Autor |
Zpráva |
ire
Příspěvky: 78
|
HTP a LPG
Dobry den,
zajima me zdali motor HTP vyrobeny v "pozdejsich letech" (rekneme 2006-nyni) je jiz ve fabii dle vaseho nazoru "koupitelny", vydrzi po mechanicke strance a tez zdali je schopny fungovat bez problemu na LPG?
diky za nazory, ire
|
5.5.11, 20:36 |
|
|
Reklama
|
Reklama
|
|
|
|
Dallen
Příspěvky: 1225
|
Re: HTP a LPG
Kamarád tohle má a funguje. Kupoval novou fabku, při cca 90tkm šla do plynu a teďka má kolem 170tkm a pořád šlape.
Ale už se to tu psalo, proč třeba nekoupit rovnou 1.4 16V, cena za pohoné hmoty bude naprosto zanedbatelná a je to rozhodně lepší motor než HorkoTěžkoPoskladana.
_________________ Ex^2-Škoda 120 Ex-Forman 135Lx, nejlepší auto co jsem kdy měl. (__¤)==\*/==(¤__) AR 156 1.8TS Cuore Sportivo
|
5.5.11, 21:29 |
|
|
Dawid130
Příspěvky: 9049
|
Re: HTP a LPG
Ten motor je katastrofa. Nemyslím si že cpát tam LPG je dobrý nápad. Ikdyž ono to fungovat bude, ale spíš bych to dal na lepší a "spolehlivější" motor.
|
5.5.11, 21:33 |
|
|
ire
Příspěvky: 78
|
Re: HTP a LPG
Pokud se jedna o spolehlivost motoru tak jednoznacne: -- stary skodovacky 1.4mpi je podle me spravna volba (vykon ale asi zase nic moc), -- dale 2.0 vw (na to ale clovek tak casto nenarazi) -- a pak 1.4 16v (pokud se roztrhnou rozvody, tak je o zabavu postarano), -- na chvostu je HTP.
Ja jsem spise uvazoval tim smerem, ze zacatku vyroby bylo problemu s timto motorem strasne mnozstvi, ale jak jde cas, tak si myslim, ze dochazi k vylepsenim, zajimal by me vas nazor na to, zda nejnovejsi kusy tohoto motoru jiz jsou natolik vychytane, ze by se dalo rict, ze spolehlivost je jiz napr. srovnatelna se "starickym" skoda 1.4mpi, a nebo skoda pouze odstranila ty nejkriklavejsi problemy motoru HTP a novejsi kusy stoji furt stejne za "ho**o" jako ty starsi?
diky ire
|
6.5.11, 08:27 |
|
|
Dallen
Příspěvky: 1225
|
Re: HTP a LPG
Hele člověk nad tebou má htp nové a za pár let najezdil přes 100tkm. Takže když píše, že to není dobrej motor tak ktomu asi má pádné argumenty.
_________________ Ex^2-Škoda 120 Ex-Forman 135Lx, nejlepší auto co jsem kdy měl. (__¤)==\*/==(¤__) AR 156 1.8TS Cuore Sportivo
|
6.5.11, 14:40 |
|
|
Dawid130
Příspěvky: 9049
|
Re: HTP a LPG
Jojo to mám.
Ale když chce někdo HTP s LPG prosím jeho volba. Ale ta 1.4 MPi bude daleko lepší.
|
6.5.11, 17:35 |
|
|
Johny_Servis
Příspěvky: 52 Bydliště: Napajedla
|
Re: HTP a LPG
HTPéčka ze začátku trpěly množstvím konstrukčních chyb:
- Nevhodně řešené mazání hlavy válců (problém vyřešen tak napůl viz. dále) - Špatné chlazení oleje (dá se řešit jiným typem oleje) - Nevhodná konstrukce katalyzátoru a jeho nevhodné umístění (vyřešeno) - Špatně navržené rozvody (vyřešeno) - Nevhodně umístěný EGR ventil (nevím jistě, jestli bylo vyřešeno - myslím že jo)
Tak tedy: Hlavním problémem bylo špatné umístění katalyzátoru příliš blízko hlavy válců - kat byl navíc jednoplášťový, takže se silně zahříval tím pádem zahříval i hlavu, potažmo hlavní olejový kanál v hlavě. To způsobovalo silné přehřívání oleje (motor navíc není vybaven tepelným výměníkem olej-voda (chladičem) - takže olej je velmi špatně chlazen a jeho teplota v motoru dosahovala teplot silně přes 100°C (dokonce snad i 160°C!)). Typický zákazník Fábie HTP je obvykle člověk spořivý a proto lil do motoru (v souladu s doporučením výrobce) klasický olej 15W-40, 10W-40 atp. každých 15000km. Olej byl ovšem extrémně teplotně zatěžován a to vedlo k jeho velmi rychlé degradaci (olej houstnul). To mělo za následek, že olej po nastartování nebyl schopen dostatečně rychle napnout napínák rozvodového řetězu a ten mohl přeskočit - to způsobilo destrukci motoru.
Tyto problémy jsou však vyřešeny: - Výrobce upravil katalyzátor i jeho umístění, takže už tak silně nezahřívá olej - Výrobce upravil napínák rozvodového řetězu, takže by už nemělo dojít k přeskočení rozvodu i když není úplně napnut - Je vhodné do HTPčka lít kvalitnější olej o řidší viskozitě (třeba 5W-30 atp...) a ten měnit každých 7500km
Starší motory navíc trpěli i tím, že z katalyzátoru pronikali zpět výfukovým potrubím do hlavy a na výfukové ventily nečistoty, které působily jako brusná pasta a zničily ventilová sedla výfukových ventilů - i tento problém je snad přepracováním katalyzátoru vyřešen.
Starší "výkonnější" varianty HTP měly navíc blbě umístěné vyvedení EGR ventilu u škrtící klapky (kvůli snížení emisí) a tím byla klapka dost zanášena karbonem - příčinou pak byl nestabilní volnoběh. Nejsem si 100% jist, ale myslím že u novějších variant HTP (slabší i silnější) už EGR ventil vůbec není, takže by i tento problém měl být vyřešen.
Jestli je tento motor vhodný pro LPG nevím - osobně bych určitě sáhl po 1.4 MPI (v případě staršího vozu) nebo 1.4 16V v případě novějšího. Jak patrno 1.2HTP má svých problému až až (i při provozu jen na benzín)
|
5.6.11, 15:24 |
|
|
varok
Příspěvky: 14803 Bydliště: Havířov
|
Re: HTP a LPG
Já si myslím, že i kdyby tady kluci v jiném, v podstatě stejném tématu neřešili nespolehlivost tohoto motoru ve fábce, tak se jedná hlavně o to, že tento motor je slabý. V dnešní době jsou sekvenční vstřikování LPG, což zvyšuje výkon motoru na LPG, snižuje spotřebu apod. Motor HTP je ale v podstatě řešen pro úsporu paliva a klidnější jízdu, ve skutečnosti je tomu ale jinak. Spotřeba vyšší než u 1,4MPi, výkon hodně slabý.
Tak buď kup Fobii s motorem HTP, nech tak a jezdi, nebo kup něco pořádného s 1,4MPi motorem a dej tam LPG.
_________________ Škoda Favorit r.v. 94 BMM, Solitaire, Motor-Excel tuning, LPG- Minulost Golf IV 1,6 74kW Jazz Blue perleť Golf VII, 1,4TSi 103kW, Night Blue
|
5.6.11, 20:14 |
|
|
Jarda S.
Dřevák na focení, neumí ostřit
Příspěvky: 27231 Bydliště: Netolice největší prdel v republice
|
Re: HTP a LPG
htp je primárně stvořený na krátký trasy po městě, to že to lidi používaji na všechno je jijich problém
_________________ Nissan Navara D40 Passat 96kw Felda 1.3BMM combi LPG ve stavu klinické smrti čeká na konec
|
6.6.11, 04:19 |
|
|
Corlis
Příspěvky: 87 Bydliště: Zbraslav Pha 5
|
Re: HTP a LPG
mluvil jsem kdysi /cca 2roky/ se svým mechanikem /specialista na lpg/, chtěl jsem fóbii 1.2 a dát do plynu.....naprosto totálně nedoporučoval tento motor překopávat. hezky jsou problémy napsány johnym a k tomu ještě lpg problémy /už si je ale nyní nepamatuji/. čili rozhodně ne starší htp do plynu. Mohu zjistit více o novějším typu, jedu za ním tuším příští týden /bude mi dělat rozvody na cliu manželky/.
