Autor |
Zpráva |
Viky
Pan Kapitán
Příspěvky: 12138 Bydliště: Tynec n.L.
|
Re: ETHANOL E85
Nenacpal si to nahodou do karburatorovyho motoru? Ten si s tim neporadi.
_________________ Forman 1994 Million Edition "Frankie" Rapid 120/1985 "Eda" - BAZ 120R Škoda 742 Forever Team -
Cvokárium: Youtube Instagram
|
20.1.13, 20:21 |
|
|
Reklama
|
Reklama
|
|
|
|
rockyyy1
Příspěvky: 45 Bydliště: České Budějovice
|
Re: ETHANOL E85
ahá tak to bylo asi tím a vzala by to fábie ? 1ku1 ?
_________________ Pepan
|
20.1.13, 20:27 |
|
|
Nepér
Příspěvky: 7662 Bydliště: Praha východ
|
Re: ETHANOL E85
Favorit to vezme, jen potřebuješ převrtat karburátor a trošku osolit předstih.
_________________ "Šlápněte na to trochu, ať nemusím brzdit!"
|
20.1.13, 21:15 |
|
|
rockyyy1
Příspěvky: 45 Bydliště: České Budějovice
|
Re: ETHANOL E85
to zase ne jen sem se zeptal
_________________ Pepan
|
20.1.13, 21:24 |
|
|
Nepér
Příspěvky: 7662 Bydliště: Praha východ
|
Re: ETHANOL E85
1:1 možná ano, protože vstřikování je schopné se do jisté míry přizpůsobit. Ale pak už je nějaká úspora velmi diskutabilní (a ta diskuse je na předešlých třiceti stránkách).
_________________ "Šlápněte na to trochu, ať nemusím brzdit!"
|
20.1.13, 21:27 |
|
|
rockyyy1
Příspěvky: 45 Bydliště: České Budějovice
|
Re: ETHANOL E85
že je ale tak nic se nestalo
_________________ Pepan
|
20.1.13, 21:31 |
|
|
Karátek
Příspěvky: 1674 Bydliště: Olomoucký kraj - Mírov
|
Re: ETHANOL E85
Přidám také jednu informaci. Zkoušel jsem také asi měsíc jezdit na E85 1:1 nebo jen na E85 a spotřeba vyšší, starty nic moc a lehké cukání motoru BMM 40 kW. Děkuji pěkně, až na tenhle sajrajt dokáže motor najet (životnost) co na benzín, uvěřím, že je E85 dobrá volba. Nakonec jsem namontoval LPG a jezdím daleko levněji, čistěji a bez cukání.
_________________ Škoda Favorit ELTRA 151 L PICK-UP Elektromobil. Rok výroby: 1992. Pohon: Trakční baterie. Napětí: 84 V. Kapacita: 180 Ah (C5). Výkon: 15,4 kW. Max. rychlost: 80 km/hod. Dojezd: Podle terénu, max. 80 km. Spotřeba: 20 až 25 kWh/100 km.
|
22.1.13, 22:16 |
|
|
slovacek.milos
Mistr mechanik
Příspěvky: 16256 Bydliště: Strážnice
|
Re: ETHANOL E85
co já sleduji feldu BMM tak jezdí jenom na etenol, startuje, a prej se mu to pořád vyplácí,spotřea nepatrně vyšší, parkuje v teplé garáži, na feldě má sportovní filtr, drahí svíčky, lambáda KO, místo katu trubka, felda je to jedna z prvních má diagnostickou zásuvku ještě na levém podběhu, měnil jsem ted olej a spravoval vrzající pětku
|
23.1.13, 07:50 |
|
|
slovacek.milos
Mistr mechanik
Příspěvky: 16256 Bydliště: Strážnice
|
Re: ETHANOL E85
já jel všera s bráva 1.2 16V jelo to jen na akceleraci a pak následovala jakoby decelerece, neustálý boj s plynovým pedálem, normální jízda nemožná, odpojil jsem lambádu a v pohodě, jaký poměr a kolik to žere jsem se ale nedověděl, nesehnal jsem majitele
|
7.2.13, 19:13 |
|
|
Jiří Čech
Moderátor
Příspěvky: 933
|
Re: ETHANOL E85
Milošku, umíš taky něco jiného, než pořád odpojovat lambádu?
