Škoda TechWeb
https://skoda-techweb.cz/forum/

zamrzlý výparník
https://skoda-techweb.cz/forum/viewtopic.php?f=26&t=18601
Stránka 1 z 2

Autor:  john simple [ 24.8.09, 08:05 ]
Předmět příspěvku:  zamrzlý výparník

v sobotu mi na dálnici za jízdy zamrznul výparník + regulační ventil na hadici do karbecu.
auto se samozřejmě zastavilo a pokračovat v jízdě šlo, až jak to roztálo.
Nevíte někdo proč? Je fakt, že jsem to na dálnici nešetřil, jelo se pořád na plný plyn.
Že by vyšší spotřebou?

Autor:  Kachnis [ 24.8.09, 08:31 ]
Předmět příspěvku:  Re: zamrzlý výparník

to spis se ti do vyparniku nejak nedostalo vody :( napada me vzduchova bublina..nemas na odchodu tesneni pod hlavou? kdyz si to nesetril, tak se mohlo projevit mirne foukani a bublinky bohuzel zustaly ve vyparniku

Autor:  john simple [ 24.8.09, 09:29 ]
Předmět příspěvku:  vyparnik

no předpoklad je, že tam nebyla voda o proto to zamrzlo. jenže já to hnal celou cestu, stalo se to až nazpátek.
ještrě mě napadá jedna možnost, celou dobu jízdy nebyl uplně přivřen ventil topení ( ta páčka ovládání ho prostě úplně neuzavře ),
spolujezdci se zdál vzduch proudící do kabiny teplý, tak zašmátral rukou na ventil topení a rukou ještě kousek dotáhnul do úplného zavření.
a zamrzlo to asi po 10 - 15 minutách na to. asi nestíhal průtok výparnikem a následně pak tou malou hadičkou obtoku.
Pak už jsem nechal ventil topení opět mírně nedovřeny a byl klid.

Autor:  slovacek.milos [ 24.8.09, 10:00 ]
Předmět příspěvku: 

o máš blbě zapojené jestli to je přes tu malou hadičku tak se ti to stane zas musíš mít Tkus a napojení pořádnou hadicí, dej fotku mohu ti i poslat na email fotku jak se to mᨠmontovat miloš

Autor:  Kachnis [ 24.8.09, 10:14 ]
Předmět příspěvku: 

Milosi, tou malou hadockou se to zvlada, ja to tak mam take, ovsem na zaklade novych informaci bych rekl, ze ta hadicka je pricpana a proto se to stalo.

Autor:  john simple [ 24.8.09, 11:20 ]
Předmět příspěvku:  vyparnik

hadicka tam je asi rok, ale ma relativně malý průměr, přicpat se může.
zapojené to tak je asi 12 let a pořád to fungovalo ( já mám auto 7 roků )
Ale už jsem viděl jednu škodovku, která měla ohřev výparníku paralelně k okruhu topení ( přes T kusy )
a propoj obtoku tam nebyl vůbec. Ani odbočky na těch kovových trubkách!
Otázka je, které zapojení je lepší pro ten výparník a následně i spotřebu plynu
a na druhou stranu, které zapojení je lepší, abych měl dostatek tepla pro ohřev topení v zimě

Autor:  Kachnis [ 24.8.09, 11:34 ]
Předmět příspěvku:  Re: vyparnik

jo to se voli tezko, co plynar to origo zapojeni..ja to mam na vracecku z topeni s tim ze kdyz ho zavru tak to jde pres tu hadicku..

Autor:  john simple [ 24.8.09, 11:37 ]
Předmět příspěvku:  vyparnik

to máš asi pravdu.
já to mám mezi skříní termostatu a tím malý obtokem. topení je až pak.
kdysi jsem na netu viděl 2 způsoby zapojení, ale už to zaboha nemůžu najít

Autor:  slovacek.milos [ 24.8.09, 15:52 ]
Předmět příspěvku: 

Kachnis píše:
Milosi, tou malou hadockou se to zvlada, ja to tak mam take, ovsem na zaklade novych informaci bych rekl, ze ta hadicka je pricpana a proto se to stalo.


co já znám tak jsou stím problémy jak píšeš ucpává se, Tkus je T kus miloš

Autor:  michalkatka [ 24.8.09, 17:33 ]
Předmět příspěvku: 

najlepšie je to dať do malého okruhu priamo, žiadne "T" jednoducho tak ako sa to dáva na Favo...

na 742 sa to dá tiež, ale nesmieš to dať na okruh kúrenia...

Autor:  Kachnis [ 24.8.09, 18:06 ]
Předmět příspěvku: 

ale 742 nema maly okruh jako favo, ma jen hlavni okruh a pak okruh topeni s tou propojkou..nic jineho neni....to Tcko mi prijde nemoudry kvuli topeni v zime..

Autor:  michalkatka [ 24.8.09, 19:10 ]
Předmět příspěvku: 

Kachnis píše:
ale 742 nema maly okruh jako favo, ma jen hlavni okruh a pak okruh topeni s tou propojkou..nic jineho neni....to Tcko mi prijde nemoudry kvuli topeni v zime..


reduktor zasa toľko tepla neodoberá...

však tá prepojka je vlastne malý okruh...

na výstup tej tenšej hadice s tela termostatu napojiť priamo reduktor a nemá šancu zamrznúť, všetka voda "malého okruhu" pôjde cez neho...

Autor:  shrekzv [ 24.8.09, 19:15 ]
Předmět příspěvku: 

mam to tak ako Kachnis na zpiatocke z kurenia a ked sa zavrie kurenie ide to cez tu malu hadicku...nemal som problem....stiha ti tade pretekat....hadice su horuce ked sa motor zohreje....a samozrejme to bude kurrit v zime ako ma.........urcite by som nedaval Tcka koly kureniu......toto som riesil teraz s 136 motorom....ze ako kurenie plyn a este vyhrievanie sania.....nakoniec som to sanie zapojil za splynovac este do serie a mam pokoj.....mam istotu ze sa tepla voda dostane vsade...a ze kurenie bude prve v poradi v zime :D

Autor:  michalkatka [ 24.8.09, 19:23 ]
Předmět příspěvku: 

ak má 742 robené napojenie reduktora cez "T" v lete to väčšinou stíha, ale v zime sa stáva je ak je pod 0° tak po naštartovaní na LPG reduktor zamrzne, to je dané nedostatočne rýchlym ohrievaním...

Autor:  john simple [ 25.8.09, 06:07 ]
Předmět příspěvku:  malý okruh

Právě že takhle to mám a zamrzlo to.

michalkatka píše:
Kachnis píše:
ale 742 nema maly okruh jako favo, ma jen hlavni okruh a pak okruh topeni s tou propojkou..nic jineho neni....to Tcko mi prijde nemoudry kvuli topeni v zime..


reduktor zasa toľko tepla neodoberá...

však tá prepojka je vlastne malý okruh...

na výstup tej tenšej hadice s tela termostatu napojiť priamo reduktor a nemá šancu zamrznúť, všetka voda "malého okruhu" pôjde cez neho...

Stránka 1 z 2 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/