Škoda TechWeb https://skoda-techweb.cz/forum/ |
|
LPG tutorial :) https://skoda-techweb.cz/forum/viewtopic.php?f=26&t=29133 |
Stránka 1 z 2 |
Autor: | MOLSO [ 15.3.12, 12:47 ] |
Předmět příspěvku: | LPG tutorial :) |
Zdravím techwebákov za pár týždňov budem majiteľom LPG škodovky a mal by som niekoľko otázok a rád by som dostal nejaké fundované odpovede ... Táákže. 120 GLS s LPG, podtlakový reduktor - dá sa reduktor vymeniť za ten moderejší elektrický ? alebo je niekde zapísaný ? alebo je to zbytočné ? Plánujem výmenu motora za 8 kanál - ďalšia otázka - vyhrievané sacie potrubie zapojiť alebo nie ? auto bude jazdiť na 99 % na LPG, a vyhrievané je pre to, aby sa v ňom odparovalo palivo do vzduchu, ale pri plyne by to bolo skôr na škodu ... Ad motor - bude to favo 136, hlava z feldy, znížená, aby sa lepšie využil potenciál plynu, vyhladené kanály a vyleštené ventily ... videl som jednu hlavu jazdenú na plyn a v sacích kanáloh bol pekný sajrajt. Tak aby sa aspoň čiastočne zabránilo usádzaniu toho bordelu. chem tam nejakú sériovú vačku, bola by podla vás vhodnejšia 136 B alebo 136M s malým uložením ? Ďakujem vopred za odpovede zatiaľ ma nič ďalšie nenapadlo |
Autor: | darklord [ 15.3.12, 16:11 ] |
Předmět příspěvku: | Re: LPG tutorial :) |
Elektricky reduktor? Myslis ten so servom na plynovej hadici? Tak ten ti bude naprd, tam treba este minimalne lambdu a jednotku co to bude riadit, prinos je diskutabilny. Co sa tyka vacky, 136B je 254/254, 136M na male ulozenie je vlastne 136X - 248/248. To by som tam dal podla toho co mam zrovna doma. Co pomoze viac je odstranenie rozprasovaca z druhej komory karbecu, beztak na benzin jazdit nebudes a nudzovo sa bude dat ist aspon na jednu komoru. Na plyn to pojde lepsie, bude o jednu prekazku v sacom trakte menej. A keby si chcel byt ultra hardcore tak ju vyhodis aj z druhej komory, odmontujes ac pumpu a vyhodis nadrz na benzin Usetris par kilo vahy |
Autor: | MOLSO [ 15.3.12, 17:30 ] |
Předmět příspěvku: | Re: LPG tutorial :) |
no zbieral som nejake informacie o tych reduktoroch ... vraj je stary typ . podtlakovy reduktor ovladany podtlakom - hadičkou zo sacieho potrubia, a potom je elektrický, ktorý sa ovláda elektricky - napr. káblikom z indukčnej cievky, a ktory zvykne mať aj nejaký elmag ventil na "sytič" pred štartovaním na plyn. Asi v tom mám stále hokej niekto mi tvrdil že typ reduktora je zapísaný v LPG papieroch a nemôže sa meniť podľa ľubovôle, iny mi zas povedal že to ničomu nevadí a že tam mal behom 2 rokov 3 reduktory. v tých vačkách mám tiež trocha mišung .... takže malé MPI = 136X .... zaujímavé ... (ano viem o škoda katalógu ) Karbec som chcel zohnať s čo najvačšími difúzormi, takže asi SEDR / EDSR T 613 a uažoval som aj o odstránení toho rozprašovača .... Čisto teoreticky by na LPG nemusel vadiť ani trochu horší mechanický stav toho karbecu nie ? myslím napr. vyhodené osičky klapiek ... to by sa malo dať donastaviť bohatosťou na LPGčku. Alebo sa mýlim ? A stále nevie m či to sacie potrubie vyhrievať alebo nie ... vyjadrí sa k tomu niekto ? na benzín je to jasná výhoda, ale tu je to diskutabilné .... |