_________________ J.
|
7.2.13, 19:18 |
|
|
jivo
Příspěvky: 53 Bydliště: Praha
|
Re: ETHANOL E85
Mohu potvrdit, že na 1.6 ta Lambda moc neudělá. Já jí měnil, protože VAG psal pořád problém lambdy (motor měl 220.000km) a doufal, že ta spotřeba rapidně sleze. Slezla o méně než 0.5l\100km a motor se chová stále stejně. Jezdím čistej Ethanol s tou levnou jednotkou za 11,6l/100km po Praze denně 150-200km a nastavena na +20%. Když byla nastavena na +15, občas nedržela volnoběh. Lambda je nová, nedávno dělané pístní kroužky, ale auto nemělo kompresi již dávno předtím. Po tom slezla spotřeba asi o dalších 0.25l/100km a přetalo to úpně žrát olej. Mám od toho najeto již 6.000km a stále se drží nad polovinou, ale už to krásně drží volnoběh ihned po nastartování a táhne krásně od spoda. Je tedy pravda, že těsně před výměnou jsem jezdil asi na 15l + 2l oleje na 100km. Prej po sundání nějakéh opružného kroužku ten zbylej propadl sám skrz ventil. Když občas vyrazím ven, tak se dostnanu ke spotřebě kolem 9l, jezdím sám max ve dvou. Motor startuje skoro bezproblémů (musím v zime startovat VŽDY 2x, protočit tak 1sec a poté až nastartovat a naskočí hned. Pokud ji nechám nastartovat napporpvé, nedrží volnoběh a jako by se udusí). Prej Felda 1.6 po městě žere 10litrů, takže se to vyplatí i když je to jen nepatrný rozdíl 10x33.9=339CZK/100km a 11.6x24.5=284.2CZK/100km tedy asi 20% úspora. Čekám, až se konečně dostanu na to seřízení základního předstihu a dám ho na 7^, zda se to ještě nezlepší. Ten nebyl nikdy dělanej, je nastavovanej podle někoho vyryté risky a já už měnil palec i víčko. Na ten čistej Ethanol mám již najeto skoro 14.000km od října. Svíčky obyčejné Brisk na Feldu 1.6, filtry obyčejné MAN. Jedinej problém je to, že se občas jakoby ucpe palivová nádrž, když mám pod 1\4 paliva. Předpokládám, že tam něco plave a je to nutné vyčistit. Palivovej filtr jsem již měnil asi 500km po ježdění E85:Benál 1:1 a poté po dalších 500km po přestavbě na čistej E85. Další problém je dojezd jen kolem 400km, takže je nutn0 tankovat každý 2-3 den oproti 3-4 u benálu. U mě většinou zajížďka 2x 2-5km. Protože se dokážu každej třetí den na ONO přiblížit ,tak to pro mě má smysl. Pokud někdo jezdí málo a má to na levnej Ethanol daleko, tak se to asi nevyplatí. Když není na zbyt a tankuji benzín na dojetí nebo Ethanol jinde, tak krvácím. Po Praze je málo pump a občas ještě zkousnu na Žižkově za 25.9 jinak si někteří říkaj i 27.5 (Kont- Jižní Město) 26.90 (Q100- Braník). To už poté opravdu nemá smysl. Takže mohu tvrdit, že na litinovej motor to problém opravdu asi není. Možná půjdu do Octavie 2.0MPI a půjde na Ethanol také. Jezdím teď se clonou v masce a ohřeje se to na 70^C s topením asi po 3-4km a na 90^ do 5km. Po městě často spíná na pár vteřin hlavní ventilátor. To je při nesmyslném a neustálkém čekání na semaforech nebo popijíždění v kolonách.
_________________ Felicia 1.6 combi
|
7.2.13, 20:31 |
|
|
Jiří Čech
Moderátor
Příspěvky: 933
|
Re: ETHANOL E85
Jivo: každý tady píše, jak mu to šetří, ale nikdo nepíše, jak mu to ho**o jede... Prej Felda žere - prej znamená, že to vůbec není jistý a že je to vymyšlená hodnota. Případně hodnota správná při poklesu výkonu úměrný této nízké spotřebě...
_________________ J.
Naposledy upravil Jiří Čech dne 7.2.13, 21:50, celkově upraveno 1
|
7.2.13, 20:46 |
|
|
jivo
Příspěvky: 53 Bydliště: Praha
|
Re: ETHANOL E85
Nemám s výkonem sebemenší problém. Je pravda, že životnost na nějakých něco málo nad 10.000km je neprůkazná. Je pravda, že 1.6 má dosti slušnej motor a tak malá změna bude skoro nepostřehnutelná oproti slabším 1.3 nebo těžším Octávkám. Ještě pozoruji, že pri studeném a vlhkém vzduchu to jede o dosti lépe, než obyčejně a možná i lépe než na benál. Pokud je normální počasí, sice nepozoruji nějakou změnu, ale o něco horší to bude. U kámoše v Mnichovicích je přejezd v dosti prudkém kopci a já to tam vždy ze skoro zastavení rozjížděl na dvojku, teď to chce tu jedničku. Je to nepostřehnutelné, ale změna k horšímu zde nějaká bude. Na dálnici to nad 120km\h moc nechce a je lepší to podřadit na 4 a přeřadit až později. Ale mám také jiné gumy a možná to je jen vjem, ale na benál si nepamatuji, že bych to na rovinkách dělal. Je pravda, že dálnice jezdím minimálně a ta zkušenost se vytrácí, speciálně při předešlém nájezdu 180.000km ročně s busem, Passatem, Octavkou, Caravelou, Romstrem a ubohejma 8000 ročně s Feldou a teď naopak skoro 5.000 mesíčně s Feldou a zbytek 10-20000km ročně. Ale jinak rozjet a držet 150km\h není problém a to ani v menších kopcích. Ani na R4 není potřeba nikde podřazovat, pokud nejsem zbrzděn, ale těch pod 150 (kolem 4500ot) to u Mníšku neudrží. Opravdu si na nic nestěžuji, ale také nemě5ím nic se stopkama. Předešlá 120 a bus má opravdu jiné zrychlení a naprostá spokojenost. Protože jsem naučen z busu jezdit 1,2,3,4 a pak dle situace 5,6 tak když si nedávám pozor tu Feldu trošku ve městě podtáčím a jezdím kolem 1500-2000otáček. Ona mn2 tam ta trojka padá holt moc brzo a asi by neměla. Na ty papírově optimální 2000-3000 musí být trošku stoupání nebo si musím dávat pozor. Četl jsem pozorně mraky tvých připomínech a postřehů k Ethanolu. Ale musíme si také uvědomit, že díky nedokonalosti, ekonemyslům apod se ani ten benál nespaluje na 100% co by ten motor dokázal. Dokonce jsem tomu dlouho neveřil, až kámoš mě donutil to zkusit a nelituji. Ale jak jsem psal, pokud někdo nemá možnost taknovat hodně blízko levné éčko, nemá to smysl. Na nádrži je to kolem 150CZK, což dělá při jízdě tam a zpět rozdíl na 25km a tankovat se musí časteji a rozdíli v ceně éčka jsou někde drastické. Těch 10-10.5l\100km potvrdilo hodně kolegů co 1.6 měli. Nebo kdo potvrdí dlouhodobou spotřebu Feldy 1.6 provozované po městě, pokud možno Praze (u nás je ta silniční šikana fakt extrímní).
_________________ Felicia 1.6 combi
|
7.2.13, 21:20 |
|
|
Jiří Čech
Moderátor
Příspěvky: 933
|
Re: ETHANOL E85
Jivo: asi tak - mám taky Feldu 1,6, koupil jsem ji jetou od známého, to auto za posldních pět let najelo ukrutných 2500 km. To auto nejelo, spotřeba vyšší o více, než litr - protože jsem s 1,6 najezdil okolo 200 000 km v předchozí firmě, tak vím, jakou spotřebu jsem měl. Jistě, co se týká výkonu, rozmlsanost z 1,8 TSI a předtím čiplou 1,9 TDI pD zcela deformuje porovnání výkonu Feldy. Jenže někdy to fakt nechtělo jet a spotřeba ve městě k deseti litrům mne docela silně kakala. Takže přišel ke slovu Bishop se svými čističi a uvolňovači, nové svíce a komplet vn část zapalování a ejhle, najednou jsem zase tam, kde jsem byl kdysi předtím... Co se týká E85 - ušetřit se na tom nedá, pokud chci, aby auto mělo stejný výkon a hlavně životnost motoru. Jakmile tam dám jen nějakou levnou krabičku, která neupravuje předstih a pouze švindluje bohatost, je to o ničem, ten motor nejede v optimálním režimu, nikdo neví, jaké smrady jdou z výfuku a co se týká celkové ekologie, odvislé od výroby a distribuce ethanolu, jsme na to o dost hůř, než s benzínem a S2. Když se motor