Škoda TechWeb
https://skoda-techweb.cz/forum/

Koroze a co s ní
https://skoda-techweb.cz/forum/viewtopic.php?f=54&t=27353
Stránka 1 z 1

Autor:  Vít [ 21.8.11, 23:11 ]
Předmět příspěvku:  Koroze a co s ní

Korozi můžeme rozdělit z hlediska jejího rozsahu na
  • povrchovou
  • skrz

Platí, že čím dřív se s nimi začne bojovat, tím lépe.

A teď co s ní:
*Povrchovou snadno odstraníme obroušením brusným papírem, ocelovým kartáčem až nám zbude lesklý čistý plech.

*Korozi skrz objevíme často při pokusu odstranit korozi zdánlivě povrchovou, kdy kus plechu při čištění najednou prostě vypadne. Tady je nejlépe poškozenou oblast vyříznout a navařit plech nový, často potřebné části se běžně seženou, jiné se musí vyrobit.

*Obvykle bývá koroze z obou stran plechu, jde-li to, je potřeba toto ověřit a případně odstranit.

*Zřejmě nebude možné mechanicky odstranit rez z plechu dokonale, pak je dobré v souladu s návodem k použití na obalu použít nějaký odrezovač.

*Tím je plech připravený k dalším operacím. Zbývá natřít základní barvou na kov, pak aplikovat případné tmely, plnič a nastříkat. Každou vrstvu je potřeba nechat dokonale proschnout (opět poslouží návod na obalu daného materiálu).

*Co udělat proto, aby korozen nepřišla moc brzo zpátky:
  • Od veteránistů jsem se dozvěděl, že mezi plechy, kam se nejde dostat, a pořádně ošetřit. je dobré napustit bezbarvý Luxol. Kdo nezná, je to bezvadně řídká "barva" na napouštění dřeva, na kovu ale drží taky a bezvadně si zaleze hluboko do každé skuliny. Toto je potřeba udělat, dokud je místo přístupné samozřejmě.
  • Korozi napomáhá voda a voda je mrcha. Na chladném plechu se vysráží ze vzdušné vlhkosti i tam, kam nikdy nenateče. Co odpuzuje vodu ? Mastnota. Karoserie obsahuje řadu míst, která nejsou normálně vidět, říká se jím dutiny. Tyto je potřeba ošetřit k tomuto účelu určeným přípravkem. To stejné platí i pro podvozek, jen přípravek bude jiný.
  • Korozi kromě vody pomáhá hodně moc ještě sůl v zimě. Je dobré, pokud to jde, zybtečně nejezdit (to se zařizuje obtížně) a pokud už se jelo, tak vystříkat podběhy, lemy, spodek (kam se dostane) po jízdě čistou vodou (to už se zařizuje líp, i když to taky asi nepůjde u paneláku).
  • Koroze je chemická reakce, které svědčí teplo, nasolené auto ve vytápěné garáži rezne závratným tempem
  • Většinou to začíná malým místem s porušenou antikorozní ochranou,nejčasteji odseknutá barva od šutru, práh odřený od heveru apod. Je velmi žádoucí takové místa co nejčasteji vyhledávat a opravovat. Vyškrábnout špičkou nože apod případnou rez a zakápnout barvou/lakem

Když bych to měl shrnout:

Jak se něco rezatého najde, okamžitě očistit do zdrava, zatřít/zastříkat a to, co není vidět pořádně ošetřit mastnotou.

Stránka 1 z 1 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/