Škoda TechWeb
https://skoda-techweb.cz/forum/

Tvrdý štart LPG pri automatickom prepínaní
https://skoda-techweb.cz/forum/viewtopic.php?f=26&t=29160
Stránka 1 z 3

Autor:  vapno92 [ 18.3.12, 12:51 ]
Předmět příspěvku:  Tvrdý štart LPG pri automatickom prepínaní

Zdarec. Mám Fávo BMM a systém Loveco 4EU ktorý má automatické prepínanie na plyn, na benzín sa teda štartuje vždy. Otázka, bolo by možné to obísť tak, že by som si spravil vypínač, ktorý by natvrdo odpojil vstrek a zopol elektromagnetické ventily?

Autor:  21lucas [ 18.3.12, 14:18 ]
Předmět příspěvku:  Re: Tvrdý štart LPG pri automatickom prepínaní

asi ne ale u mojeho kdyz podrzis cudlik na prepinani dele jak 5 vterin startuje ihned na LPG

Autor:  vapno92 [ 18.3.12, 14:26 ]
Předmět příspěvku:  Re: Tvrdý štart LPG pri automatickom prepínaní

Skúsim to aj ja.

Autor:  Sláávek [ 21.3.12, 20:52 ]
Předmět příspěvku:  Re: Tvrdý štart LPG pri automatickom prepínaní

Takový start ale používej jen jako nouzový..Nedoporučuju (a nejen já) jezdit trvale pouze na plyn.. :wink:

Autor:  darklord [ 21.3.12, 22:49 ]
Předmět příspěvku:  Re: Tvrdý štart LPG pri automatickom prepínaní

Myslim ze trvale jazdenie na plyn sa da prezit. Akurat by som teda u BMM odpojil palivove cerpadlo az sa neskurvi ked sa vsetok benzin z nadrze odpari

Autor:  vapno92 [ 21.3.12, 23:33 ]
Předmět příspěvku:  Re: Tvrdý štart LPG pri automatickom prepínaní

Tak ja som rozmýšľal tak, že spraviť vypínač, ktorý spôsobí, že na +12V LPG sa natvrdo privedie napätie spoza kľúčika čo by odpojilo injektor a zoplo všetky kontakty potrebné pre otvorenie vedenia LPG. A to ihneď po otočení kľúčika. Plus by rozpájacie relé odpojilo čerpadlo.

Benzín samozrejme používam na štartovanie. A sem-tam keď chcem skúsiť, či ten motor ide tak na ho**o kvôli plynu alebo kvôli niečomu inému :wink: V zime prepínam hneď na LPG a aj pri -20°C stačilo naštartovať, počkať 30 sekúnd, prepnúť plyn a pár sekúnd podržať 2000RPM a už aj držal voľnobeh. Len občas sa proste stane že by bodol štart na plyn, napríklad ak zastanem v prudkom kopci, prípadne práve v brutálnej zime kedy mi auto zdochlo po chvíľke behu na benzín a ani bohovi naštartovať (evidentne zamrzla palivová sústava).

Autor:  darklord [ 21.3.12, 23:42 ]
Předmět příspěvku:  Re: Tvrdý štart LPG pri automatickom prepínaní

Podla mna to vie aj start na plyn. Spolubydla ma BMW so sekvenciou, tam staci ked pred zapnutim zapalovania drzis prepinac a zapnes klucik, bezi to hned na plyn. Pripadne sa to robi aj tak ze zpanes zapalko a drzis prepinac az sa kontrolka plynu rozsvieti (neblika) a tym padom to vali na plyn, uz len staci startovat.

Autor:  vapno92 [ 22.3.12, 00:02 ]
Předmět příspěvku:  Re: Tvrdý štart LPG pri automatickom prepínaní

Ja mám Loveco 4EU, v manuáli som o tom nič nenašiel. V manuáli k novšej revízií som to našiel, postup však nefunguje na mojom systéme. Skúšal som držať tlačítko pred aj po zapnutí kľúčika, počas štartovania, nič.

Autor:  Sláávek [ 22.3.12, 09:30 ]
Předmět příspěvku:  Re: Tvrdý štart LPG pri automatickom prepínaní

darklord píše:
Myslim ze trvale jazdenie na plyn sa da prezit. Akurat by som teda u BMM odpojil palivove cerpadlo az sa neskurvi ked sa vsetok benzin z nadrze odpari

Jenze on se neodpari, ale zmeni se ve smrdutou sracku, ktera zalepi cerpadlo, filtr a vstrikouac a rozezere vsechno co je v palivovy soustave gumovy.. :D Takze sice se cerpadlo nezadre, kdyz ho odpojis, ale kdyz pak za nejaky cas budes potrebovat jet na benzin(mraz, porucha na LPG systemu, nebo dojde plyn) tak budes v riti..Myslim, ze neni dobre se zbavovat vyhody ALTERNATIVNIHO pohonu auta ;)Za to ten obcasny ubytek a dotankovani "draheho" benzinu pri benzinostartech docela stoji :)

Autor:  darklord [ 22.3.12, 09:33 ]
Předmět příspěvku:  Re: Tvrdý štart LPG pri automatickom prepínaní

Ono ked clovek jazdi kratke trasy s velkym poctom startov tak to az taka mala investicia neni. Pokial to dobre chyta na plyn aj v zime tak by som sa nebal vyjazdit nadrz do sucha, cerpadlo vypnut a pre kazdy pripad vozit maly kandal s benzinom pre pripad 'coby keby'. Ale pri dnesnych cenach benzinu a LPG je startovanie na benzin celkom drahy luxus.

Autor:  vapno92 [ 22.3.12, 09:54 ]
Předmět příspěvku:  Re: Tvrdý štart LPG pri automatickom prepínaní

No práve to je problém, že benzín nemôžem skladovať. Takže aj natanankovať trebárs 10l benzínu a mať to na štartovanie trebárs 3 mesiace, to je blbosť. Pokiaľ mi už aj došiel plyn, väčšinou mi po 2km došiel aj benzín :lol:

Autor:  Sláávek [ 22.3.12, 12:00 ]
Předmět příspěvku:  Re: Tvrdý štart LPG pri automatickom prepínaní

Tak ja jezdim do prace 7 km a plyn mi naskoci hned, kdyz je venku nad plus 10 a kdyz je kolem nuly tak asi po 1 km a kdyz je minus 20 tak asi po 3 km a nevidim v tom takovy problem..ze by mne to nejak financne ruinovalo se rict neda.U SGI je teplota nastavena, da se nastavit jen na 30'C teploty chladici kapaliny, niz ne..Cim drive takovou teplotu motor vyrobi, tim driv to prepne..Nasilnym startem na tvrdo na plyn u SGI docilis jen toho, ze ti do vstrikovacu pujde jeste castecne zkapalneny plyn a vysledkem je jeho dvounasobna spotreba a nizsi zivotnost vstrikovacu LPG(nejsou staveny na zaplavovani kapalnym plynem..) ;)

Autor:  vapno92 [ 22.3.12, 14:09 ]
Předmět příspěvku:  Re: Tvrdý štart LPG pri automatickom prepínaní

Tak pri sekvencií by som to zrovna neriešil toto je Loveco 4EU.

Autor:  Sláávek [ 22.3.12, 14:42 ]
Předmět příspěvku:  Re: Tvrdý štart LPG pri automatickom prepínaní

Tak jasne, u klasiky to pri startu a jizde v zime s promrzlym motorem hned na plyn pak jen hodne toho plynu zere, (asi tak dvojnasobek ;) ), ale nic se v podstate neposkozuje..to je fakt. ;) Ale i SGI lze nouzove startovat natvrdo na plyn.

Autor:  vapno92 [ 22.3.12, 15:53 ]
Předmět příspěvku:  Re: Tvrdý štart LPG pri automatickom prepínaní

Ale ono to žerie len kým sa zohreje, nie? S tým, ako ide leto by to hádam nebolo až také zlé, poriadne by som palivovú sústavu vyčistil.

Stránka 1 z 3 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/