Škoda TechWeb
https://skoda-techweb.cz/forum/

Funkce ŘJ motoru při jízdě na LPG
https://skoda-techweb.cz/forum/viewtopic.php?f=26&t=33589
Stránka 1 z 2

Autor:  Dundee [ 10.1.15, 11:38 ]
Předmět příspěvku:  Funkce ŘJ motoru při jízdě na LPG

Už nějakou dobu dumám nad tím, jak moc je při jízdě na LPG do celýho procesu zapojena ŘJ motoru u Felicie BMM, resp. co všechno ovlivňuje, co řídí atd. Jestli by při jízdě na LPG bylo poznat, že je tam upravená jednotka BMM.
Jde mi o to, že na LPG má motor znatelně menší výkon. Pro srovnání- před montáží LPG nebyl problém jezdit 150 km/h a kombinovaná spotřeba BA byla cca 6,5 l/100 km. Po montáži LPG jsem rád, že auto rozhýbu na 110 km/h (sám, obsazený auto má problém i s 90 km/h) a spotřeba LPG je cca 8,5-9 l/100 km, s přívěsem se klidně dostanu i na 10,5 l/100 km. Na BA jsem spotřebu neměřil, ale motor je línější, dostanu ho tak na 130 km/h.
Mám v plánu sehnat jinej směšovač, třeba BRC nebo Lovato, protože teď je tam LovTec a i servisák říkal, že to je odpad a ty jejich směšovače jsou dost na dvě věci a mohla by to být i příčina výše uvedený změny jízdních vlastností.

Autor:  slovacek.milos [ 10.1.15, 11:47 ]
Předmět příspěvku:  Re: Funkce ŘJ motoru při jízdě na LPG

chce to přehrabat celý motor, jak si na tom máš lístkové měrky, multimetr, dílnu garáž, ruce levé, hlava na krku, pracovní obor?

Autor:  CROWACK [ 10.1.15, 11:48 ]
Předmět příspěvku:  Re: Funkce ŘJ motoru při jízdě na LPG

Na plyn řj furt řídí předstih, korekce klapky na volnoběh atd. To jak ti to na plyn jede nahovno, dělá rozštelovanej plyn. Ale ten lovtec stejně ani moc nejde seřídit. Sežeň si BRC servo a pojedeš 160 za 8,5. Teda pokud se to na BA chová normálně.

Autor:  Dundee [ 10.1.15, 12:45 ]
Předmět příspěvku:  Re: Funkce ŘJ motoru při jízdě na LPG

Miloš: Mám všechno, co jsi psal :D Obor elektrický a speciální vybavení letadel, ale do aut fušuju už od nějakejch 16ti let, takže si dokážu něco podělat i sám, servisy jinak běžně nenavštěvuju (vlastně jen na geometrii).

Crowack: Takže upravená ŘJ by i tak měla nějakej vliv, jestli to chápu správně (upravenej předstih atd.). No shánět ji kvůli tomu asi nebudu, spíš se fakt poohlídnu po jinym směšovači. Na benzín to jede líp, než na LPG, rozhodně má větší výdrž do kopce s vlekem, tzn. výkon je vyšší, jen spotřebu jsem neměřil.

Autor:  Kluci z Paky [ 10.1.15, 13:23 ]
Předmět příspěvku:  Re: Funkce ŘJ motoru při jízdě na LPG

Tak jak už bylo řečeno, řj ti řídí předstih a řídí volnoběh přes klapku. Nastavuje ti benzínovou dávku při startu podle teploty motoru /pokud máš benzostart-asi jo/. Jinak je šizena a oblbována řídící jednotkou plynu, že se benzín vstřikuje...

Autor:  CROWACK [ 10.1.15, 13:26 ]
Předmět příspěvku:  Re: Funkce ŘJ motoru při jízdě na LPG

jj, co nabízel cimbu úpravu řj tak tam šlo především o korekci předstihu. Co se týče přípravy směsi, servo má svoji řj která bere data z lambdy a podle toho tam foukne plyn. Když jsem kdysi zkoumal, a s plynařema se bavil, co za sestavu do felicie MPI, všichni mě řikali "hlavně se vykašli na lovato, nejde to zeřidit, žere to a nejede". Tak v tom mám BRC. Prakticky o tom nevím, seřizovat netřeba, rozdíl ve výkonu je, ale minimální. V létě v německu, dva lidi a naložený auto, od Berlína na Stralsund jsem držel 160 skoro hodinu v kuse, a držel bych dál, pokud by nezačal foukat boční vítr :)

Autor:  Kluci z Paky [ 10.1.15, 13:30 ]
Předmět příspěvku:  Re: Funkce ŘJ motoru při jízdě na LPG

Jo, Lovtec je sice levnej a českej, ale hodně na něho nadávají. Já mám ve fáčku Tomasetto a spokojenost. Jede to slušně. Předtím ve feldě Tartarini a taky dobrý-tam to jelo skutečně téměř jako na benzín. Ale se spotřebou jsem se nedostal pod 9 l/100 km.

Autor:  Dundee [ 10.1.15, 13:58 ]
Předmět příspěvku:  Re: Funkce ŘJ motoru při jízdě na LPG

Pokud bych měl spotřebu cca 9 litrů a auto jelo normálně a ne jako chcíplá lemra (aby mu v sebemenším kopci nedocházel dech), tak bych byl spokojenej. Takhle potkám kopec a podřazuju jak šílenej a nakonec se na 2 ploužim 35 km/h a to mě vážně točí.