Autor: | varok [ 15.3.12, 20:56 ] |
Předmět příspěvku: | Re: LPG tutorial :) |
Já jsem myslel, že ten elektrický sytič mají všechny typy. Samozřejmě se to bude u každého výrobce lišit. |
Autor: | Sláávek [ 16.3.12, 20:09 ] |
Předmět příspěvku: | Re: LPG tutorial :) |
MOLSO píše: no zbieral som nejake informacie o tych reduktoroch ... vraj je stary typ . podtlakovy reduktor ovladany podtlakom - hadičkou zo sacieho potrubia, a potom je elektrický, ktorý sa ovláda elektricky - napr. káblikom z indukčnej cievky, a ktory zvykne mať aj nejaký elmag ventil na "sytič" pred štartovaním na plyn. Asi v tom mám stále hokej niekto mi tvrdil že typ reduktora je zapísaný v LPG papieroch a nemôže sa meniť podľa ľubovôle, iny mi zas povedal že to ničomu nevadí a že tam mal behom 2 rokov 3 reduktory. v tých vačkách mám tiež trocha mišung .... takže malé MPI = 136X .... zaujímavé ... (ano viem o škoda katalógu ) Karbec som chcel zohnať s čo najvačšími difúzormi, takže asi SEDR / EDSR T 613 a uažoval som aj o odstránení toho rozprašovača .... Čisto teoreticky by na LPG nemusel vadiť ani trochu horší mechanický stav toho karbecu nie ? myslím napr. vyhodené osičky klapiek ... to by sa malo dať donastaviť bohatosťou na LPGčku. Alebo sa mýlim ? A stále nevie m či to sacie potrubie vyhrievať alebo nie ... vyjadrí sa k tomu niekto ? na benzín je to jasná výhoda, ale tu je to diskutabilné .... Nejedná se o "starší" podtlakový a "modernější" elektrický, ale prostě o dva různé typy určený každý pro jiný typ LPG sestavy, oba se používají a vyrábějí stále. Pro auto s karburátorem je lepší podtlakový, v každém případě..I ten elektrický se dá použít do karbecového auta, ale je k němu jiný přepínač(s časovým relé na sytič),tím pádem jiný kabelový svazek a jeho provoz býval u karbecových aut problémovější a víc papal.. Karbec z 613 má význam(a to ještě poměrně diskutabilní) jen u motoru řádně vytuněnýho "řádnou ostrou" vačkou, velkejma kanálama a ventilama atd ale pak se musíš na LPG rozloučit s jakýmkoliv volnoběhem Vyhřívané sání je plusem i při LPG.. |
Autor: | MOLSO [ 16.3.12, 21:52 ] |
Předmět příspěvku: | Re: LPG tutorial :) |
Aha. takže takto. začínam v tom mať jasnejšie takže podtlakový bude OK. takže vyhrievané sacie zapojíme .... (to zas bude hadicovo v motorovom priestore ) ohladne toho karbu .... na virte bol článok o úprave karbu naLPG a tam ten tatrovácky ešte zväčšovali .... a na zelenej jazdím SEDR 120 prevrtany na 24 / 26 a volnobeh to prekvapivo drží ... tak plyn by mohol tiež keď nie, nahodí sa naspäť niečo menšie |
Autor: | Sláávek [ 17.3.12, 10:01 ] |
Předmět příspěvku: | Re: LPG tutorial :) |
Co se týče karbce- je jedno zda na plyn nebo na benzín..ale je naprosto zbytečné zvětšovat "díru" v karbci na velikost větší než je světlost sacího kanálu..Tím potrubím a přes ty ventily stejně víc neprode, než co si motor sám nasaje Jo, něco jiného je, když to má sací kanály zvětšený, vyleštěný, ventily zvětšený, a jiným časováním vačky docíleno aby sací ventil otevíral o něco později..Pak to je schopno nasát více směsi a pak má i nějaký význam veliká díra přes karbec. Ale u naprosto sériovýho motoru to nemá absolutně význam.. |
Autor: | vapno92 [ 18.3.12, 10:07 ] |
Předmět příspěvku: | Re: LPG tutorial :) |
No ja som rozoberal motor Fáčka po 4 rokoch na LPG a bol som prekvapený ale žiadny "sajrajt" ani nič podobné tam nebolo. Na ventiloch ani v sacích kanáloch nebol takmer žiadny karbón, rovnako aj olej vyzeral ako olej. |
Autor: | Sláávek [ 18.3.12, 12:44 ] |
Předmět příspěvku: | Re: LPG tutorial :) |
Mně uplně stačí, když u svojí feldy, která má dnes 295800 km a z toho 205000 na plyn, otevřu víko nad ventilama, když je seřizuju.Pod medově zbarveným olejem je vidět čistý bíky hliník, žádný karbon ani ty černý sračky.. Ale jsou lidé, kteří pořád věří, že "LPG ničí motor, páč je suchej.." |
Autor: | vapno92 [ 18.3.12, 12:48 ] |
Předmět příspěvku: | Re: LPG tutorial :) |
Neničí LPG nejakým spôsobom kaburátor? Predsa len pri ičkach ide nad klapku a pri karbošoch nad karbec. |
Autor: | Sláávek [ 18.3.12, 13:24 ] |
Předmět příspěvku: | Re: LPG tutorial :) |
Karburátor u aut s LPG trpí, ale ne přímo samotným stykem s propan butanem, ale tou nečinností.. všechny pryžový součásti(membránka akcelerační pumpičky a podobně) jsou suchý, a tak zpuchřej, ztvrdnou, popraskaj.. Stejně tak jehlový ventil v plovákové komoře- představ sil jak ten plovák uvnitř skáče a otřásá se na suchu a klepe do uvolněného, suchécho jehlového ventilku, který se tím brzy vydře a vytluče a následně netěsní.. U vstřikovacích aut trpí čerpadlo a vstřikovače, ale opět ne stykem s plynem(v případě čerpadla v benzinový nádrži by to byla kravina trochu ) ale opět nečinností, a nebo malou "výtočí" benzínu, který je posledních několik let natolik nekvalitní, že po dvou-třech měsících se z něj stane smrdutá sračka, smrdící po fermeži a zalepující všechno čeho se dodtkne a ucpávající všechny filtry a rozleptávající těsnící gumu pod víkem palivovového čerpadla u favoritů/felicií.. Ale propan butan jako takovej těmhle dílům neškodí. |
Autor: | MOLSO [ 18.3.12, 15:04 ] |
Předmět příspěvku: | Re: LPG tutorial :) |
vapno92 píše: No ja som rozoberal motor Fáčka po 4 rokoch na LPG a bol som prekvapený ale žiadny "sajrajt" ani nič podobné tam nebolo. Na ventiloch ani v sacích kanáloch nebol takmer žiadny karbón, rovnako aj olej vyzeral ako olej. no ja som videl 2 motory jazdené na LPG, v sacích kanáloch taký lepkavý mazlavý maglajz, možno to jazdilo na nekvalitný plyn, ale ten maglajz tam bol. Výfukové kanály ale zase boli pekné vypálené a suché .... |
Autor: | Jarda S. [ 18.3.12, 16:17 ] |
Předmět příspěvku: | Re: LPG tutorial :) |
Sláávek píše: Mně uplně stačí, když u svojí feldy, která má dnes 295800 km a z toho 205000 na plyn, otevřu víko nad ventilama, když je seřizuju.Pod medově zbarveným olejem je vidět čistý bíky hliník, žádný karbon ani ty černý sračky.. Ale jsou lidé, kteří pořád věří, že "LPG ničí motor, páč je suchej.." to mam taky a motor měl 194000 na benzín a po výměně za Q8 10W40 se krásně vyšistil potom sem ujel ještě 13tis. na lpg a je čistounkej |
Autor: | Sláávek [ 19.3.12, 10:53 ] |
Předmět příspěvku: | Re: LPG tutorial :) |
Kvalita oleje ma na cistotu motoru zevnitr taky vliv, ale auto ktery vetsinou jen poskakuje 5 km tam a zpet bude mit za par let vnitrek motoru zasvinenej i s kvalitnim olejem..A na plyn kupodivu ne.. Moje auto dostava prakticky od narozeni tu nejobycejnejsi "polosyntetiku" 10W 40 od Mogulu, menenou priblizne po 12-15 tis. km(jednou jsem nak zapomel a najel 19.. ) a vubec neni treba dolevat..kdyz pri vymene, jeste nez vypustim starej, mrknu na merku, tak chybi od vrchni rysky 2-3 mm hladiny..Az se tomu divim.. |
Autor: | MOLSO [ 29.4.12, 00:06 ] |
Předmět příspěvku: | Re: LPG tutorial :) |
Táákže plynové vozidlo už nejaký ten piatok doma, s plynovým systémom som sa celkom oboznámil ale mám zase jeden problém tak sa chcem spýtať na jednu vec.... Takže 120motor,120 karbec, lpg systém podtlakový, lovato. Po dovezení domov mal motor hnusný zvuk, išiel akoby len na 3 valce, výkon podpriemerný, zlé štartovanie prechody cukanie .... Nastavil som motor, nahodil nové sviečky a VN káble, motor išiel už lepšie, ale nebolo to ono. Nahodil som tam iný karburátor, bohužial nefungoval na benzín. Doladil som lpg podľa "3000 otáčkovej metódy" z virtu a motor chytil o dosť zdravší zvuk a jazdil pekne, akurát spotreba sa parádne zdvihla.... Nahodil som tam svoj osvedčený 136 sedr, prvý štart na benzín, po dopumpovaní plavákovky štart na brnk, jazda super, ale odvtedy nemôžem za toho boha nastaviť, aby to štartovalo držalo volnobeh a nejak normálne jazdilo na plyn. 3000 otáčková metóda: Citace: Teraz uskrtis skrutku na hadici tak aby motor este bezal a skusas vytacat naprazdno motor (len take turovanie a ziadne drzanie v otackach). Tomu sa asi velmi chciet nebude, takze povolujes skrutku na hadici az sa sa uz motor zacne do otacok zberat trochu ochotnejsie. Nasledne doladis volnobeh na splynovaci (vzdy na max otacok, pripadne ak ten max bude v rozsahu 1/8 az 1/4 otacky tak mozes to nechat tam kde je skrutka viac utiahnuta). potom potlacis klapku na karburatore tak aby motor vrcal plus minus 3t otackami. Tu klapku musis drzat pevne a nehybat s nou aby si nemenil otacky jej pohybom. Teraz zacnes utahovat skrutku na hadici az kym otacky nezacnu klesat, ak si musel utahovat riadne (viac nez dajme tomu dve otacky), tak pustit klapku a doladis volnobeh aby to neskapalo, nasledne zase nastavis 3totacok a utahujes hadicu kym otacky nezacnu klesat. Ked uz klesaju, prestanes utahovat, nastavis 3t otacok a povolujes hadicu kym neprestanu stupat. Zase 3t otacok (ak tam mas 3,5 nic sa nedeje, ale je zbytocne hluchnut pri 4 ) a skrutkou na hadici hladas bod, kedy pri povoloveni prestanu stupat otacky. Ked ho najdes, doladis volnobeh, este raz 3t, znovu najdes bod kde prestanu stupat otacky a zase volnobeh. Ked chces nizsiu spotrebu, tak mozes skrutku na hadici utiahnut po bod ked si si uz nie isty ci nahodou otakcy neklesli, ale ak sa ti bude zdat pri jazdeni ze to nejako netaha, tak hadicu o taku osminku povol. Chcem sa teda opýtať znalejších, či existuje nejaká osvedčená technika, ako nastaviť správne v domácich podmienkach LPGčko tak, aby to nejak fungovalo. |
Stránka 1 z 2 | Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |