Škoda TechWeb
https://skoda-techweb.cz/forum/

Vypínání lpg při brždění motorem u felicie 1,3MPi
https://skoda-techweb.cz/forum/viewtopic.php?f=26&t=20535
Stránka 1 z 6

Autor:  mironov.p [ 6.1.10, 19:57 ]
Předmět příspěvku:  Vypínání lpg při brždění motorem u felicie 1,3MPi

Zdravim.
Udělal sem ve felicii 1.3MPi elektronické zastavování plynu přes ventil na regulátoru (je to ten elektromagnetický ventil přímo na tlaku z nádrže, ale pozičně je na regulátoru).

Můj dotaz na vás je ten, jestli někdo dokážete odhadnout jak moc rychle ten ventil umře a nebo ne umře. Já odhaduji vymačkání sedla tohoto ventilu a následné neustálé podcházení.

Frekvence spínání. První systém co jsem sestavil se mi na nastavených otáčkách rozkmitával crr crr to by byla jasná smrt. momentálně jsem tam, že mi ventil nedělá crr je buď seplý nebo rozeplý. Tím pádem vypíná vlastně jako benzín.

No potíž je ta, že ventil má stejně během jizdy milionkrát větší vytížení. Výrobce to dodal tak, že systém po dosažení otáček přepne na lpg a pak je prostě seplý do vypnutí motoru.

Jen na vysvětlenou.
Vím, že u sekvenčního vstřikování je to vyřešeno. Jenže v době když sem to řešil tak sem neměl peníze nazbyt a toto řešení mě přišlo jen na 7 000 no a sekvenční by mě stálo cca 25 000. Tenkrát sem si řekl, že ten finanční rozdíl se mi v sekvenčním vstřikování nevrátí. No a také u sporáku prostě pokroutím bohatostí a dokážu to většinou nějak seřídit. Jenže vidina toho dostat se ještě o litr níž se spotřebou mě nedala spát, no a tak sem vymyslel toto spotřeba je opravdu nižší nevim přesně o kolit tipl bych tak 0,7 litru. Jenže to nemohu uplně určit k uvedení do provozu sem se dostal až nyní a na sněhu hold spotřeba kolísá podle toho kolikrát zapadnu a jaký je mráz. Mám s tím najeto cca 1000Km.

Autor:  michalkatka [ 6.1.10, 22:23 ]
Předmět příspěvku:  Re: Vypínání lpg při brždění motorem u felicie 1,3MPi

v prvom rade si myslím že tým neušetríš nič, ak vypínaš prívod LPG v reduktore tak v komore 1. stupňa je stále LPG ktoré ešte satačí na niekoľko sekúnd chodu...

neviem či máš riadený, alebo neriadený LPG systém, ale nevidí sa mi to ako dobrý nápad, voľnobežná dávaka je aj tak zanedbateľná, ušetríš tým0,04l/100km... ( môj odhad ), a ešte môžeš skôr odpáliť lambdu od chudobnej zmesi...

u sekvencie je to iné, tak to odpája priamo na vstupe do sania a LPG vstrekovač je na to stavaný nakoľko RJ LPG spracúva signál pre benzínový vstrekovač z RJ motora...

Autor:  Ondras83 [ 6.1.10, 22:34 ]
Předmět příspěvku: 

já myslim, že to je dobrý řešení a vydrží to tak nějak stejně...

michalkatka: michale, takže když jedu z kopce na 5tku bez plynu, tak to žere jako na volnoběh (zavřená klapka) nebo podle otáček, jako karbec?

prostě sem se s tim naučil jezdit jako s karbcem...z kopce vyřazuju a jedu na volnoběh, protože si myslim, že to na 5tku z kopce třeba při těch 3 tis žere víc, než na volnoběh...je to pravda?

Autor:  mironov.p [ 7.1.10, 15:13 ]
Předmět příspěvku: 

Mám řízený systém.

Souhlasím s druhým názorem. Pokud je systém se sporákem, co vím já, tak to vždy žere podle podtlaku (je jedno jestli řízený nebo neřízený). Ten elektro magnet nebo servomotorek co tam je na hadici ke sporáku, tak jen nějak vylepšuje řízení. Pokud ho odděláš tak zjistíš, že nemá uplně uzavřený stav je pořád otevřený na cca 3mm takže průtok dost velký.

Jo a význam to má doopravdy jen při brždění motorem, ale to bylo mým záměrem. Ani mě nenapadá, kdy by to mohlo jindy fungovat. No a o katalizátor se celkem nebojím, protože kyslíkem ho nespálím. Katalizátor zničíš bohatou směsí protože se přehřívá při spalování nadměrného množství spalin. No a to množství co je za ventilem ti stačí při 3000 ot/min na nepostřehnutelný okamžik. No a při otáčkách kolem 1500 to postřehneš možná to trvá 1s. Jediná nepříjemná věc je opožděná reakce plynového pedálu, je tam zpoždění nevim mám pocit tak 0,5s nedokážu odhadnout (rychle sem si zvykl).

Při montáži LPG sem se ptal jak je to když budu brzdit motorem, načež mi řekli, že pokud budu brzdit motorem, tak to bude žrát víc než když vyřadím.

Autor:  Kristensen [ 7.1.10, 15:26 ]
Předmět příspěvku: 

Vždycky při sundání nohy z plynu to žere míň než na volnoběh ať je to karbec nebo ne. Jinak lambdu nebo kat určitě tím neodpálíš protože i u auta na benzín když sundáš nohu z plynu tak u vstřikování tam nejde ani kapka benzínu, a když budeš na pětku brzdit motorem kopec dlouhej 500m nebo 5 kilometrů tak pořád, dokud nepootevřeš klapku, nebo neslezeš na otáčky kdy motor přechází do volnoběhu, nejde do válce ani kapka benzínu.

Autor:  mironov.p [ 7.1.10, 18:06 ]
Předmět příspěvku: 

Tak tady máš důkaz. Jezdil sem do práce každý den stejnou trasu po dobu 2 let. Délka 23Km to znamená deně něco kolem 56Km. V létě při brždění motorem 8,2- až někde k 10. Poté sem zkusil vyřazovat a spotřeba se nedostala pod 7,5 ale nepřelezla 8,4. Za normální jizdy.
Jo a s tím že benzinovej karbec žere míň při brždění motorem mohu souhlasit řádově do 2000 ot/min. A potom ještě v případě řízené volnoběžné trysky v závislosti na otáčkách, ale škodovky do dob favoritů prostě čím větší průtah vzduchu difuzorem tím větší spotřeba fyzika. A co si pamatuju tak 120 taky brala míň při vyřazení z kopce.

No a myslim si že řešit u vstřikování kdy tam jde nebo nejde benzín asi nemá význam doufám že tato pravidla se již dávno vžila. No a potíž s katalizátorem to už nějakej čas nevnímám nevim co by s nim musel kdo provádět. Když sem auto koupil bylo přidřený motorycky na taras. Průsaky oleje kolem vodítek ventilů z důvodu roztrhaných gufer. Olej dostávající se kolem pístu nahoru šikmo vedenýma drážkama dodnes nevim kdo je čím mohl udělat. Svíčky vydržely maximálně 500Km poté koule karbonu. Spotřeba oleje na 1000Km byla něco kolem 3,5L. Chvíli před generálkou začalo propouštět těsnění pod hlavou. Z těchto důvodů sem už doma měl katalizátor nachystaný na výměnu při neůspěchu na emisích. A na emisích sem to nadejchal bez potíží nejde mi to do hlavy (při sundaných svodech sem oddělal katalizátor a nebyl ucpaný bylo vidět skrz kanálky. Ale jak sem psal, kyslík katalizátoru nevadí.

Ale tímto jsme uplně někde jinde a na toto názory nesbírám.

Autor:  slovacek.milos [ 7.1.10, 20:03 ]
Předmět příspěvku: 

jestli dobře počítám tak každý den ušetříš vypínáním plynu z kopce 5 korun


děláš mi radost


at ti to šlape chlape :D miloš

Autor:  michalkatka [ 7.1.10, 20:06 ]
Předmět příspěvku: 

pri porovnaní voľnobežnej dávky paliva s dávkou pri napr. čiastočnom zatažení si myslím že to veľký význam nemá...

a ešte by som rád vedel ako elektronicky vyriešiš aby blbý LPG systém vedel kedy brzdíš motorom a kedy je motor v zátaži :?:, u RJ benzínového motora to RJ ľahko vyčíta s polohy klapky a otáčok, možno je to ešte podmienené spínačom voľnobehu, a ak to vyriešiš ako to bude zo spoľahlivosťou...

niekto na prvom sraze to mal na Fave ( benzín, karbec ) taká krabička čo odpájala nad určité otáčky odpojovač voľnobehu, nech poreferuje...

Autor:  Jarda S. [ 7.1.10, 20:07 ]
Předmět příspěvku: 

nevíte jestli to odpojuje řízenej podtlak ? :D

Autor:  michalkatka [ 7.1.10, 20:17 ]
Předmět příspěvku: 

Sadra17 píše:
nevíte jestli to odpojuje řízenej podtlak ? :D


nie, iba sekvencia, ale iba ak to robí aj benzínová RJ...

Autor:  Jarda S. [ 7.1.10, 20:24 ]
Předmět příspěvku: 

lpg jednotka je napojená na benzínovou :wink:

Autor:  michalkatka [ 7.1.10, 20:26 ]
Předmět příspěvku: 

Sadra17 píše:
lpg jednotka je napojená na benzínovou :wink:


u riadeného podtlaku :?: ako :?: jedine odpojenie vstrekovača, ale to je už výstup s RJ...

Autor:  gokralik [ 7.1.10, 20:28 ]
Předmět příspěvku: 

Vím, že to není k tématu, ale já z delších kopců LPG vypínám. Sice je fakt, že ještě 10s to jede, ale každých sto metrů přetočených na počítadle s nulovými náklady mi dělají dobře. :)

Autor:  michalkatka [ 7.1.10, 20:36 ]
Předmět příspěvku: 

gokralik píše:
Vím, že to není k tématu, ale já z delších kopců LPG vypínám. Sice je fakt, že ještě 10s to jede, ale každých sto metrů přetočených na počítadle s nulovými náklady mi dělají dobře. :)


aj na bycikli jazdíš s nulovými nákladmi, ale karbecu je to v podstate jedno, ja to nerobím...

Autor:  Jarda S. [ 7.1.10, 20:38 ]
Předmět příspěvku: 

http://www.elpege.cz/pdf/schema-brc-Favorit-13-mono.pdf 8)

Stránka 1 z 6 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/