kde se často měří a nemám chuť nějak blbnout.
(jen ve zkratce syntetika udělá v motoru hodně, odhaduji 0,5L/100Km. Světla 0,45L/100Km. Plus to moje zastavovátko plynu.)
Nemusiš mi to věřit, toto jsou jen moje odhady.
|
7.4.11, 17:22 |
|
|
mironov.p
Příspěvky: 46
|
Re: Vypínání lpg při brždění motorem u felicie 1,3MPi
Jen reakce na sekvenční vstřikování. Tento systém nemám. Ale snažil sem se mu přiblížit tím vypínátkem. (ale pokud si někdo myslí že sekvenční při brždění motorem úplně odpojí palivo neni to úplně pravda) Provedl sem měření za jizdy na felicii 1,6 se sekvenčním. A pořád tam trochu de. A toto samé měření sem provedl na mém MPI i na 1,6 felicii. A ani benzin to zcela neodstaví. Při brždění motorem pořád tam drobíček pouští. Celé toto měření se odvijí pouze od hodnot z lambdy.
|
7.4.11, 17:30 |
|
|
varok
Příspěvky: 14805 Bydliště: Havířov
|
Re: Vypínání lpg při brždění motorem u felicie 1,3MPi
Gokralík: mironov.p psal, že nemá sekvenční vstřikování plynu ale klasický podtlak řízený Lambda sondou. Proto jsem se divil. U sekvenčního vstřikování plynu se prý dá jít teroreticky s plynem na nižší hodnotu než na benzín. Já nemám ani feldu ani fáčko v tip ťop stavu, žere to jak tank. Sice feldou jezdím denně do práce a pokud nevozím ty dva 150kg bravky tak jsem schopný se dostat na asi 6L benzínu. Felda je jen na benzín. Sice mi poslední dobou žere nějak více, ale mám podezření na prdlé některé těsnění výfuku. U fáčka to mám na LPG seštelované taky dobře, ale spotřebu mám na LPG asi o litr větší oproti benzínu. Nyní nemám ve fáčku nádrž z důvodu opravy podlahy, ale co jsem předtím jezdil, tak při slušné jízdě okolo 8l/100km. Jezdím jako prase, tak 10 a více.
Mironov.p: Já se nehádám. O tom vypínání paliva při brždění motorem je to psané v knížkách. Je to ale podle mě brané obrazně. Příklad: když běží motor na volnoběh, tak by mělo spotřebu, plácnu třeba 0,5l za hodinu. Když se jede z velkého kopce apod. a nechá se brzdit motor, tak i kdyby tam šlo třeba 0,1l za hodinu paliva, to je skoro nulová spotřeba. Nikdo v té době nevěděl, že to bude někdo tak podrobně měřit. Bez urážky.
Že někdo vypíná plyn při jízdě z kopce, k tomu se nebudu vyjadřovat, psal jsem to předtím.
_________________ Škoda Favorit r.v. 94 BMM, Solitaire, Motor-Excel tuning, LPG- Minulost Golf IV 1,6 74kW Jazz Blue perleť Golf VII, 1,4TSi 103kW, Night Blue
|
7.4.11, 18:32 |
|
|
mironov.p
Příspěvky: 46
|
Re: Vypínání lpg při brždění motorem u felicie 1,3MPi
Ano to chápu nebyla to žádná přesná měření. Jenže pokud se člověk zamyslí co všechno může asi tak způsobit vadný signál z lambdy? To je onen případ pokud mně to vypne z kopce. Může to uvést ŘJ do tzv. nouzového režimu. Tudíž pro mě bylo nezbytné ověřit si pár věcí a lehce tomu porozumět než něco zkazím.
A nechápu tu reakci na vypínání LPG z kopce - to si pořád myslíte že to vypínám kolíbkovým vypínačem nebo něčím podobným? Jezdí s tím i drahá polovička tudíž pochybuji, že by vypínala nějaký nesmysl.
|
7.4.11, 19:29 |
|
|
Reklama
|
Reklama
|
|
|
|
|
Kdo je online |
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 10 návštevníků |
|
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
|
|