důkladněji na E85 upraví, spotřeba se zvýší natolik, že ekonomický přínos jízdy na tuto směs je prakticky nulový. A jak říkáš - E85 nemají všude a ceny dost lítají, znám to z mého cestování po republice. Navíc je E85 dlouhodobě nestabilní a je nutné ji nemít v nádrži, když auto delší dobu stojí. Jo, dá se po praze s E85 jezdit okolo deseti litrů, ovšem záleží na konkrétní situaci, kdy a kudy se jezdí. Brzy ráno se dá jet i klidně k osmi litrům, když nesvítí semafory a silnice jsou téměř prázdné. Ovšem to pak jedu s Feldou k šesti litrům na benzín, že... Navíc E85 nemá budoucnost, pokud bude tlak na používání přímého vstřiku - dneska každá firma přechází na maloobjemová turba s přímým vstřikem kvůli splnění emisí a snížení výrobních nákladů a teoreticky snížení provozní spotřeby. Zkus si někdy to svinstvo nalít do FSI nebo TSI motoru a pak mi dej vědět, jak jsi moc padl na hubu... Ano, benzín se v motoru skutečně dobře nespalí, ono se totiž nic dobře ve spalovacím prostoru nespálí dokonale, protože na to nemá dost času a navíc mu tam překážejí zbytky spalování z předchozího cyklu. To není nic nového ani objevného, to se ví od začátku používání Ottova motoru. Jenže daleko lepší pohon elektromotory stále spí díky tomu, že určité mocenské skupiny tomu úspěšně brání (tím nemyslím elektropohony s akumulátory, které se musí nabíjet a jsou ve své podstatě ekologicky závadnější, než spalování ropných látek).
_________________ J.
|
7.2.13, 21:47 |
|
|
jivo
Příspěvky: 53 Bydliště: Praha
|
Re: ETHANOL E85
Plně s tebou souhlasím, že Ethanol nemá budoucnost. To ale ani ta Felda, která je pro mě krom spotřeby ideální, ale člověk je už rozmlsanej. Spíše se divím, že se konečně nezačali prosazovat hybridy s malým lehkým spalovacím motorem v konstatních otáčkách jako generátorem a elektromotorem s akumulátorama jako v lokomotivách. Možná by to bylo cenově extrém, ale stále pod cenou elektromobilů a s rozumným dojezdem. Já jsem k tomu pořízení Feldy byl skoro donucen a už 5let tvrdím, že počkám na elektromobil a to nejspíše ještě nebude ani další vozidlo. Jinak jsi v Praze asi dlouho nebyl. V noci se zásadně semafory nevypínají a tak máš možnost jet pár km (třeba Žižkov-Michle) po lepší silnici s tím, že prostojíš asi 5min na zbytečnejch svítících semaforech na křižovatkách bez provozu, nebo to rychleji objet přes tankodrom a řvát, kolika děr, hrbolům a retardérům jsi se nevyhnul. Dnes jsem blbě odbočil a prázdnej "kruháč" projížděl (vlastně se povolen2 otáčel na 5ízené křižovatce o 270^) asi 5min. Co 5metrů, to červená. Ty ulice, kde ještě funguje nějaká zelená vlna existují, ale při každé opravě semaforů nebo výstavbě nového tlačítkového přechodu pod podchodem nebo pár desítek metrů od jiného jich je stále méně a méně. Co bys chtěl od magistrátu, kterej dává na dálnice v polích 50km omezení z důvodu hluku. Když jedu z baráku na magistrálu jak bych asi měl, tak na těch necelých 700m zásadně chytnu tři červené. Naštestí to lze objet sídlištěm a vyhnout se všem těm semaforům. Dnes je jízda po Praze 1,2,3 červená, 1,2 přechod, 1,2 červená .... a to ta trojka je hodně podtočená. Ještě poprosím, co vše jsi měnil ve VN? Mám nové svíce, Cu kabely z Tesly, novej palec rozdělovače a novou oriho hlavu rozdělovače. Trošku hážu ten problém na ten rozdělovač, kterej nebyl asi nikdy seřízen a jistě několikrát sundaván. Já sám vím o 2 sundáních. Už jsem našel po 1\4 roce tři opravny, které nevtrdí, že se u Feldy 1.6 rozdělovač nešteluje. Ale nemohu trefit volné místo spolu s chlápkem, co to umí.
_________________ Felicia 1.6 combi
|
7.2.13, 22:41 |
|
|
Reklama
|
Reklama
|
|
|
|
|
Kdo je online |
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 návštevníků |
|
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
|
|