Škoda TechWeb https://skoda-techweb.cz/forum/ |
|
Felicia 1.3 MPi 50kW, střílí do sání https://skoda-techweb.cz/forum/viewtopic.php?f=26&t=33021 |
Stránka 1 z 2 |
Autor: | Aellen [ 28.5.14, 19:02 ] |
Předmět příspěvku: | Felicia 1.3 MPi 50kW, střílí do sání |
Zdravím všechny, vlastním Škodu Felici Combi II GLXi, 1.3 MPi, r.v. 1999, podle tachometru najeto 216tis. km, loni v dubnu jsem auto koupila a nechala namontovat LPG, systém STAG u p.Čadka v Brně. Po cca 2 měs. bezproblémového provozu začalo auto střílet do sání, postupem času se problém zhoršuje. Střílí v těchto případech: - pokud mám nižší otáčky a dám plný plyn, auto nezrychlí, ale začne cukat, dusit se a pokud okamžitě nepodřadím, střelí - pokud například při jízdě z kopce vyřadím a pak tam zařadím rychlost a dám plný plyn,střelí, přestože otáčky mi to ukáže přes 2 tis. - při ostřejším rozjezdu do křižovatky na jedničku V průběhu roku se dělaly následující opravy: - měněna zapalovací lišta - dvakrát měněny svíčky, v servisu mi tam pokaždé dali Brisk Silver pro LPG - třikrát seřízeny ventily - výměna lambda sondy - stará měla nalomený drátek, po výměně najeto střídavě na plyn i benzín 400 km, pamět závad na diagnostice VAG - COM hlásí pouze zkrat na kostru vstřikovacích válců, což prý je pro LPG naprosto v pořádku, jinak lambda nehlásí žádnou, ani sporadickou chybu - čištěno čidlo otáček - měněno čidlo teploty motoru Dokonce jsem v průběhu roku měla dávkování směsi řízenou jak krokovým motůrkem, tak napevno pomocí škrtícího šroubu tak kombinací obou. Před výměnou lambdy kolísal volnoběh, po výměně se drží jak za tepla, tak za studena,jak na benzín, tak na plyn. Všechny opravy kromě výměny lambdy probíhaly v servisu, který mi LPG montoval, jelikož jsem nechtěla přijít o záruku. Po provedení všech těchto oprav byl stav vždy stejný, střílí pořád, ať se děje co chce, za sucha i za mokra. Ještě bych dodala, že v autě mám posilovač řízení.Jestli byly měněny rozvody nevím, auto není po prvním majiteli, servisku nemám. Olej, olejový filtr i vzduchový filtr byly po koupi vyměněny. Chtěla jsem poprosit o radu: - jakou máte zkušenost se svíčkami Brisk Silver pro LPG, jestli by nebylo lepší zkusit jiné,popř. sklepnout, zkoušel někdo, výsledek? - ještě nějaký druh opravy popř. příčiny, se kterou máte zkušenost a není zde uvedena? - popř. jestli neznáte šikovného servismana z okolí Brna se zkušenostmi s LPG, který by se nebál se v tom povrtat a najít,kde je zakopaný pes? Díky za reakce a názory, už jsem docela bezradná, co dalšího s tím ještě dělat. |
Autor: | CROWACK [ 28.5.14, 19:14 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Felicia 1.3 MPi 50kW, střílí do sání |
Najel jsem cca 60tis na Brisk DR17YS ("silver") se vzdáleností elektrod 0.5mm. Bez jakéhokoliv problému, měněno preventivně. Teď tam mám jakýsi bosche, obyčejné (ne speci na LPG) a taky bez problému... Tu vzdálenost doporučuju sklepnout. BTW rozvody mám vytahaný jak kšandy a nestřílí to, jede to v pohodě. Pokud ti to střílí do sání, v první řadě stáhni spony z hadice co spojuje filtrbox a sání, předejdeš rozcupování filtru. Pokud to střílí do sání jenom na plyn, může za to Čadek a jeho skvělej SStag od pšonků. Když montuje sračky, ať si je taky šteluje. Zajímalo by mě co na to říkal... Na kterou stranu od Brna jsi? 70km na sever je problém? |
Autor: | Jarda S. [ 28.5.14, 19:23 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Felicia 1.3 MPi 50kW, střílí do sání |
stag nejni špatnej, je to v seřízení ... ps: poslední dvě sady brisek mi vydrželi cca 5000km |
Autor: | Aellen [ 28.5.14, 19:32 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Felicia 1.3 MPi 50kW, střílí do sání |
Spony z hadice mám sundané, jelikož už mi to hadici dvakrát roztrhlo a jednou airbox, tož to jsem se poučila, takhle přibrzdím, nasadím hadici a jede se dál. Jenže řešení to není, jen nouzový opatření. Ono když si dám velkýho majzla, tak se dá střílení předejít, ale potěšení z jízdy je nulový a já jezdím hodně dynamicky a takhle musím plyn jen tak lechtat, kdepak nějaký předjíždění... No Čadek je vtipnej, pokaždý to bylo něčím jiným, pokaždý to střílelo dál, dnes naposledy mi oznámil, že je problém nikoliv v plynu, ale v benzínu (mě to na benzín nestřílí) a ať si s tím zajedu do škodovky na kompletní diagnostiku... to se mi moc nechce Jinak bydlím v Adamově, to je taky na sever od Brna A ty svíčky mám konkrétně DR15YS, nevím, jaký je rozdíl... jo, ještě mě napadlo, jestli nemám zkusit reset škrtící klapky, zkoušel někdo? |
Autor: | CROWACK [ 28.5.14, 19:45 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Felicia 1.3 MPi 50kW, střílí do sání |
rozdíl je v tepelné hodnotě, ale mělo by to být v pořádku co tam máš. Dle mě to z nějakého důvodu nejde seřídit, Čadek neví čím to je a tak se s tebou snaží vyjebat. Do sz píšu kontakt na svýho plynaře, tak zkus zavolat a domluvit se, nevím, jak moc bude ochoten napravovat lemplovitost cizích mechaniků... Mám o něm celkem vysoký mínění, dost dlouho závodil a ladil auta na vrchy, takže blbej není. Já mám servo sestavu BRC a prakticky nevím, že v autě nějaký lpg mám (dobrá, do té doby než otevřu kufr ) P.S. Ještě mě napadla jedna věc, není náhodou nějaká netěsnost v sání/výfuku (zejména výfuk)? To by mohlo blbnout lambdu... Třeba spoj nohavice - kat, kat - střed apod. |
Autor: | Aellen [ 28.5.14, 20:01 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Felicia 1.3 MPi 50kW, střílí do sání |
No výfuk měl po zimě prorezlý středový tlumič, ten se dával celý nový, plus u katalyzátoru byla chycená trubka, tam se navařovala jiná trubka, takže to by mělo být ok. Netěsnost v sání nevím, ale doufala bych, že na to by ti technici snad přišli, ale prozkoumám. A díky za kontakt |
Autor: | Jarda S. [ 28.5.14, 20:34 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Felicia 1.3 MPi 50kW, střílí do sání |
nový svíčky - NGK a pak změnit plynaře |
Autor: | Kluci z Paky [ 29.5.14, 17:18 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Felicia 1.3 MPi 50kW, střílí do sání |
Čadek- na něj jsem slyšel mnoho stížností, osobní zkušenost nemám. Svíčky s odtrhem 0,5 - 0,6 mm. Netěsnost výfuku by ti blba lambdu, ale psala jsi, že jsi tam měla mechanický šroub na hadici, tam by se to eliminovalo, protože je lambda ignorována resp. korekci směsi nemá co provést. Lišta nová, to je dobře. Obecně střelba do sání je chudá směs tj. jak přidáš plyn, máš tam málo LPG. Při této střelbě ti taky odejde filtr, udělá se díra a pak to neseřídíš, dokud ho nevyměníš. Stag bych vyloženě nevinil. Spíš ty servismany. Taky existuje pojem seřízení tlaku v reduktoru, to by mohlo mít vliv na směs ve všech jízdních režimech. Řešení- zajeď k plynařům, co tomu rozumí a pana Čadka nech dále hrát jeho oblíbený solitaire. Reset klapky nic nevyřeší, benzín máš v pořádku, tak klapku nech v klidu... |
Autor: | slovacek.milos [ 29.5.14, 19:22 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Felicia 1.3 MPi 50kW, střílí do sání |
[quote="Aellen"] a co tam máš za plyn lovtek,brc? |
Autor: | CROWACK [ 29.5.14, 19:30 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Felicia 1.3 MPi 50kW, střílí do sání |
psal že tam má servo stag, krátkodobě to zkoušeli vyměnit za škrtící šroub a kombinaci obojího, beze změn... |
Autor: | slovacek.milos [ 29.5.14, 20:30 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Felicia 1.3 MPi 50kW, střílí do sání |
no já vidím stag jako sekvenšní tam se nic šroubkem nepořeší |
Autor: | Kluci z Paky [ 29.5.14, 20:35 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Felicia 1.3 MPi 50kW, střílí do sání |
Stag dělá i jednotky+servo při podtlakovém systému, navíc p.Čadek určitě nebude do 1.3 feldy dávat sekvenci. Znám Stag 100 a Stag 300, jeden je podtlak, druhý je sekvence. |
Autor: | slovacek.milos [ 30.5.14, 15:44 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Felicia 1.3 MPi 50kW, střílí do sání |
já stag myslím ani neviděl |
Autor: | Aellen [ 31.5.14, 10:38 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Felicia 1.3 MPi 50kW, střílí do sání |
Systém je STAG 100, tedy podtlak, řízení krokovým motůrkem, bere si info z lambdy... Dneska zkusím sklepnout ty svíčky, trochu to projedu a dám vědět. |
Autor: | slovacek.milos [ 1.6.14, 08:23 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Felicia 1.3 MPi 50kW, střílí do sání |
dej fotku jak ten reduktor vypadá jestli má nějaké seřizovací šrobky, dej ty svíčky na O.5mm, pak mrkni do filtrboxu jestli nemáš prostřelený vzduchový filtr, pokud je pokroucený musíš dát nový a pokud je filtrbox zdutý tak se musí srovnat, pak vem kleště a jak máš dekl MPi nahoře na karbecu tak sdělej tu sponu z hadice, když ti bouchne plyn, uletí hadice a nepoškodí filtrbox, nafot ten reduktor nikde ho nemohu najít určitě je na něm nějaký štelovák na přidání plynu |
Stránka 1 z 2 | Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |