Škoda TechWeb
https://skoda-techweb.cz/forum/

Jaký systém LPG do fel. 1.3MPI
https://skoda-techweb.cz/forum/viewtopic.php?f=26&t=25059
Stránka 1 z 3

Autor:  Johny_Servis [ 13.1.11, 18:38 ]
Předmět příspěvku:  Jaký systém LPG do fel. 1.3MPI

Ahoj

Prošel jsem hodně informací a stále jsem nenašel vhodnou odpověď na základní otázku jestli dát systém plynu LPG centrální (řízený lambda sondou) nebo sekvenční.
Moje situace:
Auto: Felicia 1.3MPI 50kW - najeto 200 000km - rok výroby 1997
Roční nájezd kilometrů: cca 25 000km
Požadavky: Především maximální bezpečnost (v žádném případě nechci řešit výbuch v sání a pak kupovat novou škrtící klapku)
Plány do budoucna: Auto chci provozovat ještě tak cca. 7 let (a nejt tak cca. ještě 150 000 km)

Nabídky:
Tartariny - centrální vhánění plynu - 17 900Kč
Lovtec - centrální vhánění plynu - 17 900 Kč
Lovato LOV ECO 4EU - centrální vhánění plynu - 15 500Kč

AC autogaz Stag 300-4 - sekvence - 25 500Kč
Tartariny - sekvence - 28 500Kč

Chci se tedy zeptat:
1) jak je to ve skutečnosti s možností exploze v sacím potrubí (reálná šance u fel 1.3MPI)
2) Má opodstatnění sekvenční vstřikování - u 1.3MPI s nájezdem 200 000km a stáří 13 let?
3) Úbytek výkonu - centrální vhánění vs. sekvenční - jak je to reálně pro felicii 1.3MPI

Prosím nepište zkušenosti z jiných aut/motorů - mě zajímá pouze 1.3MPI

díky

Autor:  darklord [ 13.1.11, 18:47 ]
Předmět příspěvku:  Re: Jaký systém LPG do fel. 1.3MPI

Jednoznacne by som nedaval sekvenciu, za studena to potrebuje ist na benzin az sa motor neohreje - tj na cukanie kratkych tras nevhodne. Podtlak byt riadeny moze jazdit na plyn uz od startu.

Autor:  Jarda S. [ 13.1.11, 18:48 ]
Předmět příspěvku:  Re: Jaký systém LPG do fel. 1.3MPI

centální, ale BRC

Autor:  CROWACK [ 13.1.11, 18:50 ]
Předmět příspěvku:  Re: Jaký systém LPG do fel. 1.3MPI

tak tohle mě taky zajímá...jaký jsou rozdíly mezi jednotlivejma systémama? (tartarini, lovtec, lovato, brc?)

Autor:  Jarda S. [ 13.1.11, 19:07 ]
Předmět příspěvku:  Re: Jaký systém LPG do fel. 1.3MPI

v "kvalitě"

Autor:  CROWACK [ 13.1.11, 19:11 ]
Předmět příspěvku:  Re: Jaký systém LPG do fel. 1.3MPI

A konkrétně?

Autor:  Johny_Servis [ 13.1.11, 19:14 ]
Předmět příspěvku:  Re: Jaký systém LPG do fel. 1.3MPI

ohřívání na benzin mě nevadí - do práce to mám 50km takže krátké trasy moc nejezdí a navíc jsem příznivcem toho že motor by se měl obrat na benzin-navíc ten sekvenční systém se dá premontovat do jiného auta jde me hlavně o spotřebu bezpecnost (spolehlivost). A brc jsem na Zlínsku zatím nikde nenašel - jinak kdybych dával centrální systém tak asi skoro jednoznace brc

Autor:  darklord [ 13.1.11, 19:16 ]
Předmět příspěvku:  Re: Jaký systém LPG do fel. 1.3MPI

Na LPG sa auto ohreje rychlejsie ;) (a lacnejsie) jediny problem je v tom ze sekvencne LPG na to trpi (trysky), motoru samotnemu je to jedno, kor u MPi ktore nema ziadne membrany co by degradovali.

