Škoda TechWeb
https://skoda-techweb.cz/forum/

felda 1,3MPi a LPG Tartarini
https://skoda-techweb.cz/forum/viewtopic.php?f=26&t=34250
Stránka 1 z 1

Autor:  jjjano3 [ 12.2.16, 20:21 ]
Předmět příspěvku:  felda 1,3MPi a LPG Tartarini

nazdar. tak po 10r ideme riešiť problémy so štarotvaním a s LPG Tartarini na dedovej felde :)

prvá vec čo som si všimol, že z reduktoru uniká chladiaca kvapalina troška a kýve sa plastové koleno na vývod plynu. koleno som demontoval a zistil vadný O-krúžok, no vnútri je zanesený špinou aj keď tadial ide len plyn...

tá horšia vec je že odvtedy čo je tam LPG štartovanie je velmi zlé, skoro nemožné. akonáhle je trvale prepnuté na benzín, štartovanie je na šup !
dnes som mal pripojený VAG a dedukujem z toho toto: po prepnutí na LPG jednotka odpojí napájanie vstrekovačov, preto sú trvalo chyby vo VAGU vstrekovače skrat na kostru/prerušen. OK chápem. lenže nejak dobre to nefunguje, pretože pri štartovaní vstrekovače ako keby neboli vôbec zapojené asi 5 sekúnd minimálne a odpaluje sa len plyn čo ostal v hadici. potom to chytí. teda bude asi problém v jednotke. štartuje to na benzín normálne, teda malo by. teda vstreky by mali byť pripojené a až po zvýšení otáčok cca na 1500 prepnúť na LPG.

daľšia otázka je že ten duralový náustok čo je nad škrtiacou klapkou má byť nejako voči klapke utesnený ? je tam len položený, a pritláča ho kryt sánia. teda je tam badatelná vôla. predpokladám prisávanie falošného vzduchu a teda potom hrozne dlho padajú otáčky dolu.

a ďalšia otázka: LPG jednotka je Tartarini Junior Lambda Control. je dôležitá nejak táto RJ ? pretože je prerušený jeden kábel ku lambde a pripojený do jednotky. tak isto je napojený jeden kábel aj zo škrtiacej klapky. potom bola vo VAGU chyba lambda prerušená sporadická. zrejme má tento systém aj svoju diagnostiku. je možné obísť jednotku a ponechať pôvodné zapojenie lambdy a tak ? spravil by som len jednoduchý prepínač LPG/benzín a prepnutie na LPG po zvýšení otáčok. mám dojem že táto jednotka len kazí to štartovanie lebo nevie kedy má pripojiť vstreky...

a posledná: našiel som hlavný ventil LPG ktorý púšťa plyn z nádrže. no na reduktori je další taký elmag. ventil. na čo slúži ? popr. musím zistit kedy spína.

vďaka za prípadnú pomoc aj keď som sa tu rozpísal :D

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Autor:  Kluci z Paky [ 14.2.16, 19:38 ]
Předmět příspěvku:  Re: felda 1,3MPi a LPG Tartarini

Kabel od lambdy do LPG jednotky je důležitý, podle čeho by jinak jednotka regulovala směs LPG? Neodpojuj ho, jinak nemáš regulovanou směs a vyletíš z stk (emisí).

Autor:  jjjano3 [ 14.2.16, 21:41 ]
Předmět příspěvku:  Re: felda 1,3MPi a LPG Tartarini

jasné pochopil som to musí ostať zapojené, teda lambda aj motorček čo vháňa plyn. maximálne tak opravím to spínanie vstrekov ak to pomôže čo dúfam áno

Autor:  slovacek.milos [ 15.2.16, 07:24 ]
Předmět příspěvku:  Re: felda 1,3MPi a LPG Tartarini

podle mě ten reduktor je kopa hnoja membrány stvrdlé není naštelovaný, pístek páčky druhého stupně nenaštelovaný, to ti startovat nikdy nebude :oops:

Autor:  jjjano3 [ 15.2.16, 10:45 ]
Předmět příspěvku:  Re: felda 1,3MPi a LPG Tartarini

miloši ale veď štartovať to má na benzín nie ? a benzín je pri vstrekoch natlačený len akoby sa nedostal do motora lebo LPG odpojilo vstreky skorej ako treba. inač o tom reduktore si myslím totéž :D lenže zasa tu platí majitelovo zakial to funguje tak čo. inak ide celkom dobre len tie štarty

Autor:  Veteranista [ 15.2.16, 11:26 ]
Předmět příspěvku:  Re: felda 1,3MPi a LPG Tartarini

Já startuji s obyč podtlakem i teď na plyn.

Autor:  jjjano3 [ 15.2.16, 12:31 ]
Předmět příspěvku:  Re: felda 1,3MPi a LPG Tartarini

a ako ti to štartuje ? nemusíš dlho dlho točiť kým to odpáli a chytí ?

Autor:  Veteranista [ 15.2.16, 13:52 ]
Předmět příspěvku:  Re: felda 1,3MPi a LPG Tartarini

Jak kdy, nějak extrémně dlouho to není.
Používám pro start ruční sytič a plnej plyn.
Jenže u Feldy by ti to dělalo problém, já to mám ve Š125L na karbecu SEDR, takže můžu šplapat jak chci na plyn. pedál.

Autor:  jjjano3 [ 15.2.16, 16:02 ]
Předmět příspěvku:  Re: felda 1,3MPi a LPG Tartarini

aha no hej u škodovky s plynom to je tak. inak keď už má na to nervy keď to dlho točí tak stúpi na pedál aj tak :D

Autor:  jjjano3 [ 15.2.16, 19:48 ]
Předmět příspěvku:  Re: felda 1,3MPi a LPG Tartarini

reduktor je typ Tartarini G79 SE. už len zohnať membrány, výmena nebude problém.

Autor:  venca.m [ 16.2.16, 17:34 ]
Předmět příspěvku:  Re: felda 1,3MPi a LPG Tartarini

Já je kupoval tady:

http://eshop.jkproduct.cz/e-shop/1644-sada-membran-tartarini-elekt

Kupoval jsem i ty kolínka, ale měli tam nějaký binec v e-shopu, prohozené fotky, tak ať nekoupíš špatně...

Autor:  jjjano3 [ 16.2.16, 17:45 ]
Předmět příspěvku:  Re: felda 1,3MPi a LPG Tartarini

ahoj dík za odkaz ;) myslíš že zasielajú aj na slovensko ? nikde v obch.podmienkach som nenašiel
ja som našiel tento odkaz http://www.fedorauto.cz/membrany-lpgcng ... k?epc=4190 to je dá sa povedať univerzál na G79 a G79 SE. rozdiel je len v tej jednej malej memráne.

Autor:  michalkatka [ 16.2.16, 18:58 ]
Předmět příspěvku:  Re: felda 1,3MPi a LPG Tartarini

Už fungujú aj slovenské e-shopy

http://shop.mpgas.sk/revizne-sady-membr ... ronic-i39/

Ja som robil reviziu môjho Lovtec podtlak a badám že už budem musieť znova...

Autor:  jjjano3 [ 16.2.16, 19:05 ]
Předmět příspěvku:  Re: felda 1,3MPi a LPG Tartarini

michal máš pravdu len ja somár stále som hladal pod "tartarini g79 se" :D a ono sa to volá aj tartarini electronic. dík za navedenie, to nájdem potom aj u nás v SK :)

ešte by som mal vymeniť na LPG ventile, len neviem ktorý tam je tak ten vymením až potom asi

Stránka 1 z 1 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/