Škoda 100, provoz na etanol
Autor |
Zpráva |
aresx700
Příspěvky: 59
|
Škoda 100, provoz na etanol
Zdravím, pořídil jsem si Škodu 100 r.v. 1975 a potřeboval bych poradit ohledně Etanolu, zatím to tankuji 1:1 a zvažoval jsem jezdit na čistý Etanol, jak se u tohohle auta seřizuje předstih aby to bylo vhodné na tohle? Jinak jede perfektně, je to technicky zachovalé autíčko, vzhledově je otřískané a má místy důlky, co se dalo jsem doladil, byla bouraná lehce na předek o sloup, nic vážného už je OK. Na takové běžné ježdění mi to stačí, je to jednoduché a udělám si na tom vše sám a hlavně nulová elektronika. Že by nejela s tím problém není, ale všude píšou, že na čístý jede auto mizerně, tak bych to potřeboval seřídit, průměrná spotřeba je 8 litrů i když jsem s tím už jel i 200 na 100 ( ) s Etanolem počítám kolem těch 10L, normálně s tím jezdím šetrně, rozjezdy na volnoběh a netočit. Taky by mě zajímalo co se dá pokazit, když bych na dálníci používal sytič jako takový dobový tempomat. Tedy že jej přizvednu a jedu na 4ku. Na jedničku a dvojku mám s tím dobré zkušenosti v terénu, ale někdo mi říkal, že to ničí motor, snad hůř maže nebo co. Díky za rady k tématu, auto měnit nehodlám, Felicii nechci a novější už vůbec.
|
9.7.14, 10:56 |
|
|
Reklama
|
Reklama
|
|
|
|
Viky
Pan Kapitán
Příspěvky: 12127 Bydliště: Tynec n.L.
|
Re: Škoda 100, provoz na etanol
Jestli nehodlas auto menit, tak nejezdi na sytic ani na lih.
Lejt lih do karburatorovyho auta je blbost, protože si neumi samo doladit smes. Musel bys komplet pretryskovat karburator.
_________________ Forman 1994 Million Edition "Frankie" Rapid 120/1985 "Eda" - BAZ 120R Škoda 742 Forever Team -
Cvokárium: Youtube Instagram
|
9.7.14, 12:11 |
|
|
aresx700
Příspěvky: 59
|
Re: Škoda 100, provoz na etanol
Aha, dík, zvažuji i přestavbu na LPG jelikož s tím autem počítám i do budoucna, je stejná LPG soustava i na Favorita? To by vyšlo na 1500 z provozního auta s platnou revizí nádrže. Nechal bych to jen namontovat. Je tam složitý proces schválení? Popřípadě kde a jak schválení a kontrola probíhá.
|
9.7.14, 12:51 |
|
|
ventYl
Příspěvky: 6585 Bydliště: Kosice
|
Re: Škoda 100, provoz na etanol
sytic ako tempomat? to pocujem prvy krat. a celkom by ma zaujimalo, ako chces dosiahnut aby sytic sytil motor dost na to, aby si s tym siel po dialnici, ked s tym ma problem samotny karburator. najpravdepodobnejsi efekt by bol, ze by si motor uchlastal. a ked slapnes na plyn, sytic sa automaticky postupne deaktivuje.
_________________ This is Linux land, on silent nights you can hear Windows machines rebooting. (--)))o-») Skoda Rapid 136 r.v.1989 biely OOOO Audi 80 2.3E r.v. 1993 - Vopruz durch Technik [H] Honda HR-V 4x4 r.v. 2000 - mula Skoda 742 Forever Team
|
9.7.14, 13:11 |
|
|
škodovka
karosář
Příspěvky: 4135 Bydliště: Havirov
|
Re: Škoda 100, provoz na etanol
Stovka se na lpg fakt nehodí, jednak abys neoddělal hlavu bys musel nechat jí předělat sedla pro provoz na bezolovnatý benzin (do lpg holt nahražku olova nenaleješ) A taky tam moc není kde zapojit reduktor na vodní okruh.. co jsem viděl pár stovek na lpg tak měli reduktor zapojený místo topení a i tak zamrzal a byly s tím problémy A co se ethanolu týče tak je to blbost. Jak se začal prodávat a nebylo o tom žádné info taky jsem s tím experimentoval (jako asi každý, protože cena byla lákavá). Dokonce jsem s tím nejvíc experimentoval taky u stovky, takže myslím, že ti ušetím hodně práce a i peněz, když ti řeknu ať se na to vykašleš. 50:50 se dalo jezdit uplně normálně to je pravda, akorát že spotřeba vzrostla z nějakých 6litru na 9, takže to nemělo smysl. Zkoušel jsem i na čistý, měnil jsem předstih, natryskování i vůle ventilů (zvětšoval jsem sací pro lepší plnění). Nicméně se to rozumě odladit prostě nedalo od 2000-3.500 otáček to mělo pořát díru ve výkonu (a co si budem povídat jsou to otáčky co nejvíc potřebuješ) a spotřeba vzrostla někde na 11-12litrů. Neušetříš ani korunu, spíš naopak, protože to taky není tak levný palivo. A k tomu si připočti, že poškozuješ motor.
_________________ škoda 105S (Blanka)1984 437 000km-kdykoliv kamkoliv... škoda 125L (Bobiš)1988 70 000km-přepych a pohodlí škoda 100L (Šmoulinka)1974 204 000km-tradice a jistota škoda 110R 1977 152tk škoda felicia 1.3MPi 252tk+1.3 MPi Kombi LPG 432tk OctaviaII 1,9tdi 459tk
|
9.7.14, 13:21 |
|
|
Kluci z Paky
Vývojář
Příspěvky: 3834 Bydliště: Nová Paka, okres Jičín
|
Re: Škoda 100, provoz na etanol
Krásně to napsal Viky, vyprdni se na etanol a hlavně na ten sytič. Soustava na lpg je principielně stejná s favoritem, ale bombu pouze válec a je jiný mix nad karbec. Ale někteří to dávali bez mixu do filtrboxu.
_________________ Renault Megane II combi 1.6 16V '05 Ex auta: Renault Megane I Grandtour 1.4 16V '03 Peugeot 106 1.1 '02 Fáčko 136L '89 Bělouš Š Felda 1.3 MPI Color line '99 Lentilka Š Felda 1.3 MPI Combi '97 Fáčko 1.3 Lxi '93 Š 120 LS '78 Beruška
|
9.7.14, 14:32 |
|
|
slovacek.milos
Mistr mechanik
Příspěvky: 16256 Bydliště: Strážnice
|
Re: Škoda 100, provoz na etanol
[quote="aresx700"]Aha, dík,
prosímtě kolik ti je let?
|
9.7.14, 16:08 |
|
|
john simple
Příspěvky: 6811 Bydliště: Slezsko
|
Re: Škoda 100, provoz na etanol
kdyz muzes jezdit na lpg s neupravenou hlavou u skody 105-120, tak to pujde i se skodou 100-110. do okruhu topeni das téčka a paralelně zapojíš výhřev reduktoru.
|
9.7.14, 16:39 |
|
|
škodovka
karosář
Příspěvky: 4135 Bydliště: Havirov
|
Re: Škoda 100, provoz na etanol
Johne jenomže ty měníš motory častěji, než normální člověk olej
_________________ škoda 105S (Blanka)1984 437 000km-kdykoliv kamkoliv... škoda 125L (Bobiš)1988 70 000km-přepych a pohodlí škoda 100L (Šmoulinka)1974 204 000km-tradice a jistota škoda 110R 1977 152tk škoda felicia 1.3MPi 252tk+1.3 MPi Kombi LPG 432tk OctaviaII 1,9tdi 459tk
|
9.7.14, 16:42 |
|
|
john simple
Příspěvky: 6811 Bydliště: Slezsko
|
Re: Škoda 100, provoz na etanol
ale pricina vymeny neni provoz na lpg
|
9.7.14, 16:45 |
|
|
fatal
rejpal
Příspěvky: 18264
|
Re: Škoda 100, provoz na etanol
To by byla hned druhá příčina o pár tkm později...
|
9.7.14, 16:46 |
|
|
john simple
Příspěvky: 6811 Bydliště: Slezsko
|
Re: Škoda 100, provoz na etanol
tak se podivej, kolik stodvacitek jezdilo uspesne spousty km na lpg. pokud to obcas prostridas s provozem na benzin, neni s tim zadny problem.
|
9.7.14, 16:48 |
|
|
CROWACK
Příspěvky: 10232 Bydliště: kósek vod Jevička
|
Re: Škoda 100, provoz na etanol
u provozu na lpg u techhle motoru je to tak, ze pokud je motor dost dlouho jetej na special, olovo z paliva je zaklepany do sedel a relativne to nic moc nedela, jen se casteji serizuji vule. Pokud te ale u LPG motoru napadne jen tak zabrousit sedla, po par tisicich kilometru zajedou do hlavy jak do masla. Proto je pak na miste vlozkovani tvrdokovem jako pro provoz na bezolovo. Ale stovky je pro plyn skoda, jestli je pekna, strc ji do garaze, za par susnu kup favo na LPG a jezdi. Ono i s karbecem neni uplne pisnicka to naladit aby to dobre jelo a nezralo, uspora nebude moc velka, protoze budes jezdit min. za 10L plynu na 100km...
_________________ "Now Kato, warm up the silver hornet!" | crowack@jabber.org
|
9.7.14, 17:23 |
|
|
Viky
Pan Kapitán
Příspěvky: 12127 Bydliště: Tynec n.L.
|
Re: Škoda 100, provoz na etanol
Stovku na LPG ne. Tecka. Sice by ty sedla mohly nejakou dobu vydrzet, protože jsou letama provozu pekne zhutneny, ale to se na LPG dřív nebo později omete a pak to uz jede a nezastavis to. Vim o cem mluvim.
_________________ Forman 1994 Million Edition "Frankie" Rapid 120/1985 "Eda" - BAZ 120R Škoda 742 Forever Team -
Cvokárium: Youtube Instagram
|
9.7.14, 18:38 |
|
|
21lucas
Ignorant pravidel
Příspěvky: 9436 Bydliště: Kolín
|
Re: Škoda 100, provoz na etanol
na sytic to zere jak tank radsi to rozchlastej a skodovku prodej !!!
_________________ otec: Fobia Sedan HTP m o j e: Citroen C4 1.6HDi FAP auto pro ženu - hračka pro muže
|
9.7.14, 18:51 |
|
|
Reklama
|
Reklama
|
|
|
|
|
Kdo je online |
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 návštevníků |
|
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
|
|