Škoda TechWeb https://skoda-techweb.cz/forum/ |
|
Jak na nepoctivyho plynare? https://skoda-techweb.cz/forum/viewtopic.php?f=26&t=33911 |
Stránka 1 z 2 |
Autor: | Viky [ 30.6.15, 21:10 ] |
Předmět příspěvku: | Jak na nepoctivyho plynare? |
Zdar panove. Mam dneska čerstvou zkušenost s prestavbou auta na LPG. Nechal jsem si prehodit z Marey do Formana plyn. Plynar pouzil veskery dily z původního auta, natahl mi novy rozvody a prepojil elektriku. Při predani sice blbnul otackomer (coz jsem si myslel ze je klasicky spatnou pojistkovkou), ale jinak to vypadalo funkcne. Dojel jsem domu, LPG uz neslo prepinat a navíc na aute nesla pristrojovka ani blinkry, tak jsem mu volal, ze to prestalo fungovat, co s tim. Ze se na to dneska prijede podivat.... neprijel, nezvedal telefon .... tak jsem se zacal zajímat: - Na propojeni elektroventilu dozadu pouzil puvodni reproduktorovou dvoulinku z Fiata, nakrimpoval na to konektory tak "dobře", ze odpadavaji. - Ovladaci vyvod elektroniky napojil na zem, takze to jenom diky mizernejm spojum vyrazilo pojistky az když jsem s tim jel, evidentne ten plyn nikdy nefungoval. Pojistka způsobovala i problémy s pristrojovkou. - Tlakovej rozvod v plastu, na několika mistech napnutej přes ostry hrany, zato se volne placa po zadni naprave - Elektronika i rozvod jsou pridelany k topeni, který mi nejak odlomil, takze nedrzi na miste. - Servoventil regulace privodu plynu do motoru lezi za tlumicem na podbehu - prej spatne fungoval ale musí tam bejt (nevadilo by mi to, kdyby ten systém aspoň fungoval, ve Fiatu tam ten ventil taky nebyl a jezdilo to dobre) - Ovladaci kabel od tlačítka na 1m delky 2x napojovanej - Trvalej privod od baterky je kabelem asi 0.2mm2 volne natazenej za topenim, bez uchyceni, bez pojistky. - Hadice pro privod vody je v jednom miste zlomena a tim priskrcena (funguje to i tak, ale jak dlouho). - Nedotazena svorka na privodu vody rosila, přes noc ubylo asi 0.5l vody. A ted to nejlepší: Zkrat jsem odstranil (stacilo spravne pripojit kabel o jeden faston vedle, nechapu ze na tohle někdo neprijde) a konecne spustil plyn - spoje profukujou - hned vedle elektroventilu s volnym fastonem! Znamena to, ze ten clovek mi dal kulaty razitko a nechal mne odjet s autem, který nejenom ze mělo zkrat a mohlo shořet, ale ještě to LPG v tom vůbec nefungovalo a ani fungovat nemohlo a kdyby jo, tak to rovnou vybouchne. Dlouho jsem dumal, jestli bych takovymu cloveku sveril auto na vyrizeni reklamace, ale to jsem zamitl. Krome toho to vypada ze reklamaci resit nehodla. Jediny co mne napadlo, ze s tim zejtra pujdu na revizi LPG, necham si udelat zapis, ze to neproslo, co je spatne a to nejhorsi necham odborne opravit (dotáhnout spoje na trubkách a prekontrolovat). Dal vidim dve moznosti: a) plynar mi da slevu, prizna ze je idiot, tim bude vyrizena reklamace a ja ho nezabiju b) listinne důkazy odevzdam na COI, ZU a PCR - docela mi to pripada jako trestny cin obecneho ohrozeni. Nejaky další napady jak ho stahnout z kuze zaziva? (K pripadnymu dotazu proc jsem mu auto sveril.... jedinej v okoli ma opravneni servisovat tenhle typ LPG.... zatím.) |
Autor: | Veteranista [ 1.7.15, 05:56 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Jak na nepoctivyho plynare? |
Za me moznost b) ne ze bych byl svine, ale jde o to, ze to bude dělá dal tak kurevsky. Jinak to odpovídá presne většině prynaru, proto jsem jsi raději namontoval sam |
Autor: | john simple [ 1.7.15, 06:13 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Jak na nepoctivyho plynare? |
znám i dobré plynaře. a to jde legislativně přehodit nádrž z vozidla do vozidla jiného typu? nebo jsou nádrže shodného typu a určeny pro více typů vozidel ? |
Autor: | Viky [ 1.7.15, 06:52 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Jak na nepoctivyho plynare? |
Samozrejme ze toroidni nadrz ma homologaci pro ruzny typy aut. V tom problem nevidim. |
Autor: | ventYl [ 1.7.15, 10:12 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Jak na nepoctivyho plynare? |
COI ta zrejme odbije s tym, ze na to, aby oni mohli konat musi byt nedovodne zamietnutie reklamacie, takze formalnej reklamacii unho sa zrejme nevyhnes. Neviem ako je to u vas a ako je to u sluzieb obecne, ale v nasom zakone (a tusim to bolo prevzane z europskej smernice) je napisane, ze ak sa zavada prejavi do 6 mesiacov (na tovare) bere sa to tak, ze tam bola uz v dobe predaja a reklamaciu nemozno bez odborneho posudku zamietnut. Otazne je ako to tam je pri sluzbe. cestou moznosti a by som nesiel ked uz pre nic ine, tak preto, ze toto je vylozene lemplovina, ktora by niekoho mohla stat zivot. ze si ty bol schopny zistit, ze to je netesne a co je v hajzlu neznamena, ze toho bude schopne 9 z 10tich ludi, ktorym auto bude robit. pokusit sa to vyreklamovat, casovo najvyhodnejsie by bolo, ak by ta s pokusom o reklamaciu poslal do prdele, s tym by si siel rovno na COI, s protokolom o zavadach na LPG na ZU, alebo toho, kto mu vydal povolenie tie LPG montovat. |
Autor: | Kluci z Paky [ 1.7.15, 11:06 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Jak na nepoctivyho plynare? |
Pokud nebude ochoten se dohodnout po dobrém, tak bych mu oznámil brzkou návštěvu finančního úřadu, čoiky a v neposlední řadě sdílení zkušeností na netu. Jinak jsem ti říkal, že máš nechat milionku bez lpg...tak tady to máš ... |
Autor: | Viky [ 1.7.15, 11:32 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Jak na nepoctivyho plynare? |
Dneska jsem se mu dovolal a budeme to resit. Ventyl: Presne tohle mi rekl plynar a soudni znalec, se kteryma jsem se dneska sesel. Prej nic takovyho jeste nevideli. Bude se tedy formalne reklamovat. Edit: Jo a mimochodem.... mel jsem to dneska taky na zvedaku, tak ty elektroventily nebyly skratovany proto, ze to bylo spatne uzemneny, ale proto, ze je prichytkou proseklej kabel. Jinak by na ty elektroventily byl pripojenej jenom plus, protoze zem tam pripojena proste NENI!! |
Autor: | slovacek.milos [ 13.7.15, 21:12 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Jak na nepoctivyho plynare? |
[quote="Viky"]Zdar panove. základní věc je do ničeho nevrtat a reklamovat, pokud do něčeho zasáhneš, ztrácíš možnost reklamace a pak už je to celé na tobě, přesně řečebi svým tahem jsi dostal mat |
Autor: | Viky [ 13.7.15, 21:20 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Jak na nepoctivyho plynare? |
Však jsem reklamoval. A musim teda priznat, ze po docela zajimavy rozprave ohledne toho, jak se odevzdava práce (no spis jsem ho zm*dal jak psa) se plynar docela snazil. Necekal jsem, ze to udela o tolik lip nez předtím. Sice mam mensi vyhrady, ale výsledek je uz přinejmenším uspokojivej. Dokonce mi tam vratil rozperu mezi tlumice. |
Autor: | john simple [ 14.7.15, 05:33 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Jak na nepoctivyho plynare? |
když plynaře zmr.áš, musí se snažit, to si nikdo nedovolí nechat po sobě takovou práci... |
Autor: | Jim [ 14.7.15, 06:10 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Jak na nepoctivyho plynare? |
http://www.asociace-sos.cz/ napiš jim to, oni to poradí právní postup sestaví pro pána pěkný dopis a je to pokud bys chtěl konkrétního piš plajner@asociace-sos.cz (bratr ) |
Autor: | Lamač [ 14.7.15, 08:26 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Jak na nepoctivyho plynare? |
Viky píše: ...Dokonce mi tam vratil rozperu mezi tlumice. On ti čorkol rozperu? |
Autor: | Viky [ 14.7.15, 12:54 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Jak na nepoctivyho plynare? |
Neslohnul, vymontoval ji s tim, ze kdyz je tam LPG, tak se tam nevejde. A kdyz to predelal jak to melo bejt, najednou se tam vesla. |
Autor: | varok [ 15.11.15, 12:51 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Jak na nepoctivyho plynare? |
Sehnat nějakého slušného plynaře, který dělá auta na LPG je někdy dost složité. Mě když v jedné nejmenované firmě u nás v havířově montovali LPG do fáčka, tak za ty obrovské peníze tenkrát docela slušné, i když chybičky tam taky byly. Seřízení bylo super, spotřeba skoro jako na benzín, výkon motoru taktéž. Trubky v mědi jak má být, elektrika taky místy napojovaná. Mě třeba hlava nemere, proč dostanou komponenty nové, třeba ten panýlek na přepínání benzín-LPG, kde jsou řekněme 2m dlouhé káblíky. V panýlku jsou origo připájené, tak to mají nainstalovat do interiéru, jedno kde, protáhnout káblíky do motorového prostoru a až teprve potom krimpovat očka, fastony apod, ne? Mě zbytečně ten svazek od panýlku přecvaknuli asi 20cm za tím panýlkem a znovu spájeli asi až po přetáhnutí káblíků z motor. prostoru do kabiny. Nechápu. Káblíky taky většinou jen tenké vlasy, ale tak je to origo. Nemají asi pořádné krimpovací kleště, tak očka i fastony na těch káblících volné, špatně nakrimpované. Byl jsem docela spokojen. Pak jsem ale opravoval prostor u rezervy, tak jsem měl vytaženou nádrž. Po zpětné motnáži jsem chtěl opravit jen měděnou trubičku asi 8mm průměr, která vede od plnící trysky do nádrže. Nechtíc se mi moc ohnula a nalomila. Slíbeno plynařem komplet výměna, cena i s prací do 1000,- kč. Na druhý den jsem si pro auto přijel. Trubka vyměněna nebyla, jen říznutá a vložená nějaká spojka z šestihranu s matkami na koncích. Takže jsem byl nasraný. Navíc mi prý dali novou plnící trysku, prý zašroubováno přes závit, ale to není pravda. Potom mi vymontovali ten servoventil na hrubé hadici do vst. jednotky a dali klasický škrtící ventil co se dává na karbecy. Prý je špatný, nejde to seřídit, diagnostika prý jim vyhazuje chyby. Celková cena 2440,- kč. Tolik peněz jsem sebou neměl, tak jsem musel jít na poštu nebo do bankomatu. Slušně jsem se zaptal, jestli si mohu půjčit své auto, abych si někam zajel do bankomatu, ale pi...i, i když jsem jim chtěl nechat na místě doklady. Ku---y Pak jsem byl někde jinde po nějaké době. Servoventil mi v té slavné firmě nechali, tak jsem ho dal na vyzkoušení v téhle firmě a je dobrý. Jediné co bylo tenkrát v té firmě předtím špatné tak těsnění na výfuku, to které těsní to litinové potrubí s prvním dílem. Lambda to asi špatně vyhodnocovala, tak amateři to neuměli seřídit, ale místo toho mi spoustu věcí vyměnili a zbytečně. |
Autor: | Kluci z Paky [ 15.11.15, 16:06 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Jak na nepoctivyho plynare? |
Ono to servo někdy zlobí, má třeba pomalou odezvu a pak to křápne do sání. Ale pokud je funkční a mechanik ho vytáhne, svědčí to jen o tom, že není SCHOPEN auto seřídit a tak tam radši švihne škrťák, čímž to auto vlastně vrací o několik let vývoje zpět.... |
Stránka 1 z 2 | Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |