Vyhledat témata bez odpovědí | Zobrazit aktivní témata Právě je 23.11.24, 13:51



Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 10 ] 
 Roomster 1,4 LPG nebo 1,4 diesel? 
Autor Zpráva
Uživatelský avatar

Příspěvky: 102
Příspěvek Roomster 1,4 LPG nebo 1,4 diesel?
Zdravím,
chtěl bych se zeptat co si myslíte, že je lepší volba: Roomster 1,4 benzín+LPG nebo na 1,4 TDi 59kw? Jde mi o to co je finančně výhodnější (myslim celkově s různými postranními výdaji atd., ne jen aktuální cena paliv). Ročně ujedu cca 15-20 000 km.
Nejvíce jsem nakloněn LPG, protože se obávám o kvalitu dieslu. Často slyším, že někdo načerpal špatný diesel a ten mu pak zničil turbodmychadlo. Domnívám se, že LPG bude lepší volbou i z důvodu 2 nádrží (benzín+plyn) a tím i většího dojezdu. Auta s naftovým motorem bývají dražší než srovnatelné benzíňáky, což vykompenzuje náklady na montáž LPG. Jen nevím, jak je to s poruchovostí LPG a jaká úskalí mě mohou čekat. Obecně mi připadá, že na LPG jezdívají obvykle jen starší modely jako třeba Favorit, Felicia, Š120 a podobně. Novější auta na LPG moc nevídám.
Zároveň jsem slyšel, že diesel se nevyplatí na popojížďky, ale spíš na delší cesty. Je 22km ráno a večer dostatečně rentabilní cesta pro diesel nebo jen popojížďka?
za odpovědi děkuju


5.10.10, 12:59
Profil
Pspvek Reklama

   
Uživatelský avatar

Příspěvky: 10232
Bydliště: kósek vod Jevička
Příspěvek 
nekvalitní naftou nezničíš turbodmychadlo ale vstřikovače/čerpadlo, ucpeš palivový filtr atd...
u lpg může být jako nevýhoda snížená užitečná hmotnost/snížení počtu přepravovaných osob (z 5ti na 4 - neplatí u všech vozů)
jinak pokud nainstaluješ ověřený systém (obvykle sekvenci), tak by to mělo být ok, akorát občas se stává, že to zblbne jednotku (rozsvítí se kontrolka diagnostiky motoru)
taky záleží co plánuješ za nádrž, jestli toroid, musí se pak dořešit uchycení rezervy v zavazadlovém prostoru (jako součást přestavby na lpg, aby to STK nebrala jako nepovolený zásah do konstrukce vozidla), jestli válec, budeš mít větší kapacitu ale zase ti to dost podstatně zmenší kufr ( a hlavně jeho variabilitu)
kvalitu nafty můžeš taky ovlivnit používáním dodatečných aditiv jako je VIF a podobně.

_________________
"Now Kato, warm up the silver hornet!" | crowack@jabber.org


5.10.10, 13:59
Profil
Uživatelský avatar

Příspěvky: 11892
Bydliště: Český Těšín
Příspěvek 
Já osobně jsem pro LPG. Oproti dieslu je tam ještě úspora cca 0,5 kč/km a jak sám píšeš i nižší pořizovací cena. Pokud ti nevadí, že nebudeš mít plnohodnotnou rezervu, ale jen opravnou sadu.

Jo a ty antiLPG kecy o revizích a STK jsou jen kecy. Určitě ti nebude vadit výdaj cca 700kč co dva roky, když ročně ušetříš 20 000kč.

_________________
Favorit 135GLX, 1992, LPG - Fanouš Obrázek
Forman 136GLX, 1993, LPG - Miloš_Obrázek


5.10.10, 14:39
Profil
Dřevák na focení, neumí ostřit
Uživatelský avatar

Příspěvky: 27230
Bydliště: Netolice největší prdel v republice
Příspěvek 
já sem taky pro LPG na ten tříválcovej nafťák sem moc chvály neslyšel

_________________
Nissan Navara D40
Passat 96kw
Felda 1.3BMM combi LPG ve stavu klinické smrti čeká na konec :(


5.10.10, 14:58
Profil ICQ
Uživatelský avatar

Příspěvky: 10232
Bydliště: kósek vod Jevička
Příspěvek 
Tříválec nafta? To bude jako třídička z kamenolomu... :D

_________________
"Now Kato, warm up the silver hornet!" | crowack@jabber.org


5.10.10, 15:03
Profil
Voditelj brodice
Uživatelský avatar

Příspěvky: 9782
Bydliště: Bratislava / Nové Zámky
Příspěvek 
v topgeare testovali roomstera, 1,4 tdi, z 0-100 to ma tusim viac ako 16s, spotrebu mal vacsiu ako benzin lebo to musel dat stale na podlahu aby to slo jako tak, a maximalka menej ako 160? hruza....
1,4 16V benzin je urcite lepsia volba
http://www.youtube.com/watch?v=qVNjFghvHM8

ta pidinafta je ok do fabie a pola a roomster je uz velke hovado
ludia vacsinou nechapu ze sice, mensi motor mensia spotreba ale napr na dialnici ma vacsi motor mensiu spotrebu lebo moze mat dlhsiu prevodovku a k tomu sa aj menej trapi
priklad - opat v topgeare testovali toyotu prius a BMW M3 tak ze prius siel na svoje maximum a M3 sa drzala za nim, vysledok - 1,5 hybrid mal vacsiu spotrebu ako 4L V8 ;)
http://www.youtube.com/watch?v=dKTOyiKLARk

_________________
- Favorit 137GRx r.v. 1990, biely, posledné analógové auto
- Volvo V40 2.0T, r.v. 2002
http://www.danokrnac.sk/


5.10.10, 15:12
Profil ICQ Zobrazit autorovy stránky
Uživatelský avatar

Příspěvky: 11892
Bydliště: Český Těšín
Příspěvek 
Takže ještě srovnání průměrné spotřeby ze spritmonitor.de

1,4TDi: 5,92l/100km při ceně 30kč/l je 177,6kč/100km
1,4 16V LPG: 8,55l/100km při ceně 15kč/l je 128,25kč/100km

Takže úsporu 0,5kč jsem tipl zcela přesně. :)

Kde s tím hodláš jezdit? Jen těch 22km meziměsto? To by mohlo jet na LPG ještě mnohem méně než za 8,5.

_________________
Favorit 135GLX, 1992, LPG - Fanouš Obrázek
Forman 136GLX, 1993, LPG - Miloš_Obrázek


5.10.10, 15:25
Profil
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1674
Bydliště: Olomoucký kraj - Mírov
Příspěvek 
STK opravdu má vyžadovat uchycení rezervy v kufru, pokud bude toroidní nádrž, ale asi na to některé STK kašlou.

_________________
Škoda Favorit ELTRA 151 L PICK-UP
Elektromobil. Rok výroby: 1992.
Pohon: Trakční baterie. Napětí: 84 V. Kapacita: 180 Ah (C5).
Výkon: 15,4 kW. Max. rychlost: 80 km/hod. Dojezd: Podle terénu, max. 80 km.
Spotřeba: 20 až 25 kWh/100 km.


5.10.10, 15:43
Profil
Moderátor
Uživatelský avatar

Příspěvky: 10557
Bydliště: Strupčice-Chomutovsko
Příspěvek 
rezerva neni povinna, pokud neni soucasti deformacni zony :wink:

_________________
742 8ti modelů,2 Rapidy, Feliciaq, TAZ 1500, škoda ForMan,Felicia
Š 742 Forever Team, htp never team,Zakladajici clen Klubu ostrych motoru
Kdyz do sveta,tak s litinou..
http://kachnis.techsajt.cz


5.10.10, 16:13
Profil ICQ YIM Zobrazit autorovy stránky
Uživatelský avatar

Příspěvky: 102
Příspěvek 
Paráda, díky za rady. 22 km co s tím chci jezdit 2x denně je meziměsto, z poloviny po dálnici. Možná že za rok už budu bydlet trochu jinde a místo 2 x 22km to bude denně 2 x 52 km + nějaké popojížďky a alespoň 1x za rok vzdálená cizina (Irsko, Švédsko, Chorvatsko, Řecko..). Mám nedůvěru k letecké dopravě a hledám si auto pro cesty na dovolenou i do nejvzdálenějších zemí Evropy. Plánů je hodně, ale kvůli max. jedné cestě do zahraničí si nechci kupovat dálkařský prostorný koráb a vsadím proto na Roomstra.
Pokud jde o STK, tak bych se s tím moc netrápil. Koupím si lepící sadu, ale rezervu budu jinak vozit neustále pohozenou volně v kufru. Když pak přijedu na STK, tak rezervu nechám doma, aby nebyly zbytečný diskuse


6.10.10, 11:20
Profil
Pspvek Reklama

   
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odpovědět na téma   [ Příspěvků: 10 ] 

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 13 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by STSoftware for PTF.
Český překlad – phpBB.cz