Škoda TechWeb
https://skoda-techweb.cz/forum/

Fiesta 1.4 16V (řada V) - kontrolka motoru
https://skoda-techweb.cz/forum/viewtopic.php?f=30&t=31855
Stránka 1 z 2

Autor:  Sender [ 9.6.13, 22:07 ]
Předmět příspěvku:  Fiesta 1.4 16V (řada V) - kontrolka motoru

Zdravím,
mám opět dotaz.Jednou za čas (jeden,dva měsíce) se mi za jízdy rozsvítí kontrolka motoru.Diagnostikou jsem vyčetl kód P0420 (ECU$7E8).Program TouchScan píše nízká účinost katalyzátoru.Studený chytá auto bez problému,u teplýho musím šlápnout na plyn a vytočit ho,pak už drží volnoběh.Když startuju teplý bez plynu,tak motor chytne a chcípne.Auto má najeto cca 125 tis. z toho asi 30tis na LPG. Bude stačit vyměnit katalyzátor,nebo bude problém v lambda sondě ? Tohle auto má dvě.Jedna je hned na výfukovém koleně ,druhá je za katalyzátorem. Jak zjistím že ta druhá funguje správně ?

Autor:  CrazyMan [ 9.6.13, 22:11 ]
Předmět příspěvku:  Re: Fiesta 1.4 16V (řada V) - kontrolka motoru

viděl bych to na lambádu

Autor:  Sender [ 10.6.13, 11:09 ]
Předmět příspěvku:  Re: Fiesta 1.4 16V (řada V) - kontrolka motoru

Tak jsem to dnes zkusil po vymazání chybových kódů,chová se to tak že studený auto funguje perfektně,teplý hned po startu krátce poklesnou otáčky,ale auto nechcípne.
Lambda není až tak drahá,zkusit vyměnit bych mohl.Napadá mě,jestli by nemohl být rozštelovaný plyn ? Adaptaci má tuším zapnuto oboje (jednotka LPG i ECU benzín).

Autor:  Sender [ 10.6.13, 18:22 ]
Předmět příspěvku:  Re: Fiesta 1.4 16V (řada V) - kontrolka motoru

Nikdo další nic ?

Autor:  kwiko [ 11.6.13, 14:29 ]
Předmět příspěvku:  Re: Fiesta 1.4 16V (řada V) - kontrolka motoru

zo skusenosti tipujem ze prva lambada

Autor:  Sender [ 11.6.13, 14:38 ]
Předmět příspěvku:  Re: Fiesta 1.4 16V (řada V) - kontrolka motoru

kwiko> myslíš tu u motoru ?

Autor:  kwiko [ 11.6.13, 19:01 ]
Předmět příspěvku:  Re: Fiesta 1.4 16V (řada V) - kontrolka motoru

ano tu drahsiu :D

Autor:  Sender [ 11.6.13, 21:30 ]
Předmět příspěvku:  Re: Fiesta 1.4 16V (řada V) - kontrolka motoru

Obě stojí stejně (845Kč s DPH) Pokud je tohle ta správná.

Autor:  Jiri [ 13.6.13, 21:00 ]
Předmět příspěvku:  Re: Fiesta 1.4 16V (řada V) - kontrolka motoru

vem teplomer, idealne ten infra a zmer teplotu pred katalyzatorem a za nim, pri zahratem motoru musi byt teplota za katem vyssi, klidne treba o 50..70stupnu, pokud je stejna nebo nizzi kat je KO, obe lambda sondy by se mely dat zkontrolovat diagnostikou kouknutim do aktualnich dat, zda meri nebo ne

Autor:  Sender [ 14.6.13, 06:50 ]
Předmět příspěvku:  Re: Fiesta 1.4 16V (řada V) - kontrolka motoru

Jiri>Díky za tip.Vrtá mi hlavou - za katalyzátorem by měla být vyšší teplota než před ním (katalyzátor teplotu zvýší ?) ? Nějak mi to nejde do hlavy.
Ohledně měření sond -někde jsem četl,že se stává to,že sonda měří pomaleji a tím to dělá problémy.To na (mý) diagnostice asi nezjistím.

Autor:  CrazyMan [ 15.6.13, 22:13 ]
Předmět příspěvku:  Re: Fiesta 1.4 16V (řada V) - kontrolka motoru

v katalyzátoru probíhá chemická reakce výfukových plynů s platinou nebo co tam je :D

Autor:  Sender [ 16.6.13, 15:52 ]
Předmět příspěvku:  Re: Fiesta 1.4 16V (řada V) - kontrolka motoru

Takže reakcí roste teplota,tak to bych bral.

Autor:  CrazyMan [ 16.6.13, 20:37 ]
Předmět příspěvku:  Re: Fiesta 1.4 16V (řada V) - kontrolka motoru

no je to exotermická reakce

Autor:  Jiri [ 16.6.13, 21:32 ]
Předmět příspěvku:  Re: Fiesta 1.4 16V (řada V) - kontrolka motoru

pokud proste na vystupu nenameris vic, kat je v haji, ale treba ted sme meli polo, motor 1.6SR a taky neproslo emisema, vysoky cocko, diagnostikovali sme kde co, kat se hral, rozdil pres 50stupnu, ale co porad vysoky, na palubce nic nesvitilo, proste jen emise byly v haji, tak se dal novej kat a najednou to melo pod 0.2, proslo hned, ale je pravda ze novej kat delas starsne moc, mozna tam bylo v haji jeste neco jinyho...neresilo se to uz, jelo to jinak normalne :)

Autor:  Sender [ 16.6.13, 21:59 ]
Předmět příspěvku:  Re: Fiesta 1.4 16V (řada V) - kontrolka motoru

Díky za zkušenost.
Po vymazání závad mi to zase asi tejden funguje celkem OK,až na ty teplý starty.Škoda že se nedá zamezit adaptaci u LPG.Ono je možný ,že provoz na LPG tlačí přizpůsobení paliva ECU benzínu dolů,tak když se to pak startuje teplý,tak je to řeba chudší.

Stránka 1 z 2 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/