_________________ Škoda Felicia "97, MPI, krátká bílá
|
8.6.11, 14:38 |
|
|
Marra
Příspěvky: 326 Bydliště: Nový Jičín
|
Re: HTP a LPG
jak jsem viděl ty slunečnice z ventilů, tak to je první vykřičník nad myšlenkou lpg, kde jsou obecně ventily víc tepelně namáhané.
|
18.6.11, 21:57 |
|
|
Sláávek
Příspěvky: 332
|
Re: HTP a LPG
I když už je tohle téma staršího data, tak se musím připojit s názorem na HTP.. Měli jsme to u firmy jako náhradní vůz poskytnutý za odběr zboží od Auto Štangl.. Měli jsme to tam 3 roky, najezdilo to v rukou zákazníků kolem 40 tis. km bez jediného problému.Ale spotřeba benzínu tedy byla docela drsná-v průměru stále okolo 8 l/100 km, spíš ale lehce nad 8..COž mi tedy u malého auta "litrové" třídy přijde opravdu dost.. Nedavno v médiích promluvil nějaký mluvčí Škody Auto a prohlásil, že motory 1,2 HTP mají údajně konstrukčně stanovenou životnost na 100 tis. km..Prý průměrný evropský zákazník Škody Auto, jezdící Fábií najezdí ročně průměrně 10-15 tis. km a auto za nové obměňuje průměrně po 5-7 letech za nové..A tedy prý pak taková životnost motoru plně vyhovuje.. Tak nevím...i já znám HTP kde se z ventilů udělali kytičky ve 40 tis. a naopak znám kusy se 120 tis. které běhaj bezchybně.. Ale je fakt, že neznám žádné HTP který by mělo třeba 200 tis...Asi to jsou ještě příliš mladý auta aby tolik najezdili v soukromých rukou..Kdo jezdí 50 tis. ročně, obvykle si nekupuje HTP..
|
13.2.12, 00:50 |
|
|
shocker
Příspěvky: 1
|
Re: HTP a LPG
Síce je to dosť stará téma, ale ma zaujala, kedže mama má HaŤaPku.. Aj keď mamima nosí vzadu nápis 1.2 MPi, ide o tú slabučkú verziu HTP. Už z názvu HTP od výrobcu vyplýva, že to asi nebude žiadna sláva (HTP - Hromada Technických Porúch, Hádam To Pôjde či Hneď To Predaj). Ale asi vydrží viac než tých 100.000km.. Táto tu má cez 200.000 a šlape ako hodinky a to pritom bol služobák, ktorému každý šlapal na krk. Okrem toho že z nej striekal olej jak z putne jej nič neni.. asi malý zázrak.. Každé auto je háklivé na pravidelný servis, HTP obzvlášť..takže podľa mna, kto sa stará, bude aj spynovač vpohode..
_________________
"Plechovica" Škoda Felicia 1.3 GLXi 50kW Šporák na LPG
|
24.2.12, 13:43 |
|
|
Sláávek
Příspěvky: 332
|
Re: HTP a LPG
Ale jo, HTP na LPG jezděj bez problémů, to nemá s nějakou životností co do činění. Zatím nebylo nijak věrohodně prokázáno(např. nějakými dlouhodobými oficiálními testy) že by provoz na LPG nějak negativně ovlivňoval životnost jakéhokoliv motoru..Všechno jsou to pak pouze subjektivní spekulace.. Určité problémy může mít motor TSI od koncernu..resp. jeho ne zrovna levné benzinové vstřikovače..jsou "chlazeny" při provozu tím vstřikovaným benzínem a při provozu na plyn by se mohli spálit nebo zadřít..Ale i to už se dnes dá nějak řešit-třeba tím, že některé SGI systémy LPG lze naprogramovat aby třeba každý 10. nebo 20. zážeh(vstřik) byl na benzín.. Ale klasické HTP se toto netýká, ta nemá přímé vstřikování benzínu a s SGI LPG běhá uplně perfektně
|
24.2.12, 15:36 |
|
|
slovacek.milos
Mistr mechanik
Příspěvky: 16256 Bydliště: Strážnice
|
Re: HTP a LPG
slávku a zakolik slávku děláte HTP, soused za mnou byl že jezdí s firemním a nabídli mu už odkoupení, spokojený je tak bere, já ho přesvědčil na lih že zkusí
dostupnost lihu máme 2O km
|
25.2.12, 20:23 |
|
|
Reklama
|
Reklama
|
|
|
|
|
Kdo je online |
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 7 návštevníků |
|
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
|
|