Škoda TechWeb
https://skoda-techweb.cz/forum/

LPG - problémy se startováním
https://skoda-techweb.cz/forum/viewtopic.php?f=26&t=19186
Stránka 1 z 2

Autor:  Žmyják [ 7.10.09, 14:45 ]
Předmět příspěvku:  LPG - problémy se startováním

Ahoj,

mám Formana karbec s LPG. V poslední době pozoruji, že když auto stojí den a déle tak je problém se starty na LPG, musím déle točit startérem a párkrát cvaknout sytičem LPG. Když auto pustím z kopce chytne skoro hned. Kde by mohl být problém ?

Díky

Autor:  NOVON [ 7.10.09, 16:09 ]
Předmět příspěvku: 

Tohle je normální,plyn se odpaří z hadic a reduktoru,no a při novém startu si musí motor zase plyn nasát..Vzhledem k tomů,že studený plyn se hůře zplyňuje,tak to prostě déle trvá a čím bude venku chladněji,bude to horší,tak to prostě u podtlakových systému používných u karbecu je..Obrana proti tomu je,že před delší odstávkou auta prostě přepneš na benál a dojedeš půl kiláku na benál..;-)

Autor:  NOVON [ 7.10.09, 16:26 ]
Předmět příspěvku: 

Možná bych ještě dodal,že je důležité mít dobře seřízené zapalování,svíčky káble víčko ve 100% stavu atd.Důležitý je taky čistý vzduchový a plynový filtr..Je toho tady napsáno už mraky,stačí jen hledat a číst..;-)

Autor:  Žmyják [ 7.10.09, 16:55 ]
Předmět příspěvku: 

Hmm divné je že to dřív nedělalo..jezdilo to bez problému třeba i po týdnu na LPG..takže se zdá že je problém s odpařením LPG z potrubí...netěsnost ?Plánuji výměnu membrán - LOVTEC (mají rok a cca 80 tis km), nemůže to být tím ?

Autor:  gokralik [ 7.10.09, 16:56 ]
Předmět příspěvku: 

Zkus ten sytič zmáčknout dvakrát před samotným startováním (se zapnutým zapalováním samozřejmě) a pak startovat už bez něj. Taky zkontroluj, jestli ten sytič funguje. Jestli pouští plyn do hadice. Se může stát, že ten jeho zobáček nedosáhne na membránu a tudíž nemá žádnou funkci.

Samozřejmě za tohle můžou membrány. :wink:

Autor:  Žmyják [ 8.10.09, 15:43 ]
Předmět příspěvku: 

OK díky za tip, prověřím a membrány stejně vyměním :)))

Autor:  Andrej [ 8.10.09, 17:41 ]
Předmět příspěvku: 

gokralik píše:
Zkus ten sytič zmáčknout dvakrát před samotným startováním (se zapnutým zapalováním samozřejmě) a pak startovat už bez něj. Taky zkontroluj, jestli ten sytič funguje. Jestli pouští plyn do hadice. Se může stát, že ten jeho zobáček nedosáhne na membránu a tudíž nemá žádnou funkci.

Samozřejmě za tohle můžou membrány. :wink:



Tak tento problem mam ja,ze mi ten sitic nefunguje a a ten zobacik nedotiahne uplne na membranu. Zacalo mi to asi pred 2 mesiacmi robit a asi pred 5 mesiacmi som daval nove membrany. Neviete ako tomu zobaciku trochu pomoct, bo nechce sa mi vzdy otvarat kapotu a rucne ho stlacat

Autor:  gokralik [ 8.10.09, 18:02 ]
Předmět příspěvku: 

Zkus tam tu cívku se zobáčkem dotáhnout. Tím se vlastně přitáhne blíže k membráně. Další možností je, že páčka co na ni drží membrána je moc utopená v tělese zplynovače. To se lehce mohlo stát, kdyžs nedával na tohle při montáži pozor. Takže pokud nepomůže dotáhnutí cívky sytiče, rozdělej zase reduktor a normálně tu páčku ohni, aby byla zarovno s okrajem.

Autor:  Andrej [ 8.10.09, 19:10 ]
Předmět příspěvku: 

gokralik píše:
Zkus tam tu cívku se zobáčkem dotáhnout. Tím se vlastně přitáhne blíže k membráně. Další možností je, že páčka co na ni drží membrána je moc utopená v tělese zplynovače. To se lehce mohlo stát, kdyžs nedával na tohle při montáži pozor. Takže pokud nepomůže dotáhnutí cívky sytiče, rozdělej zase reduktor a normálně tu páčku ohni, aby byla zarovno s okrajem.


pri montovani som sa snazil tu packu zarovno dat. Ale tak neuskodi mi ked sa na to kuknem a skontrolujem to

Autor:  gokralik [ 8.10.09, 19:19 ]
Předmět příspěvku: 

Ono si to po montáži trochu sedne...

Autor:  slovacek.milos [ 10.10.09, 15:52 ]
Předmět příspěvku: 

Žmyják píše:
OK díky za tip, prověřím a membrány stejně vyměním :)))


povyprávěj o odporu kabelů a palce v kiloohmech, čistotě kontaktů v rozdělovači ten oxid tam a prach, a odtrhu svíček v mm tam bude problém miloš

Autor:  Žmyják [ 12.10.09, 09:10 ]
Předmět příspěvku: 

Kabely nové, rozdělovač, cívka a vyokonapěťové relé a svíčky též...a vše seřízené..tím jsem začínal :) Takže asi ty membrány..no co stejně jsem, se na ně chystal :)

Autor:  Kachnis [ 12.10.09, 19:58 ]
Předmět příspěvku: 

Žmyják píše:
Kabely nové,


Milos chtel odpory kabelu, ne ze jsou nove..kdyby jsi trochu hledal, docetl by ses, ze i nove kabely stoji za prd. Ty potrebujes aby vsechny kabely mely do 5000 Ohmu a palec 1000 Ohmu. schvalne to zmer, zjistis ze jsi na tom hur.. a drive ti to mozna nedelalo protoze jsou ted jine teploty.. rano je vice zima..klidne pred startem 3-4x cvrnkni syticem pokud mas rucni a pak startuj...v chladnem pocasi to neni zavada,ale vlastnost.

Autor:  Žmyják [ 13.10.09, 16:48 ]
Předmět příspěvku: 

OK to jsem špatně pochopil..proměřím to, díky za tip !

Autor:  varok [ 25.10.09, 11:13 ]
Předmět příspěvku: 

Když jsem měl kdysy staré fáčko s karburátorem, tak jsem měl taky systém Lovtec. Po nějaké době mi taky přestal fungovat sytič plynu. Ta cívka elektromagnetu mi asi po roce přestala přitahovat to kovové jádro dovnitř reduktoru. Po ručním zmáčknutí to normálně plyn pustilo. Ale když jsem zmáčkl to tlačítko na krabičce, tak se to jádro elektromagnetu zmáčklo jen nepatrně, asi 1mm oproti asi 5mmrům. Dodnes jsem nezjistil, jaká je příčina. Přitom tato závada je dosti častá. Už jsem ji viděl vícekrát. Ale jen u systému Lovtec.

Stránka 1 z 2 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/