Autor:  Johny_Servis [ 13.1.11, 20:30 ]
Předmět příspěvku:  Re: Jaký systém LPG do fel. 1.3MPI

Dobrá vraťme se zpátky k objektivnímu posouzení těchto dvou systémů. Jinak z výrobců mám už asi celkem jasno
- centrální vhánění: BRC nebo Tatarini
- sekvence: AC autogaz Stag 300-4

Argumenty PRO centrální:
-> nižší cena (o 8000 až 10 000Kč)
-> možnost startu na plyn

Argumenty PROTI centrálnímu:
-> "citelný" pokles výkonu - toto mě zajímá - konkrétní zkušenosti majitelů 1.3 MPI
-> exploze v sacím potrubí - destrukce sání, škrticí klapky

Argumenty PRO sekvenci:
-> možnost přemontovat do jiného vozu
-> nehrozí exploze v sání
-> neznatelný pokles výkonu

Argumenty PROTI sekvenci:
-> vyšší pořizovací cena (o 8000 až 10 000Kč)

A teď bych chtěl, aby tyto moje argumenty "napadli" majitelé LPG a potvrdili je, případně vyvrátili, doplnili...

Autor:  Jarda S. [ 13.1.11, 20:32 ]
Předmět příspěvku:  Re: Jaký systém LPG do fel. 1.3MPI

na BMM jsem žádnej pokles výkonu nespozoroval

Autor:  darklord [ 13.1.11, 20:35 ]
Předmět příspěvku:  Re: Jaký systém LPG do fel. 1.3MPI

Oslabenie vykonu je aktualne u karbecu, u vstrekovania resp elektrinicky riadeneho zapalovania to vobec nemusi byt pozorovatelne kedze MPi si doladi predstih podla cidla klepania na maximalnu moznu hodnotu.

Vybuch v sani? To si kde pocul?

Autor:  Jarda S. [ 13.1.11, 20:35 ]
Předmět příspěvku:  Re: Jaký systém LPG do fel. 1.3MPI

když sereš na výměnu svíček tak je to reálný

Autor:  Johny_Servis [ 13.1.11, 20:52 ]
Předmět příspěvku:  Re: Jaký systém LPG do fel. 1.3MPI

darklord píše:
Oslabenie vykonu je aktualne u karbecu, u vstrekovania resp elektrinicky riadeneho zapalovania to vobec nemusi byt pozorovatelne kedze MPi si doladi predstih podla cidla klepania na maximalnu moznu hodnotu.

Vybuch v sani? To si kde pocul?



Říkají tomu že LPG "střílí" do sání. A je to problém především systémů s centrálním vháněním plynu.

Jak změna předstihu (byť na základě informací z čidla klepání) změní výkon? Chápu že pokles výkonu nemusí být citelný u sekvenčního systému, kde dochází k odpojování benzínu postupně válec za válcem až se jede na čistý plyn a řídící jednotka LPG nastaví správnou směs plynu a vzduchu každému válci zvlášť (tak jak to dělá benzínová řídící jednotka) . U centrálního systému mám obavy z toho, že tam začne foukat plyn a nebere v potaz potřeby jednotlivých válců - takže podle mě vlastně při provozu na plyn zdegraduju poměrně slušný systém MPI na "horší" jednobodový systém - a při tom přechodu by mohla být cítit změna - viz. rozdíly mezi motory MPI a BMM, které ač mají stejný výkon, tak MPI má vyšší kroutící moment položeny v nižších otáčkách.

Autor:  darklord [ 13.1.11, 20:55 ]
Předmět příspěvku:  Re: Jaký systém LPG do fel. 1.3MPI

Ak u MPi nastavuje motor parametre pre kazdy valec zvlast tak roztrham obcanku, auto zosrotujem a budem jazdit na bicykli. Amen.

U LPG je porblem v tom ze klasicky system je nastaveny na kompromis aby to slo an ja benzin aj na LPG. Pokial mas riadene zapalovanie ako u MPi tak na LPG byt iba riadeny podtlak to pojde rovnako ako na benzin, kedze jednotka nebude tak moc uberat predstih ako na benzine.

Autor:  john simple [ 13.1.11, 21:01 ]
Předmět příspěvku:  Re: Jaký systém LPG do fel. 1.3MPI

znám jednoho, co tvrdí : neni nic jednodušší než plynový hořák.
což vlastně auto na LPG je v podstatě taky 8)

Stránka 1 z 3 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/