|
Stránka 1 z 1
|
[ Příspěvků: 15 ] |
|
Na plyn jede, na benzin ne.
Autor |
Zpráva |
kawamar
Příspěvky: 2
|
Na plyn jede, na benzin ne.
Zdravím vás, potřeboval bych poradit. předem se omlouvám, ptž nevím, zda toto téma dát do LPG nebo ne, nevím, jestli to může mít vliv. Mám feldu 1,3 z 96 roku. měl sem namontovaný klasické LPG ale s teplotním čídlem, na benzin to jezdilo dobre, na plyn to po přepnutí zdechávalo. nechal sem teda softwarove odpojit teplotní čidlo plynove, aby se me motor prepl na plyn hned a nemusel sem cekat, az má motor 40 stupnů. po teto zmene to jezdi na plyn bezvadne, ale na benzim to vubec nedrzi otacky, pokud nepridavam plyn, motor zdechne, jet se na to neda, ptz to furt zdechava. Pokud ale odpojím baterku na par minut, vsechno se restartuje vcetne lambdy a par dni to jezdi i na benzin bezchyby, po par dnech to ale zacne opet na benzin zdechavat, na plyn stale super,,, netusite jestli pomuze vymenit lambdu? nebo to je ridici jednotkou?
moc dekuju za rady.
|
13.4.11, 08:39 |
|
|
Reklama
|
Reklama
|
|
|
|
varok
Příspěvky: 14802 Bydliště: Havířov
|
Re: Na plyn jede, na benzin ne.
A je tam systém jen podtlakový nebo řízený Lambda sondou? Jestli jen podtlak, což pochybuji že by bylo závislé na teplotním čidle, tak asi špatná Lambda. u podtlaku se asi nejede na data z Lambda sondy. Pokud máte systém řízený Lambda sondou, tak buď je špatná sonda, nebo to máte špatně nastavené. To teplotní čidlo vám vyply jen na provoz LPG, nebo někde v hlavní ŘJ? Tedy jestli to jde. Možná že je právě špatné a blblo vám to na LPG provoz a teď na benzín. Zkuste vyměnit to teplotní čidlo, stojí pár korun. Pokud to nepomůže, tak zkuste lambdu, nebo si zajeďte do servisu na diagnostiku.
_________________ Škoda Favorit r.v. 94 BMM, Solitaire, Motor-Excel tuning, LPG- Minulost Golf IV 1,6 74kW Jazz Blue perleť Golf VII, 1,4TSi 103kW, Night Blue
|
14.4.11, 18:17 |
|
|
kawamar
Příspěvky: 2
|
Re: Na plyn jede, na benzin ne.
za prvé moc děkuji za pomoc, hned ale musím dodat, že se v autech opravdu moc nevyznám. systemy lpg znam podtlak (klasika) a sekvence (vstrikovani do kazdyho valce zvlast), nevim teda, jak je mysleno rizeni lambda sondou, kazdopadne me prestavba stala 16000 takze to bude ten podtlak, práve proto je divne, ze me to dali i s teplotnim cidlem, hodne lidi o tom neslyselo ze to tak nekdo taky dela, (normalne se dava cidlo jen k sekvenci,), to cidlo je napojeny na reduktoru a az ma pozadovany stupne, tak se prepne na plyn,, me to cidlo odpojily softwarove asi v ridici jednotce plynu, mam tam STAG100. ( jen pripominam, ze me to blbne na benzin, plyn v pohode). V servisu sem byl a tam me odpojili baterku, rekl ze se lambda potrebovala restartovat. Par dni to jelo v pohode (na benzin), to me prave udivuje, ale do tydne to zaclo zase cukat a zdechavat. Ted v nedeli sem to zas na chvili odpojil od baterky a zatim se to drzi.(kdyz me to prvne odpojili v servisu, tak po 4 dnech me to uz trochu cukalo). je mozny, ze to jen potrebuje obcas dyl projet na benzin? nebo to muze delat i ridici jednotka? jak rikam, autum bohuzel moc nerozumim, mel sem jit na automechanika kazdopadne Vam moc dekuji.
|
14.4.11, 20:00 |
|
|
varok
Příspěvky: 14802 Bydliště: Havířov
|
Re: Na plyn jede, na benzin ne.
Já taky nejsem profík přes auta, ale je to můj koníček. Zkusím vysvětlit laicky. Napůl máte pravdu. Je systém podtlakový, ten v podstatě jen má takový prstenec s dírkami na karburátoru nebo vstřikovací jednotce. Říká se mu směšovač. U motoru bývá reduktor, který v podstatě snižuje tlak z nádrže na provozní tlak, který se pouští do motoru. Jednodušší motory s karburátorem a některé BMM mají podtlakové systémy. Je to jen ta nádrž na plyn, reduktor a směšovač na karburátoru nebo vst. jednotce. Na hrubé hadici, která vede z reduktoru do směšovač bývá ventil se šroubem. Tím se nastavuje bohatost směsi na LPG provoz. Ještě bývá v tomto systému el. ventil na LPG a jeden el. ventil na benzín. Při přepnutí na krabičce v interiéru na LPG se otevře el. ventil LPG a uzavře el. ventil na benzín. Tím je zaručeno, že bude do motoru pouštěn pouze plyn. Při přepnutí na benzín je tomu naopak, el. ventil LPG se uzavře a el. ventil benzínu se otevře. U BMM systémů bývá ještě systém řízený Lambda sondou, což máte pravděpodobně vy, mám ho na favoritu i já. Opět je v systému směšovač na vstřikovací jednotce, nádrž na plyn, reduktor a dva el. ventily, na LPG a na benzín. v tomto případě ale bývá ještě jedna menší ŘJ čistě na provoz LPG, která pracuje na podobném principu jako ta na benzín. Přijímá data z teplotního čidla, od škrtící klapky apod. Na hrubé hadici mezi reduktorem a směšovačem bývá servomotorek, který podle potřeby ovládá ŘJ LPG systému. Tím si řídí sama bohatost směsi jak potřebuje. Krabička v interiéru má buď jen tlačítko, nebo také dva přepínače. Já mám ve favoritu jen tlačítko. Jednotka si na LPG systém přepíná sama, většinou při překročení určitých otáček, např. 2500/min. U sekvenčního systému je to ještě složitější a vstřikuje se plyn do jednotlivých válců. Používá se většinou u aut s motorem MPi.
Já bych zkusil vyměnit to teplotní čidlo chl. kapaliny. Pokud nepomůže tak Lambda sondu. Nemusí být nová, můžete si ji od někoho půjčit, pokud máte od koho.
_________________ Škoda Favorit r.v. 94 BMM, Solitaire, Motor-Excel tuning, LPG- Minulost Golf IV 1,6 74kW Jazz Blue perleť Golf VII, 1,4TSi 103kW, Night Blue
|
15.4.11, 19:15 |
|
|
Bukaj
Příspěvky: 4747 Bydliště: Černíky
|
Re: Na plyn jede, na benzin ne.
Také mne napadlo, jestli náhodou při provozu na benzín nepropouští nějaký ventil do směšovače také trochu plynu - to by odpovídalo tomu, že na plyn to jede ok a na benzín je příliš bohatá směs a dusí se to...
_________________ Å 130 L 86 - cestovní limuzína Levandulka 1000 MBG De Luxe 67 - v renovaci Felda Combi GLXi - 1,3 MPi 97 - k užitku tátovi 130LPG 130L 86 - denní vůz 1000MB MB 69, 1.8.68 Ať mi nikdo neříká, že něco nejde... Škoda 742 Forever Team
|
15.4.11, 20:42 |
|
|
varok
Příspěvky: 14802 Bydliště: Havířov
|
Re: Na plyn jede, na benzin ne.
A nebo naopak. Na plyn vše v pohodě, je uzavřen ventil LPG a na benzín je el. ventil otevřen ale špatně a propoučtí málo paliva. Nebo zkusit vyměnit palivový filtr u nádrže. V nejhorším případě palivové čerpadlo už dává malý tlak.
_________________ Škoda Favorit r.v. 94 BMM, Solitaire, Motor-Excel tuning, LPG- Minulost Golf IV 1,6 74kW Jazz Blue perleť Golf VII, 1,4TSi 103kW, Night Blue
|
16.4.11, 07:17 |
|
|
slovacek.milos
Mistr mechanik
Příspěvky: 16256 Bydliště: Strážnice
|
Re: Na plyn jede, na benzin ne.
musí se změřit tlak paliva
|
18.4.11, 06:36 |
|
|
Thomy
Příspěvky: 81 Bydliště: Benešov u Prahy
|
Re: Na plyn jede, na benzin ne.
