Korozi můžeme rozdělit z hlediska jejího rozsahu na
Platí, že čím dřív se s nimi začne bojovat, tím lépe.
A teď co s ní:
*Povrchovou snadno odstraníme obroušením brusným papírem, ocelovým kartáčem až nám zbude lesklý čistý plech.
*Korozi skrz objevíme často při pokusu odstranit korozi zdánlivě povrchovou, kdy kus plechu při čištění najednou prostě vypadne. Tady je nejlépe poškozenou oblast vyříznout a navařit plech nový, často potřebné části se běžně seženou, jiné se musí vyrobit.
*Obvykle bývá koroze z obou stran plechu, jde-li to, je potřeba toto ověřit a případně odstranit.
*Zřejmě nebude možné mechanicky odstranit rez z plechu dokonale, pak je dobré v souladu s návodem k použití na obalu použít nějaký odrezovač.
*Tím je plech připravený k dalším operacím. Zbývá natřít základní barvou na kov, pak aplikovat případné tmely, plnič a nastříkat. Každou vrstvu je potřeba nechat dokonale proschnout (opět poslouží návod na obalu daného materiálu).
*Co udělat proto, aby korozen nepřišla moc brzo zpátky:
- Od veteránistů jsem se dozvěděl, že mezi plechy, kam se nejde dostat, a pořádně ošetřit. je dobré napustit bezbarvý Luxol. Kdo nezná, je to bezvadně řídká "barva" na napouštění dřeva, na kovu ale drží taky a bezvadně si zaleze hluboko do každé skuliny. Toto je potřeba udělat, dokud je místo přístupné samozřejmě.
- Korozi napomáhá voda a voda je mrcha. Na chladném plechu se vysráží ze vzdušné vlhkosti i tam, kam nikdy nenateče. Co odpuzuje vodu ? Mastnota. Karoserie obsahuje řadu míst, která nejsou normálně vidět, říká se jím dutiny. Tyto je potřeba ošetřit k tomuto účelu určeným přípravkem. To stejné platí i pro podvozek, jen přípravek bude jiný.
- Korozi kromě vody pomáhá hodně moc ještě sůl v zimě. Je dobré, pokud to jde, zybtečně nejezdit (to se zařizuje obtížně) a pokud už se jelo, tak vystříkat podběhy, lemy, spodek (kam se dostane) po jízdě čistou vodou (to už se zařizuje líp, i když to taky asi nepůjde u paneláku).
- Koroze je chemická reakce, které svědčí teplo, nasolené auto ve vytápěné garáži rezne závratným tempem
- Většinou to začíná malým místem s porušenou antikorozní ochranou,nejčasteji odseknutá barva od šutru, práh odřený od heveru apod. Je velmi žádoucí takové místa co nejčasteji vyhledávat a opravovat. Vyškrábnout špičkou nože apod případnou rez a zakápnout barvou/lakem
Když bych to měl shrnout:
Jak se něco rezatého najde, okamžitě očistit do zdrava, zatřít/zastříkat a to, co není vidět pořádně ošetřit mastnotou.