Autor:  Kluci z Paky [ 10.1.15, 14:32 ]
Předmět příspěvku:  Re: Funkce ŘJ motoru při jízdě na LPG

No, to se ti nedivím..... S tou feldou jsem se na 9 l dostal při jízdě třeba 100 km v kuse, jinak 10 l. Lambda byla nová, lpg jednotka nastavená dobře, lpg celé nové, servo motorkem řízená směs....

Autor:  Dundee [ 10.1.15, 14:42 ]
Předmět příspěvku:  Re: Funkce ŘJ motoru při jízdě na LPG

To dělal ten pitomej servomotor. U Vínovky jsem ho vyndal a nechal běhat jen tak (cukání při předjíždění a spotřeba 10-11) a místo něj jsem dal klasickej škrťák a auto přestalo cukat. Když jsem nechal systém přemontovat do Karkulky, tak se stejně dávala jiná elektroinstalace a tam už to servo nebylo vůbec :)

Autor:  slovacek.milos [ 10.1.15, 16:04 ]
Předmět příspěvku:  Re: Funkce ŘJ motoru při jízdě na LPG

tak začni

zjisti jak je na tom rozvodák, dá se na něj šáhnout po vytažení rozdělovače, jak potáhneš za řetěz vůle špatně vyměnit,

pak našteluj venily pokud máš hlinikové zdvihátka ta vyfuk 2O, sání 25, změř odpory VN kabelů, a palce, očiti kontakty rozdělovači, nastav rozdělovač vynujuj motor na rysku a pak přeně rozdělovač na rysku, pak vyčiti snímač otáček, s vyfoukej setrvák, co komprese je tam nějaká?

co svíčky máš tam něco lepšího jak za třicet korun? otrh O,5mm, filtr zduch nový, mrkni přes kat jestli je přes něj vidět jetli je tam popel vymlat ho ven, zbylou část výfuku profoukni vysavačem jetli není ucpaný vatou,

taky by to chtělo vag prohlédnou teploty, lambádu,

co podvozek točí se ti přední kola nebo desky musíš ymlátit majzlem? gumy foukáš nebo od oka dobré ?

ty na to sereš :evil: máš v tom bodel :wink:

hlaš průběžně jak pokračuješ

Autor:  Dundee [ 10.1.15, 20:32 ]
Předmět příspěvku:  Re: Funkce ŘJ motoru při jízdě na LPG

Rozdělovač čistej, víčko, kabely, palec, svíčky (nastavil jsem 0,6, jak jsi někde psal) měněný, vzducháč jakbysmet. Změna po výměně vůbec žádná. Měřil jsem i cívku, hodnoty jak u nový :wink:
Kompresi jsem neměřil, nemám čim. Do motoru jsem zatím nešahal, mám tady "nový" pístní kroužky (balení vypadá jak z totáče, ale jsou nepoužitý, tak nevim), ale upřímně se mi ten motor moc rozebírat nechce, auto používám prakticky denně a v dílně nemám momentálně žádný topení.
Diagnostika nehlásí žádnej problém, všechno se tváří, že funguje dobře.
Kola se točej volně, nic nepřibržďuje.

Autor:  Kluci z Paky [ 10.1.15, 20:45 ]
Předmět příspěvku:  Re: Funkce ŘJ motoru při jízdě na LPG

Tak trochu pootevři škrťák.... A dej pryč nasávání teplého vzduchu od svodů....

Autor:  Dundee [ 10.1.15, 20:49 ]
Předmět příspěvku:  Re: Funkce ŘJ motoru při jízdě na LPG

Když ho trochu povolim, tak to jede stejně, ne-li hůř a nezatížený auto jezdí za 10,5. Když trochu uberu, jedu sotva 80 :(

Jinak auto startuje na drc jak na benzín, tak na plyn, na benzín jede líp, nechá se líp točit, prostě je živější. Podle všeho je blbej reduktor, ničim jinym to snad ani bejt nemůže (v ŘJ LPG se daj tak leda nastavit otáčky, kdy se přepne z benzínu, víc asi ne)...

Autor:  slovacek.milos [ 10.1.15, 22:32 ]
Předmět příspěvku:  Re: Funkce ŘJ motoru při jízdě na LPG

Dundee píše:
Rozdělovač čistej, víčko, kabely, palec, svíčky (nastavil jsem 0,6, jak jsi někde psal) měněný, vzducháč jakbysmet. Změna po výměně vůbec žádná. Měřil jsem i cívku, hodnoty jak u nový :wink:
Kompresi jsem neměřil, nemám čim. Do motoru jsem zatím nešahal, mám tady "nový" pístní kroužky (balení vypadá jak z totáče, ale jsou nepoužitý, tak nevim), ale upřímně se mi ten motor moc rozebírat nechce, auto používám prakticky denně a v dílně nemám momentálně žádný topení.
Diagnostika nehlásí žádnej problém, všechno se tváří, že funguje dobře.
Kola se točej volně, nic nepřibržďuje.



tak ještě ten nímač otáček vypucuj, seřid ventily, a co ten rozvodák, ?, tu kompresi zmř apon tak že dáš pětku zvedneš kolo a protáčíš měl bys cítit čtyři stejné odpory jestli stím kolem de lehce prtáčet má to za sebou

glxi by měla šlapat tak že když dupnešneš jedničku tak musí prohrábnout kola a do toho tavu ji musíš přivést, co palivový filtr?

výměna reduktoru pochybuju jakýkoliv reduktor, čistý seřízený musí 1,3 plynem udusit

Stránka 1 z 2 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/