Já měl na feldě tyhle problémy kvůli tomu, že mi plyn rozežral gumový věci v čerpadle a pak to na benzín někdy jelo a někdy ne.. Koupil sem starší a bylo po problému
_________________ Octavia Combi ASV, Felicia Combi AEE
|
24.4.11, 21:33 |
|
|
varok
Příspěvky: 14802 Bydliště: Havířov
|
Re: Na plyn jede, na benzin ne.
Plyn rozežral gumové věci? A nebylo to spíše, že někdo šetřil a na benzín nejel jak je rok dlouhý a BENZÍN rozeřral vše gumové? Psal to tady už několikrát Miloš.
_________________ Škoda Favorit r.v. 94 BMM, Solitaire, Motor-Excel tuning, LPG- Minulost Golf IV 1,6 74kW Jazz Blue perleť Golf VII, 1,4TSi 103kW, Night Blue
|
25.4.11, 12:48 |
|
|
gokralik
Příspěvky: 11892 Bydliště: Český Těšín
|
Thomy: A jak se ti plyn dostal do benzínového čerpadla? Varok: No náhodou LPG gumu požírá pěkně... proto se mění membrány v reduktoru a odcházejí součásti v karbecech atd...
_________________ Favorit 135GLX, 1992, LPG - Fanouš Forman 136GLX, 1993, LPG - Miloš_
|
25.4.11, 19:45 |
|
|
varok
Příspěvky: 14802 Bydliště: Havířov
|
Re: Na plyn jede, na benzin ne.
Gokralík: tak možná plyn rozežírá gumové části, ale určitě né v čerpadle na benzín. Stím podle mě nepříjde vůbec do styku.
_________________ Škoda Favorit r.v. 94 BMM, Solitaire, Motor-Excel tuning, LPG- Minulost Golf IV 1,6 74kW Jazz Blue perleť Golf VII, 1,4TSi 103kW, Night Blue
|
26.4.11, 10:31 |
|
|
Thomy
Příspěvky: 81 Bydliště: Benešov u Prahy
|
Re: Na plyn jede, na benzin ne.
ten plyn se mi tam nějak vracel.. nevim, ale vyměnilo se čerpadlo a jede to.
_________________ Octavia Combi ASV, Felicia Combi AEE
|
26.4.11, 13:04 |
|
|
michalkatka
Příspěvky: 19159 Bydliště: SR Bratislavský kraj - Senec
|
Re: Na plyn jede, na benzin ne.
porucha čerpadla nepola priamo spôsobená plynom...
čerpadlo jednoducho tlačí benzín stále dookola, či ideš na benzín, alebo LPG, keď máš málo benzínu, alebo nebodaj ho nemáš vôbec tak ide na prázdno a to mu nesvedčí...
_________________ Škoda Favorit 135(136)(G)Lx 93 LPG klima červeň
Nie je všetko tak ako vyzerá - rozdiel je v technike...
http://skoda.panda.cz/forum/viewtopic.php?t=3336
|
26.4.11, 13:51 |
|
|
gokralik
Příspěvky: 11892 Bydliště: Český Těšín
|
Thomy: Leda že bys jezdil kolem Osvětimi. Plyn se ti nemohl vracet do benzínového čerpadla. Ty gumičky ti rozežral starý benzín.
_________________ Favorit 135GLX, 1992, LPG - Fanouš Forman 136GLX, 1993, LPG - Miloš_
|
26.4.11, 13:52 |
|
|
Thomy
Příspěvky: 81 Bydliště: Benešov u Prahy
|
Re: Na plyn jede, na benzin ne.
Asi máš pravdu, plyn mi rozežral i nějaký hadice, ale to už asi nemělo souvislost s čerpadlem
_________________ Octavia Combi ASV, Felicia Combi AEE
|
26.4.11, 14:06 |
|
|
Reklama
|
Reklama
|
|
|
|
|
|
Stránka 1 z 1
|
[ Příspěvků: 15 ] |
|
Kdo je online |
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 12 návštevníků |
|
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
|
|