Škoda TechWeb
https://skoda-techweb.cz/forum/

Chlazení motoru
https://skoda-techweb.cz/forum/viewtopic.php?f=30&t=25185
Stránka 1 z 2

Autor:  KrejciBenjamin [ 23.1.11, 14:11 ]
Předmět příspěvku:  Chlazení motoru

Dobrý den,
dělám maturitní práci na téma: Chlazení motoru Octavia II 1,2 TSI 77kW (podtémata - Obecně chlazení a požadavky na něj, celkový popis motru 1,2 TSI, Chlazení motoru a kontrola a údržba chlazení) a chtěl bych vás poprosit jestli byste mi neporadili s něčím s čím si nebudu vědět rady a pak taky s nějakýma základníma otázkama :oops: .

Jen bych se chtěl ujistit: Čerpadlo tlačí kapalinu od chladiče do motoru, ne?

Díky

Autor:  Viky [ 23.1.11, 14:55 ]
Předmět příspěvku:  Re: Chlazení motoru

:-D Ano.

Autor:  KrejciBenjamin [ 23.1.11, 15:01 ]
Předmět příspěvku:  Re: Chlazení motoru

Díky.

A nevíte, kde je na netu nějaký dobrý počtení o chladičích? Našel jsem v angličtině, ale v češtině právě nikde nic. (angličtina není až tak velký problém :) )

Autor:  Viky [ 23.1.11, 15:03 ]
Předmět příspěvku:  Re: Chlazení motoru

Preloz to do cestiny, aspon neco pro tu maturu udelas. ;-)

Autor:  KrejciBenjamin [ 23.1.11, 15:06 ]
Předmět příspěvku:  Re: Chlazení motoru

Takhle to dělám :D ale díky

Autor:  patrik-hp [ 23.1.11, 18:50 ]
Předmět příspěvku:  Re: Chlazení motoru

TSi má jednu zvláštnost,má chladiče kapaliny dva a to jak na motor jako takovej tak přídavnej na sání a na ložiskovou skřín turbodmychadla velikostí asi třetinovej.Nemá totiž klasický cooler,kterej je konkrétně u tohoto motoru prakticky zbytečnej a akorát zvětšuje časovou odezvu turbomychadla .Jinak voda má cca 4000x větší účinnost přestupu tepla než-li vzduch,což je zase další plus ohledně chlazení...Vzduch vzduchem není proto tolik účinný jako voda vzduch co se týče chladičů a chlazení motorů obecně...TSI je moc pěkně provedený a povedený... :wink:

Autor:  KrejciBenjamin [ 26.1.11, 15:58 ]
Předmět příspěvku:  Re: Chlazení motoru

Díky za vysvětlení s těma chladičema, ale ještě bych potřeboval něco objasnit.
má tedy chladič na vzduch od turba v sacím potrubí (d)
klasiku chladič na kapalinu (j)
chladič oleje (m)
příd. chladič kapaliny soustavy plnícího vzduchu (i) - nebol-li přídavný chladič kapaliny v přeplňování,ne?

písmena se váží k obrázku
obrázek:http://img692.imageshack.us/img692/348/12tsiokruhchlazen.jpg

Díky za ochotu

Autor:  KrejciBenjamin [ 31.1.11, 10:03 ]
Předmět příspěvku:  Re: Chlazení motoru

nikdo nic ? :(

Autor:  fatal [ 31.1.11, 10:46 ]
Předmět příspěvku:  Re: Chlazení motoru

Moc ti neporadím, ale ten obrázek je tak pitomý, že bych mu nevěřil. Třeba u ventilu K, na co by tam byl, když je hned vedle plně průchozí trubka?

Autor:  KrejciBenjamin [ 31.1.11, 11:44 ]
Předmět příspěvku:  Re: Chlazení motoru

Obrázek je z dílenský učební pomůcky od Škodovky, ale čert aby se v tom vyznal :D

Autor:  Viky [ 31.1.11, 14:42 ]
Předmět příspěvku:  Re: Chlazení motoru

Ja myslim ze to nad K je krizeni a ne rozbocka, blbje nakresleny. Kdyby to bylo krizeni, tak by mi to mozna zacinalo davat trochu smysl. Z druhy strany od motoru je taky na prepad do nadrzky zpetnej ventil, celkem logicky, aby si to pri chladnuti necuclo vzduch.

Autor:  Viky [ 31.1.11, 14:46 ]
Předmět příspěvku:  Re: Chlazení motoru

Jo, to bude ono, z cerpadla C se to rozbocuje do D a H a po spojeni prochazi pres I a zpatky do cerpadla. Hadice smerem k nadrzce muzes vynechat, to bude jenom nejaka tenci bizuterie.

To samy od I do K a od B do K jsou vedlejsi hadicky.

Prekresli si je na tenky a uvidis ze to zacne davat smysl.

Dalsi kravina podle mne - voda netece z M do G ale z G do M.

To schema nemohl delat Nemec. Za to by sel na 6 mesicu delat do Polska.

Autor:  CROWACK [ 31.1.11, 16:24 ]
Předmět příspěvku:  Re: Chlazení motoru

Za trest na východní frontu :D

Autor:  KrejciBenjamin [ 31.1.11, 16:39 ]
Předmět příspěvku:  Re: Chlazení motoru

Viky píše:
Jo, to bude ono, z cerpadla C se to rozbocuje do D a H a po spojeni prochazi pres I a zpatky do cerpadla. Hadice smerem k nadrzce muzes vynechat, to bude jenom nejaka tenci bizuterie.

To samy od I do K a od B do K jsou vedlejsi hadicky.

Prekresli si je na tenky a uvidis ze to zacne davat smysl.

Dalsi kravina podle mne - voda netece z M do G ale z G do M.

To schema nemohl delat Nemec. Za to by sel na 6 mesicu delat do Polska.


Díky moc, dost mi to pomohlo :wink:

Autor:  fatal [ 31.1.11, 16:46 ]
Předmět příspěvku:  Re: Chlazení motoru

Dívám se dobře, když tam vidím dva termostaty, jeden pro blok a jeden pro hlavu? :shock: To má rozdílné teploty? :shock:

Stránka 1 z 2 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/