Škoda TechWeb https://skoda-techweb.cz/forum/ |
|
LPG a Roomster 1,4 ? https://skoda-techweb.cz/forum/viewtopic.php?f=26&t=30415 |
Stránka 1 z 2 |
Autor: | atahualpa117 [ 24.9.12, 09:13 ] |
Předmět příspěvku: | LPG a Roomster 1,4 ? |
Zdravím všechny, chtěl bych poprosit o jednoduchou radu. Zamýšlím montáž LPG do mého Roomstru 1,4 16V, r.v. 2009 (normálně legálně s papírama). Když si spočítám investici a kolik najezdím, rozhodně se mi to rychle vrátí, možná už za 1 rok. V tom mám jasno. Stejně tak beru na vědomí snížený výkon. Hlavou mi ale vrtá, že při koupi vozu jsem se na možnost pozdější přestavby ptal prodejce a ten mi tvrdil, že tyhle motory na to nejsou dělaný a že přestavbu nedoporučuje. Krom toho nevím nic o tom, jaké mohou nastat používáním LPG následné technické problémy nebo poruchy. Máte někdo zkušenost s touto přestavbou? Doporučili byste mi přestavbu pro tento motor? Nesníží se používáním LPG životnost motoru? A ještě jedna podotázka - nejsem jezdec formule 1 a po silnicích 1.tříd a dálnicích se většinou pohybuji rychlostí kolem 100km/h. Nejsem z těch, kteří si libují v rychlé jízdě, netoužím moc předjíždět a soupeřit s ostatními řidiči atd. Jezdím v klidu, je to můj styl. Krom toho rád ušetřím nějakou korunu při dnešních příšerných cenách benzínu, a proto to auto většinou moc nehoním. Až budu mít LPG, nebudu muset auto víc honit do otáček? Předem děkuju za vaše rady |
Autor: | CROWACK [ 24.9.12, 18:53 ] |
Předmět příspěvku: | Re: LPG a Roomster 1,4 ? |
Do tohoto auta nebude jinéh zbytí, než zabudovat soustavu pro sekvenční vstřikování LPG - ať už plynného nebo kapalného. Narozdíl od podtlakových systémů nezaznamenáš snížení výkonu, taky nedojde k tak dramatickému zvýšení spotřeby. Startovat budeš pořád na benzín a až motor dosáhne určité teploty, sám se přepne na plyn. Ježdění na LPG jako takové nesnižuje nijak životnost motoru. Možná kvůli vyššímu podílu vody ve spalinách více koroduje výfuk ale to je diskutabilní. Důležité je mít dobré svíčky (nemusí nutně znamenat drahé) a pravidelně je měnit. Já bych se toho rozhodně nebál. Hlavní je to zkonzultovat s "plynařem", ale s takovým, co má dobré reference po okolí, co to nedělá systémem zaplať a zapomeň že mě znáš - ten ti poradí to nejdůležitější, protože je to člověk z praxe, co mu denně projde rukama několik aut na plyn a na rovinu ti řekne - hele na tohle se vykašli, to nemá cenu a na tomhle se naopak nevyplatí šetřit... napiš odkud jsi a třeba někoho doporučíme... |
Autor: | atahualpa117 [ 25.9.12, 10:43 ] |
Předmět příspěvku: | Re: LPG a Roomster 1,4 ? |
Díky za odpověď. Jsem z okr. Benešov. Ten plynař je kámoš, kterej to normálně legálně montuje, u něj bych si to nechal udělat, ale budu rád za nějaký tip na někoho doporučeníhodného. |
Autor: | atahualpa117 [ 2.5.13, 15:14 ] |
Předmět příspěvku: | LPG a Roomster 1,4 |
Zdravím všechny, chtěl bych se podělit o zkušenosti s LPG v Roomstru 1,4. Dnes mám na plyn ujeto už cca 14 000 km. Vzhledem k úsporné jízdě mám spotřebu kolem 7L/100km nebo mírně víc a dojezd cca 550-600km, když se zrovna podaří natankovat plná. Ať se snažím sebevíc, nádrž, kam se má vejít cca 43 litrů se mi jen výjimečně podaří načepovat na 40 litrů. Nedavno mi u benziny dokonce načepovali 42,5 L ale to byla opravdu jedinečná výjimka. Jindy mi načepují jen lehce přes 39L i když je nádrž vyjetá do mrtě a i na neutrál se LPG znovu přepne na benzín. Jízdní dojem se vůbec nezměnil a přepnutí z benzínu se po zahřátí projeví jen lehce slyšitelným cvaknutím. Nedošlo k žádnému snížení výkonu. Horší je to s občasnými problémy při startování. Zpočátku jsem to musel vrátit asi 2x do servisu, protože auto nenastartovalo na poprvé. Když byl problém vyřešen, chvíli se jezdilo zase dobře. Dnes, asi po půl roce, je problém zpátky. Podivná je nepravidelnost této závady - ráno třeba nastartuje jakoby nic a odpoledne klidně i na 3. pokus a ještě v tom mlátí, jako kdyby to jelo jen na 2 ventily. Člověk by řek, že to startuje jen s pomocí boží a ještě s přemlouváním. Zajímavé je, že nezáleží na tom, jaká je venkovní teplota. Celkem by mě zajímalo, jestli to je takhle normální i u ostatních motorů 1,4 63kw s montovaným LPG. Nemáte někdo podobnou zkušenost? Neočekával jsem, že bude po montáži pravidelně nutné do toho auta pořád nějak zasahovat... |
Autor: | lukas.pce [ 16.7.13, 20:32 ] |
Předmět příspěvku: | Re: LPG a Roomster 1,4 ? |
podle me spatne serizene lpg, benzinova jednotka se to snazi dorovnat a pak ma rozhozeny adaptace pri startovani na benzin Rekni nekomu s vagem at se ti koukne s nastartovanym motorem jaky tam jsou korekce |
Autor: | JiriB [ 26.7.13, 19:51 ] |
Předmět příspěvku: | Re: LPG a Roomster 1,4 ? |
Zdravím, mám, no teda jezdím , s Roomstrem 1,6.....a mám lpg systém Lovato. Podle "mého plynaře" jsou právě motory 1,4 a 1,6 MPi ty nejvhodnější na instalaci lpg. Není třeba žádné "přimazávaán"... Za rok jízdy na plyn mám tyto poznatky: 1. hooodně informací je zde http://www.neptun-harfa.cz/Diskusni-forum-LPG/3311.html 2. docela dost hodně uživatelů lpg má problém se vstřikovači na benzín. Nedělá jim dobře být po většinu času "vypnuté". Kdo má před instalací vstřiky "přidřené", jízdou na plyn je "oddělá", t.zn. např. volnoběhy na benzín budou špatné, na plyn OK.... Čištění ultrazvukem moc nepomůže, je třeba investovat do nových a 3. ...použít aditiva Mě to funguje s tímto 44K http://www.44k.cz/bg-44k.htm t.zn. dávám to do benzínu stále 4. myslím, nejsem si tím jistý, určitou úlohu v tom bude hrát i "biosložka" v benzínu, myslím negativní a proto čepuju Verva 100 a ten je bez biosložky. Když to "posčítám", šetřím nejméně 90 hal. na kilometru a .... to je hooodně příjemné.... 5. pokdu má "nováček" pocit, že se mu benzín v nádrži "zkazí" (jak málo jej spotřebuje), nechť počká na zimu, tam benzín "mizí" rychle.... 6. docela se mi "líbí" nastavení volnoběhu na benzín, t.zn. "mé" Lovato je možné nastavit tak, že např. pod 1000 ot/min. to přepne na benzín, mám "pocit", že to pak lépe startuje.... a už dost.... No, aby to neznělo tak optimisticky, na Rumu je téměř 130 000 a musel jsem vyměnit "zadní" lambdu (pozor, funguje jen originál, jinak závada P0139) a teď to "hlásí" "málo směsi na řadě 1" a to je pro plynaře.... Mějte se.... J. |
Autor: | atahualpa117 [ 29.7.13, 10:22 ] |
Předmět příspěvku: | Re: LPG a Roomster 1,4 ? |
Zdravim, díky za odpověď. Odkazy si prohlídnu a pročtu. Nejdřív ale musim napsat, jak se (snad) vyřešil můj problém. Bylo preventivně vyměněno a vyčištěno snad vše co by s tím mohlo souviset, až došlo na čerpadlo. Nízký tlak ukazoval, že bude nutné jej vyměnit. Po výměně auto startuje dobře a tlak je jak má být. Nečekal jsem, že po 80 000km mi odejde zrovna čerpadlo, ale vinu přikládám snad časté jízdě na neutrál a občasnému dojíždění benzínové nádrže takřka do mrtě. Od teď už se tohoto vyvaruju. Dnes mi bude nastaven a naladěn plyn, uvidíme, co pak bude dál po několika kilometrech. Slibuju si od toho, že už mi to bude fungovat. Slyšel jsem názor od kolegy z práce, že plyn se v autě obecně zapíná příliš brzo. Podle jeho slov bych to neměl nechat na automatickém přepnutí, ale sám to po určitém zahřátí manuálně přepnout až bude auto dostatečně zahřáté. Co vy na to? |
Autor: | CROWACK [ 29.7.13, 17:55 ] |
Předmět příspěvku: | Re: LPG a Roomster 1,4 ? |
ježiš tak si nech od plynaře nastavit vyšší teplotu přepnutí ne? Kdo na to má furt myslet to manuálně přepínat, a ještě si hlídat teplotu, kór v době kdy ukazatele teploty mají jenom při polohy - studený - ok - vaříš...Každej to nastavuje na co nejnižší teplotu, protože jsou plynaři šetřílci a pak by plynaře jebali, že pocuky jezdijou furt jen na benzín... |
Autor: | JiriB [ 29.7.13, 20:41 ] |
Předmět příspěvku: | Re: LPG a Roomster 1,4 ? |
to Atahualpa: Seřízení nech na "plynaři", prostě ať ti tam nastaví, co doporučuje výrobce zařízení. Např. Lovato má 30st.C .... Zdá se, že jsem stejný "šetřil" jako ty .. ...také dojezdy na neutrál, skoro žádné brzdy a šetříme a šetříme... Jenomže, ty vstřiky mě "vyučily", jak jsem už psal, aditiva, volnoběh na benzín ..... a už žádné na 5tku "50" a lehká noha... On se prý i "benziňáku" přicpe kat. když nebude "profukován", tak občas protáhnout a když už jezdím na lpg, tak i když jedu sám a 50, tak 4kou.... a začaly "popískávat" brzdy, v servisu to rozhýbali a že prý málo brzdím, t.zn. občas je třeba na to "šlapnoutů více, aby více vylezly "pístky" a zase zalezly...jinak se časem okolo "vylezlé" části udělá rez a prostě to bude "přibrždovat".... No, šetřit musíme, ale s "mirou" .... ahoj J. |
Autor: | CROWACK [ 29.7.13, 22:31 ] |
Předmět příspěvku: | Re: LPG a Roomster 1,4 ? |
Mám ověřeno, že čerpadlo odejde, pokud se benzín vyjíždí "do mrtě". Ono totiž čerpadlo běží i při jízdě na plyn (pokud sis tam nedodělal rozpínací relé) a když je v nádrži málo benzínu, cucne si třeba v zatáčce vzduchu. Když se tohle děje často, tak se přidře. Taky to chce nenechat v té nádrži ten benzín stát dlouho, pak se zkazí, může přicpat vstřiky, začít rozežírat gumové části atd - obecně stačí vyjet cca za 200 každej měsíc a nekupovat nejlevnější shit ale třeba V-power, Vervu, MaxxMotion od OMV atd - klidně 95, jde jen o to, že se u nich nešetří na aditivech a většinou se místo biolihu používá ETBE ("biopaliva II. generace"), kterej neváže vodu a nevytváří nikde žádný sračky... |
Autor: | slovacek.milos [ 4.8.13, 12:27 ] |
Předmět příspěvku: | Re: LPG a Roomster 1,4 ? |
LPG nádrže se plní na 8O procent je tam omezovák který přísun paliva zastaví pro toho kdo neumí počítat tak do nádrže 5O l se vleze 4O lirů lpg pokud se nádrž nedá naplnit na 8O procent musí se jinak natočit nebo ohnout plovák, pokud řešíte nekonečné blbnutí LPG starty, cukání, a kdoví co, tak se podívejte na tuto stránku a přečtěte si něco o emulátorech o jejich cenách a kdyby tam všechny byly jak mají kolik by to vlastně stálo http://www.google.cz/url?sa=t&rct=j&q=& ... GE&cad=rja každý kdo chce mít LPG je korunkář a hledá tu nejnižší cenu i když si myslí že o tom něco ví neví nic, vidí jen cenu proč platit 39 když se dá montáž pořídít za 27 aby byla cena přijatelná a zákaznící neutíkali montáž je ojebána o emulátory pak se mění adaptační hodnoty a furt nějaký problém dlouhodobě neřešitelný protože očesaná montáž LPG je jen oblbovací zařízení, na stávající ecu která pro něj nemá vždy pochopení a pak se to řeší http://www.google.cz/url?sa=t&rct=j&q=& ... 5853,d.bGE |
Autor: | najatuw4646 [ 12.9.15, 08:07 ] |
Předmět příspěvku: | Re: LPG a Roomster 1,4 ? |
nebudu muset auto víc honit do otáček? holiday palace |
Autor: | Kluci z Paky [ 12.9.15, 14:49 ] |
Předmět příspěvku: | Re: LPG a Roomster 1,4 ? |
Kusuj..... |
Autor: | Lamač [ 11.1.16, 11:39 ] |
Předmět příspěvku: | Re: LPG a Roomster 1,4 ? |
Tak nech chodia bicyklom,alebo pešo. adseo-to sa ti oplatilo registrovať len kvôli jednej takejto múdrej myšlienke? |
Autor: | darklord [ 11.1.16, 15:51 ] |
Předmět příspěvku: | Re: LPG a Roomster 1,4 ? |
AD - reklama SEO - optimalizacia pre search engine 2016 - takze to je bot ktory zistil ze sa moze automatizovane zalogovat, a jeho dalsi nastupca to tu zasere bullshitom. Preco vlastne na fore nemame nejaku kontrolu registracie ala captcha alebo daky kviz? |
Stránka 1 z 2 | Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |