Škoda TechWeb
https://skoda-techweb.cz/forum/

Palubní PC Felícia a LPG
https://skoda-techweb.cz/forum/viewtopic.php?f=26&t=20784
Stránka 1 z 2

Autor:  bosator [ 25.1.10, 14:10 ]
Předmět příspěvku:  Palubní PC Felícia a LPG

Zdravím vás. Existuje nějaká možnost, aby palubní počítač ve felíci s podtlakovým, řízeným reduktorem měřil spotřebu LPG? Máte s tím někdo zkušenost? Nebo jak se bude počítač chovat po montáži lpg?

Autor:  aeronaut7111 [ 26.1.10, 08:40 ]
Předmět příspěvku:  podtlak pc

Ahoj, pc měří spotřebu na základě signálu o míře otevření vstřikovače v čase (*otáčky) což je z hlediska přesnosti vyhovující, ovšem u podtlaku je jediným měřitelným signálem míra otevření ventilu plynné fáze (attuator) - tady vstupuje do hry tlak před a za ventilem + změna průběhu tlaku ve zplynovači- téměř neměřitelné (resp měřitelné, ale ty výsledky by rozhodně nebyly lehce dosaditelné do jednoduché tabulky :) ) Proto je jediným schůdným řešením snímač otevření ventilu a udělat přibližnou korelaci vůči spotřebě s indikací na lambda testru, to by byl spíš ekonostat a pc by ti ukazovalo pouze hrubou spotřebu (navíc, membrány stárnou, takže by se výsledek stále posouval jinam)

Autor:  slovacek.milos [ 26.1.10, 09:13 ]
Předmět příspěvku: 

záleží kde ti odpojí vstřikování při provozu na LPG pokud u řj tak ti nepojede ani paliubní počítač na LPG miloš

Autor:  bosator [ 26.1.10, 12:28 ]
Předmět příspěvku:  Re: podtlak pc

Díky za podrobné vysvětlení, myslel jsem si, že to tak nějak bude, že to nedokáže jen tak změřit průtok plynu. Kdysi jsem totiž četl na felícia k. diskuzi, kde psal 1 člověk, že si nechal namontovat jinou řídící lpg jednotku do felície a že mu PC funguje a měří i na lpg. Myslel jsem si že je to blbost. Tak to asi nemá smysl dávat 3tis za palubák, když by pak pravděpodobně ukazoval jen teplotu a průměrnou rychlost.

Autor:  slovacek.milos [ 26.1.10, 13:13 ]
Předmět příspěvku: 

tomu borcovi to klidně měří na LPG ale ukazuje hodnotu jako by jel na benál záleží kde mu odpojili vstřikování miloš

Autor:  bosator [ 26.1.10, 19:04 ]
Předmět příspěvku: 

slovacek.milos píše:
tomu borcovi to klidně měří na LPG ale ukazuje hodnotu jako by jel na benál záleží kde mu odpojili vstřikování miloš


Takže mu to vlasně ukazuje, při jízdě na plyn, v tu chvíli nesmyslnou spotřebu benzínu, který pravděpobně kvůli neodpojenému čerpadlu lítá dokola, zpět do nádrže a je to k ničemu??
Spotřebu lpg to něměří, je to tak?

Autor:  aeronaut7111 [ 26.1.10, 21:09 ]
Předmět příspěvku: 

Takže mu to vlasně ukazuje, při jízdě na plyn, v tu chvíli nesmyslnou spotřebu benzínu, který pravděpobně kvůli neodpojenému čerpadlu lítá dokola, zpět do nádrže a je to k ničemu??
Spotřebu lpg to něměří, je to tak?[/quote]

Nee, borcovi to ukazuje kolik by v dané situaci (úhel klapky, teplota tlak/podtlak) protékalo benzínu krz vstřikovače benálu - byliliby v tu chvíli otevřené... takže je to jakýsi velmi přibližný, leč zátěžově korektní údaj.

Autor:  slovacek.milos [ 26.1.10, 21:11 ]
Předmět příspěvku: 

bosator píše:
slovacek.milos píše:
tomu borcovi to klidně měří na LPG ale ukazuje hodnotu jako by jel na benál záleží kde mu odpojili vstřikování miloš


Takže mu to vlasně ukazuje, při jízdě na plyn, v tu chvíli nesmyslnou spotřebu benzínu, který pravděpobně kvůli neodpojenému čerpadlu lítá dokola, zpět do nádrže a je to k ničemu??
Spotřebu lpg to něměří, je to tak?


jestli lítá palivo dokola nebo elítá je jedno podle napětí ke vstřiku zobtazuje spotřebu, blbě vysvětleno ale počet impulsů a jeich délka zvyšuje napětí miloš

Autor:  john simple [ 26.1.10, 21:13 ]
Předmět příspěvku: 

kamos ma oktavku na plyn, s turbem a pri provozu na lpg mu to ukazuje spotrebu plynu

Autor:  bosator [ 26.1.10, 21:34 ]
Předmět příspěvku: 

Nee, borcovi to ukazuje kolik by v dané situaci (úhel klapky, teplota tlak/podtlak) protékalo benzínu krz vstřikovače benálu - byliliby v tu chvíli otevřené... takže je to jakýsi velmi přibližný, leč zátěžově korektní údaj.[/quote]

Jo takhle, takže PC má za to, že to jede stále na benzín a ukazuje fiktivní spotřebu benzínu, ale skutečná spotřeba plynu je např. o 1-2l vyšší? Já teda měl za to, že při provozu na LPG jsou vstřiky odpojené už v řídící jednotce, tudíš na nich není žádný impuls.Myslel jsem si donedávná, že i benzínové čerpadlo je na LPG vypnuté, ale nakonec je prý běžné, že honí palivo zbytečně dokola. Zajímalo by mě, jak vlastně funguje ta LPG jednotka, jaký umí funkce. Díky za vysvětlení

Autor:  slovacek.milos [ 27.1.10, 07:46 ]
Předmět příspěvku: 

bosator píše:
Nee, borcovi to ukazuje kolik by v dané situaci (úhel klapky, teplota tlak/podtlak) protékalo benzínu krz vstřikovače benálu - byliliby v tu chvíli otevřené... takže je to jakýsi velmi přibližný, leč zátěžově korektní údaj.


Jo takhle, takže PC má za to, že to jede stále na benzín a ukazuje fiktivní spotřebu benzínu, ale skutečná spotřeba plynu je např. o 1-2l vyšší? Já teda měl za to, že při provozu na LPG jsou vstřiky odpojené už v řídící jednotce, tudíš na nich není žádný impuls.Myslel jsem si donedávná, že i benzínové čerpadlo je na LPG vypnuté, ale nakonec je prý běžné, že honí palivo zbytečně dokola. Zajímalo by mě, jak vlastně funguje ta LPG jednotka, jaký umí funkce. Díky za vysvětlení[/quote]


signál zátěže z klapky se používá pro řídící jednotku LPG

a pro palubní počítač od vstřikování miloš

Autor:  bosator [ 29.1.10, 23:19 ]
Předmět příspěvku: 

Tak to asi nemá cenu kupovat palubák TC-6, můžu mít za podstatně lepší peníz TM-3 a ten na LPG vlastně splní tu samou službu.

Autor:  petr petr [ 30.1.10, 18:29 ]
Předmět příspěvku: 

Palubní počítač ve feldě pokud si nějakým způsobem nevyrobíš průtokoměr plynu nemůže ukazovat spotřebu plynu :!:
Podívejte se jak je to zapojený to mluví za vše.

Autor:  bosator [ 30.1.10, 18:44 ]
Předmět příspěvku: 

petr petr píše:
Palubní počítač ve feldě pokud si nějakým způsobem nevyrobíš průtokoměr plynu nemůže ukazovat spotřebu plynu :!:
Podívejte se jak je to zapojený to mluví za vše.

Už je mi to jasný, že spotřebu lpg měřit nebude a zapojovat to tím oblbovacím způsobem, za to nejspíš nestojí, neukazovalo by to opravdové hodnoty. Ten TM-3 je stejný jako TC-6, ale neumí spotřebu.

Autor:  petr petr [ 30.1.10, 19:37 ]
Předmět příspěvku: 

slovacek.milos píše:
bosator píše:
Nee, borcovi to ukazuje kolik by v dané situaci (úhel klapky, teplota tlak/podtlak) protékalo benzínu krz vstřikovače benálu - byliliby v tu chvíli otevřené... takže je to jakýsi velmi přibližný, leč zátěžově korektní údaj.


Jo takhle, takže PC má za to, že to jede stále na benzín a ukazuje fiktivní spotřebu benzínu, ale skutečná spotřeba plynu je např. o 1-2l vyšší? Já teda měl za to, že při provozu na LPG jsou vstřiky odpojené už v řídící jednotce, tudíš na nich není žádný impuls.Myslel jsem si donedávná, že i benzínové čerpadlo je na LPG vypnuté, ale nakonec je prý běžné, že honí palivo zbytečně dokola. Zajímalo by mě, jak vlastně funguje ta LPG jednotka, jaký umí funkce. Díky za vysvětlení



signál zátěže z klapky se používá pro řídící jednotku LPG

a pro palubní počítač od vstřikování miloš[/quote]

Podívejte se jak je ten palubák zapojen o klapce ani ťuk :idea:

Stránka 1 z 2 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/